globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: omletý imbus jak povolit?
27.6.2010 v 18:43
mám problém a hledám co nejlepší řešení. Sundal jsem hořčíkové kolo (přední) a chci vyměnit šrouby co drží kotouče, protože už od pohledu to byly nějaký šitovky co tam dal předchozí majitel. No "kvalita" se potvrdila a ikdyž jsem se je snažil odrazit, stejně se 4ks protočily (imbusy v díře) a šrouby zůstaly, nemůžu je povolit. 5ka imbus už je malá a 6ka zase nejde nasadit. Máte někdo nápad jak ty šrouby dostat ven bez poškození disků a bez poškození ráfku? Kamarád mi něco říkal o nějaké pastě s pilinami nebo co, která se tam kápne a nasadí se zpět ten původní imbus a že to drží a neprotáčí se...máte někdo osobní zkušenost? jak se to jmenuje a co to stojí? Při pomyšlení že budu 4 šrouby odvrtávat a potom tahat sadou na zalomené šrouby mi nahání husí kůži...

díky za rady a pomoc.


Naposledy editováno 27.06.2010 18:44:50

1 reakcí na tento příspěvek omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 07:33 | Nahoru | #31
torx

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 08:00 | Nahoru | #32

illMedvědGuzzin>torx


jak píše medvěd, natluč tam torx nebo pak tisícihran

omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 09:04 | Nahoru | #33
nejrychlejsi a nejfunkcnejsi reseni je matka + COcko... tim teplem od svaru povoli i lepidlo a da se tak povolit temer vse.

varit tam matku kdy je hlava opatlana nakou "diamond" pastou, ve sroubu je krive vyvrtana dira a v ni je zalomenej vytahovak.. to uz je orisek... ale popravde, obvykle mi zalomenej sroub prinesou do dilny prave v tomhle stavu.

omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 09:14 | Nahoru | #34
Používám diamantovou pastu. Vždy to šlo bez problémů

1 reakcí na tento příspěvek omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 14:06 | Nahoru | #35
Nejlepší řešení je vytahovák štoubů(trn do sklíčidla shodně hrubým levotočivým stoupáním) Navrtáš vrtákem natočíš a jde to jak malina.Mám je doma a k nezaplacení tahal sem s tím i kalenej šroub M12 na hlavě auta a v poho -jak po másle.

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 14:16 | Nahoru | #36
dr.speeder> jo, je to dobra vec, ale je treba poznamenat ze neni vsespasna... na hodne zatvrzely srouby nepomuze a pri hrubem zachazeni se pak problem "zalomeny sroub" meni na komplikovanejsi problem "zalomeny vytahovak"

omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 14:46 | Nahoru | #37
malou brusku, vybrousit drazku a velkym sroubovakem povolit... pak koupit novy srouby

omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 16:19 | Nahoru | #38
Nabodovat matici funguje spolehlivě. Natloukání bitů je nezaručený pokusnictví. Ale každému co jeho jest.

2 reakcí na tento příspěvek omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 16:59 | Nahoru | #39
cubo vtx

to by nešlo, šroubovákem nevyvineš takovou sílu a ještě bych bruskou dojebal unašeč. Odhaduju že sílu kterou jsem to rval vratidlem 1/2" goly byla tak 800-1000N !

tedka mám problém sehnat nějakou redukci abych 1/4 bit - torx35 mohl chytit velkým vratidlem 1/2 goly, ani zaboha žádnou redukci nemůžu sehnat, zkoušel jsem i dvě do sebe, ale zase neměla správnou kombinaci samice-samec. Torx 35 v provedení pro golu jsem nenašel, tona ho nedělá a obyčejnej zahnutej tam nenamlátím a neurvu.

Nebo sháním 6 kovej nástavec (vnitřní šestihran) na matice na 1/2 golu, taky problém, do něj bych chytil ten bit 1/4. minimum jsem našel 8mičku. To je ve prde**

Pak jsem viděl torx bit, kterej měl na uchycení velkej šetihran - dal bych ho do nástavce goly, ale zasejc kurnik nemaj tx35, jen tx30 a tx40 ! neuvěřitelný....

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 17:04 | Nahoru | #40
WARP> 800-1000 N... netusil jsem, ze se tu bavime o sroubech na lokomotive . Jinak 1/4 bit do 1/2 goly neni problem... napr. vnejsi sestihran na malou golu 1/4" a redukci 1/2" -> 1/4" (oboji bezne dostupne)

1 reakcí na tento příspěvek omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 17:09 | Nahoru | #41
skalda

a kde tu redukci seženu, na netu jsem ji nenašel a u nás v profi nářadí taky ne, běžně dostupné to asi nebude...

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 17:23 | Nahoru | #42
WARP> u nas jsem je videl napr. v Hornbachu (a napr. ve Vysokem Myte je maji v zelezarstvi na namesti ). Nejaky jsem koupil v ruznejch golackejch a bitovejch sadach a par kousku co mi chybelo (a co bych mohl kdy potrebovat) jsem za par desetikorun dokoupil na ruznejch e-shopovejch naradoshopech...

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 17:34 | Nahoru | #43
WARP> Tak tam ten bit naklep a pak ho upni do vratidla na závitníky.A pokud máš jenom malé (klasika 250mm)tak nadstavíš trubkou abys měl páku.

Naposledy editováno 28.06.2010 17:36:38

1 reakcí na tento příspěvek omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 19:37 | Nahoru | #44
doktoré: problém je v tom, že závitníky se upínají taky na 4hran - ty čelisti co proti sobě jedou sevřou 4 hran a ten torx a bity vůbec mají 6ti hran, to už mne napadlo, ale fungovat to nebude.

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 20:18 | Nahoru | #45
WARP> To je my semozřejmě jasné ale když to vratidlo pořádně dotáhneš tak by se to nemělo přes ty hrany protočit.Nebo ten bit trochu obrus aby měl 4 hrany a mohlo by to bejt lepší.Zničíš nářadí za pár korun ten bit seženeš titanovej za 40kč.A za pokus nic nedáš. zkusil bych to rozhodně dřív než to možná dojebat tím COčkem.

Naposledy editováno 28.06.2010 20:30:57

1 reakcí na tento příspěvek omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 20:48 | Nahoru | #46
v tom závitovém oku je problém, že já na ten bit potřebuju i tlačit aby nevypadl a bit nemá osazení, takže by mi projel skrz, já už jsem to na nečem zkoušel a bez zbroušení to nedrží. a vybrousit do toho osazení aby to nepropadlo, tak zase zmenším plochu na uchycení, která už je takhle dost malá....budu shánět tu redukci, ikdyž si myslím, že ji nikdo nevyrábí, možná že ze dvou už by se to složit dalo...ještě popátrám, hlavně nic neuspěchat a nedokur***, každopádně díky za další nápady

omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 20:51 | Nahoru | #47
Mě se stalo to samí na brzdovom třmenu na RRku. Myslel jsem že mě trefí
Kámoš se s tím potýkal snad dvě hodiny než ten šroub dostal ven.
Třmen musel ven, řádně poklepat, větší imbus, zasypat diamantovým práškem a škubnout!
Naštěstí to povolilo. Šahnout tam elektrodou by znamenalo zničit gumičky v prasátkách.
Nevím přesně jak to dělal, neměl jsem nervy se na to dívat.
Protože jsem neměl nový šroub a musel ještě použít ten zmrvený, tak na něho kámoš navařil větší matku.

omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 22:34 | Nahoru | #48
navařit větši matku myšleno zevnitř nechat trochu schladnout klepnut kladivem a ooočkem povolit vyzkoušene

Naposledy editováno 28.06.2010 22:35:26

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

28.6.2010 v 23:03 | Nahoru | #49
WARP> no, redukce primo (jakozto 1 kus) mezi 1/2" vnitrni ctyrhran (na golu) a vnejsi 1/4" sestihran na bity asi neexistuje... minimalni pocet kusu, ze kterych to urcite slozit jde, je 2

omletý imbus jak povolit?

29.6.2010 v 11:31 | Nahoru | #50
skalda,

no právě ! neexistuje. já jsem našel že Tona dělá různé redukce a ze dvou by to složit šlo, jenže u nás zrovna ty dva kusy který potřebuju nemají

omletý imbus jak povolit?

29.6.2010 v 11:49 | Nahoru | #51
Matku navařit COčkem, nechat trochu zchladnout, povolit, ale jen tak ať se uvolní lepidlo a až to úplně zchladne, tak opatrně vyšroubovat stylem tam-zpátky. Po vyndání očistit závity závitníkem od lepidla a následně dát nové šrouby - úplně stejně jsem to dělal já letos v březnu a no problemo.

edit: samozřejmě navařit matku ke šroubu zevnitř a při vaření důkladně zakrýt kotouč, aby na něj náhodou neprskla kulička apod.

Naposledy editováno 29.06.2010 11:52:25

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

29.6.2010 v 11:55 | Nahoru | #52

WARP>mrkněte na tohle video ! u nás to stojí cca 250kč...
pasta na povolení omletých šroubů



TO JE MASAKR

máte to někdo vyzkoušený? mě to přijde jako sci-fi

omletý imbus jak povolit?

29.6.2010 v 12:00 | Nahoru | #53
zdenek: presne

proste privarit matku trosku nechat zchladnout.. jak prestane svitit tak s ni zahejbat, povolit kousek a zpet, jako kdyz se reze zavit... pak uz se vytoci v poho...

warp hele vem to k nekomu na to co cko, okoli se postrika spesl sprejem,aby se na to nechytali kulicky, docela to funguje.. nebo si i z plechu udelej ten kryt co tu nekdo psal... kdyz poskladas spravny redukce tak jestli to drzi jak pises tak pak ten sroub utrhnes.

2 reakcí na tento příspěvek omletý imbus jak povolit?

29.6.2010 v 12:11 | Nahoru | #54
No já teď dumám nad šroubem, klasická 12tka hlava, co drží na sradovi brzdový třmen. Začal povolovat přímo materiál té hlavy šrouby. Gola se mi z toho nevysmekla. Ale nepovolím ho ani za zlatý prase. Taky na to něco vařit?

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

29.6.2010 v 12:19 | Nahoru | #55

Bludevil>No já teď dumám nad šroubem, klasická 12tka hlava, co drží na sradovi brzdový třmen. Začal povolovat přímo materiál té hlavy šrouby. Gola se mi z toho nevysmekla. Ale nepovolím ho ani za zlatý prase. Taky na to něco vařit?



ja bych na to asi taky privaril matku..ono teda jestli uz ten sroub mel tendenci se ukroutit tak uz ho stejne asi utrhnes, kazdopadne tim ohrejes to lepidlo co ho takhle drzi a mohlo by to jit. lepsi to ohrat takhle pres svar na sroubu nez svitit autogenem/horkovzduskou na celej trmen. kdyz tu hlavu utrhnes tak holt tu matku privaris az na zbytek sroubu az sundas trmen...

podstatny je ale to lepidlo.. teplo svaru ho natavi... vytahovaky apod ne.

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

29.6.2010 v 12:50 | Nahoru | #56
Bludevil> já už jednou imbus na třmenu ukroutil (šlo to překvapivě lehce) a pak třmen normálně sundal, ten zbytek šroubu pak už půjde taky dobře.

1 reakcí na tento příspěvek omletý imbus jak povolit?

29.6.2010 v 13:38 | Nahoru | #57
dneska jsem povolil ještě dva šrouby - napatlal jsem to karborundovou pastou, hrubou a dva ještě povolily, ale ty zbylý dva ne, ty už jsou víc omletý. do jednoho jsem natlouk torx, šlo by to, kdybych ho měl čím chytit, malá 1/4" gola se nechytá, je to malá páka...cočko mám předběžně sehnaný, ale přeci jenom bych to zkusil tím torxem...ono když člověk nemá dílnu (dřív jsem měl) tak je to na pytel, kvůli každé blbosti furt k někomu jezdit...

si myslím, že ta pasta už by tomu nepomohla, ten torx jo a cočko bude jistota. má někdo nápad jak ten kotouč a ráfek co nejlíp ochránit? kotouče mají velký off-set, jsou jak talíř, do toho žádný plech nevymodeluju. Co kůže cca 2mm silná? nebo něco spešl...?

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

29.6.2010 v 13:55 | Nahoru | #58

WARP>dneska jsem povolil ještě dva šrouby - napatlal jsem to karborundovou pastou, hrubou a dva ještě povolily, ale ty zbylý dva ne, ty už jsou víc omletý. do jednoho jsem natlouk torx, šlo by to, kdybych ho měl čím chytit, malá 1/4" gola se nechytá, je to malá páka...cočko mám předběžně sehnaný, ale přeci jenom bych to zkusil tím torxem...ono když člověk nemá dílnu (dřív jsem měl) tak je to na pytel, kvůli každé blbosti furt k někomu jezdit...

si myslím, že ta pasta už by tomu nepomohla, ten torx jo a cočko bude jistota. má někdo nápad jak ten kotouč a ráfek co nejlíp ochránit? kotouče mají velký off-set, jsou jak talíř, do toho žádný plech nevymodeluju. Co kůže cca 2mm silná? nebo něco spešl...?



kuze to ochrani taky slusne. ale i ten sprej proti kulickam by asi pomohl. ale ty ses puntickar, tobe by asi vadily i maly tecky

1 reakcí na tento příspěvek omletý imbus jak povolit?

29.6.2010 v 13:57 | Nahoru | #59
...jo to vadily chci něco na co je spoleh. ten sprej dělá Motip na to jsem koukal ale jak to bude s ochranou v reálu, čert ví...

(reakce na) omletý imbus jak povolit?

29.6.2010 v 13:59 | Nahoru | #60

WARP>...jo to vadily chci něco na co je spoleh. ten sprej dělá Motip na to jsem koukal ale jak to bude s ochranou v reálu, čert ví...



ono kazdej kdo svaruje COckem nejak vic tak tu kapalinu ma, jinak to je opruz z toho sundavat ty kulicky. my mame tusim od wurthu velkej kanystr a v klasickym rozprasovaci...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawa ZXR750 a ZX7R(R) [1 ... 8, 9] Kawasaki ZX7R WARP 255 19.10.2022 v 21:30 godofwar
Sitko palivoveho kohoutu Kawasaki ZX7R sancho66 2 5.10.2022 v 15:21 Bigulin
kůže nebo koženka? [1, 2] Kawasaki ZX7R Thunder 35 28.6.2021 v 11:09 AlešT
VTX 1800 Kawasaki ZX7R, Honda VTX 1800 Cuba_GSXR 16 9.5.2020 v 15:30 Kave666
Kawasaki ZX7R bez sytice nejede Kawasaki ZX7R sancho66 11 27.11.2019 v 09:43 mischa638


TOPlist