globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

22.8.2019 v 09:33 | Nahoru | #78931
PetrL3> Jj, tak nějak docházím k tomu samýmu.. nejspokojenější bych byl s jednou motorkou a mám tři z toho je teda jeden fichtl, takže dvaapůl.... mám ale problém, že jawu nedokážu prodat a zároveň by mi asi jízdně nestačilo mít jenom ji.. takže jsem nejspíš odsouzen ke dvoum motorkám... to mi ale zase vadí, že je nemám čas ujezdit.. jsem tak nějak v hajzlu

(reakce na) Jawablázni

22.8.2019 v 09:34 | Nahoru | #78932
PetrL3> Mluvíš mi z duše.
Když jsem stál s osmi techničákama v ruce v garáži a hledal který je ke který vráně a volala ségra, co s tím, co je u ní,
začalo tóčo a dnes mám zlomek. Prachy zmizely v baráku, autě a co zbylo,
za to se pořídil V-Strom na dálky ve dvou
a PCX na lítání kolem komína.
Zbyly dva kusy na případné lítání po Jawa akcích a je klid.
Mé dospělé děti k tomu vztah nemají a kdyby to střelila ženská za prachy co si myslí, že to má hodnotu,
budou jí mít za blázna nebo jí urvou ruce.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.8.2019 v 10:20 | Nahoru | #78933
Hmm, já jezdím vlastně jen do práce a z práce na pěti či šesti z těch dvanácti co mi v dílně stojí a vůbec mi to žíly netrhá. Provozní jsou sice všechny ale hranatejm čízám se furt loupe z nádrže bordel a ucpává filtry i kohouty a na dvěpade sportce musím nějak vymyslet-umístit dobíjecí relátko .Tam kde je to zlobí - bejvalej majitel ho strčil do kastlíku k baterce a tam se lámou dráty - je to tam nafest. A u Tasmánskýho čerta potřebuju udělat ložiska v krku a harmoniky na vidlích a naroubovat nový pleštisklo který tam úplně nepasuje - to starý je poškrábaný a má praskliny u držáků - pak bude moct na technickou - je to taková správná nákupní taška. Sice jsou to všecko jen takový prkotiny ale dostat se k nim když je furt práca na baráku a kolem baráku se mi jaksi nedaří. a to mám schválně dovolenou abych to nějak stihnul. Včera jsme konečně naondili kubíkovou nádrž pod okap za dílnou (když přijel Zdenál tak jsem zrovna šel hrabat na půdu prkna na šalunk protože jsem pod to potřeboval udělat fundament a vyzdít podpěrný sloupky aby se z tama dala brát voda do konví) a teď ještě dodělat to dřevo na zimu. Pak se konečně budu moct začít hrabat v té dvěpade sportce, stopětadvacítka už jezdí spolehlivě, tak zajíždíme. Dopiju kafe a jdu řezat dřevo

(reakce na) Jawablázni

22.8.2019 v 10:38 | Nahoru | #78934
Bimbam> Se nenudíš koukám. Já jednu sportku dodělal a dovalili mi další. Je to patinovka a snad tak i zůstane,
jen to je docela nahatý... Spojka už je ale ferodo namonťená, řidítka, elektrika a pár blbin kolem taky.

Edit: Jo a relátko u tohohle pasuje na stator. Už jsem ho tam loupnul taky. Původní mechanické někdo rozvrtal tak, že nebylo co repasovat. Navíc to přepoloval s minusem na kostru, tak jsem to vracel zpátky. Ale nevím, jak to tam je s místem u čezety, doma jí nemám.


Naposledy editováno 22.08.2019 11:12:46

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.8.2019 v 11:08 | Nahoru | #78935
Chtěl bych se zeptat k té Jawě 90 ohledně oleje. V příručce píšou auto olej M6A (Energol BP) v poměru 1:30. Přijde mi to dost špatnej olej. Myslíte, že je v pohodě tam nalít:
Valar Mbike 2T-XS
Výkonová charakteristika:
ISO-EGD
JASO FC/FD
API TC

Charakteristika M6A je:
specifikace: SAE 30, API SB

Protože ta Jawa 90 je údajně hodně háklivá na olej, kvůli vysokým točkám.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.8.2019 v 11:17 | Nahoru | #78936
Verdom - já se nudit asi neumím, furt mám co dělat ale jo, občas si sednu na lavečku před kovárnou, zapálím cigáro a čumím do blba a přitom nikam a na nic nemyslím. Občas se mi to podaří i s fajfkou a to je pak hodinové čumění do blba a chytání lelků To by jeden nevěřil jak je ten lelek vychytralej. Ulovit ho není jen tak Nevíš náhodou odkdy se dávaly (pokud vůbec) v čezetě ke kulatejm motorům dvoucívkový relátka? Dynamo má 6V 60W. Kostra +. Furt mám dojem že je to bastlířina původního majitele (nějakej chlápek z Český Lípy) ale po starým relátku co by bylo v motoru tam nezbylo ani pověstné "ň".
Sharp - jo, v Soukenický ten krám pamatuju, posléze kolem revoluce a zejména po ní už to bylo v Dlouhé jako Břenda no a od nedávna už to zase Břenda není a jsou to Potřeby pro řemeslníky, prostě řempo i když se to tak oficiálně nejmenuje. Dneska jsou v centru Práglu troje - na Florenci, v Dlouhé a kousek od Újezda na té ulici k řece. A to je tam ještě vedle řempa prodejna lan (kdysi to byl Lanex, co je to dneska nevím). Zato prodejna družstva invalidů na Smíchově zanikla úplně - tam jsem chodil na hardyspojky řízení na Volze a pro podobný malokusový věci. Uměli i podle výkresu cokoli vyrazit a vymačkat. Kdeže ne loňské ale letité sněhy jsou .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.8.2019 v 11:24 | Nahoru | #78937
Kafi> V době, kdy Slováci tuhle pomstu kompletovali byl běžným olejem na dvoutakty M2T ve specifikaci řekněme API TA max API TB.
Viskozitně trochu jinde než třebas vodičky typu Lavio motosynt . Takže to co píšeš sice neznám, ale asi stejně jako TSF od mogulu nebo zmíněné lavio či 2T motul 510 (pokud nevíš co s kačkama) to musí pobrat a jezdí na to i choulostivější werky jak tohle.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.8.2019 v 11:28 | Nahoru | #78938
Kafi - já si myslím že M6A je olej poplatnej době vzniku toho 90 ccm strojku.To M6 psali v příručce k pérákům a kejchačkám taky. Já bych tam dal modrej koramáckej dvoutaktní mogul ten má API TC anebo leta vyzkoušenej a ověřenej Motosynt2T - to je ten červenej co na něj leta jezdíme - funguje nejen v šerblech ale i v sifonu kterej teda točí víc než jawy a čízy a taky v motorový pile která teda točí nejvíc za minutu za všeho co mám. Ten Valar olej neznám, tak nemůžu posoudit. Specifikace API TC by mělo stačit . Vem si že obyčejněj prapra M2T má API TA, moderní M2T na kterej jsi jezdil třindu má API TB . Ovšem myslím že nejvíc by ti k oleji do tohodle strojku mohl říct Zdenál - měl jich pět

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.8.2019 v 11:29 | Nahoru | #78939

Verdom píše: Kafi> V době, kdy Slováci tuhle pomstu kompletovali byl běžným olejem na dvoutakty M2T ve specifikaci řekněme API TA max API TB.
Viskozitně trochu jinde než třebas vodičky typu Lavio motosynt . Takže to co píšeš sice neznám, ale asi stejně jako TSF od mogulu nebo zmíněné lavio či 2T motul 510 (pokud nevíš co s kačkama) to musí pobrat a jezdí na to i choulostivější werky jak tohle.



Díky :) Takže prostě specifikace TC, FC je v pohodě. Ten Mogul má stejnou specifikaci jako ten Valar.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.8.2019 v 11:39 | Nahoru | #78940
Bimbam> Čezety nemám moc v malíku. Sice jedna mi ještě v krabici na půdě straší, ale je to 175 kulatice jednovýfuk a relé má předělané na to velké (magneton) pod sedlem. Pro tohle by tam mělo asi být toto. A nebo Bimbovo "kup Vape vole..."

A k lelkování, na to jsou chlapi celkem dobří. Umožňuje jim to lépe i nervová soustava.
Nějaká osvěta tady. Málem mě to tenkrát potrhalo smíchy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.8.2019 v 12:05 | Nahoru | #78941
Kafi> Vykašli se na specifikace, každá bude dneska lepší než v době vzniku... Vem tu flasku a zaštěrchej s ní...jestli to bude štěrchat jak vodička, tak to zahoď. Jestli se to bude tak trochu převalovat v té pixle, je to vono...

(reakce na) Jawablázni

22.8.2019 v 13:48 | Nahoru | #78942

Bimbam píše: Kafi - já si myslím že M6A je olej poplatnej době vzniku toho 90 ccm strojku.To M6 psali v příručce k pérákům a kejchačkám taky. Já bych tam dal modrej koramáckej dvoutaktní mogul ten má API TC anebo leta vyzkoušenej a ověřenej Motosynt2T - to je ten červenej co na něj leta jezdíme - funguje nejen v šerblech ale i v sifonu kterej teda točí víc než jawy a čízy a taky v motorový pile která teda točí nejvíc za minutu za všeho co mám. Ten Valar olej neznám, tak nemůžu posoudit. Specifikace API TC by mělo stačit . Vem si že obyčejněj prapra M2T má API TA, moderní M2T na kterej jsi jezdil třindu má API TB . Ovšem myslím že nejvíc by ti k oleji do tohodle strojku mohl říct Zdenál - měl jich pět



API TC by asi mělo stačit,když je to vlastně nejvyšší třída běžně prodávaných olejů
Ona ta 90 se stejně časem vysype i kdybys ji mazal zlatejma šupinama... Prostě to je na tom ověřený, že to není prověřený :)

Jawablázni

22.8.2019 v 19:19 | Nahoru | #78943
Ta poslední věta je nádherná. Láďa je básníkem - prorokem. Mám rád češtinu pro její kouzla se slovíčky a ta věta je prostě podobná jako fimfárum. Dal jsem si po řezání dříví jedenáctku Svinibrodskou co ji kupuju především na jawajízdy...no a jdu to zajíst tlačenkou, protože mi ta jedenáctka po celodenním pižlání nějak vlezla do hlavy

Jawablázni

22.8.2019 v 19:20 | Nahoru | #78944
Wenca - von se převaluje i převoďák PP90 a jak hezky lákavě v současných teplotách nad 25°C

(reakce na) Jawablázni

22.8.2019 v 20:22 | Nahoru | #78945

Wenca24 píše: Kafi> Vykašli se na specifikace, každá bude dneska lepší než v době vzniku... Vem tu flasku a zaštěrchej s ní...jestli to bude štěrchat jak vodička, tak to zahoď. Jestli se to bude tak trochu převalovat v té pixle, je to vono...



už TS je o dvě třídy lepší olej než to co používali tenkrát... Takže buď ten a nebo snáze sehnatelný TSF, který je sice kapánek dražší, ale tyhle soci wergly jej snáší taky dobře...

(reakce na) Jawablázni

22.8.2019 v 20:35 | Nahoru | #78946

Verdom píše: Bimbam> Čezety nemám moc v malíku. Sice jedna mi ještě v krabici na půdě straší, ale je to 175 kulatice jednovýfuk a relé má předělané na to velké (magneton) pod sedlem. Pro tohle by tam mělo asi být toto. A nebo Bimbovo "kup Vape vole..."

A k lelkování, na to jsou chlapi celkem dobří. Umožňuje jim to lépe i nervová soustava.
Nějaká osvěta tady. Málem mě to tenkrát potrhalo smíchy.



Ona je to bohužel pravda...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.8.2019 v 21:10 | Nahoru | #78947
Mam jen jeden rejpavy dotaz...chapu ze se to sypalo driv kdyz loziska a kdesi cosi byly spatne kvality, ale pokud ten motor nekdo udelal, predelal a pouzil dnesni sortiment, proc by se to zakonite melo podelat?
To se rikalo i o 350 ze nevydrzi vic jak 20-30tis km a Suchos ukazal opak, stejne tak ja...

Jawablázni

22.8.2019 v 21:10 | Nahoru | #78948
Verdom - no, jak jsem na to vídělo koukal, tak jsem tam nacházel samá fakta a skutečnosti pravdivé. S těma škatulkama to asi tak nějak bude - aspoň teda já neumím myslet najednou na víc věcí než na jednu. Neumím dělat víc věcí naráz - třeba něco dělat, o něčem jiném mluvit a ještě navíc poslouchat co mi někdo říká. Já neumím ani u práce mluvit pokud se to mluvení týká něčeho jiného než toho co zrovna dělám.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.8.2019 v 21:17 | Nahoru | #78949
Jo, Kafi, jenže Suchoš věděl co a jak na motoru nechat udělat a tvůj mechanik v Brazílii (nebo kde to bylo ) to taky věděl a ten motor dal do stavu aby šlapal a ne se trápil. Já se obávám že z kdysi držáku s malým výkonem postupnýma "úpravama" a "vylepšeníma" udělali v Týnci bohužel poťouchlost s výkonem jen o něco větším a s několika kurvítky schovanými u klikovky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.8.2019 v 21:29 | Nahoru | #78950
Láďo, Barbour: www.barbouroutletstore.cc. Bunda Cheap Barbour International Original Barbour Black. Sem temu kamošovi uložil, aby jim napsal mejlem, že aby doporučili velikost, když ji budu používat s vložkou (má vevnitř na ňu druky, tu samostatnou vložku sem ale nikde nenašel a že existuje, to mě na Jawapotlachu potvrdil Venca Kvěch), esli by k temu mohli přiložit kus hadry na opravy a pixlu vosku.
Ty bundy majů dva typy.
Jedna je na trial (je kapku vzadu delší a lehčí), tohle je echt soutěžácká do lesa.
No a zejtra to pourguju, aby si nemyslel, že sem se na to vyignoroval.

Jawa 90 a motorový olej: začátek M6A, pak M2T, MS20, Rennoel 30, Castrol TT.
Nejlepší byl ten olej z NDR "renoél 30", ten se dal sehnat v kanystrech a byl s ricínem.
Otázku oleje do dvoutaktů vyřešil Sucháč .
Že je to vpodstatě jedno a když tam dáš dobrý olej pro čtyřtakt, výsledkem je jen víc zakarbonovaný motor.
Snad bych k tomu ještě dodal, že kvalitnějším, speciálním olejem pro dvoutakty nic nezkazíš. Když teda bude k mání...
Motor devadesátky obvykle umřel na aušusové ojniční ložisko, teda jeho nepřesnou a měkkou, nepevnou klec.
Když se tam dala klec pořádná s odpovídající kvalitů (Duerkopf a podobně) - ale k ní se musel dat větší, osazený čep, páč ty lepší klece měly menší jehly - tak problémy zmizely (a to sem jezdil klece, keré starý Krmec preventivně ze svých "pincků" vyhodil).
Myslím si, že i horší (míň kvalitní) olej, ale v dostatečném množství (no co Ti řekl ten člověk v Argentině - taky že v podstatě že na kvalitě ani tak nezáleží, jako na množství ) je furt lepší než nic.
Následkem može byt jen víc zasraný motor a nižší nájezd na motoru do GO. Ono taky záleží na kůsku mezi řídítkama a sedlem...

Jawablázni

22.8.2019 v 21:38 | Nahoru | #78951
Nekdo rika klikovka a nekdo prevodovka, ale pokazde je to ze se to sralo a nevydrzelo...ale kdysi...ja si rikam ze dnes jsou materialy kvalitnejsi a kdyz clovek maze...

Jawablázni

22.8.2019 v 21:44 | Nahoru | #78952
Bimbame, ty kvéry od Ardesy sů takové - no - laciné...
Velice dobrá flinta je Ranger, když už tak se štechrem (=napínáčkem). Navíc vypadá aj historicky. A za ty peníze...
Akorát vřele doporučuju upravit zámek - dodělat stoličku. Funkčně se nic moc nezmění, ale podstatně se ti zlepší sebevědomí, žes udělal neco pro její zdokonalení - uvedení do původního stavu podle vzoru.
Sem tam to vozí Dave, tak se ho optej. On totiž není do ČR oficiální dovozce, co se na to Vydra vys...přestal.

Víc věcí naráz - na jakémsi veletrhu či co ve Frankfurtu p. Zaviačič, několikanásobný Mistr světa v psaní na stroji, opisoval německý text přímo do češtiny "standardním" tempem neco přes 200 úhozů za minutu a plynně se bavil s jedním návštěvníkem - anglicky .
A nebo obráceně - přepisoval anglický text a mluvil německy...vždyť ono je to vpodstatě jedno...

Jawablázni

22.8.2019 v 21:47 | Nahoru | #78953
Kafi,obojí. A eště zapomněls spojku .
Ale když se tam udělaly odpovídající zásahy, tak to fungovalo.
To ti potvrdí každý.
Aj "malý car" (Jirka Císař), ten na tem jezdil taky.
Materiály byly kvalitní aj tehdá, enomže to bylo ekonomicky "nevhodné", či spíš neprůchodné.

Naposledy editováno 22.08.2019 21:48:54

Jawablázni

22.8.2019 v 21:51 | Nahoru | #78954
Zdenal: tak ve strakonicich nebo na podzimni pokecame, vezmu si blok pro poznamky :)

Jawablázni

Skvělá odpověď, děkuji! 22.8.2019 v 22:02 | Nahoru | #78955
K té převodovce - je tam "klínek" na trojce nebo čtyřce - už nevím - ten se rád ustřihl. Takže udělat z lepšího matroša.
Další úskalí bylo velké kolo jedničky - to se rádo zadřelo, když se pospíchalo na pětku a nebo nekdo - nedejbože - sjížděl kopec na neutrál.
V těchto případech tam byl velký rozdíl rychlostí a to byla ta příčina. Páč tam šla ocel na ocel.
Takže nejjednodušší bylo uložení uvolnit (fest, klidně vůli okolo desetiny) a nebo tam dat plovoucí bronzové futro - a po ptákách.
Spojka - když se trochu vymačkaly lamelama důlky v koši, tak se to řešilo třeba navařením tvrdokovu na radličky v místním JZD .
Další věc - přítlačák.
Základ byl - přidat pod něho plechovů lamelu, páč ináč aj on přenášel krouťák a z boku tlačil na pružiny v miskách - tím způsoboval váznutí a dělal prokluz spojky větší, než bylo zdrávo. Nekeří jedinci taky dělali přítlačák z kusu duralu...
Tyjó, Kafi, to si taky budu muset najít nejaký notes...abych na nic nezapomněl .

Naposledy editováno 22.08.2019 22:05:10

(reakce na) Jawablázni

22.8.2019 v 22:18 | Nahoru | #78956

Kafi píše: Mam jen jeden rejpavy dotaz...chapu ze se to sypalo driv kdyz loziska a kdesi cosi byly spatne kvality, ale pokud ten motor nekdo udelal, predelal a pouzil dnesni sortiment, proc by se to zakonite melo podelat?
To se rikalo i o 350 ze nevydrzi vic jak 20-30tis km a Suchos ukazal opak, stejne tak ja...



Myslís si že dnešní ložiska jsou lepší? Jednak nejsou, ale některá se těm původním zhruba vyrovnají... Tehdejší ložiska vůbec nebyla špatná...
Těch 30kkm není nijak lživá hodnota - pokud hranaté motory honíš neustále jak nadmutou kozu, tak po 30kkm mají dost na to že se posrat můžou a je to
nájezd po kterém musíš s nějakým selháním počítat, nikoli to že se to na kilometr přesně rozpadne....

Na J90 se toho spyalo moc - viz Zdenál... Prostě karbece nahovno, zaplování nahovno, spojka nahovno, převodovka choulostivá jak křídla motýla....

To že to někdo "udělal" bych jako dobrou zprávu taky nevnímal. protože je otázkou jak a z čeho... J90 moc lidí nezná a ti asi tři lidi v republice co je skutečně umí opravit to na stole dlouho neměli a moc to na stůl nechtějí protože to je mrdka choulostivá, konstrukčně posraná (ač pokroková), stará, vyžilá....

Proč myslíš že na tom dneska nikdo normálně nejezdí? No protože se to vlastně ani nedá.... Jednou věcí jsou vibrace horší než na 477 a druhou je ta "spolehlivost"....
Všichni kdo si to tenkrát koupili se toho nakonec rááádi zbavili a nebo to nechali stát v koutě, protože se s tím 99,5% z nich strašně natrápilo a už se s tím trápit nechtěli...

Zlatej fík... Sice to hovno jede a nedá se na tom sedět, ale i fík přes všechny jeho chyby je proti J90 úžasně spolehlivý wergl....

J90 je pokroková, zajímavá, vzácná, ale moc se na tom nepovozíš a to vrtání tě rychle přestane bavit...

(reakce na) Jawablázni

22.8.2019 v 22:26 | Nahoru | #78957

Bimbam píše: Jo, Kafi, jenže Suchoš věděl co a jak na motoru nechat udělat a tvůj mechanik v Brazílii (nebo kde to bylo ) to taky věděl a ten motor dal do stavu aby šlapal a ne se trápil. Já se obávám že z kdysi držáku s malým výkonem postupnýma "úpravama" a "vylepšeníma" udělali v Týnci bohužel poťouchlost s výkonem jen o něco větším a s několika kurvítky schovanými u klikovky.



Oni začli vlastní tvorbu bez licencí a opisování víceméně tím pérákem, pak to neustále plíživě vylepšovali, ale na motor se vždycky zapmělo... Kejvačka má motor prakticky tentýž, vyšší výkon je jen hlavou a karburátorem. Panelka moc inovací taky nepobrala a na hranatých je vidět po rozebrání že to jinak vypadá, ale konsrukční řešení je pořád stejné, jen to zase trochu víc nakrmili, protože byl lepší benzín a zase se maličko zvedl výkon.... U 638 vytvořili motor prakticky identických parametrů jako ten předchozí, ale snahy o vylepšení s sebou přinesly jiné problémy, které všichni známe... Klika se holt musí umět udělat, převodovka zakrněla v 50. letech a s novou spojkou to vylepšení taky nenastalo.... A dodnes nevyrobili nic lepšího, než o něco choulostivější a o hovno lépe jezdící werk, než vznikal před 40 lety.. například 477 se podařilo nakrmit na velmi slušný výkon, ale na životnosti je to dost znát.. Udělali sice lepší slitinu na písty, protože jinak by to nevydrželo nic a udělali lepší řešení klikovky, které potom zase zrušili rámci zlevnění a ty pěkné výkony byly s příchodem 487 zase v prdeli....

(reakce na) Jawablázni

22.8.2019 v 22:30 | Nahoru | #78958
Zdenalbenal> dik, atmosféra v barbour je jedinečná. Já koupil prostě všechny, na která jsem narazil v sekáčích. K tomu mám jednu podobnou jiné značky.
Jinak oleje automobilové mohou víc zanášet mj proto, že dvoutaktní jsou obvykle předředěné, tedy 1:40 2t olej by mohl být v autové verzi možná 1:45 nebo 50, ale to nikdo nechce riskovat asi. Ja jezdil 638 na autový synt Shell někde ze sudu několik let a po rozborce byl motor bez úsad, namazaný, úsady jsem setřel hadrem... Vlastně jezdím na autové oleje furt, ale s 638 už míň. Ted to kupuu v Tescu a pod v akci. Na spálení je to dobrý

Jawablázni

22.8.2019 v 22:37 | Nahoru | #78959
Tohleto je taky devadesátka...
Najdete ňáký rozdíl ?

Jo, je nakřivo...

Naposledy editováno 22.08.2019 22:38:07

Jawablázni

22.8.2019 v 22:39 | Nahoru | #78960
peknaaa
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist