Téma: Slabina dnešních supersportů
 
14.12.2010 v 16:18
Mám pár otázek v souvislosti s tlakově litými rámy, které jsou jistě pevnější ale křehčí než rámy moto v 90tych letech, když vidíte fotky boranych starych sportu tak to odnesou často vidle rafky atd.. když vidite moderni supersporty, ramy jsou napul (asi z tuhosti přednich vidlic které se neohnou a prdne ram) , tak me napada par otazek

za jakou dobu se ram "unavi" a ztrati svoje vlastnosti (pevnost...)?


bojim se toho až to někde zahodim jako cebero ( tam se zohnou jen vidle.. když to neni velka prda) tak to bude v řiti a budu muset shanět novy ram ktery stoji ranec peněz..

diky za odpovědi


(reakce na) Slabina dnešních supersportů

14.12.2010 v 20:02 | Nahoru | #31
sikos> no tak to nechas zavarit srovnat + nove trubky a prodas to ne?

1 reakcí na tento příspěvek Slabina dnešních supersportů

14.12.2010 v 20:12 | Nahoru | #32
ta už je dávno prodaná a ten kupec s ní udělal zhruba to co si napsal.

(reakce na) Slabina dnešních supersportů

14.12.2010 v 20:30 | Nahoru | #33
sikos> A pak ji prodal dal jako nebouranou ne? ALe pekne praskl ve svarech....

(reakce na) Slabina dnešních supersportů

14.12.2010 v 20:30 | Nahoru | #34

Ghost-CBR1000rr píše: neřikám že to naperu do protijedouciho auta to neberu.. mam na mysli nevybranou zatáčku i v malé rychlosti (štěrk...) ja se sklouznu motorka jde pana orel a je napul.. toho se fakt bojim..



V tom pripade se neni moc ceho bat. Panna orel nemusi nutne znamenat poskozeni ramu i kdyz vyloucene to samozrejme neni. Zkratka riziko...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů

14.12.2010 v 20:39 | Nahoru | #35

UnholyRider píše: Ne každej, kdo nemá motorku v profilu chodí pěšky. Taky nemám zapotřebí vytrubovat do světa na čem jezdím.

Chlape klídek, dělám si jen prdel...on si vozí prdel ve focusu, páč svoji zxr prodal, známe se dost dobře

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů

14.12.2010 v 21:05 | Nahoru | #36

ptaak píše: Chlape klídek, dělám si jen prdel...on si vozí prdel ve focusu, páč svoji zxr prodal, známe se dost dobře


Dyk jo, ale spousta pacientů tady má pocit, že kdo nemá v profilu pět motorek a dvěstě fotek neviděl motorku ani z rychlíku.

1 reakcí na tento příspěvek Slabina dnešních supersportů

14.12.2010 v 21:25 | Nahoru | #37
tak že praskne rám,po 6 kotrmelcích a nebo když to narveš v kilu do nákladu to je celkem normální,ale že praskne po přejetí přejezdu to umí zatim jen Suzuki

Slabina dnešních supersportů

14.12.2010 v 21:29 | Nahoru | #38
Bohužel,doba je taková.Čím dál víc koní a míň kilo.Koně se díky technologiím vždy najdou,ale pokud se někdo pokouší shodit váhu dospělé motorky,musí něco odrbat.Rámy už dávno nejsou rámy,jsou to skořepiny.
Viděl jsem loni nebo předloni novou GSXR jednoho člověka co jsem u něj kupoval nějaké věci.Dotyčný prý nedobrzdil či co a v malé rychlosti(cca 30km/h) to někam napral.Mašině skoro nic nebylo až na jednu "drobnost".A tou byl prasklý krk.Když jsem viděl sílu toho matrošu,nechápal jsem.O to víc si považuju svoji železnou trubku....

Slabina dnešních supersportů

14.12.2010 v 21:34 | Nahoru | #39
No já myslim že tlouštkou materialu to nebude když se mrkneš na ty fota tak je to docela silny.. ale zaleži kde.. vyrobce asi spočita jak a jake misto je namahano a na to přesně uděla tlouštku materialu. Material je čim dla vic pevny a křehky a nema skoro žadnou pružnost proto se nedeformuje ale hned praska.. Zajimala by mě časova unava materialu oproti starym al ramum..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů

14.12.2010 v 21:41 | Nahoru | #40

UnholyRider píše: Dyk jo, ale spousta pacientů tady má pocit, že kdo nemá v profilu pět motorek a dvěstě fotek neviděl motorku ani z rychlíku.

Tak jsem to nemyslel...to mělo být rýpnutí

(reakce na) Slabina dnešních supersportů

14.12.2010 v 21:54 | Nahoru | #41

ptaak píše: Tak jsem to nemyslel...to mělo být rýpnutí


Dyk v poho.

(reakce na) Slabina dnešních supersportů

14.12.2010 v 23:12 | Nahoru | #42

Dony929RR píše: tak že praskne rám,po 6 kotrmelcích a nebo když to narveš v kilu do nákladu to je celkem normální,ale že praskne po přejetí přejezdu to umí zatim jen Suzuki



V pohodě, zelení euroteroristi si stejně určitě prosadí, že mašina vyrobena za dvacet let (samozřejmě z dokonalých, biologicky rozložitelných materiálu) se po přejezdu v dešti rozpadne na prach sama. I s jezdcem

Slabina dnešních supersportů

14.12.2010 v 23:27 | Nahoru | #43
Samozřejmě jsou rámy počítány na namáhání/tuhost danou provozem.
Jakákoli změna je krok k destrukci a nemusejí to být rovnou kotrmelce, ale třeba banalita jako vyfrézovaná vozovka = zapomeneš se více, pak brzdíš jak tramvaják a pokud včat nepustíš dostene rám takovou pecku, že může dojít k prasknutí.
Ono je to stějné i u motorů = moderní doba si žádá mrhat surovinami/energií a vyrábět, vyrábět, vyrábět. Při tomto pojetí je kažná ekologická snaha rozumně uvažujícímu člověku k tragikomickému smíchu. Vpodstatě na salónu je motorka ještě zboží, ale sotva ji koupíš stává se z části recyklovatelným odpadem.
Tzn. vše je spotřební materiál, kdy snem každého výrobce je to, že se den po záruce věc rozpadne a Ty si jdeš koupit novou.
To znamená udržet cenu vnějším vzhledem, ale to co za tu cenu dostaneš skrytě oholit.
Výrobky se dimenzují úmyslně o cca 10% pod hranicí "nula" zaručující běžnou dlouhou funkčnost při rozumném přístupu, zatímco před 20-ti lety se ještě dimenzovalo o 10% nad tuto hodnotu.
A 10% mít PLUS 10% nemít ROVNÁ SE ROZDÍLU 20%!!! a to už je podstatný rozdíl.

Už řadu let jsou nejpoctivějšími motorkami ještě tak velké cruisery.

Slabina dnešních supersportů

15.12.2010 v 08:53 | Nahoru | #44
Mam obavu, ze ten ram je vymyslenej tak aby naschval rupnul a pohltil energii narazu. Pri nehode jednoho trihrnku se motorka sklouzla po asfaltu a trefila muldu mimo silnioci, ram se slozil jako domecek z karet, presne ve svarech se slozil do sebe.

TO je jako u modernich aut, je to vymysleny tak aby se to zbortilo a pohltilo energii, super pro naraz, ale opraviovat to je pak hit.

Nehlede na to, ze zajem vyrobce neni opravena moto, ale aby si sel a koupil novou

Slabina dnešních supersportů

15.12.2010 v 13:57 | Nahoru | #45
Nějak mi uniká smysl tvého dotazu ptáš se za jak dlouho se rám unaví což je vlastně volovina a navíc když ti to někdo placne že za 5 let tak pak pudeš do hondy a koupiš novej ram nebo jak ? Bože až na motorce rozlomiš ram vejpůl tak to často bude to nejmenší co tě v tu chvíli bude srát.

Naposledy editováno 15.12.2010 13:58:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů

15.12.2010 v 14:37 | Nahoru | #46

tigerbou píše: Pravda ty rámy jsou v dnešní době katastrofální, ale o to lehčí. Když jsem měl RSV tak ten rám byl mohutnej proti dnešním rámům



No zrovna RSV není dobrej příklad, tam ten rám je jak z kartonu. Navíc nemyslím si že by byl mohutnej, akorát kyvka je taková monstrozní ale rám je takovej normální. Pořádnej rám má třeba GSXR K1, SRAD, ZX10........to jsou pořádný rámy ale RSV má takovej normální.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů

15.12.2010 v 14:54 | Nahoru | #47

GRASSEL píše: No zrovna RSV není dobrej příklad, tam ten rám je jak z kartonu. Navíc nemyslím si že by byl mohutnej, akorát kyvka je taková monstrozní ale rám je takovej normální. Pořádnej rám má třeba GSXR K1, SRAD, ZX10........to jsou pořádný rámy ale RSV má takovej normální.



k1-2 , srad jo ale zx10 už ma ten moderni ram.. on je možná širokej ale zase na ukor tlouštky materialu.. a myslim že by se taky rozlomil jak nic..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů

15.12.2010 v 15:00 | Nahoru | #48

Ghost-CBR1000rr píše: k1-2 , srad jo ale zx10 už ma ten moderni ram.. on je možná širokej ale zase na ukor tlouštky materialu.. a myslim že by se taky rozlomil jak nic..



hele tak to sis jasne odpovedel, musis koupit neco s ocel ramem.. ducati, nebo MV.. ta MV se mi osobne hodne libi...

(reakce na) Slabina dnešních supersportů

15.12.2010 v 15:08 | Nahoru | #49

Ghost-CBR1000rr píše: k1-2 , srad jo ale zx10 už ma ten moderni ram.. on je možná širokej ale zase na ukor tlouštky materialu.. a myslim že by se taky rozlomil jak nic..



BTW letadla se nedimenzuji na vubec zadnej pad, jen na provozni zatizeni, proste se s tim padat nesmi. motorky jdou s usporou hmotnosti do extremu tak to tam je podobne. osobne bych teda radeji lehkou moto nez tank kterej vydrzi nehodu....

ale postupem casu sem se taky z nadseneho zastance hliniku spis stal obdivovatelem ocelovych ramu... ostatne to s cim bimota zacala v 90tejch letech tak tim to myslim ted bude pokracovat... kompozity o kus poskocily a v cine kde serou na bezpecnost prace a ekologii motaj karbon ve velkym.. takze dalsi ramy budou podle me samonosny karbonovy skorepiny...

2 reakcí na tento příspěvek Slabina dnešních supersportů

15.12.2010 v 15:53 | Nahoru | #50
v dnešni době už je to asi jedno.. i ty ocelové (chrom molybdenové) rámy nebudou buh vi co ale pěkné jsou

Tady je uplně v prdeli krk.. 99% lidi by řeklo nový rám ale na jedné stránce motoservisu toto normálně opravovali je to totálni prasečina nebo se to dá jaký na to máte názor?

[img]

(reakce na) Slabina dnešních supersportů

15.12.2010 v 16:25 | Nahoru | #51

assassin píše: hele tak to sis jasne odpovedel, musis koupit neco s ocel ramem.. ducati, nebo MV.. ta MV se mi osobne hodne libi...



ještě KTM

(reakce na) Slabina dnešních supersportů

16.12.2010 v 08:27 | Nahoru | #52

Ghost-CBR1000rr píše: k1-2 , srad jo ale zx10 už ma ten moderni ram.. on je možná širokej ale zase na ukor tlouštky materialu.. a myslim že by se taky rozlomil jak nic..



To je věc druhá ale je to pořádnej rám. Navíc já si nemyslím že by třeba zx trpěla na rámy. Podle mně by sis měl zašukat páč řešíš blbosti
Zrovna RSV je příkladem toho že i starší bajk může mít rám jak z kartonu

Slabina dnešních supersportů

16.12.2010 v 08:32 | Nahoru | #53
no největší slabinou je řidič

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů

16.12.2010 v 21:37 | Nahoru | #54
Ghost-CBR1000rr>

Nemusíš být zrovna Eistein, aby Ti došlo, že tyhle opravy rámů zavinily spoustu mrtých. Ti se ovšem již neozvou.
Tohle, se NEDÁ OPRAVIT TAK, ABY BYLO DOSAŽENO VLASTNOSTÍ PŘED ROZLOMENÍM = OPRAVUJE SE TO JEN PRO OKO!!!
A PROTO, ŽE "PŘIJDE HLOUPÝ ON TO KOUPÍ".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů

17.12.2010 v 08:55 | Nahoru | #55

Franky píše: ...
Tohle, se NEDÁ OPRAVIT TAK, ABY BYLO DOSAŽENO VLASTNOSTÍ PŘED ROZLOMENÍM = OPRAVUJE SE TO JEN PRO OKO!!!
A PROTO, ŽE "PŘIJDE HLOUPÝ ON TO KOUPÍ".



Jak jsi k tomu dospel?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů

17.12.2010 v 11:57 | Nahoru | #56
Dawe02>
Nejsi to náhodou Ty /Tvoje firma/david02moto?
Pak povídej - přeháněj, jak bys chtěl rozlomentý krk opravit, zachovat vzhed a zároveň udržet vlastnosti materiálu?
To mi dost zajímá! Třeba mi tato nová technologie unikla...?!

(reakce na) Slabina dnešních supersportů

17.12.2010 v 12:07 | Nahoru | #57
Franky> nestartuj Franky, zname se i osobne, jen sis to me nespojil.
Zajimalo me proc si myslis to co jsi napsal.

Slabina dnešních supersportů

17.12.2010 v 16:01 | Nahoru | #58
Taky sem zvědavej.. Jestli je to nějaký metalurg nebo jen tak střílý od pasu..

Slabina dnešních supersportů

17.12.2010 v 17:27 | Nahoru | #59
Co bych startoval - ale hrst ironie přiznávám !
Tak šup šup jak si představujete provednení opravy? Ať do mohu vyhodnotit.
Mimochodem - metalurg se příliš obecný pojem a takhle obecně ... jen "uvaří" podle receptu onu směs a nejvýše někam "naplive". Směs mu určí technolog a vymyslí konstruktér - což kdysi bývala moje obživa.

Ten rám je KO!
Tyhle rozlomeniny se "zachraňují" dovařováním metodou VIG, což je v podstatě "obloukový autogen v ochranné atmosféře s přidáváním materiálu".
S tím klidně "vymodeluješ" sochu Lenina/nebo Klause - podle gusta ).
Tohle modelování sice tak nějak drží, ale je to "lepení" = vlastnosti jsou už v nenávratnu.

Pak můžeš ješte vyrobit nový krk(vysoustružit nebo odlitkem), ale = nikdy neodsáheš poměru směsi materiálu jak spojovacího tak spojovaných. K tomu musíš přičíst, že v napojení dojde opakovaně k tepelné úpravě materiálů=vlastnosti letí dolů/násoví se pnutí.. Ty nemůžes ubrat ani 5mm = geometrie.
Fabrika docílí vlastností jednak, že to vyráví z kompaktibilních materiálů, NAPOPRVÉ, a navíc např. svařováním předehřátých komponentů s různou křivkou chladnutí(klidně i vlnící se) a tohle prostě "na koleně" metodou TIG nebo VIG nedocílíš.

Děkuji za pozornost.

Slabina dnešních supersportů

17.12.2010 v 17:43 | Nahoru | #60
Franky: osobne si myslim ze ty ramy nejsou takova alchymie jak to nastinujes. Ono ostatne nadimenzovat ram na moto si myslim ze neni tak snadny protoze jeho zatezovani se neda asi jednoznacne stanovit, bude to dost predimenzovane(ikdyz je evidentni ze zavody v nizke hmotnosti ty koef bezpecnosti tlaci dolu) a treba pri bezne jizde ten krk respektive ten svar co tam vznikne nebude nijak extra namahan, nejspis to nevydrzi tolik pri rane zepredu pri jake to poskozeni vzniklo. to s tou alchymii pouzitejch materialu a technologii bych to tak nevidel, preci jen je to motorka za 200-300koliku, tam neni prostor na zadny "letecky" technologie. BTW treba odlitky co jsou na ramu u TL jsou proste jak kdyby je franta za barakem odlil do pisku z roztavenejch esusu:) ostatne taky praskaj...

jo a motorku sem koupil bouchnutou zezadu, mam takhle vyvarenej zadni rafek a kyvku, jezdi to tak uz 8let a myslim ze mi z tohodle pohledu zadny nebezpeci nehrozi...

edit: ikdyz vlastne souhlasim s tim co pises, protoze tam mas nekde podminku ze to ma byt opravene "aby to nebylo poznat" coz teda je fakt ze kdyz nasledne svar na ramu nekdo zabrousi tak ze nebude poznat tak to pevnost toho svaru muze dost ovlivnit.

Naposledy editováno 17.12.2010 17:48:37
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist