1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samolepící kevlar folie
Naposledy editováno 18.03.2008 18:54:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samolepící kevlar folie
imitace karbonu ve folii dělá docela dost firem
karbon od spandexu, nas-obchod.cz a dalších je silnější materiál s přidaným kovem
- VÝHODA - extrémní výdrž proti oděru, stříbrná varianta
- NEVÝHODA - dobře lze nalepit pouze na rovné plochy nebo plochy prohnuté do válce, na jakýkoliv tvarově složitější objekt který má vybouleniny/vmáčkliny tuto folii nenatvarujete
karbon fiber - tvarovací folie je ze slabšího materiálu a vzhledu karbonu je dosaženo nějakou speciální tiskovou technologií amerického výrobce. S touhle folií se dá z jednoho kusu polepit celý díl - třeba celé zrcátko, maska, podsedlák, rám nebo třeba i celá haupna od auta .
Od výrobce co beru já je šířka role 60cm - délka neomezena.
Samo lepení je dost o trpělivosti a zkušenosti ale na samotný lepení je potřeba vcelku minimální nářadí - zalamovací nožík, nůžky, fén nebo horkovzduška.
Dobrá rada nad zlato:
- podklad musí být čistej jako alabastr
- podklad odmaštěnej - zde pozor - klasickej technickej benzín na odmaštění moc nepomáhá. Pokud chcete stoprocentní podklad je potřeba povrch před lepením přetáhnout Antisilem
- při lepení dodržet teplotu a čistotu - ideální je dílna vytopená na 25 stupňů a před lepením provést úklid !
- při nahřívání horkovzduškou opatrně - pokud na to zafuníte hodně zblízka tak se vám folie seškvaří a je to v p.
- při tvarování folie na podkladu opatrně s nožíkem - přímé zaříznutí velikosti na dílci většinou vede k tomu že pak zůstane na podkladu stopa - řezanec - což je dost na p.
- docela se hodí udělat si nejdříve papírovou šablonu a tu pro zichr dvakrát změřit a přiložit nežli začnete lepit načisto
- při samotném lepení postupovat pomalu ale jistě - často se hodí pomocník který přidrží folii, nahřeje nebo podá nářadí
Jo a pokud někdo dává tuhle karbonovou folii na místa extremně zatěžovaná oděrem dá se udělat fcelku jednoduchá vychytávka na zvýšení výdrže - po nalepení karbonu tento dílec přelepit ještě čirou průhlednou protioděrovou folií a je to
PS:
Menší díly zvládne polepit skoro každý, polepit to opravdu pěkně a bez chybičky už tak každej třetí ale pokud chcete polepit opravdu velký díl nebo díl tvarově složitý z jednoho kusu bez bublinek a bez krabů doporučuju zkusit oslovit někoho kdo tyhle práce dělá - ušetříte si nervy, hromadu času a peníze za zkažený materiál při pokusech
taková otázečka, jakto je s těma foliema a s teplotou? Jako dají se použít třeba na koncovky výfuků? Nebo například na výka toho motoru, to je asi jediné kam bych tu folii zkusil nalepit,ale bojim se, aby se ty folie neroztavily. Napište Váš názor jestli eště někdo sledujete tohle téma díky.