globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

14.11.2017 v 20:33 | Nahoru | #65191
Tím ale tu příčinu, která spočívá jednak v rozvoru který byl průměrný ve třídě malých vozů už před 30 lety, kombinovaný s použitím větších kol a především kreténsky tvarované spodní části přístrojové desky, která jde kolmo dolů až k holením způsobuje to, že v mnoha, dnes už spíš ve většině zástupců třídy malých vozů je víc prostoru v kabině než v tomhle werglu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.11.2017 v 22:25 | Nahoru | #65192
Jojo. Přesto je to dnes velmi žádaný auto a pokud je v dobrym stavu, tak pomerne drahy.

Jawablázni

14.11.2017 v 22:59 | Nahoru | #65193
Kluci, když jsem ped dvouma rokama povídal Kačeně ať si na sebe platí pojistku na virgla když na něm jezdí, že bude sbírat dobu pojištění a bude mít pak v případě že bude mít něco svýho levnější povinné, tak se jí to nechtělo a virgla teda platím furt na sebe... tak co nadělat. Kdybych si to její auto vzal já nebo Lucka na sebe - ve výsledku to do budoucna nic nepomůže. . Tož ty dva roky co to bude mít vysoké musíme nějak překousat že....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2017 v 22:59 | Nahoru | #65194

Verdom píše: Béďa17> U nás jsem se na toto ptal. Taky mne to napadlo. A prý to z jednostopého vozidla není možné. Tak nevím. ;)



Jak jsem tu psal ČPP to umožňuje.
Tonda Zloun

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 01:34 | Nahoru | #65195

PetrL3 píše: Jojo. Přesto je to dnes velmi žádaný auto a pokud je v dobrym stavu, tak pomerne drahy.



Protože lidi jsou holt jak blbí.... jsou kvanta lepších aut za stejné penize.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 06:06 | Nahoru | #65196

marauder píše: Jak jsem tu psal ČPP to umožňuje.
Tonda Zloun


Hmm. No asi nekecáš .
Díky za tip,
tak na děti přepíšu nějaký vergly, aby se jim ten bonus načetl.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.11.2017 v 06:17 | Nahoru | #65197
Jsem teď v jednání s jednou organizací a budu mít k dispozici všechny pojišťovny za výhodnější ceny.ČPP ještě umožňuje zohlednit veterány.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 06:54 | Nahoru | #65198

pech. píše: Protože lidi jsou holt jak blbí.... jsou kvanta lepších aut za stejné penize.



To nevim, je to možný, pro mě je u rezervního auta zásadní ta relativní jistota, že vždy na drc chytne, třeba po půl roce stání, ale co je velké mínus je ta bezpečnost, přeci jen je to auto z 90 let (konstrukčně), přestože je dělali do 2007. Jen 2 airbagy, o deformacích nemluvě. Nechtěl bych s tím mít čelňák ani se škodou citygo.

Podvozek je vlastně první typ audi A3 a to mluví za vše.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 07:18 | Nahoru | #65199

Čmoud píše: Jsem teď v jednání s jednou organizací a budu mít k dispozici všechny pojišťovny za výhodnější ceny.ČPP ještě umožňuje zohlednit veterány.



Ono jedne věc je nízká cena povinného ručení a druhá jsou ostatní podmínky. U motorek a aut, se kterými jezdím mimo ČR, si pro sichr připlatím, abych pak nebyl stažen z kůže díky platbě spoluúčasti, či nějakým nízkým limitům. Pravda, sám to nestuduju, mám od toho kamarádku, která mi to sleduje a hlídá. Pojišťovnu měním tak po dvou letech. Jelikož ti stálí a platící zákazníci mají povinné dražší a držší každý rok, zatímco nový zákazník má cenu nižší. Logiku to nemá, ale pokud máte někoho, koho to baví sledovat a měnit, je to v poho. Nicméně o tom převodu bonusu z motorky jsem nevěděl a tak se na to optám a nějak to pořeším taky. Zatím co je doma, je psané na mě, tak jsem to neřešil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 07:29 | Nahoru | #65200
Verdom> to dá rozum,že to je při zachování stávajících podmínek potom by to postrádalo smysl.

Bimbam> to je hodně velká pojistka na sbírání bonusů.Radši bych to projezdil v phm

(reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 08:32 | Nahoru | #65201
Čmoud> Dej tip potřebuju pojistit auto do konce prosince.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 09:49 | Nahoru | #65202

Čmoud píše: Bimbam> to je hodně velká pojistka na sbírání bonusů.Radši bych to projezdil v phm

A manažeři pojišťoven nebudou mít co žrát. Taky mi to přijde moc, zkusili jste Bimbame víc pojišťoven?

Čmoude, máš u 639 v techničáku napsaný celý 17znakový VIN, nebo jen 6místné číslo rámu? Nespěchá to, díky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.11.2017 v 10:04 | Nahoru | #65203
Sema - jo, zkusili, něco jsem oběhl informativně osobně, něco přes počítač. Už si nepamatuju kolik přesně kde to bylo, ale nejvyšší nabídka "nejvýhodnějšího povinného ručení pro vaše vozidlo" či jak se to jmenovalo byla skoro jedenáct tisíc ( čili ještě o víc než polovinu dražší ) u dříve jediné pojišťovací společnosti pro ČSSR - u České pojišťovny. Problém je totiž zejména rodné číslo pojišťované osoby a nulové bonusy a první pojistka. My co si pojištění na něco motorového platíme už víc jak pětatřicet roků, tak máme prostě značnou výhodu...

Jawablázni

15.11.2017 v 10:05 | Nahoru | #65204
Čmoud - ona si to Kačkač projezdí tak jako tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 10:37 | Nahoru | #65205
Sema> 6

(reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 11:02 | Nahoru | #65206
Čmoud> Díky Já taky, ale zaujalo mě, že v původním TP k 640 bylo taky jen 6 čísel, ale pak je tam zápis z r. 2003 "doplněn kód VIN dle EK". Tak jsem říkal, jestli na to někde někdy nevyšlo nařízení.

(reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 11:38 | Nahoru | #65207
Bimbam> no ono nejde ale jen o bezškodní průběh.
jen samotněj věk taky rozhoduje, tedy to samý auto i bez bezškodní historie budeš mít dražší pokud ti je 20 než když ti bude 30

a druhá věc je, že za každou škodní událost ti krátí bezškodní období o 24 měsíců, přičemž maximum bonusu bývá u 72 a víc měsíců. Takže pokud máš nastřádáno 96 měsíců, vůbec nic se po první bouračce nezmění. Pokud máš míň, tak např. místo 40% bonusu budeš mít jen třeba 30 % bonus, ale není to tak, že by ti s první havárkou hned zrušili veškerý bonusy. Na druhou stranu, pokud nemáš žádnou historii a nabouráš, tak ti daj zápornej bonus, tedy malus -10% atd..

Naposledy editováno 15.11.2017 11:47:08

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.11.2017 v 12:14 | Nahoru | #65208
Maabo - no jo,oni to mají pojišťováci vymakané ten systém malusů a bonusů a podobných usů Dobrý bylo, když jsem k čpp přecházel už před lety hned jak vznikli od čp, že mi započítali dobu pojištění a bezeškodní průběh předešlých pojistek, bonusy přihazují a uznávají i jednostopý hemžidla typu Jawetta - to mám pojištěný na sebe nejdýl , celejch 37 roků to je měsíců, hmmm, moc, na to mi prsty nestačej ani na nohách abych to spočítal u čpp su od doby co vznikli, to je nějakejch 15 roků? Nebo deset? Nevím. Roky jdou kolem a já je nehlídám, moc je neregistruju.

(reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 12:37 | Nahoru | #65209
Bimbam> Já jsem u jedné pojišt'ovny od doby, kdy k nám přišla. To je asi 23 let ?? Mám u nich pojištěné vše - 7 aut, 4 motorky, chalupu, sebe, rodinu. Nenaříkám. Pravdou ale je, že ceny jdou nahoru. Bonusy asi mám, havaroval jsem pouze jednou, před 5 roky jsem vjel do cesty řidiči Punta , nemám pravé zrcátko a i když jsem se podíval, neviděl jsem ho. Já mám dodnes u svojí 120 lehce máčklý blatník, na Puntu byla škoda za 35 tisíc. Pojišt'ovna to zaplatila a bonus mi nevzali. Jinak jsem po nich nikdy nic nechtěl. Problém byl až ted', v květnu jsem rozbil Jawu a peníze dorazily až předevčírem. Nakonec se ukázalo, že za vše může jejich úředník. Je to vše v lidech...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 14:05 | Nahoru | #65210

Verdom píše: Hmm. No asi nekecáš .
Díky za tip,
tak na děti přepíšu nějaký vergly, aby se jim ten bonus načetl.



Já mám 27 pojistek a každý rok na každou pojišťovna něco přihodí a tak mi každý rok před koncem výročí pojišťovák starou zruší a udělá novou o něco levnější. Pomáháme si oba já s cenou a on musí splnit určitý počet klientů a tímto způsobem jsem pro něho každý rok nový klient, pojistku může snížit i bez nové smlouvy, ale nemá nového klienta. Dobré zkušenosti jsem měl na E Pojištění s ing. Martinem Fričem
777600905 tam se s pojistkami dostali ještě níže protože uzavírají objemově daleko větší počty pojistek a tudíž mají od pojišťoven lepší podmínky všechno lze uzavřít po telefonu + mail jen výpověď si musí zákazník udělat sám doporučuji třeba jen dotaz jsou asi ze všech nejlevnější a uzavírají pojistky pro všechny pojišťovny u většího počtu uzavřených pojistek dávají i bonus 500 Kč, který pošlou do E bank a ta přidá dalších 500 Kč už tam mám 1500 Kč.
Tonda Zloun

Naposledy editováno 15.11.2017 14:07:16

Jawablázni

15.11.2017 v 14:06 | Nahoru | #65211
Milan: Celou dobu u jedné pojišťovny? Tak to s každoročním navyšováním, jako takto dlouholetý zákazník, asi platíš pořádný kotel za vše. Já třeba na 50ccm fíka platil někde kolem 50Kč a soused na tu samou motorku skoro tři kila. Bonusy oba stejné, vesnice i stroj taky. To je trest pro stálé zákazníky. ;)

(reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 14:07 | Nahoru | #65212

marauder píše: Já mám 27 pojistek a každý rok na každou pojišťovna něco přihodí a tak mi každý rok před koncem výročí pojišťovák starou zruší a udělá novou o něco levnější. Pomáháme si oba já s cenou a on musí splnit určitý počet klientů a tímto způsobem jsem pro něho každý rok nový klient, pojistku může snížit i bez nové smlouvy, ale nemá nového klienta.
Dobré zkušenosti jsem měl na E Pojištění s ing. Martinem Fričem 777600905 tam se s pojistkami dostali ještě níže protože uzavírají objemově daleko větší počty pojistek a tudíž mají od pojišťoven lepší podmínky všechno lze uzavřít po telefonu + mail jen výpověď si musí zákazník udělat sám doporučuji třeba jen dotaz jsou asi ze všech nejlevnější a uzavírají pojistky pro všechny pojišťovny u většího počtu uzavřených pojistek dávají i bonus 500 Kč, který pošlou do E bank a ta přidá dalších 500 Kč už tam mám 1500 Kč.
Tonda Zloun



Milane v podstatě jsem pořád u stejné pojišťovny, ale nenechám se od ní ždímat dělej to jako já a uvidíš ten rozdíl,
když jsem před 11 lety kupoval Maraudra tak první pojistka byla skoro 3000 a letos, když jsem ho prodával jsem byl na 800 samozřejmě jsem kupujícího přivedl k mému pojišťovákovi a dostal stejné podmínky a převedl ješté dvě auta prostě si musíme pomáhat. Když přijdeš někam k přepážce, kde tě neznají tak tě odrbou bo to dělají za provizi a né z lásky k bližnímu tak popřemejšlej.
Tonda Zloun

Naposledy editováno 15.11.2017 14:18:07

(reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 14:09 | Nahoru | #65213
marauder> S Fričem sem měl taky výborné zkušenosti několik roků po sobě. Dělá to ještě? Teď se mě tam ujal nějakej novej, asi se zaučuje a docela jednání na hovno. Na vše 5 telefonátů, nakonec se zjistí, že je moc brzo, že musíme s novou pojistkou počkat, pak najednou nová cena, musel sem se hádat, aby dodržel tu slíbenou... Na hovno. Chtěl bych to příště zase tak, jak sem byl zvyklej u Friče.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.11.2017 v 15:59 | Nahoru | #65214
pro pamětníky......

(reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 16:28 | Nahoru | #65215
bimbo750>
Kamarádka po otci zdědila Favorita z roku 1990. Najeto 39 tisíc, jako nový. V AAA auto jí za něj dali 12 tisíc, ale prodali ho za 45 tisíc. Letos v létě. Svezl jsem se v něm, jel hezky, ale proti mojí 120 od nízkých otáček dost rachotil motor. Prý to dělají...třeba někomu ještě 100 tisíc najezdí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 19:01 | Nahoru | #65216

PetrL3 píše: To nevim, je to možný, pro mě je u rezervního auta zásadní ta relativní jistota, že vždy na drc chytne, třeba po půl roce stání, ale co je velké mínus je ta bezpečnost, přeci jen je to auto z 90 let (konstrukčně), přestože je dělali do 2007. Jen 2 airbagy, o deformacích nemluvě. Nechtěl bych s tím mít čelňák ani se škodou citygo.

Podvozek je vlastně první typ audi A3 a to mluví za vše.



Není, podvozkově je A3 sie koncepčně stejná, ale reálně je o podstatný kus lepší.-- Memá velké převisy a liší se i v jiných drobnostech, které chování podstatně mění...
O 1 se nechová zrovna příkladně na silnic, protože je to velké auto na malém podvozku, většinu lidí to nenasere ale nic co by se dalo chválit.....

Ohledně toho zda nastartuje nebo ne? ona jiná auta nenastartují? ale nastartují.... Oct. 1 nijak nevyčnívá ani spolehlivostí, ona nevyčnívá vůbec ničím co by konkurenty převyšovalo krom velikosti zavazadelníku, což je nepodstatná záležitost a nesmysl, udělat auto s obrovským kuifrem za cenu toho, že se do nej nevejdou lidi - to už si rovnou můžeš koupit pickup, protože je to ohledně využitelnosti prakticky totéž, dva lidi a za nimi prostor který pojme europaletu - benzinové motory až na 1,8T jsou líné a ani životností nijak nepředčí konkurenty - v případě 1,6 spíše naopak, naftové jsou otravně hlučné a po přechodu na PD ještě hlučnější, navíc ještě prohlubují tu mizerotu chování na silnici ve stylu: "hodili jsme kladivo"... Dokážu pochopit, že to lidem stačí, že s tím můžou za určitých okrajových provozních podmínek býtui spokojení, ale není ani sebemenší důvod nebo užitná vlastnost, která by opravňovala ty vyšší ceny...

Když vezeme devadesátkové konkurenty:

P306: poholdnější auto s lepším vnitřním prostorem, spolehlivost stejná, odolnosti proti kovomorce lepší, benzinové motory jednoduché a spolehlivé, naftopvé tišší a spolehlivé.

Xsara: jako 306 jen s větším kufrem i v krátké oproti 306

Focus: podvozkově o dvě třídy lepší, lepší prostor, velmi dobré benziňáky...

Astra: prostornější, silnější motory, lepší prostor, slušně se chová.

Brava: dobrý prostor, dobrý podvozek, široká paleta motorů, většinou spolehlivých.

Civic: lepší podvozek, super motory, dobrý prostor....

atd. atd. atd...

Octavia 1 je prostě přinejlepším mírně podprůměrné auto, za které lidi bezdůvodně platí víc, než musí, jenom proto že jim chybí
technický přehled, lenost zkusit něco jiného, trocha rozumu a fantazie, jedou to jenom ze setrvačnosti....

S přechodem na Oct. 2 se problém prostoru vyřešil, ovšem výber motorů byl s odchodem toho nejlepšího z O1 (1,8T a 2,0Mpi) ještě tragičtější....
O3 už je celkově dnešní se všemi pro a proti.....

(reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 19:49 | Nahoru | #65217
Já zase mám z okolí zkušenost, že kdo měl fiat brava, tomu se sral. Ale jasný, každej má něco, co se mu víc osvědčilo a něco, co mu nesedí a vyhýbá se tomu. Nejsi první ani poslední, kdo nemá rád oktávky. Já až budu muset koupit jiný auto, tak asi zkusim volvo V70, ale O1 si stejně nechám, dokud bude fungovat (když už ji mám, nemá smysl se jí zbavovat, abych pak na chvilku rychle koupil nějakou jinou, než vyberu nový hlavní auto).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 21:12 | Nahoru | #65218
pech.> Nechtěl jsem reagovat, ale ten Fiat Brava rozhodl ...... .
Jediné s čím musím souhlasit je prostor na zadních sedačkách, ten byl u O1 dost špatný, jinak se o tom autě nedá říct skoro nic špatného zejména co se týká odolnosti proti korozi a spolehlivosti. Srovnání se sračkou zvanou Fiat Bravo nemůže zasvěcený člověk snad ani komentovat.
Podstatné totiž je zda se porovnávají jablka s jablkami a ne s něčím jiným, čímž myslím vůz v adekvátním stavu a ne po absolvování kdoví čeho. Motor 1,9TDiú66kW resp. 81kW se svojí nesmrtelností se ti zdá špatný? Jo diesly od Peguetu, myslím ty starší byly velmi povedené a i tišší dá se říci srovnatelné s VW. Jejich benzíny už tak dobré nebyly, ale třeba taková 1,2ú43kW 8ventil od Renaultu je jednoduchý starý motor který bezproblémově funguje s nízkou spotřebou. Diesly Fiat a Ford z té doby to byla minimálně o level nižší kategorie. Podvozkově je na tom dobře Ford, povedené benzíny má samozřejmě Honda. Protože moji pracovní náplní je zkoušení aut, tak mám přístup k výsledkům zkoušek z jednotlivých oblastí (akustika, motor, podvozek, elektro, karosérie atd.), a možnost srovnání při zkouškách konkurence. Každé auto v dané třídě má svoje plusy a minusy, ale celkově není až tolik konkurentů co bych upřednostnil před Škodovkou resp. koncernem (VW, Audi).
Jsou auta, která se mi designově líbí - Alfa Romeo, současné Citroeny zejména DS, ale o lepší kvalitě vůči VW tedy vůbec nejsem přesvědčený, Mini - tady o kvalitě se nedá pochybovat, krásné auto, ale nepoměr cena ver. užitná hodnota. Jako hlavní auto mám OII 1,6CR/77kW a neměnil bych (kupoval jsem ji novou v r. 2010 za 334tis., jako druhé auto, kterým jezdí manželka Renault Clio II r.v. 98, čili první rok kdy je začali vyrábět s pověstí velké srágory. Nejlepší na tom autě je motor ona výše zmiňovaná 1,2/43kW , krásně zpřevodované s nízkou spotřebou - manželka stylem 2km do práce 2km z, občas cca 15km do Nb jezdí za 5,5-6l/100km, když s tím jedu já delší trasy tak jedu kolem 5l/100km. Karosérie kromě jednoho malého místa na zadním lemu, kde to předchozí majitelka odřela bez koroze. Podvozkově hodně špatné, člověk si musí dávat pozor, horší je už jen Thalie, která je dá se říci skoro nebezpečná. Takže ať si každý vybere auto podle svojích preferencí, ale trvám si na svém, že od nástupu Octávie a zejména OII, která se hodně povedla dělím auta této třídy na srovnatelná s ní a ty horší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.11.2017 v 22:52 | Nahoru | #65219
Jirka_S> tdi nebrat, sice je to jediný motor co skutečně něco vydrží mezi těmi ostatními mizerotami, ale kdo má ten ohavný kravál a dunění poslouchat. Jízdní vlastnosti jsou natolik bídné, že je právě i brava předčí a do interiéru si muzes vzít s sebou i nohy, v O1 si je musíš dát do kufru...... proto jsem ji jmenoval. V okoli jich nejezdilo zrovna málo a fungujou, jen spotřební díly jsou drahé.

Petr: V70 dobrý, jen bacha na historii.... a vyhnout se verzi XC70.

(reakce na) Jawablázni

16.11.2017 v 06:53 | Nahoru | #65220

pech. píše:

Petr: V70 dobrý, jen bacha na historii.... a vyhnout se verzi XC70.



Uvidíme až to přijde, no. Záleží právě na historii. Já kupuju auta stylem "lepší prověřená a silná oktávka se švihadlama na zadních oknech, než luxusní volvo, u kterého nevím, jestli nemá problémy". Takže jestli se naskytné superb, volvo, passat, je to jedno, hlavně jde právě o tu předchozí spolehlivost u původního majitele, kterého znám.

Teď mám OII TDI BKD a vyjma dvouhmoťáku, kterej byl měněn u původního majitele v záruce a čidlem za 3 litry s tím autem nikdy nebyl problém a má zatím 250 tisíc najeto. A na rovinu, to auto má reálně víc koní než papírově už výroby (průměrně 150 koní, i když papírově jen 103kW - zasvěcení vědí, že to tak škoda měla) a jede velmi slušně za málo peněz. Tak jestli vydrží 400-500 tisíc km, než se zaklepou ventily, tak sem spokojenej parchant a pak uvidím, co dál, dle stavu zbytku auta. Jedíné slabé místo na korozi je zadní náprava - tu sem celou zalil, abych to nemusel řešit a spodek motoru je nesmrtelnej, ten přežije 2-3 vršky. Uvidíme. člověk míní, osud mění. Neuvažuju na tak dlouho dopředu.


Přiznám se, že něco co má 90-100 koní bych už nechtěl (jako hlavní auto) kvůi rezervě když je potřeba předjet traktor a pod..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist