Jsem zde naprostý nováček, motorkare.cz čtu pravidelně už nějaký ten měsíc, ale otázky na mou odpověď jsem zde nedostal. Motorky zbožňuji, konečně mám místo i finance na řidičák + motku.
Je sebevražda jít si ihned dělat řidičák na neomezenou, když jsem jel na moto jen jednou v životě (babeta ). Jde mi o to, aby síla motorky v autoškole nebyla pro mně smrtelná. Je zde někdo, kdo také dělal hned skupinu A? Další důvod proč si chci udělat tuto skupinu je ten, že mentálové nahoře chtějí dát hranici na 24 let a mně je 21, nebude se mi chtít čekat další 3 roky, jelikož chci nějaké cestovní enduro kolem 35kW (nejspíš BMW).
Díky Vám moc a radu a snad moc nespamuju .
Prvni motorka cestovni enduro bmw, 37kw a pohoda. Jestli budes chtit nejaky info tak mi pisni pm
good luck
24 let - papíry hned na velkou (k čemu si dělat na malou ... jezdit můžu na čem chci ... ale dělat papíry dvakrát? ).
V autoškole to jestli jedeš na 250/500 jsem rozdíl poznal jen v kultivovanosti chodu a v tom, že do kopce nezpomalovala ... pohod, nebyl žádný problém :).
Původně jsem myslel, že budu mít 250 když jsem to řešil tka po pár měsících padla volba na 35kw motorku - viz profil. Je v pohodě, krásně ovladatelná atd :).
Při třetí jízdě jsem skončil v poli, při 4. mi krásně klouzlo kolo ... nemám to zažitý, neumím brzdit atd. ...atd. ... stalo by se mi to určitě na silnější i slabší motorce. Ale na silnější by to mělo fatální následky ...
Pro info - do pole jsem zahučel asi v 15 km/h ... prostě jsem nezatočil jak bych chtěl a vjel do protisměru a do pole. S klouznutím předního kole .. brzdil jsem přední, byl tam prach a šup ... bylo to v zatáčce. Teď vím, že jsem měl spíš brzdit decentně zadní no ... (v reálu to vím, ale až ta chyba mi to tak nějak vreje do paměti). Bohužel ... chybami se člověk učí a čím více zkušeností získám nepříjemnými situacemi, tím to bude lepší a lepší . Snažím se dávat si pozor ... ale i tak to není tak bezpečně, jak jsem si naivně myslel . Aspoň že mám chrániče ... tak t v případě pádu nebude tak hrozné . Zatím jsem to tedy ustál a nespadl ... ale nečekal jsem ty překvapení, že budou tak rychle následovat ... jsem zvědavý co bude dál ;o) ... a to se držím, kdybych se nedržel, tak i na to mém strojku mě seškrabujou už ze stromu nebo z auta .
A jestli si myslíš že s ní nikdy neflákneš tak to je veliký omyl... Ale chybama se člověk učí.Prostě si pomalu zvykat zkoušet a co tady někdo psal o motoškole na autodromu apod,svatá pravda pořád je se co učit..
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Další mínus endura. Ve většině případů .... (snad až na jedno anglický cestovní enduro) jsou endrura 1 nebo 2 válce. Pro začátečníka nic moc. Prostě motor je tvrdej jako kráva. Blbě tam kopneš kvalt a letíš. Takže zase nic.
Hele kámo, nic proti tobě. Klíďo začni hned jezdit na velkých mašinach, ale ne na endurech.
Kup si nějakýho otlučnýho 4 válcový naháče. Horneta nebo baňdoura. V první, roce fakt neřeš žádnou voňavku. Lehneš a věř, že to tak bude (není za co se stydět, je to úděl motorkáře). Bude tě pak daleko méně srát, že si položil mašinu otlučenou ze všech stran, než vyvoněnou rok starou R1 (v tomto případě mluvím z vlastních zkušeností).
V krátkosti vše.
Jinak přeji mnoho úspěchů s ŘP sk. A a málo pádů ...... Pokud možno lehkých.
(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
přesne tak lepsi si to poradne v klidu otukat nez na to jednou sednout a pak udelat nektere lidi neštastnyma (rodiče, přatele,kamarady,atd.
přidám svůj názor na řidičák. Udělal jsem to samé a šel rovnou do neomezené kubatury. Není to o tom jaký má člověk řidičák a ani ne tak o tom jak silnou máš motorku. Zabít se můžeš i třeba na stopětadváce – každá motorka jezdí smrtelnou rychlostí.
Jasně když si uděláš řidičák a koupíš si sto koňovou motorku a budeš chtít zkusit co to umí, tak se asi zabiješ. Když si koupíš sto koňovou motorku a bude ti stačit pocit, že na to ta motorka má, tak to podle mě bude lepší.
Je to jak píší ostatní na motorce se jezdí hlavně hlavou a ta hlava musí za jízdy myslet za všechny ostatní kolem a myslet na to co by se mohlo stát. Naštěstí je net plný toho na co si dát pozor a motoškol kde se člověk přiučí víc taky už jsou.
Jak píšeš. Máš řidičák na auto, tak určitě víš jaké to je když je kolem tebe motorka a jak snadně ji člověk nechtěně může přehlídnout a ruku a srdce když sedíme na motorkách tak si myslíme, že se vejdeme a protáhneme. Holt když sedíme v autech tak je to jiné a proto na morkách se tomu musíme přizpůsobit. Ale to určitě znáš.
Já si říkám, že každá vteřina o kterou přijedu domu později může být vteřina co mi zachránila život.
Ježdění na motorce je nádhera a dá se to jen těžko k něčemu přirovnat. Přeji ti hodně šťastných kilometrů na dvou kolech!
A ještě si dovolím jeden komentář. Jestli uvažuješ o BMW F 650 GS tak za sebe říkám, že tím se chyba udělat nedá. Endura od BMW jsou víc silniční motorky než lecjaká klasická silnice. Sám jezdím R1200GS a můžu to jen potvrdit. Na silnici je to opravdový feelingový skvost a do terénu to může taky když na to máš pneumatiky. A za sebe si myslím, že když osedláš BMW tak už se ti bude těžko hledat něco jiného
Měj se. Zdeněk.
taky pridam moji zkusenost. Nikdy jsme nejezdil na ničem (ano 100m na fichtlovi) a ve 22letech jsem se rozhodl, ze bych si poridil motorku. Ridicak na auto uz jsem mel, znacky sem umel, takze jsem sel rovnou do neomezeneho Acka. Jezdil jsem na Suzuki GSX 750 se 100kg instruktorem a dalo se to (mam 172cm/75kg).
Na poradny nauceni jsme si ale poridil CBR125R a za rok presedlal na vyssi kubaturu.
(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Jo a když si u toho. Dominátor byla moje první velká motorka. Kua svině tvrdá mi nakopla tak, že jsem se válel po pangejtech.
Dominátor byla 650ccm....... Pak Fazer FZS 600. To bylo úplně něco jiného. Prostě luxusní, předvídatelný motůrek. Pak FZ 600. Opět motor luxusní, klidnej a obecně i luxusně ovladatelná motorka. R1 ročník 2003. Tam už to chtělo zkušenosti. Jinak motor tvrdší, ale beztak snesl víc než ten posranej dominátor. Ovšem v 9 tis. nástávalo jakési peklo. Motor jako by chytil druhý dech. Přišlo, že se motorka snad trhá. No a teď R1 ročník 2006. Odvar..... V 10500 ot snad něco naznačuje, ale ...... Nevím. Čekal jsem od ní víc.
Tak zkušenosti mám.