U FZ6, ale třeba i u jiných.
Buď mám slabé prsty, což si nemyslím, nebo to prostě nejde.
Edit 1:
Pro ty, kteří nečtou diskuzi:
Posunul jsem páčku dovnitř, abych došáhnul prsty na její konec, a seřídil vůli spojky na konci páčky na 10-15 mm.
Už v pohodě SPOJKUJU dvěmi prsty!
Edit 2:
Ještě se tady vytvořila krásná diskuse o řazení s nebo bez meziplynu, s nebo bez vrknutí...
Je to trochu dlouhé a zbytečně vyhrocené, dají se tam najít správné závěry i bludy.
Začátečníkům, co hledají informace o proniknutí do správného řazení, bych čtení diskuze asi raději nedoporučil.
Je to celkově chaotické, určitě se dají najít správnější informace o řazení i jinde.
Uzavřeno 03.10.2012 v 22:17 uživatelem VladaM
Otevřeno 03.10.2012 v 22:17 uživatelem VladaM
Naposledy editováno 03.10.2012 07:57:10
1 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Vcera sem chvili jezdil a zkousel spojkovat dvema prsty. A nebylo to ono. Sic je to o zvyku, ale spis se mi zdalo, ze nevypina uplne, takze to razeni nebylo uplne plynuly, tak jako kdyz radim klasicky jak sem zvyklej. Tak uvidim, jestli si to trochu posteluju, aby to zabiralo vejs a nebo se na to vykaslu a budu dal spojkovat celou pazourou no...
1 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
e. posteluj a zkousej to dvema prsty dal ma to cenu se to naucit
Naposledy editováno 04.10.2012 00:12:06
1 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Jinak jen tak ze zvedavosti. Ucis zaky spojkovat "klasicky" tzn. celou rukou, nebo po nich chces aby zkouseli prave onen "dvouprst" ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
odpoved ano, snazim se je ucit na dva prsty ale vetsinou se to nepovede a jsem rad ze alespon trochu dokazou tu spojku ovladat i kdyz nekdy je to fakt porod kdybych byl komisar tak z mejch zaku po 13 hodinach pustim do provozu tak max. 10% a kdybych mel hodnotit to co jezdi po silnicich tak tomu davam tak 20 - 30% bohuzel i pres to ze se snazim s tim neco delat je to jen kapka v mori. u nas je vycvik a zkouseni zadatelu o ro na motorky v katastrofalnim stavu!!!
Naposledy editováno 04.10.2012 00:57:06
1 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
No kazdopadne te obdivuju, tohle povolani je o nervy. Navic, kdyz chces dostat do tech zaku vic, nez je zvykem ve vetsine jinejch motoskol. Treba nacpat do uplnyho zacatecnika este podrazovani s "meziplynem", spojkovani dvouma prstama atd...to je obdivuhodny.
Du do duchen, dík tě buch.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
dejf. píše: skoda
Du do duchen, dík tě buch.
Já už byc taky jinou motorku než Duchnu dneska nebral!
Jinak k tý autoškole...zapomeňte, že budete žáky učit nějaký vychytávky. Při cca12h jízd do nich takový věci nemůžeš dostat.Jen bys jim komplikoval život.
Ten systém je celkově takovej divnej. Za mě by se mělo při výraznejch přechodech kubatůr, nebo výkonů dělat nějaký školy ovládání. Něco co dělá Mirek Lysí atd. Prostě Autoškola na 50/150 - základy - při přechodu 150-500(25kW) nějakej kurzík jízdy a pak při otevřeným výkonu znova(třeba jen denní)
Zaměřit na jízdní styl, bezpečný brždění atd.(pro mě taky bylo docela podstatný si třeba jen dobržďovat na čáru aj.) Ty lidi na to sedaj a nemaj vůbec tušáka co těch 240kg urychlenejch na 250km/h dokáže. Jsou "nesmrtelní", do první krizovky no a pak jim osud buď nechá poznat a přežít, nebo game over.
Creck píše: To neni zarputilost, jezdim takhle vic nez 25 let. Jestlize mi tady prijde kluk co je mu petadvacet a zacne mi rikat ze kurvim prevodovku, tak mu muzu rict jedinou odpoved, vzivote mi zadna prevodka ani spojka neodesla.
Bodejť by ti crecku odešla když nejsi schopen přes tu převodovku přenášet maximální výkon a pracovat s ním. Unavenou motorku po tobě bych tedy také zrovna nechtěl
Kdy už pochopíš, že toto je vyšší dívčí... Můj otec "strojař" má podobný názor jako ty, ovšem s tím rozdílem že on se nechlubí svou praxí automekánika, chápe funkci, jen tvrdí to co ty, že to nepotřebuje.... S jeho loudavým opatrným stylem. Což mu nezazlývá a jen ho podporuji, protože dlouho nejezdil, tak sem rád, že má z vysokých otáček respekt !!!
on si to ale přizná to toiž není hanba jezdí tak polovina až většina motorkářů, ty nikoliv ty si prostě borec a ješitnej k tomu, když si nepřiznáš, že mladý člověk může být lepší než ty to už je v dnešní době ostuda, měl by ses vážně stydět!
Naposledy editováno 04.10.2012 08:52:07
čendomil píše: Maty_Kolin> no prostě jedeš tak že to bruál sadíš dolů a víš že zadek nebude v pohodě ale to je jedno prostě jedeš dopředu a co je za tebou tě nezajímá chapeš
možná že je problém s tebou úplně stejný jako u crecka... Snaha pochopit, že meziplyn se používá ze dvou důvodů, krizové brždění + úspora mechanických dílů a hlavně pro předjíždění bez právě toho tvého zpomalení, takže se tady dříve s nikým nebav, dokud nepochopíš základy..... máš tady o tom posledních 12stránek.
Creck píše: Maty_Kolin> Tak muzem, ale co ti rekne ze me ta prevodka proste zadne rany nevydava kdyz radim dolu.
Jedu , normalne to dolu kopu abych zpomalil a nijak zvlast to nelupe, proste to klasicky cvaka jako kdyz radis, vzdycky nejaky zvuk se ti ozve, nerikej ze ne.
Nevim jak bych ti tohle natocil. Neznam zpusob.
vdyť si jezdil na spoustě motorkách za život si nic nezničil....
tak proč se bavíš jen o své Nindžicu? Tvůj zázračný perpetumobile stroj Ty popíráš normálně fyziku stejně tak jako že jsem tehdá věřil že se s tebou dá bavit o technice
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
dejf. píše: Jinak malej "kambek" k puvodní témě:
Vcera sem chvili jezdil a zkousel spojkovat dvema prsty. A nebylo to ono. Sic je to o zvyku, ale spis se mi zdalo, ze nevypina uplne, takze to razeni nebylo uplne plynuly, tak jako kdyz radim klasicky jak sem zvyklej. Tak uvidim, jestli si to trochu posteluju, aby to zabiralo vejs a nebo se na to vykaslu a budu dal spojkovat celou pazourou no...
pokud budes mit spojku stale jemne v zaberu, a budes pouzivat meziplyn (budes si hlidat otacky, nenechas si je padat jak nula - projev nechopnosti si motorku hlidat a kocirovat) akorat jen zkracujes celou dobu razeni a jeji narocnost Z toho strach nemej.... Nenech se oblafnout kecy od trollu z jednoho kanclu viz Cendomil a Creck....
Spravne razeni je takove, kde spojku vubec nemusis nechavat prookluzovat, zmacknout pustit. Tedy vse tak, ze to mas pripravene, SESYNCHRONIZOVANE atpd.... Kdosi zde poslal video... Bohuzel troll cendomil ani creck neumi anglicky... Takze z toho vi prd.... Njn ach ti stari chmataci, zkuseni a bezchybni. - pro smich a zabavu
PS: Taky stale netaham za spojku dvema prsty, ale uz mam reseni, poridim si sirsi riditka, rovnejsi a packu si poodsunu aby mi nemackala prsty... Ja si proste na ty silne motorkarsze rukavice nikdy nezvyknu.
Naposledy editováno 04.10.2012 09:13:30
t_freedom píše: Já už byc taky jinou motorku než Duchnu dneska nebral!
Jinak k tý autoškole...zapomeňte, že budete žáky učit nějaký vychytávky. Při cca12h jízd do nich takový věci nemůžeš dostat.Jen bys jim komplikoval život.
Ten systém je celkově takovej divnej. Za mě by se mělo při výraznejch přechodech kubatůr, nebo výkonů dělat nějaký školy ovládání. Něco co dělá Mirek Lysí atd. Prostě Autoškola na 50/150 - základy - při přechodu 150-500(25kW) nějakej kurzík jízdy a pak při otevřeným výkonu znova(třeba jen denní)
Zaměřit na jízdní styl, bezpečný brždění atd.(pro mě taky bylo docela podstatný si třeba jen dobržďovat na čáru aj.) Ty lidi na to sedaj a nemaj vůbec tušáka co těch 240kg urychlenejch na 250km/h dokáže. Jsou "nesmrtelní", do první krizovky no a pak jim osud buď nechá poznat a přežít, nebo game over.
hele do mě to učitel začal hustit už po 2hé hodině. Trvalo mi to další dvě jízdy, pak už jen občas chybičky a od půlky výcviku sem to dělal přirozeně. Jakožto dlouholetý řidič amatér automobilismu, mám teorii v merku a hlavně v autě už i nějakou praxi... Pro takového člověka je snadné se naučit spojkovat a meziplynovat A učitel to zajisté pozná Jinak by mě to asi neučil. Podotýkám, že sem si dělal rovnou velkou a předtím jsem na motorkách nikdy nejezdil... A nejsem jediný podobný případ, takže to zase tak nepřeháněj s nemožností to do nich nasoukat Když nemusíš řešit předpisy a křižovatky, jako věc co máš zažitou, je i 12hodin sakra moc, vím že ty poslední jízdy mě už nudily, tedy když opominu že si se mnou i do deště troufl
Takže matymu učiteli držím palce
Kdyz to shrnu , tak ze skoly a neco po skole tak uz mam de facto jen zaklady. Samozrejme me tohle odvetvi porad bavi jako konicek.
Kdyz me tady vazne presvedcite ze vrknuti ma smysl , budu rad ze se priucim necemu novemu.
zatim mi to za 25 let nejak nechybelo
Naposledy editováno 04.10.2012 10:49:43
1 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Tedy bude jistě asi výhodnější jí urychlit meziplynem, než nechat otáčky padat ještě k většímu rozdílu tím že prostě jen pustím plyn... ať už je doba a vliv čistě hapotetický...
prostě ať už je doba jakkoli krátká, je zvýšení otáček výhodnější, než zvyšování jejich rozdílu, ne?
1 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Tvůj stroj jsem nezkoumal... Antihop považuji za užitečného pomocníka pro běžné použití, ale vnímám ho jako stejnou překážku k maximální rychlosti a efektivitě (sportovnosti) jako TCS systémy v automobilech. Asi tak.
Kontroly trakce jsou vždy na úkor maximální efektivity, neb i na motorkách jezdívají borci driftem.... Né v normálním provozu, ale na okruhu a dokáží tak projet zatáčky rychleji.
Naposledy editováno 04.10.2012 11:07:30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Kdyby ta prevodka na tohle nebyla stavena, rozleti se ti pri brzdeni motorem jak maslo.
opet jeste dodam , u meho stroje je ta prda i hned po pusteni spojky minimalni
Naposledy editováno 04.10.2012 11:15:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
Creck píše: t_freedom> jasne ,ale treba pri brzdeni motorem vylozene chci mensi otacky, tudiz jaky vyznam ma pro me zvysit otacky aby prevodovka nedostala ,,prdu,, kdyz nasledne i kdyz treba ne hned po pusteni spojky , tu prdu stejne dostane.
Kdyby ta prevodka na tohle nebyla stavena, rozleti se ti pri brzdeni motorem jak maslo.
opet jeste dodam , u meho stroje je ta prda i hned po pusteni spojky minimalni
U tebe, s anthopem, je to samože blbost. U všech ostatních motorek, ne. Ty se opět upínáš na tu pomoc synchronizace, ale když už si já musím rovnat otáčky, kvůli zadnímu kolu - zároveň tý převodce prostě pomůžu(jako vedlejší efekt)...kdybych měl antihop, nikdy mě nenapadne to dělat jen kvůli převodce, to je zbytečná ztráta času. Ale bez něj, zabíjíš druhou mouchu máchnutím po první...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
dejf. píše: Kamy> asi jde spis o to, jak moc je ta kontrola trakce vychytana. Naopak si myslim, ze jezdeni driftem je pro vyslednej efekt (rychlejsi prujezd zatackou, tudiz lepsi cas na kolo) horsi, nez kdyz jedes jako robot presne. K cemuz ti prave dnesni vyspelost elektronickejch pomocniku pomuze. De o to, kdo to ma jak nastaveny. CT maj urcitej pocet "levelů" ucinnosti
Hele div se tomu jak chceš, ale oproti robotům, furt dokáže lidskej mozek a srdnatost víc.
Závoďáky jen kontrolujou wheelie a maj kontrolu trakce, která je ovšem nastavena na takovou míru prokluzu, že se snad nedá ani o "kontrole mluvit" ...
Nevím jestli by takovej "nahrubo"nastavenej závoďák dokázala nějakej borec porazit na stejný, ale elektonikou nevybavený mašině...ale je to zajímavá otázka.
Podle mě bude rozdil na Brně dělat třeba sekundu...to už je opravdu jen detail. Vše ostatní je o stopě, o brzdách a výkonu...
1 reakcí na tento příspěvek Ovládání spojky dvěmi prsty+pokec o "meziplynech"
jen pro info, taková motogp převodovka stojí asi tolik co dvě Crackovy úplné funglovky
Kamy píše: nedovedu si pánové toto představit. Ty zkušenosti na to nemám, jsem ale přesvědčen, že bez těchto trakčních systému rychlejší budeš, ono ale ve výsledku nejde jen o rychlost, protože zničit gumu za 10kol nebo za 5 je sakra rozdíl Jak jsem psal už kdysi crackovi, u motogp rozhodně nenajdeme Antihop takový jako má creck na své mašině. 1) crack má něco co se vyvíjelo snad před 15lety 2) moto gp jsou prototypy ... technologie budoucnosti pokud se osvědčí i pro sériový průmysl ...
jen pro info, taková motogp převodovka stojí asi tolik co dvě Crackovy úplné funglovky
no to hodne pridej, tak od Hondy stoji 600.000 Euro
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vibrace stupaček FZ6N [1, 2, 3] Yamaha FZ6 N | Cook | 72 | 9.9.2024 v 12:35 Holomraz12 |
Yamaha Fz6 N řízení Yamaha FZ6 N | Liba-Z-Libave | 2 | 3.8.2024 v 14:27 Gahan37 |
Cukání motorky Yamaha FZ6 N | virten | 17 | 28.6.2024 v 22:19 Zemina91 |
záběr spojky Yamaha FZ6 N | Dymus | 9 | 25.6.2024 v 17:44 Stangha |
Špatně snýtovaný řetěz Yamaha FZ6 N | Zemina91 | 23 | 19.6.2024 v 17:46 karlos-transalp |