Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
jednou jsem to viděl na ebayi... byly to svody od smaltmota, přímo na RSV 04+, jen byly dole upravené na vývod do jedné koncovky. Týpek k tomu měl popis, že ať ladili, jak ladili, nepovedlo se jim na svodech 2-2 nijak dramaticky zvýšit krouťák, tak zvolili tuhle variantu 2-1 a dost to pomohlo, aniž by se snížil výkon v horních otáčkách...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
edit: teda nekamenujteme jestli to neni zrovna ono :)
Naposledy editováno 09.10.2012 18:28:41
E: mě spíš zajímá, jak to s tou jednou koncovkou pojede no... ať nedopadnu, jak s tím výfukem pod motorem! Ten sice zvedl krouťák ve středním pásmu, tam to jede fakt o dost líp, ale od 8000 ot. je to mrtvé na cesty super, na okruh k ničemu..
Naposledy editováno 09.10.2012 18:34:22
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: dewwil> Tak to muj kratouckej arrow asi nebude to pravy...
no řeč tam byla o dvoulaufech na 2V, u jednolaufu to bude taky jiný, třeba bráchovi stará milka lítala krásně s laufem od SP Engineeringtady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dewwil píše: no řeč tam byla o dvoulaufech na 2V, u jednolaufu to bude taky jiný, třeba bráchovi stará milka lítala krásně s laufem od SP Engineeringtady
a neměl tam tu typickou díru v pěti tisících?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: a neměl tam tu typickou díru v pěti tisících?
co vím tak ne, nebo jsem si ji nevšimnul, většinou jsem se snažil ji držet nad 5000ot...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dewwil píše: co vím tak ne, nebo jsem si ji nevšimnul, většinou jsem se snažil ji držet nad 5000ot...
Presne mezi 5000 a 6500 mam propad jako krava. Ale je tam seriova mapa.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: tak... přes zimu se chystám předělat (nechat udělat) komplet výfukový systém na RSV 2006. Otázka je, co bude nejlepší? Systém 2-1-2 nebo 2-2? Uvažuju i o 2-1 ála první gen. RSV. U VTR SP systém 2-1 celkem funguje... jde mi o to, dostat z toho pozdějším odladěním nějaké koně, páč se celá motorka stěhuje na okruh
Za mě 2-1-2 nebo 2-2.u 2-2 budeš odlazovat každý válec úplně zvlášť aniž by ti ta propojka ovlivňovala druhý válec.
Jinak na 2-1 jsem se taky ptal a bylo mi řečeno že nic nezískáš ale i neztratíš,teda při správné výrobě.
A u systému 2-1 si nestoupej za lauf,jdou z toho nezkutečný tlaky.měl jsem dělanej z průměru.Musím říct že to mělo úžasnej zvuk ale vata ba tam vydržela tak 500km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: akrapa bych nezaplatil, materiál, nářadí ani ruce na vlastní výrobu taky nemám, takže půjdu do 60mm svodů od RPtuningu. Jedna koncovka by mi vohovovala víc, páč celý systém by byl lehčí, bylo by to levnější a při pádu to odnese taky jen jedna
jednou jsem to viděl na ebayi... byly to svody od smaltmota, přímo na RSV 04+, jen byly dole upravené na vývod do jedné koncovky. Týpek k tomu měl popis, že ať ladili, jak ladili, nepovedlo se jim na svodech 2-2 nijak dramaticky zvýšit krouťák, tak zvolili tuhle variantu 2-1 a dost to pomohlo, aniž by se snížil výkon v horních otáčkách...
já s tím akrapem začal jen abych ilustroval co funguje, jinak ta úspora nebude nijak velká, jedna koncovka s rourou by neměla mít víc jak 2 kila.
Obecně co se řeší třeba u vtr je to že 2-1 je sice dobrý na krouťák dole, ale nahoře v otáčkách to tolik nejede. Já mám motorku se svodama 2-2 podobný těm starejm akrapům evo a je fakt že nahoře to jede líp než origo svody, který byly spíš podobný 2-1, ač dva výfuky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: ManiaC> tys to 2-1 měl na tom motoru RR (04+)? hmmm, to bych chtěl slyšet to odladění každého válce u 2-2, zvládne to PC5 nebo bude potřeba už něco lepšího ála ignitech?
Na PC5 zapomeň,počítač kterej neumí zapalování je naprd.Za mě buĎ ignitech,nebo Rapid bike III.
Jinak měl jsem to na tom novým motoru,ale jen na zkoušku bez naladění,byl to fakt mazec,ale bal jsem se těch tlaků
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: Nonevim jestli ma smysl resit zapalovani, kvuli vyfuku apod upravam asi ne. Pokud se nesaha na kompresni pomer a casovani tak myslim ze nema moc smysl blbnout se zapalovacima mapama. Navic kdo to pak naladi?
Např. Murkin?
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
to šroubení na lambdy tam má
svody
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |