AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
E: napadlo mě světlo, ale nikde sem to nenašel potvrzené.
Naposledy editováno 27.08.2017 20:53:23
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 27.08.2017 21:55:56
PetrL3 píše: Vyznáte se tu někdo v terra vari? Koupil sem rozhašenou zanedbanou sekačku, že si ji udělám, už sem prakticky hotov, vše šlape jak má, postahoval sem si manuály, ale furt nevím, k čemu je žlutý volně visící kabel od cívky. Nevíte někdo? Elektika vypadá origo a motor je dmj315.
E: napadlo mě světlo, ale nikde sem to nenašel potvrzené.
Ahoj,
je to opravdu vývod na světlo, mám Teru od roku 1972 ještě když jsem za ní tahal valník tak to utáhlo asi 15 W. Vepředu dvě světla z kola Favorit a vzadu něco podobného. Za hluboké totality to muselo mít osvětlení a od policajtů povolení k jízdě odkud, kam a kdy se s ní pojede po silnici, pojistku a ještě řidičák na traktor.
Tonda Zloun
Naposledy editováno 28.08.2017 01:06:37
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
No a u náhradního auta "odešel" nějaký počítač...připadalo mi to jako Jawa 660 - startér točil, ale jiskra nebyla. To prý se u současných aut stává...i když až po ujetí pár desítek tisíc kilometrů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A co odešlo u náhradního auta, to těžko říci.
Některé vozy mají několik řídících modulů a vše je propojeno drátky, kterými se netahal za bolševika ani telefon.
A čím starší auto, tím více strašících obvodů. Nikdo nemá zájem o to, aby tu jezdila stará auta.
Ale povětšinou to padá do nouzáku a je schopno dovézt alespon do servisu.
Jinak nehaním ani nehájím francouzký auta, ty závady se dnes objevují všude. Všechno vyrábějí všichni a třeba moje auto dojezdilo díky německým indučkám od Bosche a italskýmu regulátoru volnoběhu. A pokud se kouknete, kdo to montuje tady či tam, tak to je tlupa lidí, která nic neřeší a dělá se to všude jen z toho, co nejlevnějšího, aby se to za co nejvíc prodalo a do kapsy zmizelo co nejvíc. ;)
Naposledy editováno 28.08.2017 14:12:56
milan1963 píše: Verdom> Tak u nového Renaulta prý praskla hadice, voda vytekla. Navíc - oni to auto prodali BEZ nářadí ! Když jsem s otcem v roce 1980 kupoval novou Š 120, bylo v ní všechno - nářadí, lékárnička atd., .
Pokud si pamatuju, bylo to na účte za š120 příplatkem za samonavíjecí pásy stejně napočítaný zvlášť...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kire640 píše: milan1963> I já jsem vloni k nové Jawě dostal jen šroubovák
Tak to já dostal k nové Jawě 125 klasický hadrový futrál s nářadím. Šroubovák, klíč na povolení kol a nějaký trubkáče.K nářadí jen tolik, že aspoň kombinačky, klíč na kola a povinnou výbavu by mělo dostat každé nové auto.
Jawa se u nové 660 taky moc nevytáhla - dali mi jen klíč na nastavení centrálu, ale já ani nic víc nechtěl, nářadí mám doma dost. A potom - Jawa 660 je kusová výroba, tak tam je to trochu jiné. Sadu nářadí, kus drátu a hadr jsem vozil a vozím v každé motorce. V autě mám za sedadly vzadu asi 20 kilo náhradních dílů.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
elevator píše: Tak to já dostal k nové Jawě 125 klasický hadrový futrál s nářadím. Šroubovák, klíč na povolení kol a nějaký trubkáče.
Asi máš lepší Jawu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kire640 píše: Asi máš lepší Jawu
Byl to motocykl ze série pro export do Mongolska. Asi lepší výbavaV motorce nějaké věci vozím, dostaly se tam tak, že jsem vzal paklík z čezety, hodil do Hondy pod sedačku a je tam...... Jsou v tom dvě montpáky, šroubovák, kombinačky uřízlá půlka svorky na opravu plynovýho lanka, á-la švýcarák nožík a pár dalších píčovin, se kterými jsem byl schopen vyřešit píchlou pneumatiku na cestě - to je nejčastější problém co mne v životě na motorce potkával - defekt pneu... Na ostatních dvou motorkách to není kam dát, takže když si vzpomenu, dám to do tankvaku, pokud ne, tak jedu na ostro bez nářadí....
Milan: dnes se opravdu prodávají auta bez povinné výbavy, bez rezervy... máš v základu pěknou výbavu, ale rezervu ne... nicméně v 99% se to dá za pár korun dovybavit rovnou v salonu, případně je to klasická "motivační sleva" pro hejly, že jim dají trojůhelník, lekárničku a špagát, a oni pak překousnou i přípatek za rezervu v rozsahu 2-5000kč podle jejího rozměru.
Nicméně dneska mám konečně radost, dodělal jsem ten motor ČZ 150, bylo to v tragickém stavu, teď už to vrká, tak doufám, že od toho bude klid......
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 29.08.2017 09:17:16
elevator píše: Dnes jsem v Týnci vyzvedl Travela 125 z garanční prohlídky po ujetí 1500 Km. Závada nefunkčního tachometru odstraněna. Bylo to nedostatečně promazaným náhonem. Po seřízení ventilů motocykl lépe startuje a ochotněji se vytáčí. Na přání namontována nakopávací páka. Jinak v Jawě už se neplatí hotově, ale kvůli EET na fakturu.
není nad poctivej čínskej motor :) škoda že to není pětikilo..
Miraz250 píše: Nevím jak to je u motorek ale když tě někdo nabourá v autě tak máš právo na náhradní auto po dobu opravy. Kluka v práci nabouralo auto a řek že auto potřebuje do práce a taky ho hned dostal. Potom si myslím, že ty opravy se tak netáhnou aby pojišťovny nemuseli tak dlouho platit náhradní vozidlo. Nevím jak to přesně je já osobní zkušenost nemám.
jsou to parchanti zkorumpovaný
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |