Moje situace se ma takto:
Mam tady po strejdovi MZ 150 ETZ.Vyrobena 1990, strejda ji ma od r.1997.Ted po me chce abych mu ji prodal.Motorka skoro celej zivot stravila v garazi(ma najeto OPRAVDOVYCH 5500km :) )posledni dva roky asi nebyla ani nastartovana.
Dneska sem ji teda zkousel nahodit, ale neuspesne.Vinu na tom nejspis nese starej benzin(myslim ze je tam dokonce nejakej special podle smradu), zasranej karbec, spatna svicka a vybita baterka.Jinak je v slusnym stavu odpovidajicim stari-jedina viditelna zavada je trosku bouchlej zadni rafek.
Ale jak je na tom motor to fakt netusim.Olej je asi hooodne starej, brzdovka to uz ma taky za sebou.
A ted otazka:Mam zkusit ji poopravit(vycistit karbec, novou svicku, nabit baterku, promazat lanka a hlavne new benzin), nebo ji prodat jako nepojizdnou???Za kolik by se tak dala strelit nepojizdna???
Kdybych ji opravoval:jakou svicku???, benzin predpokladam Natural 95???Co jeste zkontrolovat???
Jo a taky dotaz k palivovymu kohoutu:Jak jsou jeho polohy???kdyz je dolu tak predpokladam zapnuto???
Tady je v plne sve krase:
diky vsem za odpovedi! *yes* :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 150 ETZ...prodat ci zkusit opravit???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 150 ETZ...prodat ci zkusit opravit???
jj to mam no ;) vsechny tyhle ukony si sam delam a ze to nazyvam opravou???...no a co???snad tady nebudem slovíčkařit ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 150 ETZ...prodat ci zkusit opravit???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 150 ETZ...prodat ci zkusit opravit???
kdyz neznas moji situaci, nevis kolik mam volneho casu, nevis ze tu motorku nemam ani u sebe v garazi a musim k ni jezdit se svym naradim tak mi nerikej ze je to na jedno odpoledne ;)
btw...ja se nebojim priznat ze v tomhle nejsem zrovna zběhlej...je mi 16, mam prvni motorku a ucim se...kazdej se nekdy ucil...a od toho je tohle forum, od toho aby tady ostatni poradili tem co nevedi ;) Kapišto??? :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 150 ETZ...prodat ci zkusit opravit???
A ted otazka:Mam zkusit ji poopravit(vycistit karbec, novou svicku, nabit baterku, promazat lanka a hlavne new benzin), nebo ji prodat jako nepojizdnou???Za kolik by se tak dala strelit nepojizdna???
Jediný co na to potřebuješ je nějaká menší sada nářadí, 5l kanystr s namíchanym benzínem s olejem a nabíječku... To sou věci který se ti vejdou do každýho většího batohu, a jestli to chceš vážně rozepsat, tak výměna svíčky 2 minuty, vyměnit benzín v nádrži pět minut, vyčistit karbec-do hodiny(pokud tam nemáš kompresor),promazat lanka práce na minutku,mezitim se ti trochu dobije baterka a seš hotovej za hoďku a půl práce...maximálně dvě hodiny.
A ty řešíš, jestli to radši neprodat a řikáš tomu navíc oprava-ber to z tohohle hlediska-ta motorka jezdila, akorát prostě dlouho stála, takže je vlastně akorát zadělaná a potřebuje takovou základní údržbu po dlouhym stání jakou jsou nový náplně a dobít baterku... Popřípadě potom vyčistit karbec,jestli nebude chtít ject...
Prodávat jí takhle nepojízdnou je blbost, protože na tom hodně budeš tratit a nikdo ti za nepojízdnou na základě tvýho slova,že je potřeba jí jenom vyčistit, nekoupí za nějakou super cenu...
A když už jsme u toho tak na to aby jezdila je potřeba jenom čistej karbec, čistá svíčka(pokud předpokládáme, že to na ní jezdilo) ,a dobrej benzin, pokud jí chceš prodávat tak bych na nějaký měnění brzdovky nebo převoďáku kašlal, protože novej majitel si ty náplně stejně vymění tak jako tak, protože je to běžná praxe...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 150 ETZ...prodat ci zkusit opravit???
ted uz jsem tohle vse udelal takze jezdi ;)
jsem rad ze jsme se domluvili :)
btw nevis proc se na neutral toci to zadni kolo???
1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 ETZ...prodat ci zkusit opravit???
Na spojkové páčce musí být 2 mm vůle ze začátku chodu a po úplném stlačení k řidítku musí začít zabírat až po puštění páčky 1-2 cm od řidítek. Jinak jsi to přehnal s tím dotahováním šroubku na motoru.
1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 ETZ...prodat ci zkusit opravit???
Jak sám píšeš, olej může unášet kola v převodovce. Když dobře rozpojíš spojku, nebude se točit vstupní hřídel převodovky. V praxi jen na málokteré motorce s mokrou spojkou ta spojka dokonale vypíná, ale na to lze zas namítnout, že na málokteré ježděné MZ je spojka dobře seřízená. Většinou to lze zlepšit.
Bago píše: tak jsem dneska vymenil benzin, nabil baterku a dal novou svici
motor krasne bezi, vytaci se, drzi i volnobeh
ale co me prekvapilo...kdyz je motorka na hlavnim stojanu a zadni kolo je ve vzduchu tak se i na neutral (ne moc rychle) toci...myslite ze to je starym prevodovym olejem nebo je nejakej pruser v prevodovce???
to bych neřešil...