globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak funguje brzdeni motorem ?
 
18.6.2009 v 13:32
je tu nekdo kdo popise technicky jak funguje brzdeni motorem ? proc 4takt brzdi vic ? a 2takt ne ? proc brzdi lip motorem 2valec do V a 4valec radak ne ?

3 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:17 | Nahoru | #31
to plnění při zavřeným plynu...u karbců tam samozřejmě něco jde ale u stříkačky tam nejde benzín vůbec - proto i nulová spotřeba.

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:19 | Nahoru | #32
to sme koukám teda motorkáři... nekdo neví a plácá kraviny, viz já,
někdo dělá že ví ale napíše že nepoví, protože neví a ostatní mají spousta teorií
lidi smilujte se někdo a vysvětlete nám to polopaticky. je to zapříčiněno setrvačností pohyblivých částí motoru a jejich hmotností? nebo kua jak hh.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:21 | Nahoru | #33
karf> to si myslim je kravina že tam nejde vubec. to jako chcípne? a jak se to dostane k určité mezi tak zase chytne? myslím tím poměr otáček a odporu?

2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:23 | Nahoru | #34
jawasaki: jde o odpor vzduchu, kterej je ve valci...kdyz mas pustenej plyn a nejde tam palivo vzduch se musi stejne stlacit to dela ten nejvetsi odpor. proto ti 1000ccm 2V bude brzdit mnohem víc motorem jak 4Val bo musi najednou stlacit vetsi objem vzducu. 2takt nema ventily tudiz se tam ten nasatej vzduch nemá o co zaseknout tak proste jenom vyleti ven...

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:24 | Nahoru | #35
každej se mu pouze vysměje.... ale jenom proto že sám nevííí
já taky nevím ale nesměju se... taky bych to chtěl vědět...

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:24 | Nahoru | #36
do motoru jsou kvůli tomuto přidávány kotoučové brzdy (u starších moto bubnové) které začnou při ubrání plynu brzdit. je to kvůli bezpečnosti a jsou na to směrnice EU

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:24 | Nahoru | #37

FiZzeR>zx6rmichal>FiZzeR>Valmont>ano vsichni vime ze to tak funguje a nikdo nevi proc, vetsina tu pise jen spam :) myslim ze hodne lidi zajima jak a proc to tak dopravdy je, tak snad se tu najde nekdo kdo nam to tu technicky pekne vysvetli

Já taky radši píšu spam, protože tomu houno rozumim. Ale selský rozum mi říká, že přes zavřenou klapku vzduch neteče (téměř, pro rejpaly), a vzniká podtlak který při sacím zdvihu brání pístu v pohybu. plus když přičteš vlastní odpory motoru (čtyřtakt je má větší)...


Ja si myslim - ze motor je plnen i pri zavrenem plynu - ale mozna se pletu -

Je, ale minimálně - ten podtlak tam je Onje tam teda i normálně, ale teď je tam větší


No zase nesouhlasim tak ja si myslim ze na me moto - zavrenim plynu ovlivnuju vstriky - motor dal saje vzduch ale bez paliva

(reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:26 | Nahoru | #38

zx6rmichal>FiZzeR>zx6rmichal>FiZzeR>Valmont>ano vsichni vime ze to tak funguje a nikdo nevi proc, vetsina tu pise jen spam :) myslim ze hodne lidi zajima jak a proc to tak dopravdy je, tak snad se tu najde nekdo kdo nam to tu technicky pekne vysvetli

Já taky radši píšu spam, protože tomu houno rozumim. Ale selský rozum mi říká, že přes zavřenou klapku vzduch neteče (téměř, pro rejpaly), a vzniká podtlak který při sacím zdvihu brání pístu v pohybu. plus když přičteš vlastní odpory motoru (čtyřtakt je má větší)...


Ja si myslim - ze motor je plnen i pri zavrenem plynu - ale mozna se pletu -

Je, ale minimálně - ten podtlak tam je Onje tam teda i normálně, ale teď je tam větší
No zase nesouhlasim tak ja si myslim ze na me moto - zavrenim plynu ovlivnuju vstriky - motor dal saje vzduch ale bez paliva



Presne tak, saje vzduch ale bez paliva!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:26 | Nahoru | #39

racek>jawasaki: jde o odpor vzduchu, kterej je ve valci...kdyz mas pustenej plyn a nejde tam palivo vzduch se musi stejne stlacit to dela ten nejvetsi odpor. proto ti 1000ccm 2V bude brzdit mnohem víc motorem jak 4Val bo musi najednou stlacit vetsi objem vzducu. 2takt nema ventily tudiz se tam ten nasatej vzduch nemá o co zaseknout tak proste jenom vyleti ven...


Jak že se nemá o co zaseknout.To by pak nemohlo mít kopresi v HÚ

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:26 | Nahoru | #40
u 2T je směs ( vzduch) násatej , stlačenej. Stlačenej plyn představuje formu energie ( tu energii mu dodal jedoucí motocykl přes zadní kolo) . Při pohybu pístu zpět, stlačený plyn předá zpět svou energi do soustavy klika převodovka zadní kolo. Samozřejmě ne všechnu, tím pádem to tak nějak brzdí. Jinak pokud je u 2T potřeba brzdit motorem a nemé olejové čerpadlo ( dávkuje olej dle otáček kliky a natočení plynové rukojeti) tak je možno vypnout zapalování a přidat plyn. (prudký táhlý sjezdy s maloženou motorkou + spolujezdec) + samozřejmě obě brzdy. nejvíc brzdí 2T motorem při vyplím zápalku a plným plynu

u 4 T se tohle při kompresním zdvyhu a "zapálení" děje také, ale při sání a výfuku ten píst musí pohánět jen energie zadního kola jednoucího motocyklu.

a do mě

(reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:26 | Nahoru | #41

zx6rmichal>FiZzeR>zx6rmichal>FiZzeR>Valmont>ano vsichni vime ze to tak funguje a nikdo nevi proc, vetsina tu pise jen spam :) myslim ze hodne lidi zajima jak a proc to tak dopravdy je, tak snad se tu najde nekdo kdo nam to tu technicky pekne vysvetli

Já taky radši píšu spam, protože tomu houno rozumim. Ale selský rozum mi říká, že přes zavřenou klapku vzduch neteče (téměř, pro rejpaly), a vzniká podtlak který při sacím zdvihu brání pístu v pohybu. plus když přičteš vlastní odpory motoru (čtyřtakt je má větší)...


Ja si myslim - ze motor je plnen i pri zavrenem plynu - ale mozna se pletu -

Je, ale minimálně - ten podtlak tam je Onje tam teda i normálně, ale teď je tam větší
No zase nesouhlasim tak ja si myslim ze na me moto - zavrenim plynu ovlivnuju vstriky - motor dal saje vzduch ale bez paliva



Ano, vzduch saje, ale přikrej si rukou hubu a nadechni se. Jak dobře ti to půjde? Nic moc, co? Nos je malá dírka, v porovnání s hubou. Takovej je asi rozdíl mezi otevřenou a zavřenou škrtící klapkou chápenzí?

(reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:27 | Nahoru | #42
racek> vyborně, děkuji. to memu choremu mozku stačí

(reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:30 | Nahoru | #43

karf>to plnění při zavřeným plynu...u karbců tam samozřejmě něco jde ale u stříkačky tam nejde benzín vůbec - proto i nulová spotřeba.


No jasne ze u strikacky ne - u karb. docela dost jestli muvis o tom jak jsem ja napsal "plneni motoru" tak motor se plni vzduchem a palivem - kdyz zavres plyn - u strikacky jde tam jen vzduch - ale stale se plni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:31 | Nahoru | #44

Jawasaki>karf> to si myslim je kravina že tam nejde vubec. to jako chcípne? a jak se to dostane k určité mezi tak zase chytne? myslím tím poměr otáček a odporu?


nechcipne. točí se "na prázdno" saje jen vzduch jak psal racek a jednotka pouze hlídá jestli otáčky jsou nad volnoběhem. pokud se k němu blíží tak tam zase začne dávkovat palivo.

zx6rmichal> ok. dál budem používat pouze výraz "směs" tedy směs vzduchu s palivem

Naposledy editováno 18.06.2009 14:32:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:32 | Nahoru | #45
Durex> nasátá směs je částečně vypuštěna, ale zpětnej ráz od výfukových plynů ji natlačí z5 do válce. Proto mají zweitakty takovej divnej tvar výfuku. Je to kvůli tomuto.

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:35 | Nahoru | #46
to Racek: hele já na 2t strávil mládí.Tak vím jak to funguje.Asi taky vím jak si to myslel,ale v tu chvíly to vyznělo jinak.

Naposledy editováno 18.06.2009 14:36:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:36 | Nahoru | #47

racek>Durex> nasátá směs je částečně vypuštěna, ale zpětnej ráz od výfukových plynů ji natlačí z5 do válce. Proto mají zweitakty takovej divnej tvar výfuku. Je to kvůli tomuto.


(reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:38 | Nahoru | #48

karf>Jawasaki>karf> to si myslim je kravina že tam nejde vubec. to jako chcípne? a jak se to dostane k určité mezi tak zase chytne? myslím tím poměr otáček a odporu?
nechcipne. točí se "na prázdno" saje jen vzduch jak psal racek a jednotka pouze hlídá jestli otáčky jsou nad volnoběhem. pokud se k němu blíží tak tam zase začne dávkovat palivo.

zx6rmichal> ok. dál budem používa
t pouze výraz "směs" tedy směs vzduchu s palivem


No vidis ted souhlasim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:38 | Nahoru | #49

Durex>to Racek: hele já na 2t strávil mládí.Tak vím jak to funguje.Asi taky vím jak si to myslel,ale v tu chvíly to vyznělo jinak.



To je dost možný, mě se to těžko vypisuje. Jsem zvyklej rozhazovat při vysvětlování rukama a tak mi to textovou formou jde huř Navic specham aby me nekdo nepredbehl a pak moje snazení bylo zbytecný

Naposledy editováno 18.06.2009 14:39:33

(reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:39 | Nahoru | #50
fockewulf> jeden obrázek vystačí za 1000 slov

(reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:40 | Nahoru | #51

racek>Durex>to Racek: hele já na 2t strávil mládí.Tak vím jak to funguje.Asi taky vím jak si to myslel,ale v tu chvíly to vyznělo jinak.

To je dost možný, mě se to těžko vypisuje. Jsem zvyklej rozhazovat při vysvětlování rukama a tak mi to textovou formou jde huř Navic specham aby me nekdo nepredbehl a pak moje snazení bylo zbytecný


Tak to máme podobný!

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:42 | Nahoru | #52
takže jsme vlastně došli k tomu, že při zavřeném plynu nepohání motor zadní kolo, ale zadní kolo pohání motor,což vede ke zpomalování díky tomu, že není konána práce, respektive součty "negativních sil-jako odpor vzduchu ve válci, tření, převod" je větší jak soubor "pozitivních sil-práce konána spalováním benzinu" ne? tak v kostce

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:44 | Nahoru | #53

fockewulf>takže jsme vlastně došli k tomu, že při zavřeném plynu nepohání motor zadní kolo, ale zadní kolo pohání motor,což vede ke zpomalování díky tomu, že není konána práce, respektive součty "negativních sil-jako odpor vzduchu ve válci, tření, převod" je větší jak soubor "pozitivních sil-práce konána spalováním benzinu" ne? tak v kostce



Tos nemoh napsat hned voe

(reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:48 | Nahoru | #54

racek>fockewulf>takže jsme vlastně došli k tomu, že při zavřeném plynu nepohání motor zadní kolo, ale zadní kolo pohání motor,což vede ke zpomalování díky tomu, že není konána práce, respektive součty "negativních sil-jako odpor vzduchu ve válci, tření, převod" je větší jak soubor "pozitivních sil-práce konána spalováním benzinu" ne? tak v kostce

Tos nemoh napsat hned voe



On to nevěděl,jen shrnul to,na co jsme přišly my!

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:49 | Nahoru | #55
Ale k tematu - bude to asi mnohem vic veci nez jen kompresni pomer - obejm valcu - pocet valcu . Delka ojnice bude taky asi hrat roli hmotnost pohybujicich se soucasti i celeho stroje ale teorii si domyslete :\

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:51 | Nahoru | #56
ale tak to sme vedeli, tady slo asi spis o to cim tam vznika odpor ze... a uz to diky veci znalym lidem vime.

(reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:51 | Nahoru | #57

zx6rmichal>Ale k tematu - bude to asi mnohem vic veci nez jen kompresni pomer - obejm valcu - pocet valcu . Delka ojnice bude taky asi hrat roli hmotnost pohybujicich se soucasti i celeho stroje ale teorii si domyslete :\


bude tam ještě hrát roli jestli budeš brzdit z kopce nebo do kopce

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 14:57 | Nahoru | #58
a jestli mas k obedu 6 knedliku a nebo 8. jestli ses doma na pritelkyni vyklepal a nebo ne hh

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 15:01 | Nahoru | #59
a nebude to taky korespondovat s tím,že má Véčko oproti lajně spodek?? nebude to třeba konstrukcí motoru?? nebude to o vrtání?? na jakou plochu ten "vzduch" působí?? nebo poměr vrtání X zdvih? jakým směrem působí síly?? jakým průměrem a kolik plynu jde ven??

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 15:04 | Nahoru | #60
já vim čim to je, protože když zatáhnete za plyn, tak otevřete sání, no a když posunete plyn dopředu, tak tam je 3ti hustobrzda, která brzdí obě kola - ale jen lehce, pač proto to brzdí tak pomálu

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist