globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Životnost řetězu
15.11.2009 v 17:35
Zdarec motorkáři,
tak jsem v rámci zimní údržby zjistil, že řetěz je zralej na výměnu, takže budu kupovat nový. Původní je DID 525 VM, tak se chci zeptat, jestli je tenhle ok nebo víte někdo o nějáké lepší alternativě.
A pak by mě taky zajímalo, jak jste na tom vy s životností řetězu a řetězový sady na Hornetu?
Díky za názory.

Životnost řetězu

16.11.2009 v 17:10 | Nahoru | #31
urcite je potreba cela sada. mozna po 5tis km bych tam stary kola nechal, ale vic ne, zbytecne se hned nici novy retez

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost řetězu

17.11.2009 v 00:08 | Nahoru | #32

lukfa>já ho nalitru ještě neměnil, zatím 34tis, věřím že 40 nebude problém



Tak to jsem měl nějaký bláto...
Nebo si jen myslíš, že ho máš v pořádku a mezitím si škodíš jinde... :\

(reakce na) Životnost řetězu

17.11.2009 v 09:48 | Nahoru | #33

hondacbf1000>Tak to jsem měl nějaký bláto...
Nebo si jen myslíš, že ho máš v pořádku a mezitím si škodíš jinde... :\



to asi ne... spis to bude zalezet asi na stylu jizdy. Standardne jezdim do 7tis otáček. Zuby na zadni rozete vubec nejsou jeste sisaty. Třeba pneu mi vydržela 15000km a to na zadku ještě trochu mám, ale předek je KO, takže budu teď měnit sadu.

1 reakcí na tento příspěvek Životnost řetězu

17.11.2009 v 10:57 | Nahoru | #34
No tak to kdybych měnil celou sadu, tak bych vzal spíš DID, ty 300 už nehrajou roli. Ale neřikejte mi, že s každým řetězem měníte celou sadu? řetěz sice je už K.O., ale kola typuju ještě tak na 15 tis.

1 reakcí na tento příspěvek Životnost řetězu

17.11.2009 v 11:15 | Nahoru | #35
na litru mám teď 30, na tacho 38 a řetěz je ok.. ještě doufám aspoň 5 - 10 dá. :) DID 50V4

Životnost řetězu

17.11.2009 v 11:32 | Nahoru | #36
origo sem na VFR sundával v 45300km ale byl už total KO... ještě ve 43tis km vypadal super pak se to ale začlo rychle a rapidně zhoršovat až odešel úplně... tak doufám že x-ring DID vydrží znova aspoň 40tis km

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost řetězu

17.11.2009 v 13:09 | Nahoru | #37
Bubrak ZX10R> Retez to je kapitovala sama o sobe... staco jezdit hodne v desti nebo staci poradne zaprset... nebude retez dostatecne namazanej voda se dostane do clanku... prijde umelec retez pak jen namaze a jezdi dal... a mas po retezu... kamos jezdil v desti prijel domu a z clanku mu cumeli ven ty gumycky,asi mu tam nelital pisek nebo ja nevim neco a ty gumicky se potrhaly... to je hned,jak se jedzi v desti dechat odstat a pak druhy den vydrbat,zase odstat aby se cistidlo dostatecne vyparilo a pak promazat... stacio pri myti striknout hadici na zadni tlumic voda strikne dozadu na rozetu a tam se ta voda jen tak nevypari a je to v haji... a takovich moznosti je vic...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost řetězu

17.11.2009 v 14:19 | Nahoru | #38
SensationBlaack> blbost, nikdy sem to tak nedělal, žetěz sem čistil 1x za život (můj ) a nemám problém. chyba bude asi jinde.

(reakce na) Životnost řetězu

17.11.2009 v 17:44 | Nahoru | #39

Dolík....>SensationBlaack> blbost, nikdy sem to tak nedělal, žetěz sem čistil 1x za život (můj ) a nemám problém. chyba bude asi jinde.



Asi tak.

(reakce na) Životnost řetězu

17.11.2009 v 17:47 | Nahoru | #40

Nemfis>No tak to kdybych měnil celou sadu, tak bych vzal spíš DID, ty 300 už nehrajou roli. Ale neřikejte mi, že s každým řetězem měníte celou sadu? řetěz sice je už K.O., ale kola typuju ještě tak na 15 tis.



Kola vydrzej treba milion, ale jde o to, ze novy retez ma mensi vzdalenosti mezi valecky (oproti staremu) a pokud nezapada do noveho kola, tak na starem je tvar zubu znacne pozmenen dle stareho retezu a tudiz do noveho retezu ty zuby nezapadaji jak maji a novy retez se uplne zbytecne nici a jeho zivotnost je treba 1/3 nez by mel s novymi koly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost řetězu

17.11.2009 v 19:29 | Nahoru | #41
Dolík....> To je uz kazdeho vec... ja to delam jak jsem napsal...

Životnost řetězu

17.11.2009 v 21:30 | Nahoru | #42
Já měl malé kolečko hodně "jiné"

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost řetězu

17.11.2009 v 21:32 | Nahoru | #43
SensationBlaack> jasan, ale nepiš, že když někdo jede v dešti na motorce, tak mu umře řetěz. to je kravina.

Životnost řetězu

17.11.2009 v 22:36 | Nahoru | #44
vždycky vyměň celou řetězovku, na tom už neušetříš, a byla by škoda aby ti řetězová kolečka dojebali řetěz (i když na první pohled vypadají o.k.), né vždy zapadají přesně do zubů, neboť jsou obroušená podle předchozího vytahaného řetězu!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost řetězu

17.11.2009 v 23:24 | Nahoru | #45
Dolík....> pokud nekdo jezdi casto za deste a nevenuje peci tomu retezu tak mu zdechne... tak jsem to myslel a ne ze nekdo zmokne a je po ratezu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost řetězu

17.11.2009 v 23:28 | Nahoru | #46

SensationBlaack>Dolík....> pokud nekdo jezdi casto za deste a nevenuje peci tomu retezu tak mu zdechne... tak jsem to myslel a ne ze nekdo zmokne a je po ratezu...



Kdyz se jezdi za deste, tak staci jen casteji mazat, protoze mazivo driv zmizi. To je ale v kazde prirucce motocyklu.

Puvodne slo o to, ze normalni kvalitni retez (DID, CZ, RK ...) musi vydrzet pres 20tis a to ho staci jen spravne mazat (a napinat). Ja osobne cistim mozna jednou za 10000km, nekdy vubec, a retezy mi vydrzely na ZX9 kolem 30tis km a na ZX10R 23tis (ale je to 525, tj mensi vydrz). Takze jestli nekomu nevydrzel ani 10, tak to bud byl blbej retez a nebo to nemazal a spravne nedopinal. On se da taky retez rychle oddelat kdyz je prilis napnutej. Ja psal o Buratti, kteryzto opravdu kvalitni retez nebyl a nebylo to udrzbou, to co predvedl.

Naposledy editováno 17.11.2009 23:29:18

Životnost řetězu

18.11.2009 v 02:45 | Nahoru | #47
Jsem pro sadu měnit celou. Řetěz budete natahovat do nekonečna, ale nebude Vám zapadat do zubů rozet? Mažu hodně mažu rád a stejně jsem řetěz nevypnul do maxima a z rozety mám elipsu. Jsem toho názoru, že moto není auto, který ukecáš na Starline. Manželce taky radši koupím prstýnek z kovu, než bych ho upletl z pampelišky.

Jak mi učil jeden člověk z Čistý u Rakovníka od mojich 12-ti let. MOTO:"Cheš jezdit,tak plať"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost řetězu

18.11.2009 v 09:34 | Nahoru | #48
Bubrak ZX10R> Staci ho zkurvit spatnym zajetim... nebo se prepne jak rikas a tyha se to jak ksandy...

Životnost řetězu

18.11.2009 v 09:42 | Nahoru | #49
Tak co se životnosti týče, tak luxusní kombinace je Tsubaki řetěz a Supersprox rozety ... Neskutečný co to při okruhovém ježdění vydrží...

Naposledy editováno 18.11.2009 09:43:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost řetězu

18.11.2009 v 11:04 | Nahoru | #50

SensationBlaack>Bubrak ZX10R> Retez to je kapitovala sama o sobe... staco jezdit hodne v desti nebo staci poradne zaprset... nebude retez dostatecne namazanej voda se dostane do clanku... prijde umelec retez pak jen namaze a jezdi dal... a mas po retezu... kamos jezdil v desti prijel domu a z clanku mu cumeli ven ty gumycky,asi mu tam nelital pisek nebo ja nevim neco a ty gumicky se potrhaly... to je hned,jak se jedzi v desti dechat odstat a pak druhy den vydrbat,zase odstat aby se cistidlo dostatecne vyparilo a pak promazat... stacio pri myti striknout hadici na zadni tlumic voda strikne dozadu na rozetu a tam se ta voda jen tak nevypari a je to v haji... a takovich moznosti je vic...



člověče, v dešti jezdím poměrně často, snad nikdy jsem po dešti nečistil, jen mazal a zatím řetěz říkal, že dobrý, že se mnou ještě chvíli vydrží, takže si myslím že těch 20 000 km musí řetěz dát snad bez čištění, jen s mazáním

(reakce na) Životnost řetězu

18.11.2009 v 17:06 | Nahoru | #51

SensationBlaack>Bubrak ZX10R> Staci ho zkurvit spatnym zajetim... nebo se prepne jak rikas a tyha se to jak ksandy...



Jo to taky, ale to nebyl pripad toho retezu Buratti. To byl proste spatnej retez.

(reakce na) Životnost řetězu

19.11.2009 v 11:42 | Nahoru | #52
VeFeRák> Ja to tak delam...

Životnost řetězu

20.11.2009 v 06:24 | Nahoru | #53
Já mám na hornetu 15 tis. a podle té samolepky na kyvce už by se měl měnit, Což mě přinde divný, po tak málo km. Nebo je tachec ukazuje míň jak má najeto . Nemůže to být jiným poměrem zubů??

Životnost řetězu

20.11.2009 v 07:02 | Nahoru | #54
jakej je zozdíl mezi DID 525 v a 525 VM ?

Životnost řetězu

28.11.2009 v 21:46 | Nahoru | #55
sice trochu mimo misu ale musim se podelit o dnesni zazitek vzdycky sem byl celkem zastance čz retezu ale po dnesku uz moc ne- čz 520 orm najeto +- 2000km se pretrh jak nic byl na enduro motorce cca 45koni staral sem se o nej podle me dobre ,mazanej a napinanej byl dle potreby,
jednoduchy to nemel kolikrat sem prijel domu a pod bahnem se pomalu nedal najit ale prece jenom 2tkm je malo vzdycky mi vydrzel aspon 10tkm a to sem ho menil spis z prevence nikdy se nepretrh ,tenhle se rozlit jak nic na osickach zadna znamka opotrebeni retez cistej krasnej byl tam par mesicu ,v zachvatu nasranosti sem este ten pretrzenej clanek zahodil do pole takze reklamaci ani nebudu zkouset ale zkusim ted jinyho vyrobce je mi jasny ze sem zrovna trefil na spatnej kus protoze nekolik retezu čz sem dojezdil a byl sem spokojenej ale po dnesni hodincë nejtovani spojky kamenama radsi prubnu neco jinyho

Životnost řetězu

30.11.2009 v 19:37 | Nahoru | #56
Záleží na motorce jak je zatěžovaná cesták, supersport nebo enduro každý má jinej vliv na životnost já mám Horneta 900 a používám CZ sadu a nedám naní dopustit, kdysivá mě jí každej vymlouval, ale prostě šlape tak jak má a hlavně je cenově dostupná a používají i v supersportech. Jinak je to hlavně o úrdžbě. Jinak podle mě je na každé značce něco pro a něco proti. A hlavně záleží jak každej řetěz zajízdí, podle mě lidé co dokáží řetěz odpravit po ani né ujetejch 3tis km tak to jsou hovada a neuměj zajíždět.

Naposledy editováno 30.11.2009 19:40:28

1 reakcí na tento příspěvek Životnost řetězu

30.11.2009 v 20:34 | Nahoru | #57
Na VFR 800Fi jsem měl origo řetěz 42 000km, pak koupil D.I.D X-kroužek , už je tam 47 000km a vypadá dobře, žádné výrazné známky opotřebení. Myslím si, že 60 000km dá určitě. Motorku používám převážně na cestování, jen sem tam okruh nebo zběsilé jízdy Příště dám

(reakce na) Životnost řetězu

1.12.2009 v 08:40 | Nahoru | #58

Simír_01>Na VFR 800Fi jsem měl origo řetěz 42 000km, pak koupil D.I.D X-kroužek , už je tam 47 000km a vypadá dobře, žádné výrazné známky opotřebení. Myslím si, že 60 000km dá určitě. Motorku používám převážně na cestování, jen sem tam okruh nebo zběsilé jízdy Příště dám



to´s mě kapku nasr...tolik mi asi řetěz nedá, pak budu mít nervy, že se o něj neumím starat a jezdím jako prase

2 reakcí na tento příspěvek Životnost řetězu

1.12.2009 v 09:07 | Nahoru | #59
no vy mě tu tedy strašíte.... s údaji jako 20 nebo dokonce 8 tisíc....

další moje motorka bude mít asi řetěz a doufám, že rětěz budu měnit spíše těch 30-40 tisíc, než každý rok nebo několikrát za rok, to je pak fakt hnus

teď si ale ještě můžu zakřičet ZLATÝ KARDAN!!!!!!!!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Životnost řetězu

1.12.2009 v 09:15 | Nahoru | #60

Dolík....>na litru mám teď 30, na tacho 38 a řetěz je ok.. ještě doufám aspoň 5 - 10 dá. :) DID 50V4



mám tomu rozumět tak, že řetěz má najeto 30 tisíc km (jako že to víš, měnil jsi ho)
motorka má na tachometru ale jen 38 tis.km?

jestli je to tak, tak někdo tedy před 30 tisíci a něco na tvé motorce přetočil tachometr o 30-40 tisíc km, protože jinak by asi nebylo potřeba měnit řetěz, kdyby měl najeto jen 0 až 8 tis.km, ne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist