chápu, že podobných vláken už bylo hafo, ale potřeboval bych porovnat, pokud máte zkušenosti, dvě konkrétní gumy. Mám Dakara, kde mám zánovní pneu od Michelinu, ale silniční. Na štěrku uskakují, po trávě kloužou a o blátě nemluvě. Je sice pravda, že za sezónu najedu stejně tak 90% po silnici, ale když už huknu na tu polňačku, nebo lučinu, tak chci, aby to alepsoň přiměřeně drželo. Možná i díky tomu tam nejsem tak často. Stejně tak nehledám hardcore drapáky do bahna, protože potřebuju jezdit samozžejmě i na silnici a po městě. První adept je 130/80 -17 65R MCE KAROO M+S TT Metzeler a druhý je 130/80 -17 65S T63 TT Michelin. Přinejhorším Mitas, ale ty nechávám až jako krajní variantu. Na ceně mi ani tak nesejde. Těch pár stovek sem tam mě nezabije. Dík za rady.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu na enduro
Loss>Rozhoduju se teda mezi těma Michelinama T63, Mitas 09 a Metzeler MCE Karoo. Zatím mi je nějak proti srsti, že bych měl dávat na předek a zadek různé značky, nebo různé dezény. Zatím vítězí Michelin.
Tak pokud je ti proti srsti kombinovat gumky, tak radši nech motorku v garáži a choď se na ní koukat
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu na enduro
Dingo>Tak pokud je ti proti srsti kombinovat gumky, tak radši nech motorku v garáži a choď se na ní koukat
Hm. Takovýhle rady fakt dokážu ocenit. Nedík.
Já to beru selským rozumem. Stejně jako na autě se už nesmí gumy kombinovat, tak předpokládám, že to bude mít nějaký účel. Nevím, proč by výrobci gum dělali sady, které k sobě nepasují. To se přece musí všechno testovat, ne? Zvlášť třeba ty Micheliny. Nechce se mi věřit, že by oni dělali něco špatně. Kombinování gum chápu v tom případě, že ten zadek někdo semele rychle a je škoda investovat i do předku, tak koupí třeba jinou gumu, aby vyzkoušel, jak vydrží ta, ale vydávat to za mantru, to by zasloužilo nějaký odbornější rozbor.
Dále mám k dispozici i mitasky, michelinky, continentaly, metzelery, pirellky
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu na enduro
Já jsem taky proti zbytečnému kombinování pneu, ale právě zrovna předek TKC80 a zadek E-09 je osvědčená kombinace od spousty lidí, co jezdí enduro s těžšíma motorkama. Je to prověřené za všech podmínek a není se čeho bát. Naopak volba přední E-09 není zrovna ideální - prostě ta guma se moc nepovedla. Teď se ale bavíme o této konkrétní kombinaci, jak je to s ostatníma značkama, to nevím.
Petr-RSV>Loss>
Já jsem taky proti zbytečnému kombinování pneu, ale právě zrovna předek TKC80 a zadek E-09 je osvědčená kombinace od spousty lidí, co jezdí enduro s těžšíma motorkama. Je to prověřené za všech podmínek a není se čeho bát. Naopak volba přední E-09 není zrovna ideální - prostě ta guma se moc nepovedla. Teď se ale bavíme o této konkrétní kombinaci, jak je to s ostatníma značkama, to nevím.
...sohlasím,...kombinovat jiné značky a dezény podle potřeby a zkušeností svých a zejména ostatních. Přední E-09,....vyhožené peníze.
Matess727x>...sohlasím,...kombinovat jiné značky a dezény podle potřeby a zkušeností svých a zejména ostatních. Přední E-09,....vyhožené peníze.
A proto vepředu používám E07 když jezdím hlavně po silnici a Maxxix M6006, když bude víc terénu a zadek univerzálně E09 pořád
Naposledy editováno 22.04.2010 16:05:56
Tohle už zní lépe. Jak pročítám další diskuze, tak máš recht, že tuhle kombinaci preferuje víc lidí. Takže asi nezbývá nic jiného než věřit, koupit a tuhle sezónu vyzkoušet. Byl už jsem skoro rozhodnutej pro ty Micheliny, protože je mám v podvědomí jako TOP značku mezi pneu, ale zviklal jsi mě. Asi to risknu. Je to paradox, protože Continental bych třeba na auto nikdy neobul ani kdyby mě mučila nahá, mladá, prsatá asijská nymfomanka.
Naposledy editováno 23.04.2010 11:39:26
1 reakcí na tento příspěvek Pneu na enduro
90/90-21 54S TT
90/90-21 54T TL
u těch Continentalů? Ď
1 reakcí na tento příspěvek Pneu na enduro
Lubin9>S a T je index rychlosti a TL je pro bezdušový provoz, nicméně se mohou použít s duší..pokud bys měl zájem, mohu ti je sehnat
OK, nejsem proti. Hoď mi nabídku do vzkazníku (nebo sem, jak chceš) na:
Conti TKC 80 90/90 21 54S TT
Mitas E-09 DAKAR 130/80 17 65T TT DAKAR
a třeba se domluvíme.
1 reakcí na tento příspěvek Pneu na enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu na enduro
Loss>Hm. Takovýhle rady fakt dokážu ocenit. Nedík.
Já to beru selským rozumem. Stejně jako na autě se už nesmí gumy kombinovat, tak předpokládám, že to bude mít nějaký účel. Nevím, proč by výrobci gum dělali sady, které k sobě nepasují. To se přece musí všechno testovat, ne?
Kombinace rozdílných pneu na předku a zadku je naprosto normální věc... Dělá se to tak i v automobilových rallye, V F1, na okruhových motorkách, v mtb, v enduru apod.
Kombinovat se nesmí pouze na automobilech v rámci jedné nápravy...
Ale je běžným standartem, že se dle podmínek tratě, či jízdního stylu použije odlišné pneu pro předek a zadek, v rallye a okruzích např. odlišný typ vzorku (slick,semislick, snow, hroty) či kombinace tvrdosti pneu (soft, medium, hard), stejně tak se takto vybírá ideální kombinace na tu kterou trať (nebo prostě osvědčená kombinace na jízdní styl) na enduro a mtb. Prostě třeba zjistíš, že Ti nejvíce vyhovuje přední Pirelli Scorpion a zadní třeba zase Metzeler SD, tak je prostě takhle zkombinuješ a je to...
Takže se toho rozhodně neboj, není to nic špatného.
Naposledy editováno 28.04.2010 21:31:22
Ale to je jen první dojem. Člověk to musí dostat do ruky a chce to víc Km. Pak jsem si zkusil mnou řízené náklony do zatáček a musím 09 pochválit. Krásně drží. Člověk se nemusí bát se do toho opřít a ve výjezdu přidat plyn. A pak přišly polňačky. Nádhera. Ten odpich! Teď místy tráva, sem tam štěrk, ale hlavně vyprahlá hlína. Všechno naprosto bez problémů. Jel jsem 60 a chvílema i 80 Km/hod. Víc jsem si na poprvé netroufal. Zajímalo by mě, jak pracujou klasický drapáky. Třeba ta C02. To musí být úplnej mazec. Ale s těma zas nemůžu cestovat po silnici ve 140 Km/hod., takže ty zatím nechám být.
Každopádně teda díky za rady. Povedlo se.
Petr-RSV píše: Loss>
Já jsem taky proti zbytečnému kombinování pneu, ale právě zrovna předek TKC80 a zadek E-09 je osvědčená kombinace od spousty lidí, co jezdí enduro s těžšíma motorkama. Je to prověřené za všech podmínek a není se čeho bát. Naopak volba přední E-09 není zrovna ideální - prostě ta guma se moc nepovedla. Teď se ale bavíme o této konkrétní kombinaci, jak je to s ostatníma značkama, to nevím.
To mě řekni,já mam právě s tebou favorizovanou kombinací obrovský problémy při bočním větru,foukne a honim motorku po celé šíři silnice a i když fouká málo musim Afriku držet šikmo k větru...Nechápu to,podvozek jsme kontrolovali Xkrát a nic,za bezvětří vše super...
to all> znáte někdo podobnou věc? Já to přisuzuji právě gumám!