globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 1.start po zimě ...
26.2.2009 v 08:40
Tak mně napadlo nastartovat motorku přes autobaterku. Vyhodit napojit kabely na kabely a přes autobaterii to natočit. Nebyla by tam zapojená motobaterka, jen kabely ke kabelům. Je to hovadina, nebo je to možné bez rizika udělat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 12:39 | Nahoru | #31

skyair>Lada.s>cood>vracim ji tam az kdyz zacinam jezdit, kdyz ji chci jen nastartovat, aby se prohrala, tak sem lenivej nosit motobaterku z domova do garaze

já hlavně furt nechápu smysl tady toho prohřívání v zimě....

Pokud je motka v suchu a teple - nemá to žádnej smysl.
Pokud je v suchu a zimě - rovněž
Pokud je v zimě a vlhku je to jen z důvodu vysušení.

Současné syntetické oleje u nových motorek dostatečně konzervují motor, takže klidně může byt 1/4 roku bez pohybu.
Akorát bacha na baterii - nejlépe je jí na pulzní nabíječce, kde může být zapnutá i v motorce po celou zimu. Obzvlášť při gelových bateriích



ano tohle všechno vím, proto píšu že nechápu smysl trápit motorku startování v zimě, když nikam nechci vyjet

(reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 12:42 | Nahoru | #32

Lada.s>skyair>ano tohle všechno vím, proto píšu že nechápu smysl trápit motorku startování v zimě, když nikam nechci vyjet


Vždyť to říkám

Pokud je motka v suchu a teple - nemá to žádnej smysl.
Pokud je v suchu a zimě - rovněž
Pokud je v zimě a vlhku je to jen z důvodu vysušení.

Současné syntetické oleje u nových motorek dostatečně konzervují motor, takže klidně může být 1/4 roku bez pohybu.
Akorát bacha na baterii - nejlépe je jí na pulzní nabíječce, kde může být zapnutá i v motorce po celou zimu. Obzvlášť při gelových bateriích

1 reakcí na tento příspěvek 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 13:50 | Nahoru | #33
ty pulsní dobíječky/udržovačky jsou bezvadná věc.Koupil jsem si za 1000kč. Na podzim baterku vyndal z máši a dal do předsíně.Napájel jsem jí vždycky cca tejden jo a tejden ne.
Před tejdnem jsem startoval a baterka byla v kondici.

jinak udržovačkou se přez zimu dá udržet na střídačku klidně i 5 baterek.

doporučuju

(reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 13:58 | Nahoru | #34

alda82>ty pulsní dobíječky/udržovačky jsou bezvadná věc.Koupil jsem si za 1000kč. Na podzim baterku vyndal z máši a dal do předsíně.Napájel jsem jí vždycky cca tejden jo a tejden ne.
Před tejdnem jsem startoval a baterka byla v kondici.

jinak udržovačkou se přez zimu dá udržet na střídačku klidně i 5 baterek.

doporučuju



Pulzní dobíječky můžou být zapnuty nepřetržitě přes celou zimu a pokud je baterie na nabíječce, může být v motce i při vysokých mrazech. Souhlasím, jednou nabíječkou nabíjím v garáži obě motky. Pokud není pod -10C střídám je po tejdnu. Pokud fest mrzne tak po 2-3 dnech.

1 reakcí na tento příspěvek 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 18:28 | Nahoru | #35
Tak za prvé, pulzní nabíječka není vůbec potřeba je to jen druh dobíjení.

Jo a to trvalé připojení nabíječky celou zimu na baterku se jistě vyplatí v účtech za elektřinu.

Akumulátor by se měl skladovat při cca +10°C tam probíhá samovybíjecí proces nejpomaleji. Akumulátor stačí dobít jednou za 2-3měsíce.

Nesmysl typu udržovací nabíječky s tím, že aku je zapojené na tomto zařízení celou zimu s vidinou toho, že to prodlouží životnost aku tomu se vysměju a radši za ušetřené peníze koupím o rok dřív nový aku.

A jinak je to nekonečné téma probírané každou chvíli

Naposledy editováno 26.02.2009 18:30:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 18:44 | Nahoru | #36

Dingo>Tak za prvé, pulzní nabíječka není vůbec potřeba je to jen druh dobíjení.

Jo a to trvalé připojení nabíječky celou zimu na baterku se jistě vyplatí v účtech za elektřinu.

Akumulátor by se měl skladovat při cca +10°C tam probíhá samovybíjecí proces nejpomaleji. Akumulátor stačí dobít jednou za 2-3měsíce.

Nesmysl typu udržovací nabíječky s tím, že aku je zapojené na tomto zařízení celou zimu s vidinou toho, že to prodlouží životnost aku tomu se vysměju a radši za ušetřené peníze koupím o rok dřív nový aku.

A jinak je to nekonečné téma probírané každou chvíli



Gelovou baterku mimo krátkodobého nabíjení musíš nabíjet pulzy. A klasickýmu olověnýmu akumulátoru pulzní nabíjení neuškodí. Ten můžeš skladovat jak uvádíš. Gelovou nikoliv po třech měsících bude mít víc než polovinu kapacity pryč a to už ji neprospívá. A když už ji mám, tak ji používám tak, aby mi ušetřila čas. Ty poplatky za provoz nabíječky neřeším.

V přípdě teplot kolem nuly se skladovací doba zkracuje.
A nějak mě nebaví se tahat s baterkou sem a tam, když občas i v zimě vyrazím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 19:21 | Nahoru | #37

skyair> Gelovou baterku mimo krátkodobého nabíjení musíš nabíjet pulzy.



A to ti řekli na NOVĚ?

1.start po zimě ...

26.2.2009 v 20:08 | Nahoru | #38
Nu dobrá, zbytečná pře - zde je návod od výrobce:

Nalitý (zprovozněný) gelový akumulátor nevyžaduje téměř žádnou údržbu, je však důležité znát alespoň
základní vlastnosti a principy fungování startovací baterie v různém prostředí a podle toho se přizpůsobit.
Mezi nejnepříznivější vlivy pro olověný gelový akumulátor patří působení nízké teploty. V závislosti na
sezónním provozu motocyklů, je málo pravděpodobné, časté používání, v zimním období, existuje však
několik výjimek, např. sněžný skútr, proto zde i tuto zmínku uvádíme: Čím nižší teplota, tím více se
snižuje kapacita baterie. Při tzv. studených startech (při teplotě -18°C) enormně vzrůstá spotřeba proudu
a samozřejmě se při nízkých teplotách akumulátor také špatně dobíjí. K těmto všeobecným negativům se
mohou přidat ještě další individuální případy, jako je např. časté startování při popojíždění na trasách
krátké vzdálenosti, kde vždy dojde k nadměrné zátěži baterie a velmi krátkému času dobíjení, kdy se při
každém uvedení vozidla do provozu spouští hned několik spotřebičů (světla, ventilátory, vyhřívání,
apod.). A nebo naopak. Dlouhodobé odstavení vozidla v zimním období až na několik dnů či dokonce
týdnů, které může způsobit úplnou ztrátu kapacity, podobně jako při opomenutí rozsvícených světel.
Chcete-li tedy, aby Vám akumulátor vydržel co nejdéle, není od věci jej v zimním období častěji dobíjet.
V případě dlouhodobé, např. mimosezónní, odstávky motocyklu je dobré baterii vyjmout a umístit do
místa s teplotami převyšující +10°C. Plně nabitá baterie vydrží i extrémně nízké teploty, až -50°C.
Naproti tomu zcela vybitá baterie zamrzá již při několika stupních pod bodem mrazu. V případě gelové
baterie neuškodí, nabijete-li ji před a po zimním období. V ostatních období, vyjma zimního, je nutné, u
motocyklů mimo provoz déle než 2-3 měsíce, bezúdržbovou gelovou baterii dobít. V neposlední řadě je
dobré dbát o kvalitní připojení baterie do elektroinstalace motocyklu. Tedy pevně utažené, čisté a
zakonzervované šroubky (konzervujeme vazelínou nebo olejem).
Baterie skladujeme v prostoru bez prachu, plynů a par. Relativní vlhkost do 80%, teplota od +5°C do
+35°C. Baterie kolem kontaktů očistíme, kovové části zakonzervujeme. Dobíjení se doporučuje provádět
v intervalu 2 měsíců (nejdéle však 4 měsíců).S gelovou baterií není nutné manipulovat jako s mokrými akumulátory (s tekutým elektrolytem), avšak
není 100% vyloučeno, že se z elektrolytu ve formě gelu nemůže uvolňovat tekutina, proto je třeba i u
těchto typů dbát zvýšené pozornosti. Zprovozněné akumulátory je možné krátkodobě naklánět např. při
provozu (pouze na několik vteřin či minut). Při přepravě zajistit akumulátor proti zkratu, tedy
náhodnému krátkodobému i dlouhodobému spojení kladného a záporného pólu (viz. důležitá upozornění
v úvodu).
c) nabíjení
Před započetím nabíjení vždy dbejte na správné nastavení nabíjecího napětí (6 nebo 12V)!. Gelové
baterie nabíjejte pouze vhodnými nabíječkami, tzv. plně automatickými (pulzními) nabíječkami.
V žádném případě nezkoušejte dobíjet gelové baterie obyčejnými nabíječkami, mohlo by dojít k jejich nevratnému poškození. Plně automatické nabíječky obslouží gelovou baterii bez nutnosti zákroku ze
strany uživatele. Nabíječe vhodné pro gelové baterie disponují několika fázemi, které postupně i
průběžně baterii testují, dobíjejí, udržují, případně oživují, pokud je tato výrazně ve špatném stavu. Po
dosažení správné kapacity se nabíječ automaticky přepne do udržovacího režimu. Automatické nabíječe
taktéž disponují funkcemi proti přepólování a jištění proti zkratu. Pokud si nejste jisti, zda-li je Vaše
nabíječka vhodná pro danou gelovou baterii, vždy se raději poraďte s odborníkem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 20:14 | Nahoru | #39

Dingo>skyair> Gelovou baterku mimo krátkodobého nabíjení musíš nabíjet pulzy.

A to ti řekli na NOVĚ?



Ma pravdu, neco si o tom precti.
Gelove baterie se nabjeji VYHRADNE pulznimi nabijeckami. Pri nabijeni klasickou mohou vznikat plyny prilis rychle a baterii nafouknes a znicis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 20:33 | Nahoru | #40

Stepo>Dingo>skyair> Gelovou baterku mimo krátkodobého nabíjení musíš nabíjet pulzy.

A to ti řekli na NOVĚ?

Ma pravdu, neco si o tom precti.
Gelove baterie se nabjeji VYHRADNE pulznimi nabijeckami. Pri nabijeni klasickou mohou vznikat plyny prilis rychle a baterii nafouknes a znicis.


Přesně tak. Nikoho do ničeho nenutím, ať si to přebere každej sám.

1.start po zimě ...

26.2.2009 v 20:52 | Nahoru | #41
Koukám, že oba o tom víte hodně málo, ale přít se s váma nebudu
(narozdíl od vás mám nastudovanou literaturu která se tím zabývá a né jen polopravdy od výrobce )

Naposledy editováno 26.02.2009 20:52:22

1.start po zimě ...

26.2.2009 v 21:03 | Nahoru | #42
skyair: říkáš totální blbosti, neuč orly létat

stepo: no a ty mu to ještě odsouhlas

Naposledy editováno 26.02.2009 21:07:27

1.start po zimě ...

26.2.2009 v 21:12 | Nahoru | #43
Neříkej vždy to, co víš, ale vždycky se snaž vědět, co říkáš.
--> Gaius Julius Caesar

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 21:17 | Nahoru | #44
skyair> jestli máš vůbec tu echtgold gelovku.. jak každej musí mít.. hod sem aspon typ té baterky třeba někdo řekne jaká to je ... já tohle tedy neřeším.. . bateru jsem z motorky vyhodil ven napojil na nabíječku (na modely) mám klasiku bezúdržbovou.. nechal ji naflákat až to hlásilo že je plná tak jsem ji odstavil.. až bude čas pomaže z5 a už bude startovat pořád

(reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 21:46 | Nahoru | #45

Mirek12>skyair> jestli máš vůbec tu echtgold gelovku.. jak každej musí mít.. hod sem aspon typ té baterky třeba někdo řekne jaká to je ... já tohle tedy neřeším.. . bateru jsem z motorky vyhodil ven napojil na nabíječku (na modely) mám klasiku bezúdržbovou.. nechal ji naflákat až to hlásilo že je plná tak jsem ji odstavil.. až bude čas pomaže z5 a už bude startovat pořád



mám TECNO GEL BATTERIE YTX9BS
u nás se dá koupit
Baterie Nitro YTX9-BS

Edit: nabídka stejné baterie od dalších výrobců
JM YTX9BS
Varta 50812LF
GS GTX9BS
FB FTX9-BS
Yuasa YTX9-BS
Exide ETX-9BS

Naposledy editováno 26.02.2009 21:58:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 21:54 | Nahoru | #46
Mirek12> musíš si zjisit velikost vhodnou pro tvou motku, ty co jsem uváděl jsou pro GSR

tady je i nabídka dalších typů gel baterek
Přehled z nabídky gel baterií

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 22:05 | Nahoru | #47
skyair> ty srandisto. Je vidět, že víš velký kuloví. To co máš v motorkce je prachsprostá bezúdržbovka!!! A to co tady uvadíš jsou všechno bezúdržbovky typu AGM!!! ani jedna není GELOVKA!!!
Radši už tady nešiř bludy a nejdřív studuj.

(reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 22:18 | Nahoru | #48

Dingo>skyair> ty srandisto. Je vidět, že víš velký kuloví. To co máš v motorkce je prachsprostá bezúdržbovka!!! A to co tady uvadíš jsou všechno bezúdržbovky typu AGM!!! ani jedna není GELOVKA!!!
Radši už tady nešiř bludy a nejdřív studuj.



Jasně tohle co mám není gelová baterie
GEL BATTERIE SUZUKI GSR 600 '06-08 YTX9BS

1.start po zimě ...

26.2.2009 v 22:23 | Nahoru | #49
Olověná baterie se zasáknutým elektrolytem – typ AGM,
vhodná pro alarmy, záložní zdroje UPS, nouzové osvětlení, atd.)
a) popis:
Záložní baterie, tzv. VRLA baterie (Valve Regulated Lead Acid – ventilem regulované olovo
kyselinové), volně přeloženo se jedná o baterie, u kterých je uvolňování plynů řízeno tzv. ventilem.
V praxi to však znamená, že v podstatě nedochází k žádnému úniku aerosolů H2SO4. Ventil zamezí uniku
a zvládne přetlak až 0,43kPa. Konstrukce baterie je postavená na základě olova a elektrolytu vázaného
do skelných vláken (tzv. AGM – absorbed glass mat) nebo do gelu (obsahují elektrolyt ztužený
tixotropním gelem – SiO2). Záložní baterie typu AGM jsou běžně používané v zařízeních typu UPS (záložní
zdroje), EPS (elektronická požární signalizace), EZS (elektronické zabezpečovací systémy), nouzové
osvětlení, skútry, hračky, apod. Záložní baterie s elektrolytem v gelu se nejčastěji používají pro
elektrické vozíky, golfové vozíky, elektrické manipulační vozíky a plošiny, přenosné svítilny, fotovoltaické
systémy, a další.

2 reakcí na tento příspěvek 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 22:36 | Nahoru | #50
Hledat na internetu umíš ale to je asi tak vše.

Gelovku nemáš i kdyby ses postavil na hlavu.

(reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 22:39 | Nahoru | #51

Dingo>Hledat na internetu umíš ale to je asi tak vše.

Gelovku nemáš i kdyby ses postavil na hlavu.



za 11stovek

1.start po zimě ...

26.2.2009 v 22:45 | Nahoru | #52
Vyber si, co považuješ za gelovku. Jiné baterie už neexistují.
Typ AGM platí pro body 3 a 4. Kterou máš na mysli.
Rozdíl je především v tom, že 3 nemůžeš trvale převrátit.
4 ano.

1)bezúdržbový startovací akumulátor (olověná kyselinová autobaterie
s deskami legovanými kalciem nebo stříbrem, není nutno dolévat
destilovanou vodu)
2)údržbový startovací akumulátor (olověná kyselinová autobaterie nebo motobaterie,
nutno pravidelně kontrolovat stav hladiny elektrolytu)
3)bezúdržbový gelový startovací akumulátor (olověná motobaterie se
zasáknu-tým elektrolytem – typ AGM, zvaná též jako gelová)
4)bezúdržbový záložní akumulátor (též zvaný jako staniční nebo VRLA,
olověná baterie se zasáknutým elektrolytem – typ AGM, vhodná pro alarmy,
záložní zdroje UPS, nouzové osvětlení, atd.)
5)akumulátory do mobilních telefonů, přenosných počítačů (notebooků),
fotoaparátů, videokamer a dalších (baterie typu: NiCD, NiMH, Li-ion)

1 reakcí na tento příspěvek 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 22:52 | Nahoru | #53
koukám že nepujdu spát, něco se dozvím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 22:56 | Nahoru | #54

Mirek12>koukám že nepujdu spát, něco se dozvím


Mám noční

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 23:11 | Nahoru | #55

skyair>Mirek12>koukám že nepujdu spát, něco se dozvím
Mám noční



a kua

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1.start po zimě ...

26.2.2009 v 23:19 | Nahoru | #56

Mirek12>skyair>Mirek12>koukám že nepujdu spát, něco se dozvím
Mám noční

a kua



Přeju ti dobrou noc a netrap se, že se víc nedovíš
Svět je plný důkazů přesných a přesvědčivých a přesto falešných. A mýlit se je přece lidské -

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1.start po zimě ...

27.2.2009 v 09:16 | Nahoru | #57
skyair> ona i opravdická gelovka, nejenom ta Tvoje bezúdržbovka se dá nabíjet normální nabíječkou, ale nesmí se nechat přebít. Výrobce to píše proto, aby se posichroval proti lidem který to nechaj na nabíječce dlouho a pak se jim nafoukne. Což se jim na moderní nabíječce nemůže stát.

Myslíš že na motorce při provozu se baterka dobíjí taky pulzně?

(reakce na) 1.start po zimě ...

27.2.2009 v 09:56 | Nahoru | #58

Stev>skyair> ona i opravdická gelovka, nejenom ta Tvoje bezúdržbovka se dá nabíjet normální nabíječkou, ale nesmí se nechat přebít. Výrobce to píše proto, aby se posichroval proti lidem který to nechaj na nabíječce dlouho a pak se jim nafoukne. Což se jim na moderní nabíječce nemůže stát.

Myslíš že na motorce při provozu se baterka dobíjí taky pulzně?



V motorce je regulátor nabíjení, který hlídá, aby se baterie nepřebíjela. Během provozu, v závislosti k odběru proudu a otáčkám motoru... (jízda, volnoběh - rozsvícená světla a pod.
Zda je regulátor pulzní či nikoliv jsem nikde nenašel, nicméně proti historickým regulátorům s cívkami a spínacími kontakty to je dnes záležitost elektroniky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1.start po zimě ...

27.2.2009 v 10:17 | Nahoru | #59

Dingo>Hledat na internetu umíš ale to je asi tak vše.

Gelovku nemáš i kdyby ses postavil na hlavu.



Ahoj Dingo, nikdy jsem netvrdil, že vše je z mé hlavy. Každý jsme se někde, od někoho a z něčeho, třeba i internetu učili. Vlákno by mělo být otevřenou diskuzí kde se snažíme najít odpověď na naše otázky korektní formou.
A proto jde i o to, jak to děláme. Nebráním se tomu, abych své chápání "problematiky" přijal za chybné, ale pouze na faktických a i ostatním účastníkum diskuze pochopitelných důkazů z odborných pramenů. Jestli používají výrobci chybnou terminologii - např. co je gel - kyselina - elektrolyt - AGM a pod....pak se nemůžeme nikdy sjednotit v názoru. Je-li to jinak, rád bych si opravil svůj názor. Pokud jsi pochopil o co mi jde rád vyslechnu tvé názory. A není to o tom, kdo se postaví na hlavu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 1.start po zimě ...

27.2.2009 v 10:34 | Nahoru | #60
skyair: Fór je v tom, že prodejci a výrobci označují nesprávně slovem "gel" i baterie AGM, kdy je akorát obyčejný elektrolyt nasáknutý ve skelném rounu. Na tvém odkazu s tzv. "gelovými" bateriemi
gelovky
se dočteš protimluvu
"Gelová baterie. Dodává se v nalitém a uzavřeném stavu. Elektrolyt je nasáknut ve speciálním skelném modulu." Pokud je elektrolyt nasáknut ve skelném modulu, NENÍ to gel, je to AGM.
Z hlediska nabíjení a údržby platí pro pravé gelovky i AGM baterie totéž - údržba není zapotřebí a při nabíjení se musí ohlídat nabíjecí proud a koncové napětí, aby nedošlo k prudkému plynování, které by baterii nafouklo a zdeformovalo. Takže takovou baterii nabiješ i prachsprostou nabíječkou, pokud u toho posedíš a ohlídáš potřebné parametry. Povinnost nabíjet pulsně je jen hojně opakovaný mýtus.
Jestli tě to nepřesvědčí, nabízím sázku - tvou baterii rozřízneme a jestli bude uvnitř opravdu gel a ne AGM, zaplatím ti novou. A když tu baterii vybiješ, dokážu ti ji bez poškození nabít samodomo nabíječkou z transformátoru a pár diod, za pomocí voltmetru a ampérmetru. Bereš?

edit: Počítám, že Dingo, Jurawood, Mirek12 nebo Stev mě dokážou případně zastoupit, pokud to k nim máš blíž.

Naposledy editováno 27.02.2009 10:37:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB600F hornet Honda CB 600F Hornet Cula2 2 Včera v 23:33 Johny_Servis
Součásti systému vstřikování paliva... Honda CB 600F Hornet, Yamaha SR 400, Yamaha FZ6 Faze... Mufiozo 9 11.6.2024 v 16:00 Mufiozo
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75


TOPlist