Jde o tohle, na motorce jsem se chtěl vždy projet, ale rodiče mi nefandí, jak jinak , není to zrovna nejbezpečnější. Vzhledem k tomu, že už jsem tak nějak vyrostl - je mi 24 jsem se rozhodl udělat si řidičák - neomezený.
Příští týden se jdu přihlásit, naježděno autem už pár desítek tisíc km mám, takže co se týče provozu atd .. no problem, za těch 5-6 let co jezdím 0 nehod. Převážně jezdím Prahu, svátečně dálnice. Snažím se předvídat, jezdit předpisově a být opatrný - to samé chci aplikovat v případě motorky. Blbnout tak maximálně na okruhu - ale to je hodně mlhavá budoucnost. Jinými slovy, řidičák bude bez problému očekávám, že motorku snad udržím, když se to povedlo těm přede mnou, tak snad dle dodržování správných zásad nebudou trable .
Tedy resumé - odrostlé poleno, co si to v hlavě srovnalo, není trotl, jezdí bezpečně a má 187 cm a kolem 85 kg chce pomoci při radách na čem jezdit. To že dělám řidičák na neomezenou neznamená, že si hodlám koupit litrovou motorku a podobně, ale byl bych blbec, kdybych si to neudělal na neomezenou, že ano .
Ze začátku jsem uvažoval koupit si 125 a jezdit s tím po městě - na dálnici bych se bál, chci mít vždy rezervu, když je v nouzi třeba zrychlit a tohle se snad ani nedostane na 130, ale nechám si poradit . Uvažuji tedy o něčem silnějším - každý mi doporučuje na začátek 500ku (mně osobně to přijde hodně ... ale třeba mají pravdu ...).
Vzhledem k postavě jsem zjevně zavrhnul supersport - kamarád co je menší mi předpovídal bolesti zad, nepohodlné sezení atd .. při mé výšce 187 cm. Koukal jsem se na naháče a silniční endura - teréní bohužel nemám kde provozovat :( ... jinak bych do ní skočil :) - miluju jízdu na horáku lesem. Tyhle motorky, zvlášť endura jsou docela těžké, nejsem sice vzpěrač a i když mám jen 85 kg, úplná muška nejsem, chodím pravidelně cvičit do fitka (hlavní důvod je diabetes), ale má to i jisté bonusy krom toho .
Takže motorku snad nějak udržím - leč kamarád mi půjčil skůtr a nečekal jsem, že ta mrcha se tak převažuje a musel jsem zabrat, abych se nesvalil - ale to asi neznalost, když to člověk zná ... no problém.
Rozhodnutí je tedy - jakou kubaturu a zda silniční enduro nebo naháče. Paradoxně to jako přibližovadlo ani moc nechci. Po Praze se tím sice svezu, ale nevlezu na to jinak, než v hadrech s chrániči a s tím se docela blbě pak pohybuje v normálu. Až se vyjezdím 1-2 roky, rád bych přešel na "účel" proč motorku chci. Udělat si pěkný výlet - ráno vyjet, večer se vrátit, tedy budou cesty po dálnici/třeba k chatě po méně zpevněné cestě výjimečně. Nebráním se tomu koupit si klidně teď chrchel, co na dálnici nemůže, než to pořádně dostanu do ruky, na dálnici stejně nepáchnu.
Předpokládá se u mne klidnější jízda - předpisová. Jediné, kde bych zato trošku vzal - zaplacená jízda na okruhu, ale tohle je podle mě teď blbost řešit. Nicméně rád bych poradil typ (enduro, naháč) abych se toho držel pokud možno.
Co byste tedy radili vybrat jako první stroj s mými proporcemi, když víte, že jsem opatrný jezdec, co si dá pozor, abys i pokud možno nerozbil kokos a NIKDY ještě na ničem nejel. 1-2 roky převážně či většinový provoz město ... jde tedy o motorku na "naučení" - něco hodného klidného, nepotřebuju pod prdelí 90 Kw ;) ...
Potom, pokud nejsem moc oprsklý - mohu se rovnou zeptat, co radíte za oblečení, helmu atd? Helma mi sedla, zatím jako jedna mála z mnohých" od Nitra - N1610 VN (a to jsem toho ozkoušel v BC hodně … tedy vyjma helem nad 10k). Ta je podle mě dobrá vzhledem na naháče. V případě endura by mé srdce zaplesalo nad nějakou sportovněji laděnou s kšiltíkem, ale samozřejmě plexi nutnost. Nicméně - tato helma - jak se na ni díváte z pohledu bezpečnosti? Vhodnosti naháč/enduro …
Dále oblečení - budu v něm jezdit vždy, když nato vlezu, nepočítám manipulaci po parkovišti ;o), ale i na pár Km nato prostě nevlezu bez ochranných prvků (jo, nejsem adrenalinový jezdec v žabkách a tílku , jak tu občas vídám ...). Radši se zpotím jako prase, než se v případě pádu sedřít jak hovado . Tedy otázka - textilní nebo kožené oblečení - je to věc v kusu nebo se to liší bezpečností?
Boty, rukavice - opět samozřejmost, tak jsem si v obchodě nějakých extra rozdílů nevšiml ... takže asi vybrat ty co sedí ...
Případně dokoupit nějaké extra chrániče - zad, ledvinový pás ... atd. ?
V ideálním případě je můj rozpočet 40+20. 40 na motorku, 20 na oblečení s helmou, když budu muset přitlačit, nějak to udělám ;), ale rád bych se držel této hranice. Myslím, že je zbytečné koupit nový stroj, třeba mě to bude chvíli bavit a pak si řeknu, hm seděla by mi víc silniční mašina/off road mašina ... a budu ji měnit. Takže první motorku zvažuji na dva roky a pak ji vyměním.
Důležitá věc - nastupuju čerstvě do práce (absolvent), takže udělám autoškolu a v práci toho asi budu mít plné kecky, možná i víkendy v tahu - pokud se to tak bude vyvíjet, asi koupím stroj až na jaře ... ale třeba to stihnu, takže proto prudím už teď ;).
Omlouvám se všem otrlým motorkářům - je mi jasné, že jsem z jejich pohledu květinka, co nepatří za řidítka, ale já si umím užít jízdu i když jedu pomalu :) ... každý tak, aby ho to bavilo a neohrožoval ostatní ... moje moto :) ... Já se spokojím s rychlostmi, co jsou předpisové, aspoň budu mít delší život, protože se tak nenervuju ;o).
Děkuji za jakýkoliv podnět, radu, reakci , budu vám vděčný, Aleš.
Uzavřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain
Otevřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain
Uzavřeno 14.12.2010 v 00:04 uživatelem Breakpain
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Breakpain>Krejca> Klučina si nechce moc rozbít hubu, tak jsem raději ve výběru výkonných mašin opatrnější, asi tak :). Nějaký pocit získám v autoškole, jak se projedu ... ale radši si moc nefandím, to pak končí blbě .).
myslím že to děláš dobře není kam spěchat a motorka jen věc která se dá prodat,vyměnit atd v tomhle si nenech nic vnutit každý má mít na co se cítí v tom dobrým smyslu1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Jen se v hlavě dohaduju jestli teda tu kůži nebo textil pořídit ... paradoxně ceny podobné, pokud neberu high endy ...
S tím, že si to něco vezme po koupi počítám , ale nechci do toho ze začátu narvat všechny úspory . Takže si nějak udělám strop, z čeho vybírat koupím atd. Jezdil jsem kdysi závody s modýlky a bylo to to samé, pořízením náklady teprve začinaly. Takže to neznamená, že můj ropočet je 40+20 a 10 rezerva s tím, že to mi přece vydrží celou sezónu .
A k tomu - vem si někoho sebou. To je jasné, já tomu rozumím jak koza zahradničení ... a ani v autě nedokážu pořádně otestovat jeho výkon, natož na motorce a po autoškole :D ... jsem realista. Navíc potřebuju, aby i po testovací jízdě nebyla motorka poškrábaná :D, takže to chce někoho zkušenějšího :).
Naposledy editováno 23.07.2010 19:05:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Díky za odkaz :), byl jsem už trošku poučen, tohle je o něco lepší :).
A k té Pegaso 650 Trail - hele, já bych ji bral všema deseti, uvidím jak se budu cítit po autoškole, ale asi to na ni nevidím. K tomu jestli dosáhnu na zem - jsi mě zarazil, žil jsem v domnění, že při 187 jsem na motorky velkej a budu mít spíš problém se tam naskládat, takže to, že bych nedosáhl jsem ani nijak neřešil. Tedy samozřejmě, že motorku musím vyzkoušet a nekoupím si nic, z čeho nedosáhnu na zem, to bych si rozbil hubu ve velkém při zastavení ... to vidím živě .
Další faktor je, že to poněkud převyšuje můj rozpočet, co jsem na to vyčlenil - kouknu schválně na ceny jinde, ale asi to bude trošku vyšší cenová . Pokud bych do toho šel až za rok s tím, že to zvládnu (jako výkonově) ... tak pak bych to asi došetřil z platu bez problému ;) ...
Naposledy editováno 23.07.2010 19:04:02
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Naposledy editováno 24.07.2010 10:10:48
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
enduro jsem mel chvilku pred 5 lety - Yamaha TT600R a uz bych to nechtel - na cestovani je to k nicemu a v Praglu jsem to naprosto nevyuzil. bydlet na vsi tak mozna... kdyby mi tenkrat nekdo rek nekupuj, je to blbost, tak bych mu neveril. a myslim ze ani ty nedas na rady, motorka se proste nevybira rozumem
a pro hadry zajdi do Alpinestars Jarov, tam ti poradi...
K těm zámkům - tak to beru jako samozřejmost, že tam budou, ale i tak mi přijde, že stačí dva chlapi, dodávka a i zamčená motorka je ta tam :) ... Pokud to není někde u úřadu kde jsou kamery a tak .
Pojistka - dražší mašina míněno jak ... co se podle tebe vyplatí? Ze začátku to vidím na těch 40 zhruba s tím, že fakt budu jen cíleně jezdit "tam a zpět", ale motorka zůstane při parkování pod dohledem a když budu u přítelkyně, tak bude zamčená uvnitř té zahrádky, kde předpokládám, že nikdo plot rozrážet nebude ... Motorka tam přez noc asi nebude a když ano, tak tomu "trošku věřím", že by tam mohla být i ráno ;o). Hlavní strach je nechat to běžně na ulici ... to si myslím, že pokud to řetezem nepřipnu třeba k sloupu tak tam potom už být nemusí. Rozhodně ji nenechám přez noc venku jinak, než v těch dvou případech. Šlo spíš o to zajet třeba někam něco vyřídit a nechat ji někde na ulici stejně jako auto tak 2 hoďky ... ale asi to ani takhle dělat nebudu ;) ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Franta.>jak pise Harry_RnK, esvecko...
enduro jsem mel chvilku pred 5 lety ... kdyby mi tenkrat nekdo rek nekupuj, je to blbost, tak bych mu neveril. a myslim ze ani ty nedas na rady, motorka se proste nevybira rozumem
a pro hadry zajdi do Alpinestars Jarov, tam ti poradi...
esvecko = Suzuki SV 650S? Koukal jsem nato, to je taky moc pěkná motorka .
Enduro - já nemyslel do terénu, ale silniční . Ale máš recht, zatím vybírám stylem "jůů, ta je fakt pěkná" ...
Tohle je například silniční enduro (Aprilia Pegaso 650 Trail) - jen se bojím, že udělám vrm vrmmm ... bum, co by se mi líbilo (vzhledem samozřejmě )
Naposledy editováno 23.07.2010 19:28:59
myslel jsem SV650 - to bez predni kapoty, ja tam mam sirsi riditka a posez jak na enduru, na SV650S by se clovek krcil. kup co se ti libi, design je pul radosti z motorky :)
Jinak na hadry, ja jezdim defakto celej oblecenej ve 4SR (kombineza + rukavice + paterak), levnejsi moznost (ale i tak dost kvalitni, kamarad uz testoval je Held v yshopu na vrbovce, je to za slusne penize a hezky usite, samozrejme muzes i alpinstar, ale tam me nepresvedcili ty nizsi rady, je na nich videt ze jsou ocesany o nektery materialy (kevlarova strec, kevlarova kuze, atd.), co ma moje kombineza a pritom je za cenu stejnou ci spis nizsi cenu...
pripadne muzes zkusit nejakej DE shop, kde se obcas da narazit na slusny slevy - fc-moto.de nebo louis.de
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Jinak je vazne pekna, o tom zadna :) Hlavne do Prahy by Ti asi davalo endurko vyrazny vyhody - budes sedet vejs, budes mit riditka maximalne v urovni dodavek, takze osobaky Te trapit nebudou (ja mam riditka na urovni osobaku a zrcatka presne na urovni dodavek, takze parada :o)), diry Te nerozhodej... navic je to vysoke a mrstne, co vic si prat :)
Apropo v Praze delam, tak kdyby jsi chtel mrknout treba na tu Inazumku (pro predstavu), dej vedet, muzem se nekde srazit.
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
No tomu bych se chtěl vyhnout - že se opírám o jednu nohu, aspoň ze začátku, mnohem líp mi bude, když budou obě nohy na zemi ... vzhledem k tomu, že to nemá 5 kg :) ... Jestli bude "baťůžek" to nevím, přítelkyně moc motorky ráda nemá ... bojí se ... a já první rok nikoho vozit nehodlám, budu mít co dělat sám se sebou ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
jinak dost dobře nechápu to s velikostí postavy a na co se vejdu,nebo na co se nevejdu...Já mám 180cm a 72Kg a cítím se dobře na CBR 125RRRRR i na nějakém cestovním korábu,ale preferuju supersporty...Za starých časů byla tak max MZ 150 , 250 nebo 350 Jawka a nikdo neřešil,jestli je mu to malý,velký,prostě bylo tohle,tak se jezdilo....Ale tak asi ano,dneska je velký výběr,proč si nevybrat....
Jinak Já za sebe doporučuji koupit Kawu ER-5 za cca 50tis Kč-to už bude kvalitní zachovalá spolehlivá motorka...Vhodná pro to,co od ni chceš...
Textil ... oka, píšu si ... jinak proč? :) Já pořád tak nějak netuším hlavní rozdíl kůže vs textil ... :) textil méně vydrží, když se odře nebo v čem se to vlastně liší ... Je tedy možné, že to je skoro to samé a každý si vybere jen to co mu líp sedí ... (v takovém dojmu prozatím více méně žiju).
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Jinak k autoškole - já všechny věci kupuji až po autoškole - zatím mám jen kuklu, abych si mohl bez výčitek nasadt tu jejich erární přilbu ... jinak nekupuju nic, protože ten pocit nějaký získám potom, až co se projedu.
Původně jsem chtěl jezdit tenhle rok jen s moto z půjčoven, abych testoval jak mi co sedí ... ale to pak vyjde hodně draho, tak jsem to zavrhnul .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Co se hadrů týče,viděl si někdy třeba v MOTO GP že by se někomu roztrhala po pádu komba?samo že maj top kvalitu ale nechtěj vidět co by zbylo z textilu jina už jsou taky hodně kvalitní a na cestovní endurko se to zase víc hodí,je to pohodlnější atd.všchno má svý,
E: a k oblečení.. zkušenosti mám jen s kombinézou od 4sr a maximální spokojenost
Naposledy editováno 23.07.2010 20:39:56
(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Jinak,když má někdo supersporta,neznamená to ještě nutně,že má závodní ambice...Já si myslím,že supersport je na silnici jeden z nejlepších druhů motorek-pokud jezdíš řekněme alespoň trochu podle pravidel a nelítáš 1000km denně...Hned vysvětlím...třeba ER-5-dobrá motorka,která ale třeba proti Ninje nebrzdí...Když umíš brzdit,na ninje zastavím ze stovky podstatně rychleji,než na Er-5...alespoň já...Podvozek není tak přesný,Na Ninje jsem dokázal vyřešit i dost drsný krizáky,na ER-5,ikdyž jsem jezdil výrazně pomaleji,tak jsem měl kolikrát na mále...úzký pneu-slabé brzdy,když ti to někdo zahamtne,tak to nezabrzdíš-auto brzdí lépe...Ale samozřejmě supersport je pro vyježděného jezdce a jeho výhody-ostré brzdy,přesný podvozek,výkon,když je potřeba zdrhnout z průseru nevyužiješ,naopak by ti to na začátku dělalo potíže ukočírovat...
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
kawapepek>Jo a jinak k tomu ježdění dle předpisů...Tuhle jsem chtěl zjistit,kolik mi bude Ninja žrát,když pojedu pomalu,bez vytáčení a jízdy brzda plyn...no a řeknu Ti,je to pěkně o hubu...myslím,že tě z toho vyvede hned autoškola,až se budeš projíždět s autoškolákem nějakou 70desátkou...až tě bude předjíždět auto a proti pojede náklaďák a natlačí tě až do škarpy,tak budeš jezdit taky rychleji ...je to fakt o hubu...Je to jen motorka a kolikrát tě snad lidi ani neviděj....Já jezdím buď stejně rychle,nebo rychleji,než okolní provoz a tak nějaké alibistické sliby o tom,že budeš jezdit pomalu vynech,počkej až budeš mít nějaké zkušenosti,dáš mi za pravdu,že jezdit na motorce a být jeden z nejpomalejších v provozu je nebezpečné a je to blbost...
Já když mám nějakej záchvat a jedu předpisově, tak motorku kolikrát mám problémy uchladit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Krejca>ty terénně laděný těch je málo a jsou to spíš takový hybridy mezi cestovní crosovou a integrálou,kup si helmu hlavně podle toho jak se cejtíš.
Co se hadrů týče,viděl si někdy třeba v MOTO GP že by se někomu roztrhala po pádu komba?samo že maj top kvalitu ale nechtěj vidět co by zbylo z textilu jina už jsou taky hodně kvalitní a na cestovní endurko se to zase víc hodí,je to pohodlnější atd.všchno má svý,
Jasně, chápu, že helma musí sedět, ale mě spíš teď zajímalo, jestli i ta hybridní je stejně bezpečná - že si mohu vybrat i podle toho, která se mi bude více líbit ...
No, neviděl ... ale tak tam letí po kačírku a tak :), asi je to docela rozdíl ... Nicméně píši si no ... kůže, kůže, kůže. JInak jsi to myslel tak, že na cestovní enduro se hodí textil nebo kůže - jsem moc nepochopil, mám pocit, že jsi asi myslel textil ? Nevím, ztratil jsem nit ...