globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyměnit olej, nebo ne?
15.2.2009 v 11:10
Čau, v letě jsem měnil olej a najeto na něm mám jenom 700 km. Motorka celou zimu stojí v plechové boudě před barákem, takže olej několikrát přemrznul. Při hledání na foru jsem zjistil akorát to že přemrzlý olej se má vždy měnit, protože je kyselý, je v něm voda, atd... Musim ten olej měnit?


Naposledy editováno 15.02.2009 13:53:50

2 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 11:06 | Nahoru | #31
Právě že vo ničem tu kacáš ty,ještě jsi do své odpovědi pro laika zapomněl hodit nějakej šílenej vzorec,ať tomu laik lépe rozumí
Odpovědí pro laika tu byl vagón ještě před tím,než jsi se tu projevil ty

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 11:11 | Nahoru | #32

uncompromised>Michelin> co ses dočetl výše? buď kilometry nebo rok, podle toho co nastane dříve

pokud bylo na oleji napsané dva roky, tak klidně jezdi



v manualu nemam napsané nic o tom,ze bych ho měl měnit kazdy rok,je tam jenom výměna kazdych 10 tis.km.

Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 11:17 | Nahoru | #33
babuka> kvalitní info, díky. Je vidět, že tomu rozumíš.
Camča_v> já jsem třeba technickej typ a rád si přečtu i detaily k tématu a né jen "obecný pravdy" co říká každej :\

3 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 11:20 | Nahoru | #34
V tomto případě si myslím, že "Camča v" má pravdu.
Tohle je server a stránky, kam chodí amatéři - nic ve zlém!
Kdyby zde byli odborníci z oboru triboligie, Ústavu paliv a maziv, tak by tento dotaz, toto vlákno ani nevzniklo.
Každý rozumíme jiné věci a pokud něco píšu, tak tak, aby to bylo řečí lidu srozumitelnou.
Všiml jsem si to už v jiném vlákně, kde se "babulka" snažil jak můj výklad, tak někoho jiného, doplnit odbornými názvy a výrazy za každou cenu. Nevím zda je to jeho profesionální deformace, předvádění se a nebo skutečně snaha laickou obec zasvětit do problému tribotechniky, kterou ve svém běžném životě a profesi nevyužije.
Nicméně stačilo jen napsat, že na ujetých 600 km nebude olej obsahovat ještě tolik sirných sloučenin, které se z procesu spalování paliva mohly do oleje dostat a že koroze jako taková vzniká hlavně tehdy, když olej obsahuje současně i větší množství vody (což je i dlouhé zimní stání, kdy změnou teplot dochází k difuzi vlhkosti do prostoru nad olejovou hladinu a následnému vysrážení vody) se kterou sirné sloučeniny z procesu spalování, obsažené v oleji, tvoří kyselé vody, které leptají/žerou vše kovové - nehliníkové.
Protože jak známo kyseliny reagují s železem a jeho slitinami, kdežto zásady (obecně louhy) zase jen s hliníkem a jeho sloučeninami.

1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 11:21 | Nahoru | #35
Nejhorší rady jsou od teoretiků

(reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 11:23 | Nahoru | #36

Yper>V tomto případě si myslím, že "Camča v" má pravdu.
Tohle je server a stránky, kam chodí amatéři - nic ve zlém!
Kdyby zde byli odborníci z oboru triboligie, Ústavu paliv a maziv, tak by tento dotaz, toto vlákno ani nevzniklo.
Každý rozumíme jiné věci a pokud něco píšu, tak tak, aby to bylo řečí lidu srozumitelnou.
Všiml jsem si to už v jiném vlákně, kde se "babulka" snažil jak můj výklad, tak někoho jiného, doplnit odbornými názvy a výrazy za každou cenu. Nevím zda je to jeho profesionální deformace, předvádění se a nebo skutečně snaha laickou obec zasvětit do problému tribotechniky, kterou ve svém běžném životě a profesi nevyužije.
Nicméně stačilo jen napsat, že na ujetých 600 km nebude olej obsahovat ještě tolik sirných sloučenin, které se z procesu spalování paliva mohly do oleje dostat a že koroze jako taková vzniká hlavně tehdy, když olej obsahuje současně i větší množství vody (což je i dlouhé zimní stání, kdy změnou teplot dochází k difuzi vlhkosti do prostoru nad olejovou hladinu a následnému vysrážení vody) se kterou sirné sloučeniny z procesu spalování, obsažené v oleji, tvoří kyselé vody, které leptají/žerou vše kovové - nehliníkové.
Protože jak známo kyseliny reagují s železem a jeho slitinami, kdežto zásady (obecně louhy) zase jen s hliníkem a jeho sloučeninami.



Bingóóóó přesně takhle jednoduše to stačilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 11:24 | Nahoru | #37

Camča_v>Právě že vo ničem tu kacáš ty,ještě jsi do své odpovědi pro laika zapomněl hodit nějakej šílenej vzorec,ať tomu laik lépe rozumí
Odpovědí pro laika tu byl vagón ještě před tím,než jsi se tu projevil ty



S tímhle souhlasím na beton!

(reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 11:27 | Nahoru | #38

Camča_v>Právě že vo ničem tu kacáš ty,ještě jsi do své odpovědi pro laika zapomněl hodit nějakej šílenej vzorec,ať tomu laik lépe rozumí
Odpovědí pro laika tu byl vagón ještě před tím,než jsi se tu projevil ty



Buď konkrétní ... co z toho co jsem napsal je pro tebe nepochopitelné, tak pokud budu vědět, tak rád dále upřesním. Jaké šílené vzorce ? To podsouvej někomu jinému.

Potřebuješ něco z toho dále vysvětlit ? Ještě to jednou pro tebe níže zopakuji.

-----------
Tak tedy jestli tam máš olej 10W-40, tak tam je hraniční teplota pro provoz - 25 °C a dynamická viskozita 7000 mPa.s, hraniční teplota čerpatelnosti je potom -30 °C a dynamická viskozita je tuším 60000 mPa.s - to už to neteče. I kdyby bylo v boudě -40 a olej by zmrzl tak s tím je spojená pouze fázová změna, tj. kapalné na pevné skupenství a nic víc. NAvíc ty jsi najel s tím olejem pár kilometrů, takže tam máš čistý olejíček, ve kterém nejsou "nakrakované" a jinak vzniklé produkty degradace oleje (vznikají při vysokých teplotách), tj. udělal jsi to nejlepší co jsi mohl. Horší je nechat na zimu v motorce smradlavej volej...ten je velmi agresivní a pomerně korozivní ... roste zmiňované číslo kyselosti. Co se týče čísla kyselosti, tak v oleji a ve válci je kyslík a ten prostě olej, jednoduše řečeno oxiduje ... jsou to různé řetězové reakce atak a jede to třeba až na různé organické kyseliny.
----------------------

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 11:28 | Nahoru | #39

Michelin: v manualu nemam napsané nic o tom,ze bych ho měl měnit kazdy rok,je tam jenom výměna kazdych 10 tis.km.


Jestli myslíš manuál k FZS600, tak si všimni, že v tabulce údržby je u výměny oleje fajfka nejen u každých 10 tisíc km, ale i v kolonce "roční prohlídka". Copak to asi znamená?

(reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 11:29 | Nahoru | #40

Camča_v>Nejhorší rady jsou od teoretiků



Tak jestli tady někdo teoretizuje o olejích tak jsi to ty ) Ono pár litrů oleje do motky není zas tolik zajímavých.

(reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 11:30 | Nahoru | #41

Yper>Camča_v>Právě že vo ničem tu kacáš ty,ještě jsi do své odpovědi pro laika zapomněl hodit nějakej šílenej vzorec,ať tomu laik lépe rozumí
Odpovědí pro laika tu byl vagón ještě před tím,než jsi se tu projevil ty

S tímhle souhlasím na beton!



Můžete být konkrétní ? Myslím, že někdo tady napsal, že olej měnit na zimu, někdo napsal, že radějina jaře a asi nejlepší rada kterou jsem zaznamenal byla " jezdi" bohužel s tím bych se nespokojil

Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 11:38 | Nahoru | #42
VYMĚŇ!!!!!!!! Přemrzlej olej může způsobit, že se ze 4-taktního motoru stane 2-taktní!!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 11:46 | Nahoru | #43
[quote]Yper>V tomto případě si myslím, že "Camča v" má pravdu.
Tohle je server a stránky, kam chodí amatéři - nic ve zlém!
Kdyby zde byli odborníci z oboru triboligie, Ústavu paliv a maziv, tak by tento dotaz, toto vlákno ani nevzniklo.
Každý rozumíme jiné věci a pokud něco píšu, tak tak, aby to bylo řečí lidu srozumitelnou.
Všiml jsem si to už v jiném vlákně, kde se "babulka" snažil jak můj výklad, tak někoho jiného, doplnit odbornými názvy a výrazy za každou cenu. Nevím zda je to jeho profesionální deformace, předvádění se a nebo skutečně snaha laickou obec zasvětit do problému tribotechniky, kterou ve svém běžném quote]

Tohle je pouze k pousmání ... a ještě "babulka" zesměšňování nicku hmmm vy pisete ze zakladky ? Asi máte problém s autoritami , když nemáte rád, když někdo něco napíše a nesouhlí s vámi.

No vidíte vy používáte slova jako tribotechnika atd. Číslo kyselosti jsme já jako první nepoužil. Pročtěte si tody než někoho osočíte. já ne Takže podsouvejte vaše moudra někomu jinému. jj už si vzpomínám vy tady sem tam píšete takové ty dlouhé slohy o všem možném a myslíte, že to někdo čte.

Vy si tady hrajete na odborníka ... ve vašem příspěvků je tolik pitimostí až hrůza ... sirné sloučeniny v oleji ? Při současných limitech na síru v palivu ? Voda v oleji ? hmmm až budete mít v oleji tolik vody, že to bude korozivní, tak to vážně uslyšíte. Vítám debatu, já sám také všechno nevím, ale vaše laické vysvětlení jsou jen hlouposti co se tváří jako slovo někoho zasvěceného.

Co z toho co jsem napsal bylo tak odborného ? Buďte přesný ?

-----------
Tak tedy jestli tam máš olej 10W-40, tak tam je hraniční teplota pro provoz - 25 °C a dynamická viskozita 7000 mPa.s, hraniční teplota čerpatelnosti je potom -30 °C a dynamická viskozita je tuším 60000 mPa.s - to už to neteče. I kdyby bylo v boudě -40 a olej by zmrzl tak s tím je spojená pouze fázová změna, tj. kapalné na pevné skupenství a nic víc. NAvíc ty jsi najel s tím olejem pár kilometrů, takže tam máš čistý olejíček, ve kterém nejsou "nakrakované" a jinak vzniklé produkty degradace oleje (vznikají při vysokých teplotách), tj. udělal jsi to nejlepší co jsi mohl. Horší je nechat na zimu v motorce smradlavej volej...ten je velmi agresivní a pomerně korozivní ... roste zmiňované číslo kyselosti. Co se týče čísla kyselosti, tak v oleji a ve válci je kyslík a ten prostě olej, jednoduše řečeno oxiduje ... jsou to různé řetězové reakce atak a jede to třeba až na různé organické kyseliny.
----------------------

Naposledy editováno 16.02.2009 12:05:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 12:04 | Nahoru | #44
babuka> sorry, ale jseš trochu paranoidní.
Jinak za "babulku" se omlouvám - je to moje chyba a nebyl v tom žádný záměr tě jakkoliv zesměšnit, či aby to tak vypadalo - je to moje chyba - správně BABUKA.

Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 12:07 | Nahoru | #45
Přiznám se,že už se tu v tom trošku ztrácím - člověk si odskočí na oběd - s kuchařkou jsem se dohádal,chtěl jsem vědět,na jakým oleji mi ten řízek smažila a jak často ho mění - jestli před zimou,nebo po a jakou má specifikaci - no debata na vědecké úrovni,posmrkala mě jako parchanta a navíc jsem dostal ten nejmenší,co tam byl

(reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 12:11 | Nahoru | #46

Yper>babuka> sorry, ale jseš trochu paranoidní.
Jinak za "babulku" se omlouvám - je to moje chyba a nebyl v tom žádný záměr tě jakkoliv zesměšnit, či aby to tak vypadalo - je to moje chyba - správně BABUKA.



když ne babulka , tak jsem paranoidní ... haha podívejte se co jsem do toho jednoho odstavce napsal, projděte si vývoj debaty a potom se k tomu vyjadřujte a jestli nemáte nic k věci

Proč máte snahu někoho nálepkovat ? Říkat jaký je nebo není ? Jen tak lacině urážet. Jestli můj odstavec není hodný tohoto fóra hmmm tak prosím, čeho jsou hodné vaše příspěvky ? Takhle to funguje na tomhle fóru ?

Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 12:19 | Nahoru | #47
Sice máte pravdu v tom, že sem chodí víceméně amatéři. Ale tyhle témata neslouží jen tomu, kdo je založil, ale i dalším lidem kteří používají funkci "Hledat".. Tak není na škodu pokud se v tématu objeví i trochu pokročilý pohled na věc a vyvrátí některý blbosti, co taky někdo píše...

Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 12:22 | Nahoru | #48
2 Camča v: ..já si jdu dát křehké kuře do Číny v Litvajzu, tak se jich také zeptám, zda je to na syntetice, minerálu a nebo olivovém, že mi to tak chutná.
A když tak aby mi ještě řekli přesnou specifikaci.
Já mám např. ve svém Viragu 1100 - 15w50 full synthetic - JASO MA.
Pak řeknu, zda jsem se najedl dobře a nebo zda mám bouli na čele, jak mne číňan vzal pánví vok přes kxicht!

Naposledy editováno 16.02.2009 12:23:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 12:56 | Nahoru | #49
Michelin> časový interval výměny by ses měl dočíst na oleji, pokud není ani tam, tak ti to určitě poradí prodejce
já za rok najedu cca 3000km a měním každý rok na jaře, leju tam levný olej co splňuje specifikace, těch pár stovek mě nezabije i když nejsem žádný závodník

pro ostatní> nechci se zapojovat do hádky, ani jsem ji celou nečetl, ale z prvního příspěvku babuky jsem se opravdu nedozvěděl nic o tom, kdy měnit olej ale věřím, že pro někoho to užitečné bude

(reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 13:24 | Nahoru | #50

Mirek12>protože takovou pičovinu napíše nějaká piča, ta se tím budou všicni řídit??? prosimtě najet na něj ten interval na výměnu a neřeš uplny hovadiny co se tady dočteš



Svatá pravda

Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 13:43 | Nahoru | #51
babuka ,taky mě zajímá proč.Ne jenom jedna pani povídala a rady "zaručenejch" odborníků.babuka o tom asi něco ví, takže díky za vzácnou radu.

1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 13:43 | Nahoru | #52
Posluchej,babuko - já k tomuhle tématu nepotřebuju vysvětlit nic a už úplně se obejdu bez hromady učenejch písmenek,který se z tebe jen sypou.Za chvíli googlování budu chytřejší než ty,ale jsem daleko od toho,abych do téhle diskuze opisoval skripta z VŠ,čágos

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 13:52 | Nahoru | #53

uncompromised>Michelin> časový interval výměny by ses měl dočíst na oleji, pokud není ani tam, tak ti to určitě poradí prodejce
já za rok najedu cca 3000km a měním každý rok na jaře, leju tam levný olej co splňuje specifikace, těch pár stovek mě nezabije i když nejsem žádný závodník

pro ostatní> nechci se zapojovat do hádky, ani jsem ji celou nečetl, ale z prvního příspěvku babuky jsem se opravdu nedozvěděl nic o tom, kdy měnit olej ale věřím, že pro někoho to užitečné bude



Tomu kdo se ptal, jsem napsal, že udělal to nejlepší co mohl, tj. na zimu vyměnil olej.

Dotaz ale podle mě nebyl na to jaký je interval výměny oleje, ale na to jestli je vhnodné měnit olej na zimu a jestli v důsledku dlouhodobého stání motorky a ještě v mrazu se vlastně olej neznehodnotí a to ještě, když je nový. Kdybych já najel 3 tis., tak bych také asi měnil až na jaře.

Tu "hádku" nechápu. Nevadí mi když někdo napíše nějakou pitominu (myslím je tak blbovinu, hecování atd.) na můj "chytrý" odsatvec. Nevadí mi když mi někdo napíše, že nemám pravdu. Vadí mi ale, když mě někdo radí co sem můžu a nemůžu psát já.

(reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 13:55 | Nahoru | #54

Camča_v>Posluchej,babuko - já k tomuhle tématu nepotřebuju vysvětlit nic a už úplně se obejdu bez hromady učenejch písmenek,který se z tebe jen sypou.Za chvíli googlování budu chytřejší než ty,ale jsem daleko od toho,abych do téhle diskuze opisoval skripta z VŠ,čágos



Na tvojí pitominu o DSC jsem odpověděl pitominou s kontaktem na laboratoř s DSC

Neraď nikomu co sem může a nemůže psát ... to si každý přebere sám.

1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 13:58 | Nahoru | #55
Na to jakej seš chytráček moc nechápeš humor,viď?Viděl jsi na konci mé pitominy o tvé chytré zmínce o DSC toho smajlíka?Ten znamenal,že chytráček jako ty se tu už dlouho neobjevil

(reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 14:17 | Nahoru | #56

Camča_v>Na to jakej seš chytráček moc nechápeš humor,viď?Viděl jsi na konci mé pitominy o tvé chytré zmínce o DSC toho smajlíka?Ten znamenal,že chytráček jako ty se tu už dlouho neobjevil



Nene na pitomost jsem taky odpověděl pitomost ... podívej na můj dovětek ...

Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 14:17 | Nahoru | #57
..a ten číňan, ta hlava šikmooká mi stejně neřekla, načem že mi to křehké kuře připravil, takže jsem stejně chytrej jako na začátku.

2 babuka: ..přesně o těch smajlících to je. Chtěl jsem ti to taky původně napsat, ale když jsem se podíval, jak smajlíky prokládáš svou semestrální zkoušku z tribotechniky, tak jsem mlčel, bo jsem si nebyl jistý, zda by jsi to pochopil.

1 reakcí na tento příspěvek Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 14:21 | Nahoru | #58
Zkrátka je to vo tom,že až tu bude dotaz,jestli je lepší složit vlaštovku z tvrdýho,nebo měkkýho papíru,odpovíš obsáhlou teorií letů do vesmíru - tak to vidím já,sorry

Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 14:26 | Nahoru | #59
YPER

..a ten číňan, ta hlava šikmooká mi stejně neřekla, načem že mi to křehké kuře připravil, takže jsem stejně chytrej jako na začátku.

2 babuka: ..přesně o těch smajlících to je. Chtěl jsem ti to taky původně napsat, ale když jsem se podíval, jak smajlíky prokládáš svou semestrální zkoušku z tribotechniky, tak jsem mlčel, bo jsem si nebyl jistý, zda by jsi to pochopil.
----------------------------------

hmm tak teď tady budeme analyzovat smajlíky

Semestrální zkoušku z tribotechniky a smajlíky ? To jsem napsal kde ?

Ještě jednou vám to zopakuji podívejte co jsme napsal ...

Naposledy editováno 16.02.2009 14:26:56

(reakce na) Vyměnit olej, nebo ne?

16.2.2009 v 14:27 | Nahoru | #60

Camča_v>Zkrátka je to vo tom,že až tu bude dotaz,jestli je lepší složit vlaštovku z tvrdýho,nebo měkkýho papíru,odpovíš obsáhlou teorií letů do vesmíru - tak to vidím já,sorry



ať každý posoudí sám ...

-----------
Tak tedy jestli tam máš olej 10W-40, tak tam je hraniční teplota pro provoz - 25 °C a dynamická viskozita 7000 mPa.s, hraniční teplota čerpatelnosti je potom -30 °C a dynamická viskozita je tuším 60000 mPa.s - to už to neteče. I kdyby bylo v boudě -40 a olej by zmrzl tak s tím je spojená pouze fázová změna, tj. kapalné na pevné skupenství a nic víc. NAvíc ty jsi najel s tím olejem pár kilometrů, takže tam máš čistý olejíček, ve kterém nejsou "nakrakované" a jinak vzniklé produkty degradace oleje (vznikají při vysokých teplotách), tj. udělal jsi to nejlepší co jsi mohl. Horší je nechat na zimu v motorce smradlavej volej...ten je velmi agresivní a pomerně korozivní ... roste zmiňované číslo kyselosti. Co se týče čísla kyselosti, tak v oleji a ve válci je kyslík a ten prostě olej, jednoduše řečeno oxiduje ... jsou to různé řetězové reakce atak a jede to třeba až na různé organické kyseliny.
----------------------
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist