za jakou dobu se ram "unavi" a ztrati svoje vlastnosti (pevnost...)?
bojim se toho až to někde zahodim jako cebero ( tam se zohnou jen vidle.. když to neni velka prda) tak to bude v řiti a budu muset shanět novy ram ktery stoji ranec peněz..
diky za odpovědi
1 reakcí na tento příspěvek Slabina dnešních supersportů
Ghost-CBR1000rr píše: neřikám že to naperu do protijedouciho auta to neberu.. mam na mysli nevybranou zatáčku i v malé rychlosti (štěrk...) ja se sklouznu motorka jde pana orel a je napul.. toho se fakt bojim..
V tom pripade se neni moc ceho bat. Panna orel nemusi nutne znamenat poskozeni ramu i kdyz vyloucene to samozrejme neni. Zkratka riziko...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů
UnholyRider píše: Ne každej, kdo nemá motorku v profilu chodí pěšky. Taky nemám zapotřebí vytrubovat do světa na čem jezdím.
Chlape klídek, dělám si jen prdel...on si vozí prdel ve focusu, páč svoji zxr prodal, známe se dost dobře1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů
ptaak píše: Chlape klídek, dělám si jen prdel...on si vozí prdel ve focusu, páč svoji zxr prodal, známe se dost dobře
Dyk jo, ale spousta pacientů tady má pocit, že kdo nemá v profilu pět motorek a dvěstě fotek neviděl motorku ani z rychlíku.
1 reakcí na tento příspěvek Slabina dnešních supersportů
Viděl jsem loni nebo předloni novou GSXR jednoho člověka co jsem u něj kupoval nějaké věci.Dotyčný prý nedobrzdil či co a v malé rychlosti(cca 30km/h) to někam napral.Mašině skoro nic nebylo až na jednu "drobnost".A tou byl prasklý krk.Když jsem viděl sílu toho matrošu,nechápal jsem.O to víc si považuju svoji železnou trubku....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů
UnholyRider píše: Dyk jo, ale spousta pacientů tady má pocit, že kdo nemá v profilu pět motorek a dvěstě fotek neviděl motorku ani z rychlíku.
Tak jsem to nemyslel...to mělo být rýpnutíDony929RR píše: tak že praskne rám,po 6 kotrmelcích a nebo když to narveš v kilu do nákladu to je celkem normální,ale že praskne po přejetí přejezdu to umí zatim jen Suzuki
V pohodě, zelení euroteroristi si stejně určitě prosadí, že mašina vyrobena za dvacet let (samozřejmě z dokonalých, biologicky rozložitelných materiálu) se po přejezdu v dešti rozpadne na prach sama. I s jezdcem
Jakákoli změna je krok k destrukci a nemusejí to být rovnou kotrmelce, ale třeba banalita jako vyfrézovaná vozovka = zapomeneš se více, pak brzdíš jak tramvaják a pokud včat nepustíš dostene rám takovou pecku, že může dojít k prasknutí.
Ono je to stějné i u motorů = moderní doba si žádá mrhat surovinami/energií a vyrábět, vyrábět, vyrábět. Při tomto pojetí je kažná ekologická snaha rozumně uvažujícímu člověku k tragikomickému smíchu. Vpodstatě na salónu je motorka ještě zboží, ale sotva ji koupíš stává se z části recyklovatelným odpadem.
Tzn. vše je spotřební materiál, kdy snem každého výrobce je to, že se den po záruce věc rozpadne a Ty si jdeš koupit novou.
To znamená udržet cenu vnějším vzhledem, ale to co za tu cenu dostaneš skrytě oholit.
Výrobky se dimenzují úmyslně o cca 10% pod hranicí "nula" zaručující běžnou dlouhou funkčnost při rozumném přístupu, zatímco před 20-ti lety se ještě dimenzovalo o 10% nad tuto hodnotu.
A 10% mít PLUS 10% nemít ROVNÁ SE ROZDÍLU 20%!!! a to už je podstatný rozdíl.
Už řadu let jsou nejpoctivějšími motorkami ještě tak velké cruisery.
TO je jako u modernich aut, je to vymysleny tak aby se to zbortilo a pohltilo energii, super pro naraz, ale opraviovat to je pak hit.
Nehlede na to, ze zajem vyrobce neni opravena moto, ale aby si sel a koupil novou
Naposledy editováno 15.12.2010 13:58:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů
tigerbou píše: Pravda ty rámy jsou v dnešní době katastrofální, ale o to lehčí. Když jsem měl RSV tak ten rám byl mohutnej proti dnešním rámům
No zrovna RSV není dobrej příklad, tam ten rám je jak z kartonu. Navíc nemyslím si že by byl mohutnej, akorát kyvka je taková monstrozní ale rám je takovej normální. Pořádnej rám má třeba GSXR K1, SRAD, ZX10........to jsou pořádný rámy ale RSV má takovej normální.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů
GRASSEL píše: No zrovna RSV není dobrej příklad, tam ten rám je jak z kartonu. Navíc nemyslím si že by byl mohutnej, akorát kyvka je taková monstrozní ale rám je takovej normální. Pořádnej rám má třeba GSXR K1, SRAD, ZX10........to jsou pořádný rámy ale RSV má takovej normální.
k1-2 , srad jo ale zx10 už ma ten moderni ram.. on je možná širokej ale zase na ukor tlouštky materialu.. a myslim že by se taky rozlomil jak nic..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů
Ghost-CBR1000rr píše: k1-2 , srad jo ale zx10 už ma ten moderni ram.. on je možná širokej ale zase na ukor tlouštky materialu.. a myslim že by se taky rozlomil jak nic..
hele tak to sis jasne odpovedel, musis koupit neco s ocel ramem.. ducati, nebo MV.. ta MV se mi osobne hodne libi...
Ghost-CBR1000rr píše: k1-2 , srad jo ale zx10 už ma ten moderni ram.. on je možná širokej ale zase na ukor tlouštky materialu.. a myslim že by se taky rozlomil jak nic..
BTW letadla se nedimenzuji na vubec zadnej pad, jen na provozni zatizeni, proste se s tim padat nesmi. motorky jdou s usporou hmotnosti do extremu tak to tam je podobne. osobne bych teda radeji lehkou moto nez tank kterej vydrzi nehodu....
ale postupem casu sem se taky z nadseneho zastance hliniku spis stal obdivovatelem ocelovych ramu... ostatne to s cim bimota zacala v 90tejch letech tak tim to myslim ted bude pokracovat... kompozity o kus poskocily a v cine kde serou na bezpecnost prace a ekologii motaj karbon ve velkym.. takze dalsi ramy budou podle me samonosny karbonovy skorepiny...
2 reakcí na tento příspěvek Slabina dnešních supersportů
Tady je uplně v prdeli krk.. 99% lidi by řeklo nový rám ale na jedné stránce motoservisu toto normálně opravovali je to totálni prasečina nebo se to dá jaký na to máte názor?
[img]
Ghost-CBR1000rr píše: k1-2 , srad jo ale zx10 už ma ten moderni ram.. on je možná širokej ale zase na ukor tlouštky materialu.. a myslim že by se taky rozlomil jak nic..
To je věc druhá ale je to pořádnej rám. Navíc já si nemyslím že by třeba zx trpěla na rámy. Podle mně by sis měl zašukat páč řešíš blbosti
Zrovna RSV je příkladem toho že i starší bajk může mít rám jak z kartonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů
Nemusíš být zrovna Eistein, aby Ti došlo, že tyhle opravy rámů zavinily spoustu mrtých. Ti se ovšem již neozvou.
Tohle, se NEDÁ OPRAVIT TAK, ABY BYLO DOSAŽENO VLASTNOSTÍ PŘED ROZLOMENÍM = OPRAVUJE SE TO JEN PRO OKO!!!
A PROTO, ŽE "PŘIJDE HLOUPÝ ON TO KOUPÍ".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů
Franky píše: ...
Tohle, se NEDÁ OPRAVIT TAK, ABY BYLO DOSAŽENO VLASTNOSTÍ PŘED ROZLOMENÍM = OPRAVUJE SE TO JEN PRO OKO!!!
A PROTO, ŽE "PŘIJDE HLOUPÝ ON TO KOUPÍ".
Jak jsi k tomu dospel?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slabina dnešních supersportů
Nejsi to náhodou Ty /Tvoje firma/david02moto?
Pak povídej - přeháněj, jak bys chtěl rozlomentý krk opravit, zachovat vzhed a zároveň udržet vlastnosti materiálu?
To mi dost zajímá! Třeba mi tato nová technologie unikla...?!
Tak šup šup jak si představujete provednení opravy? Ať do mohu vyhodnotit.
Mimochodem - metalurg se příliš obecný pojem a takhle obecně ... jen "uvaří" podle receptu onu směs a nejvýše někam "naplive". Směs mu určí technolog a vymyslí konstruktér - což kdysi bývala moje obživa.
Ten rám je KO!
Tyhle rozlomeniny se "zachraňují" dovařováním metodou VIG, což je v podstatě "obloukový autogen v ochranné atmosféře s přidáváním materiálu".
S tím klidně "vymodeluješ" sochu Lenina/nebo Klause - podle gusta ).
Tohle modelování sice tak nějak drží, ale je to "lepení" = vlastnosti jsou už v nenávratnu.
Pak můžeš ješte vyrobit nový krk(vysoustružit nebo odlitkem), ale = nikdy neodsáheš poměru směsi materiálu jak spojovacího tak spojovaných. K tomu musíš přičíst, že v napojení dojde opakovaně k tepelné úpravě materiálů=vlastnosti letí dolů/násoví se pnutí.. Ty nemůžes ubrat ani 5mm = geometrie.
Fabrika docílí vlastností jednak, že to vyráví z kompaktibilních materiálů, NAPOPRVÉ, a navíc např. svařováním předehřátých komponentů s různou křivkou chladnutí(klidně i vlnící se) a tohle prostě "na koleně" metodou TIG nebo VIG nedocílíš.
Děkuji za pozornost.
jo a motorku sem koupil bouchnutou zezadu, mam takhle vyvarenej zadni rafek a kyvku, jezdi to tak uz 8let a myslim ze mi z tohodle pohledu zadny nebezpeci nehrozi...
edit: ikdyz vlastne souhlasim s tim co pises, protoze tam mas nekde podminku ze to ma byt opravene "aby to nebylo poznat" coz teda je fakt ze kdyz nasledne svar na ramu nekdo zabrousi tak ze nebude poznat tak to pevnost toho svaru muze dost ovlivnit.
Naposledy editováno 17.12.2010 17:48:37