paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

Jawablázni

10.4.2017 v 14:22 | Nahoru | #62011

Jawablázni

10.4.2017 v 14:25 | Nahoru | #62012

Jawablázni

10.4.2017 v 14:28 | Nahoru | #62013

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.4.2017 v 15:13 | Nahoru | #62014
Jednou byl někde cestopis, jak Ruska jela na Iži z Petrohradu k Pacifiku, jela to sama snad dva měsíce a ten report byl mazec. Mohotouse nebo Motocykl?

(reakce na) Jawablázni

10.4.2017 v 15:32 | Nahoru | #62015
laďa-prášil> jo o tý jsem slyšel a myslím, že se jmenovala Těplakovova.Ale když zadám její jméno tak na mně vyskáčou akorát teplákový soupravy

Jawablázni

10.4.2017 v 23:08 | Nahoru | #62016

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.4.2017 v 18:33 | Nahoru | #62017
UdaTramp- volno přes den mám to by šlo,ale má bejt dosti hnusné počasí,tak uvidím,pokud by aspoň trochu svítilo blunce tak se tam do těch pul jedenáctý snad dostanu.

Kafi-- cena dobrá,ale už i já sem nalomen k modernějšímu stroji a tohle by se mi moc líbilo.Jedna je tu naprodej tak mám zas cukání

Rieju Tango 250




(reakce na) Jawablázni

11.4.2017 v 21:52 | Nahoru | #62018
Vlasťák1973>
To je v podstatě Yamaha Tricker! Jesli je to za dobrou Vlasťáku, tak jí ber = to neprohloupíš.
On z Klatov - myslím Toman - nabízel koncem loňského roku s koncem Euro 3 zajímavé čínské variace např. na obdobu Suzuki VanVan.
Moje TW-čko 125 je něco jako tohle Tango. Obsah 250 je velké plus pro přesuny.
Ta 125 je při cestování s ostatními stroji štvána jako pes - nakonec minulý čtvrtek mi po projížďce oznámil Honza od BMW K1200 "cihla", že po E55 pochodovalo TW-čko se mnou i 104km/h dle satelitu, Ale to už bylo v leže s překonáním nejvyšší konstrukční rychlosti (těsně před samovznícením ).
Při tomhle zacházení slupne 125ccm vzducháč klidně 1 dcl oleje na 100km (jako u dvoutaktu) - je tedy pravdou, že tam mám provizorně motor s najetými asi tak 50 000km.
Mě se TW-čko vždy líbilo / pak ho přebil Hyosung Karion (čtyřventil/15HP), ale nedal se sehnat. Tango bylo také v perimetru, ale nemělo už ten punc robusního pracovního "tanku" na obrovských balónech 130 předek a 180 zadek!
Jinak s Tangem 125 dojela Dominika do Fara a Gibraltar´. Psali jsme si, než vyrážela. Byl jsem zvědav jestli to dá ---- a vidíš, ta malinká blondýnka je nezdolná. Chytlo jí to moto-cestování pořádně .
Vložená 250 v Tangu je opravu zajímavý stroj --- dobrá alternativa k Trickeru od Yamahy.





Jawablázni

12.4.2017 v 03:36 | Nahoru | #62019
vlasťák> svezl jsem se na tom jen chvíli po letišti, ale má to zajímavý zátah, je to děsně obratné, ale mě ta úzká stavba nevyhovovala. Řidítka to má však luxusní. Nicméně to pojede jak Jawa 350, ale bude to mít možná příjemnější průběh výkonu a krouťáku. Pokud o tom uvažuješ, proč ne? Myslím, že tím neuděláš krok vedle...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.4.2017 v 14:27 | Nahoru | #62020
Tak nám Vape dost zdražilo...

03.04.2017
Úprava cen

Vážení zákazníci, od 3.4.2017 dochází ke zvýšení cen.

Taková oblíbená SZ17 teď stojí 5200, tj o 700 víc... můj oblíbenyý regec v podstatě rovné 3000

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.4.2017 v 16:04 | Nahoru | #62021
hrnous> je až paradox jak ojetý Japonec vychází levněji než ojetá Jawa a díly např. na mé XJ seženu za stejnou cenu ne li některé i levnější než na Jawu

(reakce na) Jawablázni

12.4.2017 v 17:03 | Nahoru | #62022

hrnous píše: Tak nám Vape dost zdražilo...

03.04.2017
Úprava cen

Vážení zákazníci, od 3.4.2017 dochází ke zvýšení cen.

Taková oblíbená SZ17 teď stojí 5200, tj o 700 víc... můj oblíbenyý regec v podstatě rovné 3000



Měl jsem štěstí a koupil ji na inzerát za 1500 jako nefunkční... Borec to 14 dní startoval s ukostřeným spínačem. Pak to laborování vzdal. Chytá to na drb

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.4.2017 v 20:18 | Nahoru | #62023

Kafi píše: hrnous> je až paradox jak ojetý Japonec vychází levněji než ojetá Jawa a díly např. na mé XJ seženu za stejnou cenu ne li některé i levnější než na Jawu



To vychází, značně.... Už proto že toho jezdí statisíce... To je jako s dílama na auto, na tuctovku jsou vždycky levné díly a je už jedno jhestli je to francouz, němec, ital, nebo cokoli běžného...

Jawa + Čz už není levná motorka s levným provozem....

Když jsem dával dohromady oštípané CB, tak to byly srandy - kryt řetězu -200,- boční plasty na nádrž 500,- a ještě si vybereš barvu, páčka 250,- blinkr 250,- kotouč 1000,- destičky 500,- atd... kdybych to sháněl na čízu, to by nevěděli co za to chtít...

Naposledy editováno 12.04.2017 20:19:10

(reakce na) Jawablázni

12.4.2017 v 20:26 | Nahoru | #62024
pech.> Navíc na CB ti to každý prodá jako náhradní díl a když to bude odrbané tak sleví. U Jawy bude blatník přejetý parním válcem braný jako RarYta na vývoz do uzbekistánu za pětinásobnou cenu

Jawablázni

12.4.2017 v 20:50 | Nahoru | #62025
jak rikal Dan, my nezradily jawu, to ona nas

Jawablázni

12.4.2017 v 21:12 | Nahoru | #62026
Hrnous + Kafi: pravdu máte... Česká motorka je v každodenním provozu racionálně neudržitelná, protože dílů je třeba hodně, jsou drahý a ještě nekvalitní, což četnost oprav a náklady na ně dále zvyšuje spolu s nasraností a myšlenkám na výměnu za něco, co funguje a dělá se především pravidelná údržba, která se týká i tech tuzemských věcí......

Jawablázni

12.4.2017 v 21:16 | Nahoru | #62027
Franky, mě se líbilo to "...před samovznícením" .
Osud té Jamahy je podobný jak Travelky - co (by) se prodávalo, to se přestane dělat...
Akorát teda táj Yamahy určitě vyrobili víc kusů.
Vlasťáku, tá motorka néni vůbec špatná.
Její nákup by mohl projít, protože vypadá tak srandovně...že to vlastně néni ani motorka.
Ale Zetku bych si nechal. Zdůvodnil bych to tak, že se jedná o investici. Páč už lacinší nebude...

Jawablázni

12.4.2017 v 22:22 | Nahoru | #62028
zdenalbenal> pokud už někdo má takto starou krásnou motorku, zásadně neprodávat...to raději déle šetřit....vzpomeňme si na naše dědky....kdyby tenkrát neprodávali, dnes bychom byli milionáři

Jawablázni

13.4.2017 v 08:17 | Nahoru | #62029
A nebo taky ne... kdyby se toho válely dva kusy v každý stodole, tak by se to za tolik prodávat nedalo... právě proto, že z většiny těch werglů jsou za ty desítky let postupně udělaný zahradní traktůrky, půdní frézy, sekačky a další vehementy na práci, případně byly zcela opotřebovány a zahozeny do SS, tak i taková prachobyčejná plíva jako je kejva a panela, obé vyrobené ve statisícových seriích, má nějakou hodnotu, protože ačkoliv jich je na každém veteránsrazu dvacet a jejich majitelé se diohadují o takových detailech jako je barva matice na spínací skříňce, velikost hlav šroubů, víka nádrže apod. tak je to pořád dost málo na to, aby to šlo snadno a tudíž i levně sehnat, protože z nostalgie ty stabiláky kde kdo chce, ale žádné další už nikdo nevyrobí, vraky schpné znovuuvedení do provozu dochází..... Dál je to o lokalitě... Máš li v našich končinách třeba původního brouka v pěkném stavu, to auto má svoji cenu, protože dneska je z toho "stylovka", přestože je to jinak auto úplně nahovno, líné, nepohodlné, nespolehlivé, rozežrané a stísněné..... Nicméně třeba v mexiku je to taky jen prachobyčejná plíva, stejně jako v našich končinách jiné běžné auto co se vyrábělo mnoho let.... Takže tvrdit tam někomu že to je cenný kus auta, tak tě posšlou na psychologické vyšetření stejným právem, jako bys to v našich končinách tvrdil třeba o běžném, malém evropském autě v základním provedení, z konce minulého tisíciletí...

Jawablázni

13.4.2017 v 09:25 | Nahoru | #62030
Tak je pravda,že dnes má 180tka dvounásobnou cenu,než když jsem ji kupoval,ale o to mi nejde,to Tango je tady na mot.za 30tis,což už by doma šlo protlačit,ale na větší část ceny musí vydělat 180tka http://www.motorkar...ngo-250-1120487.html ,to se nedá nic dělat,na druhou stranu hodlám namontit Vape a od. mazání,což zas usnadní provoz,o spolehlivost strach nemám,zatím jezdí bez poruch a to co muselo měnit,je spíš dané technologii předchozích let,namátkou relé dobíjení mechanika dnes mám el.,to samé blinkry atd. než,že by se to sralo,no uvidíme,jak vždy říkám nemám se svojí motorkou problém v ovládání,už vůbec ne tím,že je to českej sráč jen ten motor,kdyby měl o pár koníků víc a mít možnost tam namontovat čtyrtaktní 250,třeba co je v tom Tangu,což je Loncin tak bych nad jiným strojem neuvažoval.

Jawablázni

13.4.2017 v 09:37 | Nahoru | #62031
Vlasťák: spolehlivost ti skončí s první generálkou motoru kdy budeš muset chtěj nechtěj použít dnešní nekvalitní náhradní díly..... Ty motory udělají velkým trapičům malých kubatur tak 30kkm, těm trpělivějším tak o 10-15kkm víc... Změnu ve výkonu nezaregistruješ, pojede to pořád stejně, až jednoho dne vůle přesáhne bezpečnou mez a číza ti koružky nastřihá o výfukový kanál jak šnitlík a odešle je do výfukové roury Maďar je nejmenší zlo, ale i ten stojí za hovno... Tyhle hranaté čízy totiž měly písty odlité z jiného materiálu, než kulaté stabiláky a to je ten problém... tak dáš maďara, inda nebo turka a tvoje spolehlivost je už jen v rukou náhody a štěstí.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.4.2017 v 09:55 | Nahoru | #62032
pech.> Brouk tady v Peru stojí v přepočtu 20tis a je jich tu jak nasráno

Jawablázni

13.4.2017 v 09:56 | Nahoru | #62033
nicméně to tango vypadá luxusně

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.4.2017 v 09:58 | Nahoru | #62034
Výbrus mám dělanej loni v zimě,hu nás v brusírně v Domažlicích,loni to najelo jen cca 2tis, pokaždý,když souseda potkám,tak se ho chci zeptat na vyrobce pístů,ale nikdy jsem se zdejší brusírnou problémy neměl ať už před lety,kdy mi dělali vybrusy a generálky motorů na škodověnky tak teď nemám strach z motorky.

(reakce na) Jawablázni

13.4.2017 v 10:31 | Nahoru | #62035
Vlasťák1973> takže to jak se ti to občas kouslo je už ok?

Jawablázni

13.4.2017 v 10:32 | Nahoru | #62036
...ta domažlická brusírna je ta, co je už drahně let schopna dodat všelijaké písty a kluzná ložiska na kliku?
Neb naši hasiči se dodrali k supermodernímu Mercedesu a chtěli by (hlavně jejich šéf) opravit a zespolehlivit staré čerpadlo s dvoutaktem.
Výroba Smekal, čtyřicátá léta.
Válce mají přímé vyplachování - písty s deflektorem.

(reakce na) Jawablázni

13.4.2017 v 11:14 | Nahoru | #62037
Vlasťák1973> Domažlice ... no... mám s nimi taky zkušenost. Ještě v roce 1991 jsem běžně jezdil předválečným Popularem, nebot' stodvacítku vlastnil otec. To už jezdily Favority a Popular dostával hodně zabrat - bez diferenciálu, bez topení, "spod'ák " motor...maximálka 65 km / h., přesto ročně 6 až 8 tisíc kilometrů. Chtěl jsem mu pomoci GO motoru. Po výbrusu v Domažlicích jsme se známým složili motor, šel moc hezky, ale jen chvíli. Piliny po výbrusu byly v kanálech, takže ty se ucpaly a já motor zadřel. Známý byl motorář, tak nadával, že to měli vyčistit oni. Tolik vlastní zkušenost.
Pech: to s těmi Jawami a ČZ je pravda, ty ceny a kvalita nových dílů jsou neúměrné. Pokud auto/moto ale používáš denně, platit je musíš...záleží to i na úhlu pohledu: někdo má panelku jako veterána a klidně platí, někdo k běžnému ježdění a je to pro něho drahé. S motorkami zkušenost nemám, momentálně skoro denně používám péráka a ten žádné díly nepotřebuje, jen jede a jede... zato s autem ano - jeden mlad'as z vedlejší vsi koupil Š 120, dělá z ní veterána a už v ní "utopil" přes 80 tisíc. Já s ní běžně jezdím a dát 800 za nový polský výfuk mi přijde moc.

Jawablázni

13.4.2017 v 11:35 | Nahoru | #62038
Čmoud-- jojo co se udělal výbrus,tak je klid,ostatní vše zůstalo stejné(karbec,trysky) a jen jsem dal jehlu na čtvrtej zářez od shora jak mám napsáno v manuálu(byla na druhém) ale to až letos před sezonou,loni to jezdilo na nastavení co tam bylo před výbrusem,teď jede i od spoda podstatně lépe respektive ouplně plynule.

Zdenál-- jojo dokážou vyrobit co potřebuješ,písty na zakázku,ložiska atd.,já sní mám jen dobré zkušenosti.

Milan-- všude se najde lempl,ale jak píšu,dělali mi motory jak pro mne do mýho auta,tak do aut co jsme s tátou dělali pro cizí a vždy to šlapalo bez reklamace.

Jawablázni

13.4.2017 v 12:12 | Nahoru | #62039
Nechci od Rieju Tango nijak zrazovat, ale doporučuji pročíst recenze a zde zkušenosti majitelů. Rozhodně to není dvojče Yamahy Tricker co do kvality. Poruchová elektrika, kvalita zpracování atd. Přeci jen španělský přístup k práci. Nedavnu to byla Beta Urban 200 a to už je jiná třída. Byla za 45t. Pokud je strop 30t doporučuji výše zmíněnou Yamahu TW 125, případně shánět TW 250 z dovozu. Tam by se ale muselo připlatit.

O všechny Jawy je nyní zájem. Včera si nový majitel odvezl moji Jawu 350 Choppera. Jel pro ni se zpáteční cestou 700 Km a zaplatitl skoro jako za novou 350 z továrny. Věřím, že i tak je to dobrá investice. Cena rozhodně klesat nebude.

Místo Jawy jsem pořídíl neokoukaného švédského veterána NV38 z roku 1955. Jezdil v 50. letech šestidenní a měla ho i švédská armáda. Motor 250 od DKW. Když porovnám některé technické detaily, tak kývačka půlbuben z tohoto roku byla pozadu.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.4.2017 v 12:16 | Nahoru | #62040
elevator> no, já bych to řekl tak, že na každé motorce najdeš chybu. Oni i ti Japonci nejsou dokonalí...je to pořád jen storj, technika a záleží jak se kdo ten dne v továrně vyspí...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist