Téma: Jezdci na ČS strojích
1.11.2012 v 17:05
*******************************************************************************************************************************
*********************************************** JEZDCI NA ČS STROJÍCH ***********************************************
*******************************************************************************************************************************
Fichtljízda za svatomartinskou husou 12.11.2022

10:00 setkání v Týnci nad Sázavou u fabriky Jawa
přesun do Neveklova do restaurace Heřmanka na husu
https://www.rbhermanka.cz/

Akce i pro nefichtl jezdce, avšak s trpělivosti k cestovnímu tempu malých padesátek

Ověřeno u obsluhy v Neveklově, svatomartinské husí menu tento rok bude. Týden před akci bude zamluveno místo podle počtu zájemců.

*******************************************************************************************************************************
PREAMBULE

Obnovené vlákno původně "Jawaři a čezeťáci z Vlašimi a okolí". Původní vlákno bylo založeno v roce 2012 a po asi dvouletém fungování se komunita přelila do sousedního vlákna Jawablázni. To se však v posledních letech po odchodu moderátora a s novými uživateli vydalo jiným, svérázným směrem …

Cílem tohoto vlákna je diskuze o československých strojích ačkoliv o nich již bylo napsáno a prodiskutováno mnoho.. To vše v mezích slušnosti mezi diskutujícími a s respektem k národním motocyklovým značkám bez urážení jejich zakladatelů, konstruktérů, stávajících majitelů apod.

Diskuze mimo téma omezte na minimum a případné rozjeté off topic dialogy přesuňte do osobních zpráv.

Moderátor si vyhrazuje právo mazat hanlivé, urážlivé nebo off topic příspěvky. A to i bez předchozího upozornění.

Uživatelé nerespektující základní pravidla slušnosti budou zablokování.

Elevator
***********************************************************************************************************************************************************************


Naposledy editováno 12.10.2022 08:25:30

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

6.6.2023 v 07:02 | Nahoru | #571
Béďa17> Super, díky za tip.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

6.6.2023 v 09:29 | Nahoru | #572
Zase se ale nelekni, když na tom magnetu něco bude. To je normální. Účel je ne jen kontrola, kolik, ale aby to tam nekolovalo dál, když to nemá filtraci..

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

6.6.2023 v 10:11 | Nahoru | #573
PetrL3> Jasný. Na výpušťáku převodovky GS jsem pilin za těch 11 let nasbíral dost a funguje do dneška.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

6.6.2023 v 12:23 | Nahoru | #574
Eště drobný technický přípodotek - nevím, jak to majů borci z Jawatechu vychytané, ale je dobré magnet do teho šrůfku instalovat tak, aby v žádném případě nemohlo dojít k jeho uvolnění...
Možná se nekemu zdá, že su paranoidní, ale od té doby, co mě do kýblu při vypůšťání oleja z převodovky (auta) cosi cinklo, neponechávám nic náhodě...(byla to jehla z ložiska s magnýtkem).
Následná oprava byla taková, že se od chladiča po přírubu kardanu všecko vyměnilo...sichr je sichr...

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

6.6.2023 v 15:23 | Nahoru | #575
Zdenalbenal> To by bylo nemilé, kdyby uvolněný magnet skotačil po převodovce.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

7.6.2023 v 11:24 | Nahoru | #576
Zdravím.Máte někdo zkušenosti se zinkováním?Vybírám nový vozík za auto a některé mají takovýhle povrch,jako zoxidovaný.Ale rukou to dolů nejde.Je to problém,nebo je to normální a "oprší to"?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

7.6.2023 v 11:38 | Nahoru | #577
Béďa17> Je to normální (tam, kde se na estetiku nehraje). Neoprší to, ale naopak ten lesklý zbytek zmatní. Pokud někdo chce posílit ochranu základem a barvou, je potřeba počkat, až to zmatní celé (rok nebo dva).

Naposledy editováno 07.06.2023 11:40:35

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

7.6.2023 v 18:58 | Nahoru | #578
PetrL3> No snad to bude dobrý.Některý to nemají a ten výrobce od kterého asi koupím,to zrovna má.Tak právě nevím jak to s tím žárovým zinkováním je.Těch vozíků je spousta,ale u hodně z nich se mi konstrukce moc nezdá.Díky

Jezdci na ČS strojích

7.6.2023 v 19:41 | Nahoru | #579
No copak rámy na vozíkoch, to docela ujde.
Ale podlahy na korbách a bočnice...
Béďo, ty jako aktivní kovozemědělec, když se podíváš, jak sů udělané třeba korby na vlečce a jak na vozíkoch...tam to mnohdy bývá špatně, páč podlaha by měla být vždy výš, než je spodek sajtny - aby do vozíku neteklo.
Většinů je to tak, že rám korby má osazení, do kerého se vloží podlaha (obvykle z dřevotřísky), kerá se texama přidělá a tým to hasne.
Nikdo nedá na rám pod korbu něco (třeba samolepicí pásku), kerá zabrání prodření při provozu - podlaha se na konstrukci vždy hýbe.
A sajtny sů buď plechové v lepším případě a nebo taky preglejka v profilech.
No ale - zatím sem stačil kupovaný vozík a nebo korbu dodávky vždy zachránit před neštěstím, anebo ho fest zmírnit.
Esli ho už budeš mět doma, kuknem se a moudře pohovoříme.

Jezdci na ČS strojích

7.6.2023 v 20:33 | Nahoru | #580
Beda - jaká je to značka,máme jeden z OBI a to je sracka jak sviňa,musela se vyztužit podlaha aby se to nekroutilo,véčko oj se normálně taky kroutí ,druhej je podobnej,ale kupovanéj u Plzně ve vozejkách a ten už takové bláto není,ten první to je jako když jede železářství a já mám Agados sice starší,ale jen trubka oj a dřevěná podlaha se sajtnama a ten uveze snad vše,kdysy i tunu betonu a bacha co je v TP za gumy, většinou tam dnes jsou cečka,ale prodaj Ti to s obyč pneu,přece jenom vozejk je asi na šest let,tak to uz je pak netrápí,to jsem zažil na vlastní kůži a čuměl jsem na první STK jak puk,ale nebyl můj byl mladyho tak si pneu kupoval za svý.

Jezdci na ČS strojích

7.6.2023 v 21:12 | Nahoru | #581
Zdenál-No dyť taky jedna z věcí kterou jsem chtěl,je podlaha na rámu,poněvadž některý to mají jako bazén na vodu a ještě pro jistotu zatmelené.
Vlasťák-Chtěl jsem svařený rám,nějak rozumě si na tom podle sebe udělat kurtovací oka a možnost z toho udělat plato.Takže asi Klabo.Tady je inzerát už neplatný,ale jsou tam fotografie novějšího typu rámu.

https://autobazar.hy...ka-jihomoravsky-kraj

Naposledy editováno 07.06.2023 21:23:38

Jezdci na ČS strojích

7.6.2023 v 21:47 | Nahoru | #582
Vypadá dobře já mám velikostně podobnej, jen Agados a bočnice z desky.

Jezdci na ČS strojích

7.6.2023 v 21:55 | Nahoru | #583
Ty plechové sajtny budou asi dělat kravál,ale s tím si snadno poradím výztuhou buď dřevěnou,nebo kovovou.No uvidím.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

7.6.2023 v 22:40 | Nahoru | #584
Nebudou. Resp v dnešních autech je to v pohodě, pokud to máš za nějaké současné auto a ne za felicii.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

8.6.2023 v 06:49 | Nahoru | #585
PetrL3> Takovou novější feldu.Ibiza r.v.2010.Ale jak říkám, takové drobnosti se dají lehce řešit, to tomu odpustím

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

8.6.2023 v 13:09 | Nahoru | #586
Já mám vozík od Noska, podívej se na net. Maximální spokojenost

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

8.6.2023 v 14:09 | Nahoru | #587
kuba350> Koukal jsem na něj taky.Tam byla plus silnější překližka,ale chtěl jsem rám na kraji korby a možnost plata.

Jezdci na ČS strojích

9.6.2023 v 08:14 | Nahoru | #588
Právě ten Agados má tu korbu udělanů...no, nevhodně.
Ta podlaha,pokud je "utopená" v profilu tak tam teče.
Ono to sice vypadá elegantně, ale...
Lepší řešení je podlahu udělat až těsně k bočnicím.
Taky to, stejně blbě, mám u svého vozíku...chtěl sem udělat "větší údržbu", ale nakonec sem se na to vyignoroval a pouze podložil překližku pásama z přilepené koženky.
Ta se musí k rámu přilepit, ke korbě neé.

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

10.6.2023 v 08:56 | Nahoru | #589
Zdravím.Tady na motorkářích je moc zajímavé čtení.

https://www.motorkar...ou-kolech-49467.html

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

10.6.2023 v 12:47 | Nahoru | #590
Béďa17> Začátky motorismu byly neskutečně pestré.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

14.6.2023 v 06:42 | Nahoru | #591

Milan1963 píše: Verdom> Na VSJ jsem se chtěl přihlásit, nešlo mi to, prý chyba u stránek VSJ. Tak jsem psal přímo Mácovi. To jen kdybys měl taky problém.



Díky za info, taky mi to nešlo, udělám to stejně.

Kuba350: Rovensko jsem chtěl na otočku, ale bylo toho na ten víkend moc, tak to nějak nevyšlo.

Co se týče magnetu na výpušťáku, zavrtávám malý neodym a zapertluju, aby nevylít,
ale za ty kačky asi není problém koupit to od kluků z Jawatechu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

14.6.2023 v 07:50 | Nahoru | #592
Verdom> Ahoj.No změnil jsem strategii a v zimě v rámci učení se na soustruhu(ještě ho tedy nemám),si magnetovýpušťáky zkusím udělat.Jen jsem přemýšlel, jestli to v karteru např. u 477 nepřeříznu na desítku závit,abych mohl dát silnější magnet a zbyla trochu stěna šroubu.
To mě přivádí na otázku.Jaká teplota tak může max. být v převodovce? Poněvadž jak jsem
koukal,tak se ty teploty u těch magnetů liší.

Naposledy editováno 14.06.2023 08:51:20

1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích

14.6.2023 v 09:28 | Nahoru | #593
Béďo, tak s teplotů bloku motoru u 2T si vrásky nedělej...
U sériové stopětsedmy je třeba předepsaný převoďák PP13 a ten nemá překročit teplotu 50 stupňů Celestýna. Potom se začnou rozkládat v něm použitá aditiva. Teplota kol padesátky je taková, že na motoře udržíš ruku.
Až budeš dusit ve vyhníváku motorku tak, že ti půjde z odvětrání převodovky dým, tak pak špekulovat možeš...ale to, dokdy magnet magnetuje (např. teplota motoru u vzduchem chlazeného 4T překvapí každého, kdo na takové motorce jede, když před tím jezdil na 2T - vychází to z principu práce motorů) - na mojí 4T motorce funguje normálně...
To, že zahřátý magnet slábne, se přesvědčili jezdci třebas na Zetkách (na snímcích ze závěrešné hodinovky je po dojezdu vidět, že jeden nemá pravý dekl - 6D 55 Zlín, Stříbrná váza) a tem, když motorka přestávala jet, tož - poscali magnetku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

15.6.2023 v 05:34 | Nahoru | #594
Zdenalbenal>

Zdavím.Sakra to je drahá bába.

https://www.garaz.cz...source=www.seznam.cz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

15.6.2023 v 06:53 | Nahoru | #595
Béďa17> Tak teplota a magnetismus je celkem tema, ale jak píše Zdenek. Tady neni potřeba se bat. Ano, pokud je teplota nad 80 stupnu, tak dochází k poklesu magnetismu, ale do Curieho teploty, kdy se magnetismus ztratí úplně a která je kolem 300°C je pořád celkem dost velký rozsah. Nějaké moudra na netu jsou. Důležitější je zamezit vypadnutí a na výrobu pokud není soustruh, staší vrtačka, ono to nemusí být echt v ose. Pertluju to, ale viděl jsem nagnety zajištěné i "zadůlčikováním" a drželo to taky. Vše lepší jak nějaké lepení.

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

15.6.2023 v 07:21 | Nahoru | #596

Béďa17 píše: Zdenalbenal>

Zdavím.Sakra to je drahá bába.

https://www.garaz.cz...ww.seznam.cz [/quote] Stroj zajímavý na české poměry, ale cena to předurčuje ke kusové výrobě.. v článku je zajímavá informace, že povolení od Ministerstva dopravy k provozu el. vozidel získala taky Jawa Moto, tak se možná dočkáme z Týnce překvapení

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích

15.6.2023 v 12:29 | Nahoru | #597
Verdom> Ahoj.Tak poraď ať se vyvaruji chyb.Když tedy bude výpušťák m8,tak do něj vsadit tyčku síly cca 3mm?Nechat krapet utopenou a zapertlovat rantl?Nebo magnet nechat kousek koukat a šroub okolo něj navrchu "omačkat"?Nedovedu si představit, jakou ty mrňavé magnety budou mít sílu.


Naposledy editováno 15.06.2023 12:30:39

Jezdci na ČS strojích

15.6.2023 v 15:39 | Nahoru | #599
Dejte si pozor pánové, příslušníci VB fasují moderní rychlé stíhače!!!

(reakce na) Jezdci na ČS strojích

15.6.2023 v 18:01 | Nahoru | #600
elevator> Díky.Já se do toho chci pustit skrze učení se na soustruhu, který snad do zimy pořídím.
Kuba-Doufám , že jsi jí otevřel do plného výkonu,odblokoval pětku a vůbec jí vrátil Fšecky výjimečné vlastnosti o kterých bylo všude řečeno a napsáno spóóóustu zaručených pravd.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist