AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Do vašich končin jsem měl naplánovaný výlet tento týden. Bohužel kamarád který to vymyslel nějak pořád shání kšefty pro nákladnˇák i když nejsou tak se nějak nikam nechystá.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 01.08.2018 09:46:13
Ondrero píše: Pav 40 z Letňan i Semil měl odpružení pružinami. Pav 40/b byl modernizovan na podvozku montazi gum. Pav 41 ma zahradku uz ze serie. A pav 41 nema jen vetsi svetlo, ale celej ten zadni plech je jiny. Jeden typek se mi snazil tlouct do hlavy ze 40 a 41 maj stejnou boudu a jen jine svetlo. No neuspěl u me.
Přesně tak, to světlo byla nutnost, protože kolem roku 1970 vstoupil nový zákon o (nejen) osvětlení vozidel a tomu malé světlo u 40 neodpovídalo. Viz světlo u Jawy 250/559 a 592. Také se měnilo.
Bimbam píše: Blbě se teď jezdí. Ráno to jde, to je v košili akorát že se člověk nepotí, ale odpoledne z práce je to masakr. Ze silnice i z posekanejch polí okolo jde jenom žár a vedro a člověk má pocit že jede na motórce v obrovským skleníku či dokonce sauně. Nedokážu si představit mít na sobě motohadry. To bych se upekl za jízdy. Stačí zastavit na křižovatce a už ze mě teče. Asi to budu řešit tak že než odpoledne vyjedu z práce tak si namočím pod vodovodem košili aby mi nebylo takový vedro.
Normálně jezdím v motohadrech. Mám kevlarový Trilobity s otevřenými rozparky a koženýho křiváka, kterého nemám sepnutého ke krku. Připadá mi spíše, že díky tomu na mě sluníčko nemůže. Když se jede, tak to v hadrech příjemnější než v autě bez klimky.
Naposledy editováno 01.08.2018 11:21:42
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Na velkou motorku krom kůže a kevlarek brávám i krunýř. Ten je peckovej. Přes něj tričko XXXL a pohoda.
Mám něco z EBAY kolem litru. V případě zájmu pohledám odkaz.
Nějaké fotky ze setkání VSJ jsem prsknul tady
Akce celkem povedená. Milan odtamtud vyrážel směr Praha, Mnichov, Vaduz a Frantíkovsko.
Tak snad nebude mít trable s počasím, strojem nebo kolonama. Adenium mu ťapalo v pohodě.
Já se přesunul z VSJ pod stan dál na Branžež a okolí Českého Ráje, dnes už doma.
Vybaleno a zítra do práce.
Edit: Jo na VSJ dorazily i Vintage, no nevypadají vůbec zle.
Sice bych jí asi nechtěl, ale ujdou.
Naposledy editováno 01.08.2018 11:59:35
Akamu píše: Kluci nevíte kde koupit tlumiče na čz 477?
Na aukru sem je o chvíli prošvih a radši bych druhou funkční sadu, než se pustim do opravy o který nevim zhola nic
Nebo sem našel, že by to mohli bejt stejný parametry jak na panelku, jen sou origo nekrytý
Nejsou stejný. Jsou delší a maji dve možnosti nastavení přepětí pomocí kroužku a klínku
Vlasťák1973 píše: Tak v pátek budu pálit trochu té směsi, chci vyjet co nejdříve abych se pořádně projel tak počítám,že budu v cca 11h u Jezzu,pokud máte někdo volno tak doražte .
Tak Já pravděpodobně dorazím taky mam volno a plánoval jsem někam jet1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Říkám si pohoda, to se jen vyladí šroubkem. Tak ladím šroubek, čistím, měním podložky co určuji vzdálenost tělesa od cívek. S tím, že cívky fungují. Je to klakson Made in Poland. Mohla to mít číza z výroby?
Nejhorší je, že když ten plech jen prstama přiložím tak zatroubí. Jakmile ho sešroubuju , tak jen praská a nic. Zlatej Pal na Sportce....
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Miraz poprvé jsem nasadil Tvůj tankvak,tak to přijeď zkontrolovat
Kehaj-- omluvenka přijata pěkná fotka,musím kouknout do mapy který z Kristů je blíž jestli slovenskej nebo polskej,jednou bych mohl aspoň jednoho zkouknout osobně
Ondrero píše:
Nejhorší je, že když ten plech jen prstama přiložím tak zatroubí. Jakmile ho sešroubuju , tak jen praská a nic. Zlatej Pal na Sportce....
Z toho mi vychází, že je potřeba přidat podložku.
Prošel sem si něčím podobným, je to hodně cilivý na vzdálenost. Stačí malá změna a už netroubí.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Včera jsme podle schematu prošli celou elektriku vyměnil jsem přepínač světel a číza furt nesvítí. Jenom na polohu 2 z baterie. Problém byl v regulátoru který je K.O. byl špatně zapojený AC-DC (střádavý-stejnosměrný). Dnes jdu shánět nový a možná přijde na nové bezkontaktní zápalko. Škoda mohl jsem drandit do Týnce na sraz Jawek.
O jaký straz v Týnci se jedná? díkyPassat v v těch vederech zase padá do nouzáku. Jedinej způsob jak přežít dálnici je neustále lehce pohybovat plynem, pak to drží. Elmag regler na zkoušku z caddy nepomohl, regulace podtlak drží.
Další krok: turbo ven a budu čistit. Pak kdyžtak dpf.
Btw. šestihran na pohon čerpadla vyměněn, vypadal takto:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Nevím, kde je chyba, ale když ještě předloni skoro všechna auta procházela a najednou vyhazujou všechny rotační turba i některé benzíny, tak jde o obecnej problém. Nic, no, tak člověk jede na stk o 5 km dál, kde jsou v klidu (zatím) a náhodou tam i potká spolužáka ze ZŠ a souseda z dětsví (jeden z techniků) a odjede zároveň s vizitkou na něj, aby se případně příště předešlo vyhození kvůli banalitě. Zatím sem teda zase na čas v pohodě.
Jinak opět, člověk jde a koupí auto. Nerozhoduje o tom, jak je vyrobeno. Nemuže znát všechno a tyhle názory, že diesel je omyl... pokud ano, pak se to má řešit na počátku procesu, ne, že si to nakoupí půl národa a pak to někdo zakáže používat nějakým nařízením, předpisem a pod běžnýmu uživateli, kterej nemohl tušit, že tohle nastane.
Petr: no tos měl s chlupem.... doufám že jsi zkonstroloval stav protikusu, bejvá obdobně v píči taky...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jirka4137-> mam regulátor z čz 477, zadarmo, ja ho už nevyužiju, jen nevim jesi funguje
V elektrice se prd vyznám ale jestli víš že to pasuje navrni cenu a domluvíme se. Nebo ho vezmu a když nebude sedět kamoš má 477 vemu ho pro něj.
Elektriku asi natáhnu novou protože už nevěřím že to Valaši nedoprasili.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
JIrka: nemáš tam náhodou ducati zapálko? to má regler úplně jiný než běžné 477/487/476/488...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |