Téma: Narcismus f jedné stopě
26.2.2012 v 10:45
Když jsem před lety přišel na tenhle server, byl jsem velmi překvapen rozšířeností názoru, že je zcela lhostejno, na jakém stroji začátečník zahajuje svou motorkářskou kariéru. Jako celoživotní motorkář a absolvent VŠ zaměřené na konstukci motorových vozidel a spalovacích motorů jsem po polemice s nositeli výše uvedenéného názoru založil několik vláken, na kterých jsem všechny jejich argumenty vyvrátil, čímž jsem věc původně považoval za uzavřenou. Zvedla se však další vlna polemik a reakcí v duchu názoru, že ostrý supersport má sice technické vlastnosti pro nezkušenou ruku a hlavu nevhodné, ale že i na něm se v pohodě dá všecko naučit a někteří to údajně dokázali stejně rychle a bez zvýšení rizika. Reagoval jsem na to podpořen mnoha dalšími zdejšími přispěvateli slovy, které už nebyly o technice, ale věnovaly se problematice učení se novým dovednostem. Učil jsem se během svého rozmanitého života řadě věcí a mám zkušenost i z opačné strany katedry, a tak jsem se domníval, že se dá vcelku snadno obhájit to, že je vhodné postupovat od jednoduchého ke složitému, a že teprve na zvládnutých a zažitých dovednostech lze postavit efektivní zvládání vyšších levelů. Na to reagovala řada údajně fenomenálních začátečníků velmi podrážděně a záhy bylo zcela zřejmé, že jejich problém není v oblasti technické ani pedagogické, ale že se jedná o určitý druh duševní poruchy. Proto tímto otevírám téma třetí a poslední, kterým celou problematiku uzavřu. Jak si vysvětlíme níže, tito lidé za to v podstatě nemůžou. Rozebereme si, co je k těmto postojům nutí a taky to, proč jim většinou nelze pomoci. Doporučuji číst dále pouze těm, kteří mají tendenci proniknout k podstatě jevů a jsou schopni pojmout složitější a delší text. Říci to stučně bohužel nelze a tak mám pro lidi, kteří věří tomu, že existují jednoduché odpovědi na složité otázky a nemají schopnost analytického myšlení špatnou zprávu – neumím jim pomoci.


Naposledy editováno 15.11.2013 13:46:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 06:11 | Nahoru | #811

PEPAFJR píše: Jsem narcis a nebo pozér či blbec. Když už jsem v obyčejnech džínách najezdil tak kolem 300 000 km.?



Blbej narcis,kterej má kliku... To je myšleno bez urážky.

(reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 06:14 | Nahoru | #812

zmulin píše: Většinou sou kevlarky v základu z bavlny a na většinovejch styčnejch místech jako zadek a kolena jsou zesílený(podšitý) kevlarovou tkaninou + by mohly mít ještě chrániče kolen,popřípadě boků.Je jich ale přeci taková spousta,že nikdo nemůže říct,že sou všecky dobrý,nebo špatný.
Kůže se taky nedá naházet všecka do jednoho pytle.Někdo může mít slabou poctivou klokaninu a druhej má falešnej pocit bezpečí v tý "poctivý" a silný pěkně zapracovaný a zalakovaný štěpence,která se při nárazu občas roztrhá.

A vysvětlete mi už konečně,třeba pane CHE,proč je na vrcholu zatáčky dváca zhruba stejně rychlá jako MotoGP,když má o tolik užší gumu?????



kdepak,odpovědi se nedočkáš,maximálně odvede pozornost tím,že zatútočí z boku a napíše ti,že jsi laik,protože studovanej člověk by se na takovou prostou věc neptal. Nebo ti prostě položí jinou otázku,jak je jeho dobrým zvykem a bude vyčkávat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 06:35 | Nahoru | #813

PetrsVETR píše: zkopírováno z webu BMW
Úplně poprvé si v novém BMW X6 díky Dynamic Performance Control můžete užít jedinečnou, novou dimenzi průjezdu zatáčkami. Díky plynulému rozdělování hnací síly mezi levým a pravým zadním kolem je vůz agilnější a lépe drží stopu, a to bez ohledu na to, jestli řidič přidává plyn nebo ne. Ve spojení se systémem pohonu všech čtyři kola xDrive umožňuje Dynamic Performance Control precizní průjezd zatáčkami, umožňuje vjíždět do nich při vyšším příčném zrychlení a optimalizuje trakci při výjezdu ze zatáčky – ať už je povrch vozovky jakýkoliv.

nevím čemu se směješ, pouze své hlouposti....

s čím si v životě jezdil????? Odpověz, chtěl bych znát tvé zkušenosti...



tak já samo chápu, že gdo jel X6 je báječnej a úžasnej to ofšem nesouvisí s typem pohonu, ale regulací - zkus zapracovat na znalostech terminologie

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 06:51 | Nahoru | #814

Che píše: todle je góóól týdne škoda,že musím teď dělat něco jinýho ale já se vrátím, a se mnou přijde fyzikální zákon



Budeš zcela jistě první vědec,který dokáže bez pochyb vyvrátit výsledky systému Opera z urychlovače částic v Cernu,tak se chop příležitosti,budeš slavnej. To je prostě pokrok,který základní fyzikální zákony nezboří,voda nepoteče do kopce,kinetická energie zůstane kinetickou energií,ale lze měnit dosud naměřená data a tím dílčím způsobem i samotné zákony.Není tudíž potřeba opět překrucovat a interpretovat po svým,možná by fakt bylo dobrý odpovědět kvantě žadatelů aspoň na několik základních otázek.Zatím jsi nezodpověděl jedinou,tak se tomu zkus trochu věnovat,spoustě lidí už prijde tvý počínání hodně úsměvný.A to jsou daleko vzdělanější a technicky zdatnější,než já.
Nepřijde ti že ztrácíš pevnou půdu pod nohama a prskáš jako potkan zahnanej do kouta???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 07:02 | Nahoru | #815

Che píše: tak já samo chápu, že gdo jel X6 je báječnej a úžasnej to ofšem nesouvisí s typem pohonu, ale regulací - zkus zapracovat na znalostech terminologie



pokud je možné přenést 100% výkonu na jedno jediné kolo a je jedno na které,opravdu se nedá říct,že jsou pak poháněná přímo jednotlivá kola???Takže zase jen a jen trapné slovíčkaření,v principu měl Petr pravdu.

(reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 07:28 | Nahoru | #816

Che píše: gdyž já furt nechápu to, že auta maj poháněný nápravy, zatímco BMW kola

jasně že to nechápeš,je to na tebe prostě moc složitý. musíš hezky postupně,jako s těma motorkama,koženej cípant už jsi pochopil,tak můžeš začít studovat třeba lígr

(reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:01 | Nahoru | #817

Che píše: tak já samo chápu, že gdo jel X6 je báječnej a úžasnej to ofšem nesouvisí s typem pohonu, ale regulací - zkus zapracovat na znalostech terminologie



sorry, jsem na rozdíl od tebe řidič a ne teoretik....

nechápu tvé zesměšňování praxe....opakuju, co jsi v životě řídil a jak se chovají auta a motorky v reálu a ne v publikacích....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:11 | Nahoru | #818

Želva_2 píše: Můžu se zeptat kolik škol a jaké?



máš to v PM, základ je stavební SŠ, pak ekonomie SŠ, VŠ a nakonec právo....bez červených diplomů, sorry....ještě bych chtěl dát Ph.D. v odlasti řízení vlastních a cizích zdrojů...ekonomie mě baví....taky mě baví jezdit, střílet, studovat, stříhat filmy atd....

ale už jsem to tady psal creckovi, ještě mám ŘP skp.C, prošlé papíry na vysokozdvih a na kytaru umím několik akordů...

2 reakcí na tento příspěvek Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:17 | Nahoru | #819
Tak mě napadá další,mimochodem už jednou položená otázka.Je nutné,aby někdo mohl být velmi dobrým pilotem,musel mít hluboké technické znalosti???U testovacích pilotů asi ano,tam to bude fungovat jako zpětná vazba pro inženýry,kteří naopak nemají požadované řidičské schopnosti.Pro běžné "piloty" si myslím,že je to zbytečné,pokud mají dostatek peněz na to,aby si zaplatili někoho,kdo tomu rozumí a odvede fundovanou práci.Tudíž samotný pilot může přestat myslet na technickou stránku věci a může se plně soustředit třeba na základní principy jízdy ve skupině a na to,jak nebýt nebezpečný sobě a svýmu okolí....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:17 | Nahoru | #820

verybusy píše: pokud je možné přenést 100% výkonu na jedno jediné kolo a je jedno na které,opravdu se nedá říct,že jsou pak poháněná přímo jednotlivá kola???Takže zase jen a jen trapné slovíčkaření,v principu měl Petr pravdu.



docela by mě fakt zajimalo, jak to funguje....jel jsem s tím několikrát a jednou jsme to zkoušeli natvrdo a nemůžu říct, že by to na mě působilo příjemně, měl jsem pocit, že ztrácím kontrolu, ale ono si to řešilo samo....je taky ten kluk z BMW (Horten), ten by nám to mohl vysvětlit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:18 | Nahoru | #821

PetrsVETR píše: máš to v PM, základ je stavební SŠ, pak ekonomie SŠ, VŠ a nakonec právo....bez červených diplomů, sorry....ještě bych chtěl dát Ph.D. v odlasti řízení vlastních a cizích zdrojů...ekonomie mě baví....taky mě baví jezdit, střílet, studovat, stříhat filmy atd....

ale už jsem to tady psal creckovi, ještě mám ŘP skp.C, prošlé papíry na vysokozdvih a na kytaru umím několik akordů...



Nemachruj,nebo se vytasím s houslema!!!!!

(reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:20 | Nahoru | #822

PetrsVETR píše: docela by mě fakt zajimalo, jak to funguje....jel jsem s tím několikrát a jednou jsme to zkoušeli natvrdo a nemůžu říct, že by to na mě působilo příjemně, měl jsem pocit, že ztrácím kontrolu, ale ono si to řešilo samo....je taky ten kluk z BMW (Horten), ten by nám to mohl vysvětlit...



Horten sice nestudoval Vysoké učení technické,ale myslím,že bude ten pravej na to,aby ti zprostředkoval nejen PR propagandu,ale i reálný zkušenosti. Já se nedostal při krátký jízdě k tomu,abych tuhle vymoženost využil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:20 | Nahoru | #823

verybusy píše: Tak mě napadá další,mimochodem už jednou položená otázka.Je nutné,aby někdo mohl být velmi dobrým pilotem,musel mít hluboké technické znalosti???U testovacích pilotů asi ano,tam to bude fungovat jako zpětná vazba pro inženýry,kteří naopak nemají požadované řidičské schopnosti.Pro běžné "piloty" si myslím,že je to zbytečné,pokud mají dostatek peněz na to,aby si zaplatili někoho,kdo tomu rozumí a odvede fundovanou práci.Tudíž samotný pilot může přestat myslet na technickou stránku věci a může se plně soustředit třeba na základní principy jízdy ve skupině a na to,jak nebýt nebezpečný sobě a svýmu okolí....



jsou super muzikanti, kteří neznaj noty.....a opačně, kdo zná noty neznamená, že dokáže složit muziku a pak ji dobře zahrát....někdy nedokáže ani hrát.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:23 | Nahoru | #824

verybusy píše: Nemachruj,nebo se vytasím s houslema!!!!!



ty jsem nikdy nepochopil, kam mám dát prsty.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:23 | Nahoru | #825

PetrsVETR píše: jsou super muzikanti, kteří neznaj noty.....a opačně, kdo zná noty neznamená, že dokáže složit muziku a pak ji dobře zahrát....někdy nedokáže ani hrát.....



Tak pro hraní to podmínka opravdu není,na druhou stranu bez znalosti not nic nesložíš,nebo tedy složíš,ale musíš mít někoho,kdo to zapíše.I když soudobá technika už tohleto v pohodě dokáže,pokud budeš improvizovat,tak ti to automaticky přepíše na osnovu.A to je ten pokrok!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:24 | Nahoru | #826

PetrsVETR píše: ty jsem nikdy nepochopil, kam mám dát prsty.....



No jo,kytárový pražce tam chyběj,prostě to musíš slyšet...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:26 | Nahoru | #827

verybusy píše: Tak pro hraní to podmínka opravdu není,na druhou stranu bez znalosti not nic nesložíš,nebo tedy složíš,ale musíš mít někoho,kdo to zapíše.I když soudobá technika už tohleto v pohodě dokáže,pokud budeš improvizovat,tak ti to automaticky přepíše na osnovu.A to je ten pokrok!!!



taky bych neuměl postavit auto nebo moto......ale umím říct, co se mi na autě nebo motu líbí a nemusí to být vždycky jeho barva....

(reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:27 | Nahoru | #828

verybusy píše: No jo,kytárový pražce tam chyběj,prostě to musíš slyšet...



to já právě moc neslyším, ale moc bych chtěl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:34 | Nahoru | #829

PetrsVETR píše: taky bych neuměl postavit auto nebo moto......ale umím říct, co se mi na autě nebo motu líbí a nemusí to být vždycky jeho barva....



Tak řeknio Cheovi,on ti to postaví,myslím že bude levnej a precizní.

1 reakcí na tento příspěvek Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:35 | Nahoru | #830
Che je velkej teoretik, o š.kání si všechno přečetl, ale taky už to dvakrát dělal

(reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:38 | Nahoru | #831

verybusy píše: Tak řeknio Cheovi,on ti to postaví,myslím že bude levnej a precizní.



on by nenanslouchal, jaké mám požadavky.....

také si myslím, že by došlo k názorovým střetům

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:40 | Nahoru | #832

PetrsVETR píše: Che je velkej teoretik, o š.kání si všechno přečetl, ale taky už to dvakrát dělal



To já bych ho zase moc nepodceňoval,bude to sukničkář,všechno ukecá,ohromí svou inteligencí a ještě má silnej žaludek,bude schopnej všeho!!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 08:48 | Nahoru | #833

verybusy píše: To já bych ho zase moc nepodceňoval,bude to sukničkář,všechno ukecá,ohromí svou inteligencí a ještě má silnej žaludek,bude schopnej všeho!!!!



já nevím, tady založil pár vláken a většího šovinistu jsem neviděl....nevím kam až stoupá jeho oblíbenost...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 09:01 | Nahoru | #834

PetrsVETR píše: já nevím, tady založil pár vláken a většího šovinistu jsem neviděl....nevím kam až stoupá jeho oblíbenost...



To je póza,jestli ovšem není skutečným šovinistou z nutnosti.

(reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 09:08 | Nahoru | #835

verybusy píše: To je póza,jestli ovšem není skutečným šovinistou z nutnosti.



lépe bych se nevyjádřil

Naposledy editováno 07.03.2012 09:08:47

(reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 09:42 | Nahoru | #836

666S999 píše: FockeW...PLS, od kdy je giving-a-fuck rovno nule? Abych se připravil na nejhorší...nerad bych se dočkal vybafnutí zpoza rohu. To víš, už mám křížků jak CHE...třeba zítra vstanu, a už nevstane a bude GIVING-A-FUCK-OFF



no ale tam je buď setrvalý stav těsně nad nulou nebo pokud bys chtěl, tak se to limitně blíží nule. Nula to bude, až budeš opravdu off-tedy koukat na kytky zespod.

Pokud je ti 52 a neumíš moc anglicky, tak v tomto případě giving a fuck nebo to give a fuck nemá se šukáním nic společného Give a fuck UD.com , obrázek za tisíc slov:



pokud to byla ironie, tak se přiznávám, že moje rozlišovací schopnosti se už jen horší, krom toho ironie se v psaném projevu dává do uvozovek,vykřičník atd...

Naposledy editováno 07.03.2012 09:46:38

Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 10:26 | Nahoru | #837
Prej tady někdo potřebuje vysvětlit něco ohledně systému pohonu všech kol u BMW? Milerád posloužím...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 10:35 | Nahoru | #838

PetrsVETR píše: docela by mě fakt zajimalo, jak to funguje....jel jsem s tím několikrát a jednou jsme to zkoušeli natvrdo a nemůžu říct, že by to na mě působilo příjemně, měl jsem pocit, že ztrácím kontrolu, ale ono si to řešilo samo....je taky ten kluk z BMW (Horten), ten by nám to mohl vysvětlit...



no neni to zadna extra veda... mezi predni a zadni napravou je elektronikou rizena lamelova spojka, tou to reguluje prenos momentu na predni/zadni napravu... na napravach uz sou klasicky otevreny diffy a prenos momentu je regulovanej pres brzdy - tzn kolo ktery ztraci trakci je pres ABS modul brzdeny....

rozvodovka s treci spojkou:


Naposledy editováno 07.03.2012 10:40:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 10:45 | Nahoru | #839

assassin píše: no neni to zadna extra veda... mezi predni a zadni napravou je elektronikou rizena lamelova spojka, tou to reguluje prenos momentu na predni/zadni napravu... na napravach uz sou klasicky otevreny diffy a prenos momentu je regulovanej pres brzdy - tzn kolo ktery ztraci trakci je pres ABS modul brzdeny....



Aaaaaaa chyba... To co jsi popsal je klasický xDrive. Ale všechny X6 (mimo hybridu) a X5M mají navíc tzv. Dynamic Performance Control (DPC). A to funguje proaktivně. Takže na zadním vnějším kole přidává. Více méně to samé má Honda Legend na obou nápravách, ale chlapi z fabriky (tím myslím ty, kterým věřím) říkali, že to zkoušeli a že to na předku nemá smysl. No pak existuje tzv. Performance Control a ten opravdu pouze přibržďuje vnitřní kolo. DPC logicky funguje pouze pod plynem a to je na tom to krásné. Prostě přiletíš do zatáčky a když máš pocit, že se to začně hrnout přes čumák a že bys měl ubrat, tak dáš podlahu a koně moje hyjé

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Narcismus f jedné stopě

7.3.2012 v 10:47 | Nahoru | #840

assassin píše: no neni to zadna extra veda... mezi predni a zadni napravou je elektronikou rizena lamelova spojka, tou to reguluje prenos momentu na predni/zadni napravu... na napravach uz sou klasicky otevreny diffy a prenos momentu je regulovanej pres brzdy - tzn kolo ktery ztraci trakci je pres ABS modul brzdeny....

rozvodovka s treci spojkou:



potřebujeme vysvětlit Dynamic Performance Control.....už je tady Horten a on nám to vysvětlí....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist