globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

27.8.2017 v 18:43 | Nahoru | #63901
Tento víkend žádné větší akce Barumka.

Naposledy editováno 27.08.2017 18:44:26

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.8.2017 v 19:15 | Nahoru | #63902
Milan: Nový Renault vařil? A kontroloval po koupi vůbec hladinu chladící kapaliny? Díky transportu na patrovém podvalu jsou auta mnohdy s hladinou pod normálem a pokud to prodejce před prodejem nezkontroluje (což by měl) tak nový auto novému majiteli vaří jedna dvě. A pokud je to taky jen jezdič a neřešič, tak dojezdil, protože kontrola hladin kapalin je v podmínkách provozu na uživateli a záruku těžko uhraje. A pokud foukne těsnění pod hlavou mu tu pálku v autorizáku nezávidím. A pokud měl náhradní auto, tak možná nebylo tak v permanenci jak to nově koupené a jednoduše nedobíjená baterie zemřela. Startem přes kabely by se to mohlo podařit natočit a po dobití či koupi nové baterie mohlo by být vyřešeno. Tak at je mobilní s nejmenšími materiálovými a finančními následky. Každopádně ty si vinu nepřipouštěj.

Jawablázni

27.8.2017 v 19:29 | Nahoru | #63903
Takže jsme opět u toho, že jakej pán, takovej krám.......

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.8.2017 v 20:35 | Nahoru | #63904
Vyznáte se tu někdo v terra vari? Koupil sem rozhašenou zanedbanou sekačku, že si ji udělám, už sem prakticky hotov, vše šlape jak má, postahoval sem si manuály, ale furt nevím, k čemu je žlutý volně visící kabel od cívky. Nevíte někdo? Elektika vypadá origo a motor je dmj315.

E: napadlo mě světlo, ale nikde sem to nenašel potvrzené.

Naposledy editováno 27.08.2017 20:53:23

Jawablázni

27.8.2017 v 20:57 | Nahoru | #63905
chcípák?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.8.2017 v 21:54 | Nahoru | #63906
Ne,ten je funkční, má černej kabel. Jo a ten žlutej kabel je takhle volnej origo. Už sem zaznemenal na stránkách vari stejnej dotaz, ale nikdo to tam nepotvrdil.

Naposledy editováno 27.08.2017 21:55:56

(reakce na) Jawablázni

27.8.2017 v 23:15 | Nahoru | #63907
PetrL3> Zmer, co z nej leze. Ten vystup svetla by to mohl byt.

(reakce na) Jawablázni

28.8.2017 v 01:05 | Nahoru | #63908

PetrL3 píše: Vyznáte se tu někdo v terra vari? Koupil sem rozhašenou zanedbanou sekačku, že si ji udělám, už sem prakticky hotov, vše šlape jak má, postahoval sem si manuály, ale furt nevím, k čemu je žlutý volně visící kabel od cívky. Nevíte někdo? Elektika vypadá origo a motor je dmj315.

E: napadlo mě světlo, ale nikde sem to nenašel potvrzené.



Ahoj,
je to opravdu vývod na světlo, mám Teru od roku 1972 ještě když jsem za ní tahal valník tak to utáhlo asi 15 W. Vepředu dvě světla z kola Favorit a vzadu něco podobného. Za hluboké totality to muselo mít osvětlení a od policajtů povolení k jízdě odkud, kam a kdy se s ní pojede po silnici, pojistku a ještě řidičák na traktor.
Tonda Zloun

Naposledy editováno 28.08.2017 01:06:37

Jawablázni

28.8.2017 v 01:07 | Nahoru | #63909
Díky, proměřím, vyzkouším.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.8.2017 v 13:25 | Nahoru | #63910
Verdom> Tak u nového Renaulta prý praskla hadice, voda vytekla. Navíc - oni to auto prodali BEZ nářadí ! Když jsem s otcem v roce 1980 kupoval novou Š 120, bylo v ní všechno - nářadí, lékárnička atd., a prodejce si v této době, ve 21. století dovolí prodat holé nevybavené auto.
No a u náhradního auta "odešel" nějaký počítač...připadalo mi to jako Jawa 660 - startér točil, ale jiskra nebyla. To prý se u současných aut stává...i když až po ujetí pár desítek tisíc kilometrů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.8.2017 v 13:35 | Nahoru | #63911
milan1963> I já jsem vloni k nové Jawě dostal jen šroubovák

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.8.2017 v 13:59 | Nahoru | #63912
milan1963> Tak prasknutí hadice se předvídat nedá, asi šlendrián při výrobě. Nářadí se nedává, taky na co. Spousta neumětelů stejnak neví co s ním a ještě by si vypíchla oko. Tady se jedná o záruční opravu a počítám, že na rozdíl od Jawy to dá Renault do kupy a dovalí s omluvou a grátis zpátky. Dnešní auta se dělají na 5-6 let a max 250tis. km. Pokud vydrží déle, je to bonus. Pak nastává doba oprav a čas, kdy je potřeba nasytit i rodiny automechaniků. ;)

A co odešlo u náhradního auta, to těžko říci.
Některé vozy mají několik řídících modulů a vše je propojeno drátky, kterými se netahal za bolševika ani telefon.
A čím starší auto, tím více strašících obvodů. Nikdo nemá zájem o to, aby tu jezdila stará auta.
Ale povětšinou to padá do nouzáku a je schopno dovézt alespon do servisu.

Jinak nehaním ani nehájím francouzký auta, ty závady se dnes objevují všude. Všechno vyrábějí všichni a třeba moje auto dojezdilo díky německým indučkám od Bosche a italskýmu regulátoru volnoběhu. A pokud se kouknete, kdo to montuje tady či tam, tak to je tlupa lidí, která nic neřeší a dělá se to všude jen z toho, co nejlevnějšího, aby se to za co nejvíc prodalo a do kapsy zmizelo co nejvíc. ;)

Naposledy editováno 28.08.2017 14:12:56

(reakce na) Jawablázni

28.8.2017 v 14:52 | Nahoru | #63913

milan1963 píše: Verdom> Tak u nového Renaulta prý praskla hadice, voda vytekla. Navíc - oni to auto prodali BEZ nářadí ! Když jsem s otcem v roce 1980 kupoval novou Š 120, bylo v ní všechno - nářadí, lékárnička atd., .



Pokud si pamatuju, bylo to na účte za š120 příplatkem za samonavíjecí pásy stejně napočítaný zvlášť...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.8.2017 v 15:18 | Nahoru | #63914

Kire640 píše: milan1963> I já jsem vloni k nové Jawě dostal jen šroubovák

Tak to já dostal k nové Jawě 125 klasický hadrový futrál s nářadím. Šroubovák, klíč na povolení kol a nějaký trubkáče.

Jawablázni

28.8.2017 v 15:33 | Nahoru | #63915
Terina svítí . Sousedí ne sevyspí

(reakce na) Jawablázni

28.8.2017 v 15:54 | Nahoru | #63916
Verdom> Bohužel - máš pravdu. O tom se píše.
K nářadí jen tolik, že aspoň kombinačky, klíč na kola a povinnou výbavu by mělo dostat každé nové auto.
Jawa se u nové 660 taky moc nevytáhla - dali mi jen klíč na nastavení centrálu, ale já ani nic víc nechtěl, nářadí mám doma dost. A potom - Jawa 660 je kusová výroba, tak tam je to trochu jiné. Sadu nářadí, kus drátu a hadr jsem vozil a vozím v každé motorce. V autě mám za sedadly vzadu asi 20 kilo náhradních dílů.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.8.2017 v 16:02 | Nahoru | #63917

elevator píše: Tak to já dostal k nové Jawě 125 klasický hadrový futrál s nářadím. Šroubovák, klíč na povolení kol a nějaký trubkáče.


Asi máš lepší Jawu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

28.8.2017 v 16:13 | Nahoru | #63918

Kire640 píše: Asi máš lepší Jawu

Byl to motocykl ze série pro export do Mongolska. Asi lepší výbava

(reakce na) Jawablázni

28.8.2017 v 16:23 | Nahoru | #63919

elevator píše: Byl to motocykl ze série pro export do Mongolska. Asi lepší výbava


To bude tím

(reakce na) Jawablázni

28.8.2017 v 17:49 | Nahoru | #63920
elevator píše: Tak to já dostal k nové Jawě 125 klasický hadrový futrál s nářadím. Šroubovák, klíč na povolení kol a nějaký trubkáče.

Asi máš lepší Jawu

Taky jsem ke svojí Jawě 125 měl a mám tak vybavenou futrálku s nářadím

Jawablázni

28.8.2017 v 19:49 | Nahoru | #63921
Já jezdím takřka bez nářadí, v autě mám jen hever, startovací kabely, klíč na kola a pár věcí se kterými jsem schopen vyměnit řemen....

V motorce nějaké věci vozím, dostaly se tam tak, že jsem vzal paklík z čezety, hodil do Hondy pod sedačku a je tam...... Jsou v tom dvě montpáky, šroubovák, kombinačky uřízlá půlka svorky na opravu plynovýho lanka, á-la švýcarák nožík a pár dalších píčovin, se kterými jsem byl schopen vyřešit píchlou pneumatiku na cestě - to je nejčastější problém co mne v životě na motorce potkával - defekt pneu... Na ostatních dvou motorkách to není kam dát, takže když si vzpomenu, dám to do tankvaku, pokud ne, tak jedu na ostro bez nářadí....

Milan: dnes se opravdu prodávají auta bez povinné výbavy, bez rezervy... máš v základu pěknou výbavu, ale rezervu ne... nicméně v 99% se to dá za pár korun dovybavit rovnou v salonu, případně je to klasická "motivační sleva" pro hejly, že jim dají trojůhelník, lekárničku a špagát, a oni pak překousnou i přípatek za rezervu v rozsahu 2-5000kč podle jejího rozměru.

Nicméně dneska mám konečně radost, dodělal jsem ten motor ČZ 150, bylo to v tragickém stavu, teď už to vrká, tak doufám, že od toho bude klid......

Jawablázni

28.8.2017 v 20:49 | Nahoru | #63922
Na co ke každé nové Jawce nářadí? Stejně to umí spravit tak dva lidi v republice a ti vercajk mají.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

28.8.2017 v 22:32 | Nahoru | #63923
Dnes jsem v Týnci vyzvedl Travela 125 z garanční prohlídky po ujetí 1500 Km. Závada nefunkčního tachometru odstraněna. Bylo to nedostatečně promazaným náhonem. Po seřízení ventilů motocykl lépe startuje a ochotněji se vytáčí. Na přání namontována nakopávací páka. Jinak v Jawě už se neplatí hotově, ale kvůli EET na fakturu.

(reakce na) Jawablázni

29.8.2017 v 01:30 | Nahoru | #63924
elevator> Tak to gratuluju ! Moje Adenium 3 měsíce po havárii je stále v Týnci. A co s ním je, nevím. Na dotaz, kdy mám motorku očekávat, že bych měl aspoň na něčem pořádném jezdit, jsem zatím odpověd¨ nedostal. Tak že - čekám...přitom příslib byl , že oprava bude "expresně" vyřízena...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.8.2017 v 08:45 | Nahoru | #63925
Nevím jak to je u motorek ale když tě někdo nabourá v autě tak máš právo na náhradní auto po dobu opravy. Kluka v práci nabouralo auto a řek že auto potřebuje do práce a taky ho hned dostal. Potom si myslím, že ty opravy se tak netáhnou aby pojišťovny nemuseli tak dlouho platit náhradní vozidlo. Nevím jak to přesně je já osobní zkušenost nemám.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.8.2017 v 09:16 | Nahoru | #63926
U motorek je to úplně stejně. Náhradní moto stejné kategorie (tedy třeba xt660 ). Ne vlastně tu ne, ta není stejně dobrá

Naposledy editováno 29.08.2017 09:17:16

(reakce na) Jawablázni

29.8.2017 v 09:19 | Nahoru | #63927

elevator píše: Dnes jsem v Týnci vyzvedl Travela 125 z garanční prohlídky po ujetí 1500 Km. Závada nefunkčního tachometru odstraněna. Bylo to nedostatečně promazaným náhonem. Po seřízení ventilů motocykl lépe startuje a ochotněji se vytáčí. Na přání namontována nakopávací páka. Jinak v Jawě už se neplatí hotově, ale kvůli EET na fakturu.



není nad poctivej čínskej motor :) škoda že to není pětikilo..

(reakce na) Jawablázni

29.8.2017 v 09:25 | Nahoru | #63928

Miraz250 píše: Nevím jak to je u motorek ale když tě někdo nabourá v autě tak máš právo na náhradní auto po dobu opravy. Kluka v práci nabouralo auto a řek že auto potřebuje do práce a taky ho hned dostal. Potom si myslím, že ty opravy se tak netáhnou aby pojišťovny nemuseli tak dlouho platit náhradní vozidlo. Nevím jak to přesně je já osobní zkušenost nemám.



jsou to parchanti zkorumpovaný

Jawablázni

29.8.2017 v 09:30 | Nahoru | #63929
Jenže pojišťovna hradí to náhradní vozidlo jen po nějakou dobu, nikoli po celou dobu co trvá oprava. Myslím že na to mají nějaké tabulky jak dlouho trvá oprava různých poškození a podle toho to stanoví. Co je nad dobu tabulkovou si hradíš půjčovné náhradního vozu potom sám. Nedávno se to stalo Lucky bráchovi - nabourali mu auto stojící před barákem - celý zadní dveře, nárazník, podlaha kufru, tažné, možná zadek levého boku. OK, viník pojištěn, plnění škody z pojišťovny , auto v opravně, náhradní vozidlo bez problémů - ovšem hrazeno pojišťovnou jen po dobu tří týdnů co trvá podle tabulek čistá práce opravny i s novým lakem. Že nemaj díly skladem, musí to odněkud přijít, musí se to dostat v servisu na řadu až dodělají jiné zakázky a podobně, to pojišťovnu nezajímá. Oprava nakonec trvala asi dva měsíce.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

29.8.2017 v 09:37 | Nahoru | #63930
Pojišťovny obecně nechtějí platit. A je logické, že když pujčení morky stojí třeba 60 měsíčně, tak teď už by pujčení stálo u milana 180 tisíc, což je cena nové.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist