AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Kdo ví kolik měla tenkrát ale momentálně minimálně 170 000 km. Je tam větší spotřeba ale jsou i jiné kousky. Sportster asi 883 v HD se moc nevyznám nikdy mě nezajímal.
Kdyby to nejelo nekupuju 3 po sobě.
Jirka4137 píše: Vlasťák1973> Jestli se ti líbí třeba i Vigor můžu se opřít do přemlouvání šváry. Jenom tento kousek má docela najeto. Rozvody se dělali jen by to chtělo výbrus-dost to tedˇ žere. Když jsem to měl já tak tak to byla jiná písnička.
Jinak scrambler se mě líbí taky bohužel firma neplatí. Dneska jsem zdarma v dovolenou složil kamion a otázka byla jestli jsem udělal i inventuru. Nevím jestli má někdo tak vychcaného šéfa nicméně tady hrneček už přetekl.
Mně se občas připomíná švára: "Mysli na mě s tím VFRem, jestli ho budeš někdy prodávat. Já ho vždycky chtěl, jezdil bych na něm..."
Naposledy editováno 30.12.2020 17:09:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Jirka4137> vigor/dominator/slr/xbr/fmx …. vsechny maji motor z dominatora, u kteryho jsem nepochopil popularitu a vlastne me prekvapuje, ze zrovna honda pustila neco takoveho do sveta. dole to nejede a jeste ten motor dava dost nehezky najevo, ze se mu nizke otacky nelibi, pak je to v docela uzkem pasmu ok a pak kupodivu ani ve vrsku nejede. takze te to nuti porad radit, ale ne proto, ze te nuti jet sportovne, ale protoze se mu nelibi nizke otacky…
ja bych se strojum s timhle motorem klidne obloukem vyhnul
No ono je to jinak.... ten motor byl prapůvodně v ostré XR600, kde to chování dává smysl.... Jenže pak je napadlo to namontovat do kde čeho a k úprevě výkonu došlo jen u XBR, kterou škrtili jako levnou motorku pro začátečnickou skupinu na 20-25kw...
Je pravdou že cestovatel to příjemný není a žízeň má velkou.... Dominátor je opět levná mrdka pro ty, co neměli peníze na již jednou vylevněnou Afriku, jménem Transalp... Transalp nebyl taky žádný sprinter, ale jinak je to příjemná a trvanlivá motorka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Já takhle vždycky zeštíhluju garáž. Vždycky chci uvolnit místo, tak se odhodlávam něco prodat, nakonec se rozhoupu a udělám místo něčemu lepšímu, zatím sem nikdy nelitoval.
No já mám pořád trochu cuky, že bych vyměnil R+S za nějaký starý japonský čtyřválec
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jednoduše chci motorku co bude stará jak Smolík, ale bude mít alespoň kolem 50 koní... Aby to k něčemu jelo...
A pak je ještě druhá alternativa.... Vysrat se na Youngtimery a koupit si zase něco trochu do bláta....
Naposledy editováno 30.12.2020 17:40:44
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše:
A pak je ještě druhá alternativa.... Vysrat se na Youngtimery a koupit si zase něco trochu do bláta....
I to je možnost. Vždy je to o tom, co se naskytne. Já motorky kupuju víceméně náhodně, příležitostně, musí to bejt zajimavej kus a něco z toho, po čem pokukuju, takže je cca 30-40 motorek, co padají v úvahu a jde o to, co člověk potká a jak ho to chytne.
Naposledy editováno 30.12.2020 17:47:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: pech.> Jo tak, retro leštěnku taky mám pár favoritů, který kdyby se objevili za zajímavou cenu..., jen teda bych nechtěl žádný pětikilo, chtěl bych to občas i projet a ne to do kopců přemlouvat. Taková Z1 na drátech nebo dvoutaktní tříválec gt750...
Já myslím že když přelezu ze 17k na 50k, že to bude dobrý .....
Z1 na drátech je TOP. Jede stejně jako CBX, ale líp se chová...
Nicméně dráty nejsou nutná podmínka... Spíš trpěné zlo, protože
se to tak tenkrát dělalo....
Naposledy editováno 30.12.2020 17:56:35
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 30.12.2020 18:42:51
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mám taky "cukání" . Dostal jsem nabídku na Ariela z roku 1931. Spodový motor, krásný původní stav. A běžná SPZ ! Na brouzdání se okreskami padesátkou - šedesátkou ideální veterán. Ale to by na jaře nebyla MG.... uvidíme.
Bude konec roku, tak do roku 2021 všem všechno nej, hlavní je zdraví - a potom bezproblémové kilometry na těch našich motorkách.
Milane, ty osobo... Sereš mně... Ale zase dotváříš kolorit tohoto tématu na pozici druhého slova ve složenině jeho názvu
Tobě každopádně taky vše nej a hodně zdraví, úspěchů a štěstí do novýho roku.
Jestli ti někdo vymění Ariela za Péráka, neváhal bych ani vteřinu....
Osobně bych to nechtěl, ale to sem asi nepatří.
A ta převodovka "od Sesy" v kulaticích.
Implementoval jsem jich asi pět. (do kejvaček) a všade fachaj, nevím o nich.
Nejvíc má najeto sousedova 354. A to skoro 20tis. a pohoda.
Pokud se dává s "obráceným řazením" tedy jedna dolů,
musel jsem slíznout plech kulisy a karter, nedořazovala tam jednička a čtyřka,
ale spolu s vape to udrží ty vergly na silnicích, kde už skoro nejezdí.
Každý to syslí doma a myslí si, co nemá za diamant.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: pech.> Jo tak, retro leštěnku taky mám pár favoritů, který kdyby se objevili za zajímavou cenu..., jen teda bych nechtěl žádný pětikilo, chtěl bych to občas i projet a ne to do kopců přemlouvat. Taková Z1 na drátech nebo dvoutaktní tříválec gt750...
Gt750 je nic moc. Uz moc slozity - vodnik, tezky, zere to i travu kolem silnice. To bych radsi Macha 750 od Kawy. To je lehci vzduchac a jede to jak streleny. Bohuzel strelena je i cena.
Zrovna mam venku karburatory z 550. Oproti jednomu karbanatku na Jawe je to celkem husty soustroji. Ale jen tahle rampa ma 4 kg a pri velmi klidne jizde si to vezme osmicku.
Naposledy editováno 31.12.2020 08:17:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tvl. to je spotřeba jak u dodávky. Nebo u nějakýho neumětela s Volvem
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |