globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín, biosložky a současné ceny
 
7.1.2009 v 06:11
Ahoj,

Rád bych se někoho chytrého zeptal, jak je to s přidávanými biosložkami do benzínu pro snížení spotřební daně. Jak dlouho mi tento benzín vydrží, když bych si vzal do kanystru plácnu 100 litrů. Slyšel jsem, že to je prý něco kolem 3 měsícl a pak se začne ta biosložka rozkládat a může po nějaké době znehodnotit benzín. Nejde mi to dohromady např. s radou pro zazimování, kdy se nádrž plní až nahoru a moto tak stojí i půl roku.

Není to zase nějaká fáma, aby lidi neskladovali benzín, nebo je to fakt?
Anketa: Zkazí se benzín delším skladováním, díky obsahu biosložek?
Začne se kazit cca po 3 měsících
26%
7
Ne, neskazí se
74%
20
Blbost, to nejde
0%
0
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

8.1.2009 v 21:13 | Nahoru | #31
Yper> Shell V-power ... jedná se hlavně o BE speciálně aditivovaný nebo BE pro auta s vysokým kompresním poměrem, která vyžadují vysoké OČ "Shell V-power racing" ... jsou prý u něj použity ty nejpokročilejší detergentní přísady, které čiští i spalovací prostor.

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

8.1.2009 v 21:15 | Nahoru | #32

Roman2bk>nevím jak u jakých motorek, ale u mého šoproidního motoru (dvouválec do V), kdy většinou kolem 4 tisíc, tak na jaře tu plnou nádrž od podzimu vyjezdím, naberu p oní klidně i 98 (vyjímečně) a rozdíl jaksi nepoznám....
Takže mojí motorce 5 měsíců starý benzín nevadí.



jj důležité je nechat nádrž plnou i třeba s biosložkou (stejně jí tam dávají málo) a třeba i bez speciálního přídavku nějakého kosolventu. Lepší než jí nechat prázdnou.

2 reakcí na tento příspěvek Benzín, biosložky a současné ceny

8.1.2009 v 21:36 | Nahoru | #33
v létě sem najel s autem na v-power 7.000km a pak sem koukl baterkou na ventily a byly pořád zaprasený od karbonu (žralo to v minulosti olej, už ne-zapečený stíráky) každopádně karbon tam zústal, takže jak je to z účiností čištění, těžko říci, vstřikovače sem pod mikroskopem neměl. Udělal sem vodní dekarbonizaci párou a ventili sou stříbrný a to během 5ti minut.

No a hodně lidí si plete dohromady V-POWER a 98oktanů, to spolu nemá opravdu nic společného.
Vpudr je aditivován frictionmodif... což je složka čistící a mazací, oktanů má ale stále 95

Naposledy editováno 08.01.2009 21:41:13

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

8.1.2009 v 23:42 | Nahoru | #34

babuka>mari>Yper> " nezapomeňta před tankováním nadávkovat denaturovaný líh - alespoň 2-3 dcl na nějakých 20 l. nádrže. Dávkujete-li si tam něco jiného, tak klidně i to"

Co je to ten denaturovaný líh,nebo doporuč něco konkrétního, co by se dalo použít...
-to se dá koupit přímo na benzíně?

denaturovaný = znehodnocený, je tam prostě přídavek např. methanolu, benzinu nebo třeba bitrexu (nejhořčí látka připravená člověkem), prostě aby se líh pro technické účely (kvasný, syntetický) nepoužíval v potravinářství



Takže po vyjetí benálu, co je přes zimu v nádrži mám do nově natankovanýho benálu přidat "denaturovaný líh",respektive 2-3dcl na nádrž, jak psal Yper? Už ten název se mi moc nelíbí...
Kde to koupim v drogeri?A co to dělá, čistí palivovej systém, nebo benzín zbavuje vody?

Neni lepší koupit prostě nějaký aditivum do benzínu, jako např:
tu
tu
tu
tu
tu

atd.

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

9.1.2009 v 07:14 | Nahoru | #35

Jurawood>v létě sem najel s autem na v-power 7.000km a pak sem koukl baterkou na ventily a byly pořád zaprasený od karbonu (žralo to v minulosti olej, už ne-zapečený stíráky) každopádně karbon tam zústal, takže jak je to z účiností čištění, těžko říci, vstřikovače sem pod mikroskopem neměl. Udělal sem vodní dekarbonizaci párou a ventili sou stříbrný a to během 5ti minut.

No a hodně lidí si plete dohromady V-POWER a 98oktanů, to spolu nemá opravdu nic společného.
Vpudr je aditivován frictionmodif... což je složka čistící a mazací, oktanů má ale stále 95



Ano, je to jak píše Jurawood - dochází stále k matení a směšování pojmů. Značka "V-power" je jen ono odlišení značky Shell od ostatních prodejců. V-power je obecně BA95 s jejich aditivy a "W-power racing" je pak BA 98 či vyšší.
Jinak Shell už v aditivaci opravdu není to, co bývalo. Podle posledních prováděných testů dopadla v hodnocení nejlépe Benzina - co se týče kvality a aditivace.

Denaturovaný líh pochází s řeckého "de" a "nature" a ve svém významu znamená jakoby "odpřírodnění" ve smyslu poživatelnosti - je nepoživatelný, ačkoliv pochází z přírodního zdroje.
Je to vlastně Ethylalkohol a jako nejvhodnější a nejlevnější složkou, která jej znepoživatelní jsou organické látky ropného původu. Stačí trochu benzinové frakce a je to značně cítit a tzv. na posrání.
Denaturace se už vůbec neprovádí methylalkoholem (je to přísně zakázáno!) protože zápachem a vlastnostmi se od sebe tyto dva alkoholy nedají olišit, přičemž methylalkohol je podle "zákona o nebezpečných látkách a přípravcích" látkou toxickou!
Denaturovaný líh se dá asi v litrovém balení koupit v Drogeriích.

Ještě jsem zapomněl odpovědět na jeden dotaz a to je kde se vyrábí BA98 a vyšší.
Takže odpověď zní, že v České republice jej nevyrábíme. Vše je dovoz. Je ekonomicky vypočteno, že se to nevyplatí, protože spotřeba motoristickou obcí je malá a zavádět výrobu tohoto vysokooktanového benzínu, který je tvořen jiným poměrem složek není to pravé ořechové, nehledě na to, že odbyt BA 98 není plynulý - jsou to nárazovky a neustále by to narušovalo kontinuitu v dodávce surovin pro BA95.

Naposledy editováno 09.01.2009 07:19:01

1 reakcí na tento příspěvek Benzín, biosložky a současné ceny

9.1.2009 v 16:56 | Nahoru | #36
jake pripravky lze pouzit ke zvyseni cetanoveho cisla u nafty. Jinymi slovy jak udelam z dieslu "verva" diesel?
Dik

Naposledy editováno 09.01.2009 16:56:53

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

9.1.2009 v 19:36 | Nahoru | #37
Lít někam hodně samotného lihu je nesmysl a vůbec přidávat si líh do BE je technicky nesmysl a zbytečnost. Líh je korozivní, ničí těsnění a můžu ho přidat max. 7%.

v-power je 95 oktanů + detergenty třetího druhu - kdo všechno má v BE detergenty třetího druhu nevím ale moc firem to není. Detergenty třetího druhu by měli čistit i spalovací prostor, v-power racing má 100 oktanů. Vysokooktanový BE chce motor s vysokým kompresním poměrem, kdo mý Porsche apod. by ho tam měl lít.

Denaturák se dnes nejčastěji denaturuje bitrexem bevo ketony, benziny apod. jdou odstranit.

BE 98 je na nic u aut s normálním kompresním poměrem. Co je normální je otázkou.

Výroba 98 naráží také na limity dané legislativou vztahujici se k zivotnimu prostredi ... nejlevnejsi je pridat tam trochu benzenu nebo toluenu, trochu reformátu, to ale nejde ... benzen max. 1%

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

9.1.2009 v 19:40 | Nahoru | #38

Jurawood>v létě sem najel s autem na v-power 7.000km a pak sem koukl baterkou na ventily a byly pořád zaprasený od karbonu (žralo to v minulosti olej, už ne-zapečený stíráky) každopádně karbon tam zústal, takže jak je to z účiností čištění, těžko říci, vstřikovače sem pod mikroskopem neměl. Udělal sem vodní dekarbonizaci párou a ventili sou stříbrný a to během 5ti minut.

No a hodně lidí si plete dohromady V-POWER a 98oktanů, to spolu nemá opravdu nic společného.
Vpudr je aditivován frictionmodif... což je složka čistící a mazací, oktanů má ale stále 95



Pozor ... pokud nekdo nalije do motoru treba lepsi olej nebo BE a v minulosti mu to zralo olej, tak si to vycistenim jen zhorsi.

Pokud budu mit nove auto, u budu mit kousek k Shelce, tak je to na zvazenou, jestli se to tam trvale vyplati lit. Jinak zajeti motoru u auta trva treba 30 tis., takze 7 tis. a ventili zadelane opalene tomu uz nic nepomuze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

9.1.2009 v 19:48 | Nahoru | #39

Lub@>jake pripravky lze pouzit ke zvyseni cetanoveho cisla u nafty. Jinymi slovy jak udelam z dieslu "verva" diesel?
Dik



Cetanove cislo neznamena odolnost proti klepani, ale odolmnost proti tvrdemu chodu, jde o nastaveni zpozdeni zapalu, kdy nedochazi k vynechani motoru.

Konstrukce dieselova motoru ma vetsi vliv na spalovani nez je tomu u zazehoveho motoru. Cetanove cislo nema zas tak velky vliv na chod motoru.

Nejrychleji probihaji oxidacni reakce u n-alkanu, nez u aromatu hmmm je to odborne, ale tak to je. Cetan ma cetanove cislo 100, ale je to uhlovodik. Pozor na cetanove cislo vyssi nez 70 ... vysoka kourivost, tvori se saze a take je nafta nachylnejsi k tuhnuti ... musi se aditivovat, jinak se ucpavaji filtry atd. atd.

Zamerne nepopisuji pridavani MERO apod. to vazne nejde jen tak dodavat do moderni dieselu, mozna tak do nejakeho starsiho tranzita ... pomalobezny motor.

Upravu cetanoveho cisla bych vazne neresil ...

Naposledy editováno 09.01.2009 19:50:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

9.1.2009 v 23:04 | Nahoru | #40
babuka>
mozna sem do toho zbytecne montoval cetanove cislo. Nekde jsem cetl ze Benzina aditivuje naftu nejekou slozkou vic nez ostatni prodejci u nas svoje "premiova" paliva. Slo mi o to jestli se da koupit samostatne.
Bylo to v souvislosti s cetanovym cislem, detonacni odolnosti ...
Ale mam pocit zeby to vyslo draz jak ze stojanu.

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

10.1.2009 v 09:58 | Nahoru | #41

Lub@>babuka>
mozna sem do toho zbytecne montoval cetanove cislo. Nekde jsem cetl ze Benzina aditivuje naftu nejekou slozkou vic nez ostatni prodejci u nas svoje "premiova" paliva. Slo mi o to jestli se da koupit samostatne.
Bylo to v souvislosti s cetanovym cislem, detonacni odolnosti ...
Ale mam pocit zeby to vyslo draz jak ze stojanu.



Bohuzel nevim presne co tam dava benzina...

Nasel jsem treba tohle ...

http://www.benzinapl...diesel-top-q/17.html

http://www.super-aditiv.cz/

Prave to cetanove cislo na rozdil od oktanoveho nema smysl moc zvysovat. Faktem je, ze vysoke oktanove cislo je u normalniho motoru k nicemu.

Jinak vzdy pozor na jakoukoliv dodatecnou aditivaci. U benzinu si myslim, ze to je zbytecne. U nafty uz mohu neco vylepsit, ale mohu take znicit strikacku a co stim potom, takze dodatecna aditivace proc ne, ale jen ta od poradneho vyrobce, urcena k tomu spravnemu ucelu. Uplny nesmysl je dodatecna aditivace oleju, ale to je jina kapitola.

Vzal jsem to trochu ze siroka ...

Naposledy editováno 10.01.2009 10:00:25

1 reakcí na tento příspěvek Benzín, biosložky a současné ceny

10.1.2009 v 13:13 | Nahoru | #42
Někde jsem četl že přidávají do nafty ŘEDIDLO bezaromatik/balakryl/ tak nevím psali tam hlavně kamionácí,co jezdí východ rusko a tak že tam ta nafta není nic moc tak nevím.cca 0,5litru na 60-70 litrů nafty

Naposledy editováno 10.01.2009 13:15:39

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

10.1.2009 v 15:56 | Nahoru | #43

praporčík>Někde jsem četl že přidávají do nafty ŘEDIDLO bezaromatik/balakryl/ tak nevím psali tam hlavně kamionácí,co jezdí východ rusko a tak že tam ta nafta není nic moc tak nevím.cca 0,5litru na 60-70 litrů nafty



Toreticky to je možné, asi by se tím snížil bod tuhnutí, vliv na cetanové číslo neznám

1 reakcí na tento příspěvek Benzín, biosložky a současné ceny

9.3.2022 v 16:38 | Nahoru | #44
Vláda rozhodla o zrušení povinného přimíchávání biosložky do pohonných hmot a o zrušení silniční daně.

To neni fér, zbrane vám nechali, teraz vám prestanú kurviť palivo.

(reakce na) Benzín, biosložky a současné ceny

10.3.2022 v 11:51 | Nahoru | #45
jean192> myslíš vládu I. Matoviča? Ta česká těžko, je vázána EU směrnicí a zákonem o ovzduší...řepkový olej se prost přidávat musí, navíc vše jde mimo vládu na komerčních principech tedy dodavatelsko-odběratelských smlouvách

Benzín, biosložky a současné ceny

11.3.2022 v 06:09 | Nahoru | #46
Naša vláda prizdisráčov určite nie: https://zpravy.aktu...1ecab010cc47ab5f122/ akurát je to tuším len pre naftu.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist