globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: XT660Z Tenere 2008
10.3.2008 v 10:42
Tahle motorka mne na výstavu přilákala. Musim říct že zajímavé. U ní a u BMW F800GS jsem strávil většinu času. Jsem zvědav na první testy ale rozhodně v reálu se mi stejně jako na fotkách (v bílé barvě) fakt líbí.

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

3.4.2010 v 05:02 | Nahoru | #631

xtezeto>Piwell> no a pocity máš jaké?



No tak projel jsem se na tom asi 6 mil (cca. 10 km) a pocity mám asi jako když se svezeš na nový motorce. Oproti motorce, co jsem měl do teď je to užší, vyšší, endurovitý, slabší, pomalejší a taky nový. Zatim brzo posuzovat, ale líbí se mi to. Věděl jsem do čeho jdu, svezl jsem se na starší Ténérce, starší SuperTénérku jsem měl takže žádný extra překvápko. Časem, až to bude na CZ papírech a bude čas se povozit tak napíšu nějaký dojmy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

3.4.2010 v 05:04 | Nahoru | #632

bartshoxNL>Piwell> prirucku mam,ale pouze v anglictine



To by mě až tak moc nevadilo. Sice češtin je češtin, ale angličtinou taky nepohrdnu. Ty to máš v elektronický podobě?

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

3.4.2010 v 09:47 | Nahoru | #633

Piwell>To by mě až tak moc nevadilo. Sice češtin je češtin, ale angličtinou taky nepohrdnu. Ty to máš v elektronický podobě?


jj je to pdf

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

3.4.2010 v 10:00 | Nahoru | #634
tak jsem to dal na uloz.to manual

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

3.4.2010 v 16:50 | Nahoru | #635

bartshoxNL>tak jsem to dal na uloz.to manual



Super. Díky moc. Strašně moc mi to pomohlo.

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

4.4.2010 v 12:42 | Nahoru | #636

Piwell>Super. Díky moc. Strašně moc mi to pomohlo.


nemas zac

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

8.4.2010 v 22:03 | Nahoru | #637
Tak jsem měl dneska konečně chviličku času se svézt, najel jsem asi 100 km po silnici. Dotankoval jsem plnou tak jsem zvědavej kolik to bude žrát. Byl jsem zvyklej na jinačí stroj za posledního 3/4 roku, před ním jsem měl ale něco podobnýho, takže si snad rychle zvyknu. Proti mý minulý motorce je to vyšší v sedle a nižší všude okolo, lehčí a mam pocit, že sedim na motorce a ne "v motorce". Zatim mi chybí výkon a rychlost, ale to je tim, že jsem sedlal něco jinýho, teď zas budu moct jezdit i mimo cesty. Nakonec tohle stačí, aspoň člověk nebude lítat jako kretén a nebudou tak mizet gumy a řetěz. Už se moc těšim až na to zase sednu, moc se mi ta motorka líbí ... což ale nevim jak se v následujících týdnech povozim protože to budu muset dát na český papíry a to holt bude trvat No možná to ještě chvilku necham na anglickejch papírech, abych se mohl ještě aspoň trošku svézt ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

9.4.2010 v 11:13 | Nahoru | #638
Piwell> tak neco nafot

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

9.4.2010 v 13:55 | Nahoru | #639

bartshoxNL>Piwell> tak neco nafot

Ale jó, jenže jednak neni kdy a za druhý jsem na ní najel zatim asi tak 200 km takže ani neni moc o čem psát a co fotit. Už mám udělanou dovozovou technickou, přehodil jsem gripy za vyhřívaný Daytony, ale zatim to neni zapojený - nevim jak je to se zárukou, když se člověk "pohrabe" v elektrice - to samý 12 V zásuvka a nabíjení navigace i když ve všech těchto případech jde jen o spínaných 12 V a kostru. Taky nějak pořešim blastery, chci tam mít pokud možno i ty duralový rámy jako na Caponordu, přizvednu řídítka, ještě uvidim co budu dělat se zrcátkama. Nejspíš předělam boční nosiče kufrů z Caponorda, ale to až tak nehoří. Dneska jsem pořídil novej topcase, ale budu muset udělat plechovou redukci pod plotnu. Příští týden snad budu mít zvedák abych mohl vyčistit řetěz - je pěkně fuj. Asi mam ďoblý zadní kolo - za 6 dní docela ušlo. Příští týden si budu trochu hrát, měl bych mít pár dní čas, teď to skoro nešlo. Pak hlavně lezu a zkoumam to - "očuchávam" a přitom přemýšlím jak udělam tohle, jak tamhleto ... Na Capíka mám nevylejštěnej a nezabroušenej alu kryt řetězu a vypadá to, že mi půjde předělat na Tenerku, což by bylo zupa - stál mě totiž plato vajíček
Celá motorka pak bude chtít umejt, omrknout všechny její kouty, překontrolovat šrouby, vyčistit, nastavit řetěz a namazat ho a celkově jí tak nějak polaskat. Už aby byl ten čas ...

XT660Z Tenere 2008

9.4.2010 v 14:26 | Nahoru | #640
o Tenerce uvazuji taky,ale az tak za dva roky,ted musim splatit auto . Tak at ti to jezdi

XT660Z Tenere 2008

14.4.2010 v 08:02 | Nahoru | #641
Jen to tu tak pročítám anašel jsem jsem zde svůj příspěvek z 5.5.2008

"Mě se moc líbí, ale o její koupi fakt neuvažuju - protože je to mimo moje finanční možnosti a není to tak dlouho, co jsem si koupil její "starší velkou ségru" ..."

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

21.4.2010 v 23:29 | Nahoru | #642
No, je to 20 dní, co jí mám doma. Dojmy?
1) svezl jsem se jenom asi 300 km celkově, bohužel
2) za těch ubohých 300 km jsem zjistil, že se mi strašně moc líbí (leč je to "poněkud slabý a pomalý" - zvyk z minulý motorky, ale zároveň podotýkám, že to fakt stačí na příjemný ježdění a mimo cesty je to naopak dostatečně silný a rychlý )
3) musim si na to zvyknout - opravdu síla zvyku z jinýho stroje
4) zatim cítim jakousi nejistotu v zatáčkách (asfalt, pneu Metz. Tourance), ale je to opět bodem 2 a 3, čili žádná chyba stroje - tam je vše v naprostém pořádku, ke konstrukci zatim neříkám křivý slovo
5) design super a ergonomie japonsky funkční, budí dojem adventure stroje, kterým asi opravdu je
6) dojezd na nádrž zatim nevim, ale bude to fakt dost; zatim nemohu objektivně soudit, ale fakt mě u benzínky moc nepotkáte (z toho co vidim - od plný 300 km a k benzínce se zatim moc nehrnu ...)
7) zastavil jsem se nakonec u TT (čimž se neschlubim - stejně jsem to musel upravovat) - držák GPS - oceňuju origo umístění, je to v zorným poli a je to fakt paráda - velmi funkční (foto bude brzy v deníku - jen jsem lakoval kus duralu - před focenim)
8) vyrábim novej kryt řetězu - alu - taky přibude do deníku (je spíš problém to leštění - chce to čas, trpělivost a sádlo - prostě přitlačit ... )
9) papíry pořád smrdí na úřadě a neni tomu přítrž , jen otrávený ksichty úředníků se slovy, že na to maj 30 dní ... nepomáhá nic, ani to, že jsem polda
10) je málo času, bohužel, koncem sezóny to snad už konečně bude lepší (čekám rok)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

22.4.2010 v 09:21 | Nahoru | #643
Piwell>
Počkej, až na ni obuješ drapáky a vyrazíte s kámošema někam na víkend na čundr - to teprv poznáš o čem Tenerka je
Ta motorka je sice ve všech ohledech celkem průměrná, ale jako první stroj pro člověka, co jezdil dřív silnici je na vstup do této kategorie strojů ideální (i co se týče údržby a náhradních dílů, když s tím někde flákneš o zem v terénu). Je to přestupní stanice na KTM nebo BMW, podle toho k čemu se člověk při ježdění na Tenerce přikloní víc (opravdový terén nebo dlouhé trasy spíš po silnici).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

22.4.2010 v 12:42 | Nahoru | #644

Petr-RSV>Piwell>
Počkej, až na ni obuješ drapáky a vyrazíte s kámošema někam na víkend na čundr - to teprv poznáš o čem Tenerka je
Ta motorka je sice ve všech ohledech celkem průměrná, ale jako první stroj pro člověka, co jezdil dřív silnici je na vstup do této kategorie strojů ideální (i co se týče údržby a náhradních dílů, když s tím někde flákneš o zem v terénu). Je to přestupní stanice na KTM nebo BMW, podle toho k čemu se člověk při ježdění na Tenerce přikloní víc (opravdový terén nebo dlouhé trasy spíš po silnici).



Já ale nejsem člověk kterej jezdil jenom po silnici!!! Koukni se mi do profilu. Sice moje minulá motorka byl Caponord, ale předtim jsem měl SuperTénérku, před ní Jawku Trampa (21" přední kolo). I se SuperTénérou jsem jezdil mimo cesty, jednou jsme s kámošem při off ježdění našli MX trať a vzali to na ní. Zahlíd mi na jednom skoku a pak řikal, že spodní kryt motoru byl asi tak 160 cm nad zemí.

Vim jaký je ježdění mimo cesty, vim o čem je Ténérka!

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

22.4.2010 v 13:01 | Nahoru | #645
Piwell>
Takže jsi měl průpravu do terénu To já jsem v terénu na motorce nikdy nejel, takže se všechno učím od začátku. Trochu sice jezdím na kole po lese, i nějaké skoky, ale to se nedá s motorkou moc srovnat, hlavně kvůli hmotnosti a držení stopy v bahně. S Tenerkou jsem skočil jen párkrát na hobby motokrosové trati, co je tady postavená u lesa a celkem by to i šlo, jen se bojím že to někde zahodím a rozbiju Je tam hodně zbytečného plastu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

26.4.2010 v 23:43 | Nahoru | #646
Piwell> jestli chceš přepnout míle na km, stiskni alespoň na 2 vteřiny tlačítko SELECT, při zapnutém klíčku

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

27.4.2010 v 09:37 | Nahoru | #647

jkocik>Piwell> jestli chceš přepnout míle na km, stiskni alespoň na 2 vteřiny tlačítko SELECT, při zapnutém klíčku



Už to mám přepnutý od doby, co mi poslal bartshoxNL ten servisní manuál. Ale bylo to jinak - myslim, že stisknout obě tlačitka a do toho zapnout klíček nebo tak nějak, ale bylo tam stisknutí obou tlačítek, čili select i reset současně.

Jinak dneska jsem byl konečně vyzvednout CZ papíry. Konečně. Jupíííííííí

2 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

27.4.2010 v 09:52 | Nahoru | #648
Stejně mi to nedalo, po hodně dlouhý době jsem měl volnej víkend, bylo hezky, značku na motorce jsem měl ještě anglickou, papíry sice jenom v kopii, ale prostě jsem nemohl odolat a výsledek byl najetých 520 km za víkend, z toho 360 km za sobotu a 160 za neděli. V sobotu už mi z tý sedačky docela bolelo pozadí, ale už jsem si celkem zvykl na ovládání a na podvozek. Ještě trochu doladit to řazení, přece jenom je to muj první větší jednoválec (naposled to byla Jawa 250), ale to bude OK. Jsem příjemně potěšen spotřebou, která se do tohoto víkendu pohybovala těsně pod 4,4 litru, za víkend to bylo 3,9 litru. Což je při obsahu nádrže udávaných 23 litrů dojezd téměř 600 km na jednu nádrž! Je to teoretická hodnota, ale v naprostým klidu se může jet hodně přes 400 km bez tankování, což je super.

Jen by mě zajímalo, jestli zmizí i ta poslední čárka ukazatele benzínu když je ho tam fakt málo nebo jestli tam zůstane svítit. Kontrolku rezervy to nemá, že?

Jinak mi ještě někdo řekněte jednu věc - mám teď natočeno necelých 4 700 km na tachometru - kdy je následná výměna oleje a potažmo nějaká preventivní prohlídka u Yamahy (či garanční prohlídka nebo jak se to vlastně jmenuje)?

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

27.4.2010 v 10:15 | Nahoru | #649
Piwell>
Jakmile ti začne docházet benzín, tak se poslední čárka palivoměru rozbliká a TRIP 1 se přepne na počítadlo ujetých km na "rezervu" (myslím, že TRIP R, neviděl jsem to ani nepamatuju ). Na tuto rezervu jsem ujel nejvíc necelých 100 km (ve dvou) a pak jsem vyměkl. Ale láká mě to vyzkoušet, co to dá až do sucha Myslím, že bych byl překvapený, protože i po těch 100 km na R jsem do nádrže dostal pouze 19 litrů - až po víčko!!! (takže buď je nádrž menší, než udává výrobce nebo tam pořád 3 litry zůstaly).
Další garančka (výměna oleje, filtru a seřízení) je tuším v 10 000 km, ale nevím to jistě (až budu moct, tak se mrknu do servisky).

2 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

27.4.2010 v 13:42 | Nahoru | #650
Ještě přihodím jednu raritu

Chybí mu jen těžký kulomet

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

27.4.2010 v 15:48 | Nahoru | #651
Piwell>jak se ti podarilo jet takhle dlouhodobou pod 4 litry to mi šiška nebere :) , jinak ja jezdim okolo 5,8 litru a to ju nedrtim tak kde je problem :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

27.4.2010 v 16:24 | Nahoru | #652
Bender>
Když jsem ji měl novou, jezdil jsem jen po asfaltu a zajížděl - tak jsem jezdil taky za 3,8
Teď když za to tahám a jezdím pole/louky/les, tak jsem na těch šesti.

XT660Z Tenere 2008

27.4.2010 v 16:54 | Nahoru | #653
caute,nemate nekde tu servisku v elektronicke podobe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

28.4.2010 v 08:18 | Nahoru | #654

Petr-RSV>Bender>
Když jsem ji měl novou, jezdil jsem jen po asfaltu a zajížděl - tak jsem jezdil taky za 3,8
Teď když za to tahám a jezdím pole/louky/les, tak jsem na těch šesti.



No tak to je přece jasný. Já když jel dlouhou štreku, kde skoro nezastavuješ, jedeš tak nějak v klidu a poměrně hodně plynule tak je jasný, že to žere o dost míň než když jí drtíš a lítáš off. Ze zkušeností se SuperTénérkou můžu říct, že když jsme dávali "fakt off-road" tak se spotřeba vzhledem ke kilometrům opravdu měřit ani nedala - odhad byl někde u 20 litrů. Ale ono je to logický - máš tam pořád 1 nebo 2, furt spojčíš, pořád se rozjíždíš a někdy se ti to povede třeba až napopátý ... a takovejch 20 km kilometrů je úplně jinejch než 20 km po asfaltu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

28.4.2010 v 09:10 | Nahoru | #655
Piwell>
To je pravda, že v opravdovém bahně si vezme násobně víc, ale proto jsem psal pole/louky/les, protože v takovém lehkém terénu se pohybuje spousta lidí a tam mi těch 6 litrů příjde celkem akorát. V tom případě není problém jet po louce na čtverku a polňačky na pětku, takže je to skoro jako na asfaltu, jen to víc hrabe Mně se zdá ta spotřeba dobrá. Jednou jsem blbec vzal plnou nádrž, protože jsem jel s kámošem na celodenní off a pěkně jsem se trápil. Motorka těžká jak hovado, po pár pádech jsem ji nemohl ani zvednout. Za ten den jsem projel sotva půl nádrže, takže asi 12 litrů jsem s sebou tahal zbytečně Holt neznalá lama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

28.4.2010 v 19:03 | Nahoru | #656

Petr-RSV>Ještě přihodím jednu raritu

Chybí mu jen těžký kulomet

já tam nic nevidím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

28.4.2010 v 19:20 | Nahoru | #657
xtezeto>
bodejď bys viděl - je tam maskovaná tenerka, takže nejde vidět
zkus tohle vložit do prohlížeče:
http://stteve.smugmu...45339277_MxSzT-M.jpg

..teď nevím jestli si děláš prdel nebo fakt nic nevidíš

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

28.4.2010 v 19:42 | Nahoru | #658

Petr-RSV>xtezeto>
bodejď bys viděl - je tam maskovaná tenerka, takže nejde vidět
zkus tohle vložit do prohlížeče:
http://stteve.smugmu...45339277_MxSzT-M.jpg

..teď nevím jestli si děláš prdel nebo fakt nic nevidíš

dělám si prdel

Naposledy editováno 28.04.2010 19:42:27

XT660Z Tenere 2008

28.4.2010 v 20:32 | Nahoru | #659
Dobré barvy




Naposledy editováno 28.04.2010 20:45:37

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

28.4.2010 v 20:51 | Nahoru | #660
Do přírody patří přirozené barvy....

Petr-RSV>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 Z Ténére - Plexi Yamaha XT 660Z Tenere Help93 6 1.3.2024 v 08:31 sebajs
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... ThePauli 11 20.2.2023 v 10:31 Metric
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5
Offroad Dánsko a Švédsko Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 Z Tenere Boris.Big 17 19.7.2022 v 15:21 JiB
Jaký stan [1, 2] Yamaha XT 660 Z Tenere Novaja2 55 13.6.2022 v 10:45 jirka-mz


TOPlist