globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč mizí velká cestovní megaendura?
 
9.5.2009 v 21:52
Při výběru motorky jsem zjistil, že se výběr megaendur celkem ztenčil. Suzuki a Aprilia přestala vyrábět DL1000 a Caponorda, že by je už nikdo nekupoval? Co si o tom myslíte?
Anketa: Proč mizí velká cestovní megaendura?
není o ně zájem
46%
18
přežijí jen kultovní stroje
51%
20
přestáváme cestovat
3%
1
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2010 v 20:17 | Nahoru | #31

restore>Souhlas, až na tu poslední pasáž. Na cestování neznám lepší motorky než velké cendura.Dlouhé zdvihy,dostatečně silný motor a možnost navěšet tuny bagáže.Se silničníma gumama vjede do terénu stejně jen buď velký srdcař,nebo absolutní idiot (někdy ta hranice bývá fakt tenká ).Univerzálnost velkých mastodontů z nich dělá to nejlepší cestovatelské nářadí.Kdykoliv a kamkoliv.Dneska do alp a zítra lítat po poloninách na Ukrajině.Která jiná kategorie tohle umožňuje?


2 reakcí na tento příspěvek Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2010 v 20:41 | Nahoru | #32
Nevím, jestli bych baculatěji oplastovaný VTR1000 nebo TL1000 nazval endurem. V terénu se to řídí hůř než každý druhý naháč, na cestování po asfaltu je zase lepší čistokrevný cesťák. Modní vlna těhle motorek odplula. Cestovatelé si raději koupí BMW s kardanem a lepší průchodností terénem, navíc jsou pro továrny příliš malou zákaznickou skupinou, aby se na nich uživilo tolik výrobců. Na cestování je stejně dobré malé cestovní enduro - lepší ovladatelnost kvůli nižší váze, snadněji to zvednete ze země nebo vytáhnete z bahna, nižší spotřeba. Maximálka a síla pro cestování stačí, nevím kdo při cestování potřebuje jet přes 150.
Kdyby někdo dělal malé enduro s kardanem, hned do něj jdu. To ale nedělá nikdo, protože lidí, co jezdí někam dál, je málo a na ježdění kolem komína (po republice) stačí řetěz.

(reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2010 v 21:04 | Nahoru | #33

Deadman>Nevím, jestli bych baculatěji oplastovaný VTR1000 nebo TL1000 nazval endurem. V terénu se to řídí hůř než každý druhý naháč, na cestování po asfaltu je zase lepší čistokrevný cesťák. Modní vlna těhle motorek odplula. Cestovatelé si raději koupí BMW s kardanem a lepší průchodností terénem, navíc jsou pro továrny příliš malou zákaznickou skupinou, aby se na nich uživilo tolik výrobců. Na cestování je stejně dobré malé cestovní enduro - lepší ovladatelnost kvůli nižší váze, snadněji to zvednete ze země nebo vytáhnete z bahna, nižší spotřeba. Maximálka a síla pro cestování stačí, nevím kdo při cestování potřebuje jet přes 150.
Kdyby někdo dělal malé enduro s kardanem, hned do něj jdu. To ale nedělá nikdo, protože lidí, co jezdí někam dál, je málo a na ježdění kolem komína (po republice) stačí řetěz.

Pokud chceš nazvat vtr,nebo tl endurem tak si rychle otevři katalog a koukni jak ty motorky vypadaj Co se týče malých cestovních endur tak já pouze za sebe říkám nee,ale pouze za sebe.Je fakt že ze země se to zvedá snadnějc než litr,ale nižší spotřeba a dostačujicí síla pro cestování,tak stím nesouhlasím.Já jel ukrajinu na alpovi a mohu opravdu říct že solo s 3 kuframa při cestovní rychlosti do 130km/h(abych se rychle přesunul po slovensku) sem to musel točit a spotřeba byla mnohem vyšší,jak u kamarádů kteří měli obsah kolem litru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2010 v 22:43 | Nahoru | #34

Deadman>Nevím, jestli bych baculatěji oplastovaný VTR1000 nebo TL1000 nazval endurem. V terénu se to řídí hůř než každý druhý naháč, na cestování po asfaltu je zase lepší čistokrevný cesťák. Modní vlna těhle motorek odplula. Cestovatelé si raději koupí BMW s kardanem a lepší průchodností terénem, navíc jsou pro továrny příliš malou zákaznickou skupinou, aby se na nich uživilo tolik výrobců. Na cestování je stejně dobré malé cestovní enduro - lepší ovladatelnost kvůli nižší váze, snadněji to zvednete ze země nebo vytáhnete z bahna, nižší spotřeba. Maximálka a síla pro cestování stačí, nevím kdo při cestování potřebuje jet přes 150.
Kdyby někdo dělal malé enduro s kardanem, hned do něj jdu. To ale nedělá nikdo, protože lidí, co jezdí někam dál, je málo a na ježdění kolem komína (po republice) stačí řetěz.



Nejde o maximálku,ale o to že malé endurko uženeš k smrti tam,kde se "mastodont" dloube v nose.Jezdil a cestoval jsem i na endurech 600 a 660 ccm.Dá se to,ale že bych z toho učůrával blahem,to teda fakt ne. Je to jak psal motoblb (ježiš to zní jako nadávka ).

Předpokládám že tím baculatěji oplastovaným VTR a TL,myslíš Varadero a Vstrom Do terénu opravdu moc nejsou.I když...........Viděl jsem na Ukrajině borca,který s Varanem lítal po kopcích jak kamzík,ale tam to bylo hodně o jezdci.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2010 v 23:01 | Nahoru | #35

restore>Nejde o maximálku,ale o to že malé endurko uženeš k smrti tam,kde se "mastodont" dloube v nose.Jezdil a cestoval jsem i na endurech 600 a 660 ccm.Dá se to,ale že bych z toho učůrával blahem,to teda fakt ne. Je to jak psal motoblb (ježiš to zní jako nadávka ).

Předpokládám že tím baculatěji oplastovaným VTR a TL,myslíš Varadero a Vstrom Do terénu opravdu moc nejsou.I když...........Viděl jsem na Ukrajině borca,který s Varanem lítal po kopcích jak kamzík,ale tam to bylo hodně o jezdci.



Pokud myslíš jednoválce, tak to uznávám, že pro dlouhé přejezdy po silnici moc není.
Já teda tahám do bahna vše, co má 2 kola a ten rozdíl mezi lehčí a těžší motorkou poznám víc než citelně. Jak ovladatelnost, tak i vytažení zapadlé motorky. 190kg zapadlou motoku chytnu za nosič, zvednu o půl metru a poponesu zadním kolo vedle díry. Samozřejmě musím schodit bagáž. Stejně tak zvednu předek a odtáhnu bokem. U těžké motorky sám nemám šanci jí vytáhnout, už na to musíme být dva.
Nicméně pro mě cestování vypadá tak, že Rumunsko projedu po bahnitých cestách nebo skrz les, Ukrajinu po poloninách. Jednou snad Sibiř od Bajkalu na severovýchod.
Pro lidi, pro které offroad znamená sjet z asfaltu na šotolinu, může být velké těžké "enduro" ideální volba.
Sice jsou exoti, co si s těžkým endurem pohrávaj jak se šlapačkou, ale to musej mít hovadskou postavu a sílu.

(reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2010 v 23:19 | Nahoru | #36

Deadman>Pokud myslíš jednoválce, tak to uznávám, že pro dlouhé přejezdy po silnici moc není.
Já teda tahám do bahna vše, co má 2 kola a ten rozdíl mezi lehčí a těžší motorkou poznám víc než citelně. Jak ovladatelnost, tak i vytažení zapadlé motorky. 190kg zapadlou motoku chytnu za nosič, zvednu o půl metru a poponesu zadním kolo vedle díry. Samozřejmě musím schodit bagáž. Stejně tak zvednu předek a odtáhnu bokem. U těžké motorky sám nemám šanci jí vytáhnout, už na to musíme být dva.
Nicméně pro mě cestování vypadá tak, že Rumunsko projedu po bahnitých cestách nebo skrz les, Ukrajinu po poloninách. Jednou snad Sibiř od Bajkalu na severovýchod.
Pro lidi, pro které offroad znamená sjet z asfaltu na šotolinu, může být velké těžké "enduro" ideální volba.
Sice jsou exoti, co si s těžkým endurem pohrávaj jak se šlapačkou, ale to musej mít hovadskou postavu a sílu.



To já dělával s GSem běžně taky........néé kecám ,ale nikdy jsem s průjezdem bahna problém nemíval a že jsem kolikrát jel takovýma sračkama,až mě té motorky bylo líto,ale dala všechno co jsem chtěl.
Je to tank.Jen jednou jsem zůstal viset na břichu,při pokusu projet trasu Koločava-Komsomolsk začátkem května,což se ve finále ukázalo jako pěkně blbý nápad Tolik bahna jsem ještě nezažil. Fuj.Jsem se otřepal,jen co jsem si na to vzpomenul.

(reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2010 v 23:22 | Nahoru | #37
Deadman> Nemusí mít hovadskou postavu ani sílu..Je to hloupost.

(reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2010 v 23:29 | Nahoru | #38
Deadman> "Sice jsou exoti, co si s těžkým endurem pohrávaj jak se šlapačkou, ale to musej mít hovadskou postavu a sílu"
Doporučuju podívat se na nějaký video uživatele DanAfrica nebo jak se píše, má asi 60 kilo i s postelí a co on umí s Afrou v teréne... .
No a jinak...cestování...kamarád měl Alpa 650, byl s ním spokojenej do doby, než se vraceli z Albánie, kapku spěchali, on jel na naloženým Alpovi na plnej plyn 150-160 za 8-9 litrů a kamarád na 1150GS(možná1200, nevím) mu furt ujížděl a jel za 5. Už má taky 1200GS.
No a spousta kamarádů projede na velkým GS neuvěřitelný věci.
No jednoduše si jsem jistej, že litrový a větší cendura maj smysl a doufám že budou přibejvat.
Čau, Tom
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist