Mám problém a to tenhle - Po nastartování studené motorky je vše ok.Dá se jet se zapnutými světli.Jakmile se motorka zahřeje,tak nastane menší problé.Jakmile sou zapnutá světla,tak vynechává při přidávání plynu a na volnoběh. Jako by tam byla slabá jiskra.Svíčka byla několikrát nová a nic.Je to ovlivněno dle mého spotřebou přední žárovky6V/25W.Pokud ji vytáhnu z objímky při zaplých světlech,tak moto jede normál - tím odpadá možnost zkratu v el. obvodu
Myslíte,že indučka? Nebo co s tím? Bez světel se mi nechce jezdit.
Dík předem za všechny rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Pavlusha>Dingo> Po založení tohoto tématu,znovu zjišťuju, že české ručičky fungují nadale.Co neuděláš doma- nemáš.
No na Stadíka se snažim udělat a dát zapalování co běhá mnohde i 30let. Vpodstatě je to běžné bezkontaktní CDI nějčastěji ho najdeš na mopedech, nebo třeba na Dandyně s motorem Sachs(zapalování Iskra) zrovna tak ho má HQ WR250,WR360..... a v poslední době dost časté různých čínským minibajkách... minikroskách....
Vpodstatě jso to klony tohoto zapojení:
Tak proč neodstranit kladívko a dát to tám, odpadne starost se štělováním předstihu, opotřebení kladívka.....
Zrovna tak proč neudělat jednoduchý bezkontakt na čízu že ano, Vape je "drahý" a protože je motor osazen altíkem a ne dynamem, tak se předělat to na CDI nabízí samo
Naposledy editováno 26.10.2010 21:55:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Pavlusha>Dingo> No video je pěkný. Odpadl by problém s kladívkem a jezdilo by se furt. Jseš borec.Máš svoje Vape a za každou motorku ušetřený 4000Kč. To mě se o tomto může jen zdát.No poperu se s tím stávajícím originálem.Nový Vape kupovat nebudu - nekradu.Starší rozhodně neseženu.Každej kdo to koupí tak na ježdění a potom to asi nekuchá ven.Je pravda,že jsem viděl kdysi na Aukru Vape na 250 Jawu a dražba dopadla na 700Kč.On to tam nemá snahu nikdo ani hledat.Do té mé by to stejně nešlo.Uvidím co to bude dělat po tom zesílení magnetů.Je pravda,že mě to jezdí a chytá docela v pohodě.Jen nesmím za tepla jezdit s rožnutýma světlama (teda aspoň přední žárovka).Pokud to potom nepomůže tak ještě bych nechal převinout indučku.No a když ani tohle,tak budu jezdit bez zapnutých světel a svítit si budu čelovkou.Ta je levnější než Vape.
Svoje první VAPE na Jawu 350 jsem kupoval v 1999, druhé již 12Voltové jsem kupoval někdy kolem roku 2005, oboje Vapečka bez CDI, to první jsem měl na motorce s TCI zapalováním, ale to potřebovalo akumulátor. Poté co jsem koupil to novější Vape, tak leželo 2roky ve skříni až nedávno jsem z TCI provedl změnu na CDIa to jsem si k němu udělal vlastní CDI - tedy jsem ušetřil 1000Kč
Stadík je jednoduchej 4pol altík.
Číza, tam už nejde dát to co na stadíka, takže je potřeba snímač, budu se to snažit vymyslet co nejjednodušeji a nejspolehlivěji. Proč kupovat Vape, když ta motorky už magneto(altík) má, že ano a osobně si myslím, že pro spolehlivou funkci CDI budou vyhovovat i slabší magnety a holt elektrický výkon na světlech nebude co býval, ale to je motorka pro takové to občasné svezení a ne trajdání někde v noci, takže to musí vyhovět.
Naposledy editováno 27.10.2010 01:02:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
A to chceš jenom indučky, nebo i světelný?
Zkusím pohledat a dám ti vědět..
1 reakcí na tento příspěvek Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Dunstal>Dingo> Nevím, někde ležej doma, 15O jsem začal postupně rozprodávat, tak nemám přehled co a kolik zbylo, ale něco je... Sice mám ještě 150 přechoďák a plnobubnovku, ale stejně na nich jezdit nebudu.. Čekaj mě jiný projekty.
A to chceš jenom indučky, nebo i světelný?
Zkusím pohledat a dám ti vědět..
Jak jsem psal, chci něco co bys vyhodil, tedy špatné cívky (z ČZ150) a je vcelku jedno jaká to bude, mě jde pouze o tu kovovou kostřičku Pokud pár špatných najdeš a necháš mi je za poštovné, tak budu rád.
Naposledy editováno 28.10.2010 04:01:38
1 reakcí na tento příspěvek Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Známej mě magneta nezesílil na zvedáku.Po informaci od elektrikáře v jejich hokně zjistil,že je to k ničemu.Prý se to musí nějak přes cívky. Cívky + a rotor - .Tak nějak se to nabuzuje.Já to zkoušet nebudu.Zkusím to někde nechat udělat od profíků.Poptám se v Jawa servisech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Pavlusha>Sim> Je to divný.Samému mě to nejde do hlavy.Taky proto jsem se obrátil pro rady sem.Motorka jede v pohodě.Jakmile zapnu světla,tak vynechává a sem tam se dusí.Při přidání plynu za jízdy kucká (např. při přidávání v kopci).Je to odběrem světel.Zkrat tam nebude.Dělá to díky odběru předního světla a je jedno jestli dálkového,nebo tlumeného.Pokud vyndám žárovku tak v pohodě.Proto bych vynechal zkrat v okruhu.Další věc je ta,že jakmile vyndám přední žárovku,tak se odpálí zadní (pokud tam mám 6v, 12v neodpálí).Možná koupím dopředu slabší žárovku a místo 25w tam vrznu 15w (pokud takové jsou).
Známej mě magneta nezesílil na zvedáku.Po informaci od elektrikáře v jejich hokně zjistil,že je to k ničemu.Prý se to musí nějak přes cívky. Cívky + a rotor - .Tak nějak se to nabuzuje.Já to zkoušet nebudu.Zkusím to někde nechat udělat od profíků.Poptám se v Jawa servisech.
Co se namagnetování týče se stačí obrátit na Libora Urbánka z Velimi http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=32154
Pořád ti říkám, že máš nějakým stylem propojený zapalovací okruh se světelným což je samozřejmě špatně, normálně jsou to okruhy dva na sobě nezávislé, takže je prostě při správném zapojení ani jeden se navzájem neovlivní.
A protože ti to vrčí i svítí, tak namagnetování jistě potřeba nebude.
1 reakcí na tento příspěvek Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Misto predni zarovky (nebo zadni) si vyved draty a dej si na ne vypinac (nejakej starsi, u kteryho ti nebude vadit zniceni) ... nastartuj a zkus to prepnout - natrvrdo do zkratu. Motor by nemel chcipnout.
Pak zkus opacny pokus - vytoc motor do strednich otacek s rozsvicenym svetlem a vytahni klicek. Svetlo by nemelo zhasnout hned, ale az po uplnem zastaveni motoru a melo by postupne pomalu pohasinat.
Pokud to nebude delat to co pisu, je to asi fakt nekde propojeny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Naposledy editováno 01.11.2010 16:43:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Pavlusha>Sim>To je dobrý.Zkusím to, ale neudělám zle té tlumivce, nebo co to je za relé na spínačce zespod? Co když ji upálím? Psal jsem tomu p.Urbámkovi a taky se mu to nezdá na nabití magnet.Dělá nabití za 100Kč a jezdí po burzách, tak ho na jaře přepadnu.Pokud mě to bude zlobit i po vyměnění drátu od světelného okruhu, tak mu to pošlu poštu.Dík za všechny rady.Vše si píšu a na chalupě odzkouším.
Jo přesně tak, nabíjet magnety musíš přímo na přípravku k tomu určenému, tedy rozhodně ne na nějakém zvedáku co mají vě kovošrotech a jinde atd....
Za druhé, tobě to svítí a vrčí, tedy evidentně to magneto slabé nebude.
Teď v sobotu je v Chotusicích burza a tam jezdí pravidelně L.Urbánek jak jsem o něm psal, ale to máš trochu z ruky.
A sakra, ta elektrika na tom je strašně jednoduchá, sundej magneto a zkontroluj jak je to zapojené! Jestli náhodou není nkde prodřená izolace! a zrovna tak kabeláž co vede až do spínačky a taky proměřit spínačku, respektive vstup kabelu ze zapalování na číslo 20 a když vypneš zapalování tak musí být číslo 20 spojeno s číslem 31 a číslo 31 musí být dobře ukostřeno!! v jiné žádné poloze není svorka číslo 20 propojena s žádnou jinou!!
Zapalovací okruh nemá se světelným nic spojeného! jsou to nezávislé okruhy.
Celý je to jednoduchý a za chvíli nemáš co dělat
Naposledy editováno 01.11.2010 17:39:51
Akorát že já mám nějaký kratší nebo co a tak mi tam nedrží, tak na to bacha, kontakt pak zůstane spojený a nepojede to, nebo bude nedostatečne rozpojený a může vibracema vypínat motor.
Každopádně rozebráním bakelitové spínačky nic nepokazíš - nic na tebe nevyskočí , aspoň uvidíš v jakém stavu je vnitřek a třeba pár míst i namázneš vazelínou....
1 reakcí na tento příspěvek Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Sim>Dingo > k tyhle spinacce byl takovej trosku jinej bosak, pokud mas ten "normalni", musis mu trosku ubrat (par mm, chce to zkouset) ty platle, kteryma otacis spinackou - aby sel zastrcit hloubejc (ted na ne narazi). Pak to bude OK.
Mě to neříkej, s takovýma prkotinama si poradit dokážu. Spíš je náhoda, že jsem vůbec tu spínačku našel a že ji vůbec mám, protože motorky Jawa-ČZ 150/352 se ke mě nikdy nedostaly ani jsem je nikdy nikomu neopravoval, jen ji měl kdysi kamarád. Je možné že jsem tu spínačku kdysi získal s hromadou věcí (takovej šrot z motorů dvěpade atd..) když příbuzný vyklízel kůlnu.
1 reakcí na tento příspěvek Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Pořád ještě nemám ty výfuky.Jsou jsou opískovaný a nachystaný na chrom.Tam kde je měli dělat,tam se na mě vybodli,že je do lázně nedaj (byly použitý).Tak je povezu během zimy do Prahy.
Myslíte,že je to zapojený good?
Pavlusha>Tak jsem to předělal na jiné dráty.Tady je to magneto co tam mám.Obě cívky světelné jsou dohromady propojeny.Žlutej drát jde na kladívka a tam je spojen s dráten co jde nahoru do spínačky,kde je spojen s kondíkem ve spoji hned vedle tlumivky..Jeden spoj je červený a černý drát u cívky a odtud to jde na spínačku č.31. Jen jsem stihl zkusit jestli hází jiskru to jo.Jinak funkce světel ještě nevím.
Pořád ještě nemám ty výfuky.Jsou jsou opískovaný a nachystaný na chrom.Tam kde je měli dělat,tam se na mě vybodli,že je do lázně nedaj (byly použitý).Tak je povezu během zimy do Prahy.
Myslíte,že je to zapojený good?
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
U těch světelných cívek je vzájemné propojení a jeden kabel nahoru ke spínačce č51.Pokud by byla třeba jedna cívka špatná,tak by dávala aspoń něco ta druhá né? Další drát odizolovanej je kostra na č31. proč mě tam nejde napětí do světel?
Naposledy editováno 05.03.2011 21:58:03
Dříve popisované cukání bylo zapříčiněno nějakým propojením d kondíkem,nebo něco takovýho.Nyní jsem udělal dva okruhy světla a zapalko.Bez problémů.Jiskra good.
Nastal menší problém a to ten,že při zahřátém motoru někdy zdechne.Jiskra je v pohodě,ale palivo tam nejde.Taky,když je dost teplá a chci ji potom nahodit,tak nechce nasát směs.Stříknu jí stříkačkou benzín do válce a naskočí s tím,že si natáhne z karbecu a jede v pohodě.Setkal se s tím někdo? Falešný luft u kliky a tím malí nátah směsy z karbecu? Gufera na klice? Karbec na přírubě jsem zatmelil + vyčistil,tak tam to nebude. Kartery jsou čisté a nikde není vidět problém s únikem případným luftem.Zvuk je taky good
1 reakcí na tento příspěvek Měl by pro mě někdo radu k elektroinstalaci
Bandaska píše: jediný co spojuje obvod světla a obvod motoru je magneto...jinak motor je krmenej z budící cívky jeho rozvod je jen na zápalku a v motoru, nahoru ke světlu vůbec nejde, takže ho světla nemůžou ovlivňovat...pokud to je tedy origo zapojený...
pravděpodobně budeš mít ten selenovej článek v kopru, dej tam místo něj usměrňovací diodu, tak alespoň 5A. je tam ještě tlumivka, ale ta neodchází...tyhle dvě věci jsou tam kvůli dobíjení...
jinak si pamatuju, že tam je celkem zmatek, protože byly dva typy elektroinstalací na tomhle modelu a právě se zadním světlem se nějak šachovalo, bylo snad do serie s potkávacím, ale to už si fakt nepamatuju...každej ten typ měl i jinej přepínač a samozřejmě jinak zapojenej...
a k tomu magnetu...zapojil jsem celou motorku jak má bejt a motor vrčel, ale světla jenom žhnuly...tak jsem začal hledat chybu, zase jsem kuchal a nakonec jsme se dobrali ke slabýmu magnetu....majitel tý motorky to nějak chtěl řešit , někoho na to i sehnal, ale nakonec se ta motorka prodala i s touhle "závadou"...takže možná bych sehnal info , kde se ty magnety obnovujou...ale každopádně motorka vrčí spolehlivě i se slabým magnetem, takže je divný, že ho ovlivňují světla...
Jsem na tom stejně, zapnu světla a zdechne to, čím víc je to zahřátý tím je to horší. Odpojil jsem všecko co šlo, ale už samotný žárovky maj asi takovej odběr, že to motor neutáhne. Což nechápu, vzhledem k tomu že zapalovací a světelnej okruh jsou úplně oddělený...
Pavlusha píše: Tak po velkém boji a trápení jsem sehnal převinutou indučku.Dal jsem ji tam a najednou moto jede a za jízdy svítí bez cukání motoru.Ještě nechám tento měsíc zesílit magnet rotoru na burze a snad hotovo.Ještě budu muset dopylovat směs - dělá se černá svíčka jako komišňáky.No a potom by to snad mělo být vše na pohodu.
Takže cívka? To jsem slyšet nechtěl
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kejvačka 150/352 Jawa 150/352 | hluska | 2 | 13.12.2023 v 22:57 Kohlstein |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Dotaz Jawa 150/352 | Šuánek | 6 | 24.8.2023 v 22:34 Dolin |
První moto pro dceru Jawa 150/352 | olgabrodska1 | 19 | 21.8.2023 v 16:02 Lapchik-54 |
Samolepky na jawach Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 21 | 10.1.2023 v 18:28 Zdenalbenal |