Videl to nekdo a libi se vam to?
Ptam se proto,ze jsem tam nasel urcite nesrovnalosti a nektere veci vidim uplne jinak nez on.Ale tim nemyslim ze by to co natocili bylo spatne a je super ze aspon nekdo nejake rady zformuloval do video podoby.Jinak Srsne vubec neznam,krome toho ze vim,ze je to nejaky kaskader a ucitel bezpecne jizdy na okruhu.Jen me zarazilo ze se tam neco nejak rekne a ani si asi neuvedomuji,ze kazdy jedinec si to muze prebrat uplne jinak,obzvlast kdyz se jedna o zacetecniky pro ktere to bylo hlavne tocene(sam jsem mel mensi proslov na Sosnove a zpetne jsem se dovedel,ze nekdo proste pochopil co jsem rekl uplne jinak nez bylo receno a mysleno,coz by me vubec nenapadlo).Cili je potreba davat hodne pozor na to co se rekne a jak se to rekne.A ted konkretne tedy:
Dil 3:V zatacce za mokra:Neradit (OK),ale Nebrzdit a Nepridavat plyn?? Cili si to prebiram,pokud tam budu rychlejsi tak radsi vic naklopit nez brzdit??A nepridavat?Mam to jet tedy bez plynu?Preci jen kvuli tomu,ze je mokro mi nechcete zakazat dve z nejcasteji delajicich veci pri jizde jako je brzdeni a pridavani??
Dil 4:tabulka Besipu na stejnych strankach jako je video!
Brzdné dráhy motocyklu v závislosti na rychlosti jízdy na suché, neznečištěné vozovce
Rychlost v km/h Brzdná dráha v metrech
30 12
40 20
50 25
60 36
70 45!!!
80 60
90 70
100 80
200 280
300 580
Na videu rikaji ze motorka brzdi lepe nez auto(je to pravda?? a doknce to zvladne na 9,5m ze 70km.Trosku podstatny rozdil v udajich!!!
Dil 6:Pri brzdeni v zatacce se motorka naprimi a tim znemozni zataceni...???
Tady uz se musim vyjadrit to je podle me obrovska blbost s moznymi fatalnimi nasledky!!!(obzvast u dnesnich dokonale konstrukce resenych motorek,ktere si pri brzdeni stale drzi svoji stopu)A jen sam za sebe reknu,ze ve chvili kdy jsem se naucil brzdit do zatacky a v zatacce,tak muj cas na Brnenskem okruhu klesl o deset sekund na 2:20 nebyl jsem od te doby ani jednou dlouhy do kacirku a v beznem zivote mi to odvratilo bezpocet vyjeti do skarpy,protismeru pripadne celnich stretu!!!Nejdulezitejsi vec pro preziti pri ovladani motocyklu je naucit se i treba tvrde brzdit do zatacky a i v naklonu v zatacce!!!
Tak a ted se prosim muzete vyjadrit dekuju.
Naposledy editováno 29.08.2008 13:00:36
D.C.>Jen Ad. "brždění v zatáčce" - vše záleží na gumách (hlavně přední), pokud jsi zvyklej jen na gumy slickovýho profilu (i když homologovaný), tak můžeš brzdit až na koleno, ale pokud přezuješ s tímhle zvykem na turistický, tak v první zatáčce odcestuješ do pole... guma tě narovná a nedovolí ti to dopoložit, max se rozskáče a cestuje bokem...
Pro upresneni nikdy v zivote jsem si nekoupil novou gumu a vetsi cast v sedle jsem odjezdil na sjete slupce ja v zadu tak vepredu a vubec to nebyli race gumy ani slicky...
cili brzdit v naklonu v zatacce se da na kazde gume.jeji kvalita,smes, profil a opotrebeni rozhoduji jen o tom jak silne!Ale v zadnem pripade to neznamena narovnani motorky nebo pad!
nofear4>_max_>Vzhledem k tomu , že se snažili vytvořit pořad pro někoho , kdo potřebuje poradit , je koncepce v pořádku . Beru to jako první level , který až každý zvládne , může pokročit dál . Příklad - brždění v zatáčce v pořadu se říká nebrzdit , ale v náklonu se dá brzdit docela tvrdě . Ovšem když to zkusí začátečník dopadne to většinou špatně . Buď to narovná , nebo přebrzdí a padne . Takže za mě osobně je to velice dobrý .
No vidis to je presne to co se mi nejvic nelibilo.A tim spis ze kazdy ucitel cehokoli vi,ze pokud chcete neco nekoho naucit aby to delal dobre,tak je potreba mu to vtloukat do hlavy od zacatku.Bylo to uplne na nich jak to s tim bzdenim reknou(ikdyz to mysleli dobre to je jasny),ale ted nekoho nechaj v domeni ze v zatacce se nebrzdi a kdyz to kluk prezije,tak se za par let treba pri navsteve okruhu dovi ze se brzdi hlavne v zatacce..cili uplne obracene.
No , jenže tam spíš dával důraz na to , že máš ze začátku projíždět zatáčku konstantní rychlostí . Pochopil jsem to asi takhle - Nauč se odhadnout zatáčku tak , aby jsi nemusel prudce korigovat rychlost . Až tohle budeš umět , tak si zaplať školu jízd a tam se nauč že v zatáčce se dá při průseru i tvrdě brzdit nebo akcelerovat . Ono asi ani nejde do těch pár pětiminutovek nacpat nic než stohý hesla , takže velký díky za to i kdyby to nebylo úplně stoprocentní .
A ta tabulka je asi blbost .... vem si hned prvni udaj ze 30km/h mas brzdnou drahu 12 metru. To preci ani omylem.
ale sám pak pochopil, že pro začátečníky, kteří většinu informací najdou právě zde na netu, není potřeba špatných vzorů, zvláště v zemi, kde borec radši přizné, že neumí píchat než že neumí jezdit
určitě jsi pár mlaďasů potkal, co jezdí přes dvě kila a na gumě mají 3 cenťáky široký pruhy strachu, tihle pak mají v pangejtech gumy se svíčkama, protože chtěj bejt zrovna takoví střelci jak v tom Youtube nebo televizi
dement je u mně i Ghoustrider, tak jestli jsem Tě urazil, je toto malé zadostiučinění, že Tě srovnávám s ikonou "vaši" branže
přeju Ti ať vždycky dojedeš vpořádku
_max_>nofear4>_max_>Vzhledem k tomu , že se snažili vytvořit pořad pro někoho , kdo potřebuje poradit , je koncepce v pořádku . Beru to jako první level , který až každý zvládne , může pokročit dál . Příklad - brždění v zatáčce v pořadu se říká nebrzdit , ale v náklonu se dá brzdit docela tvrdě . Ovšem když to zkusí začátečník dopadne to většinou špatně . Buď to narovná , nebo přebrzdí a padne . Takže za mě osobně je to velice dobrý .
No vidis to je presne to co se mi nejvic nelibilo.A tim spis ze kazdy ucitel cehokoli vi,ze pokud chcete neco nekoho naucit aby to delal dobre,tak je potreba mu to vtloukat do hlavy od zacatku.Bylo to uplne na nich jak to s tim bzdenim reknou(ikdyz to mysleli dobre to je jasny),ale ted nekoho nechaj v domeni ze v zatacce se nebrzdi a kdyz to kluk prezije,tak se za par let treba pri navsteve okruhu dovi ze se brzdi hlavne v zatacce..cili uplne obracene.
No , jenže tam spíš dával důraz na to , že máš ze začátku projíždět zatáčku konstantní rychlostí . Pochopil jsem to asi takhle - Nauč se odhadnout zatáčku tak , aby jsi nemusel prudce korigovat rychlost . Až tohle budeš umět , tak si zaplať školu jízd a tam se nauč že v zatáčce se dá při průseru i tvrdě brzdit nebo akcelerovat . Ono asi ani nejde do těch pár pětiminutovek nacpat nic než stohý hesla , takže velký díky za to i kdyby to nebylo úplně stoprocentní .
Hmm asi na to mame trosku jinej nazor.Kdykoliv se me nekdo pta na neco okolo jizdy,zacnu vzdycky tim at se naucej brzdit do zatacky...ze to je to nejdulezitejsi.
Celkove je to dobry,ale u neceho proste shrnou hrozne dulezite veci do jedne vety a jednoho prikladu a to mi vadi :\
Kryšot>nofear4> A nemyslel zadni brzdu? Kdyz brzdim v zatacce predni brzdou tak pohoda, ale zadni brzda mi to rovna.
A ta tabulka je asi blbost .... vem si hned prvni udaj ze 30km/h mas brzdnou drahu 12 metru. To preci ani omylem.
No vidis uz jen to ze te napadna jakou myslel brzdu je videt ze to nemusi byt kazdemu jasny.Zadni brzdu asi nemysle urcite tou snad nebrzdi skoro nikdo a uz vubec ne v zatacce...
nofear4>Kryšot>nofear4> A nemyslel zadni brzdu? Kdyz brzdim v zatacce predni brzdou tak pohoda, ale zadni brzda mi to rovna.
A ta tabulka je asi blbost .... vem si hned prvni udaj ze 30km/h mas brzdnou drahu 12 metru. To preci ani omylem.
No vidis uz jen to ze te napadna jakou myslel brzdu je videt ze to nemusi byt kazdemu jasny.Zadni brzdu asi nemysle urcite tou snad nebrzdi skoro nikdo a uz vubec ne v zatacce...
V poradu Motobar bylo taky par veci o jezdeni a taky se Srsnem. A tam prave mluvil o tom, co ti udela zadni brzda v zatacce a proc ji nepouzivat. Proto me to taky napadlo.
martin88>nofear4> kdysi dávno sem chodil podobný týpek jako Ty, také velmi dobře jezdil na mašině, vyhrál tajný závod, pochlubil se s tím na netu a také to pak jako Ty rychle mazal, když se o to začali orgáni zajímat
ale sám pak pochopil, že pro začátečníky, kteří většinu informací najdou právě zde na netu, není potřeba špatných vzorů, zvláště v zemi, kde borec radši přizné, že neumí píchat než že neumí jezdit
určitě jsi pár mlaďasů potkal, co jezdí přes dvě kila a na gumě mají 3 cenťáky široký pruhy strachu, tihle pak mají v pangejtech gumy se svíčkama, protože chtěj bejt zrovna takoví střelci jak v tom Youtube nebo televizi
dement je u mně i Ghoustrider, tak jestli jsem Tě urazil, je toto malé zadostiučinění, že Tě srovnávám s ikonou "vaši" branže
přeju Ti ať vždycky dojedeš vpořádku
Hmm ale vis co?Paradoxne a hlavne jen diky tomu videu kterym jsem se tu uvedl me ty mlady,anebo i jiny zkusenejsi zacali brat vazne treba v otazkach jezdeni celkove(sosnova je dukazem) a bezpecnosti take.Protoze videli jak dokazu jet na silnici(okruh by v tomhle smeru nebyl ani zdaleka tak pusobivy)A krome toho ze jsem pro nekoho dement a pro nekoho mozna vzor.Tak uz je na kazdem dospelem jedinci jestli podle videa z youtube bude jezdit rychle,anebo si radsi poslechne rady a bude jezdit tak aby prezil.
Neprezentuju tady nic jako novinku,nahodou jsem to nasel a myslim ze je tady na foru furt dokola tolik picovin,ze to snad snese,kdyz se tu objevi neco dulezityho od Besipu 2x ne?
nofear4> Jo tak o tom žádná, takovejchle info není nikdy dost. Sorry měl jsem nějakou špatnou náladu.
edit.: chybka
Naposledy editováno 29.08.2008 16:06:42
jestli jsi to ostatní dělal kvůli tomu abys upoutal a pak založil školu bezpečný jízdy, budu se Ti muset omluvit lol
martin88>nofear4> prvně co jsem Tě tu zaregistroval bylo, když si nabízel benzín nebo peníze /už nevím/ tomu, kdo Tě předjede, to mi jako úvod k bezpečnýmu ježdění nepřijde
jestli jsi to ostatní dělal kvůli tomu abys upoutal a pak založil školu bezpečný jízdy, budu se Ti muset omluvit lol
Tak v tom pripade se mi budes muset omluvit,ale asi az pristi sezonu.Tenhle rok uz to nestihnu
motofanda>z-x-r> Hochu, sice tě neznám,ale mohu s naprostou jistotou říct, že co se týče ovládání motorky nemůžeš Sršňovi ani čuchnout k prdeli ! Tak si nech své chytré výpotky někam do hospody.
Hele je to verejne forum,ja se na neco ptal a on podle sebe odpovedel a to je myslim naprosto v poradku,nezavisle na tom co rekl.CHtel jsem slyset nazory lidi...o tóm kdo ma jake zkusensti a nebo jak je Srsen dobry jezdec jsme nemluvili...
nofear4>Kryšot>nofear4> A nemyslel zadni brzdu? Kdyz brzdim v zatacce predni brzdou tak pohoda, ale zadni brzda mi to rovna.
A ta tabulka je asi blbost .... vem si hned prvni udaj ze 30km/h mas brzdnou drahu 12 metru. To preci ani omylem.
No vidis uz jen to ze te napadna jakou myslel brzdu je videt ze to nemusi byt kazdemu jasny.Zadni brzdu asi nemysle urcite tou snad nebrzdi skoro nikdo a uz vubec ne v zatacce...
video je pro zacatecniky - mozna si to predsedo nepamatujes, ja jo - vjedes do zatacky, jsi dlouhy - ne extremne, naklon mas minimalni, silnice sucha, znas pravidlo "vic klopit" a stejne ztuhnes, motorku srovnas a za silneho brzdeni jedes jak picus ven ...
vysvetlovat ve videu pro zacatecniky, ze ma zacit brzdit je vetsi zlo nez rikat, ze ji ma projet konstantne kor na mokru
mno a tohle
Zadni brzdu asi nemysle urcite tou snad nebrzdi skoro nikdo a uz vubec ne v zatacce...
- jsi urcite taky myslel jinakty vychazis z nejakych predpokladu svizne jizdy - zadni brzdou nebrzdim, brzdit muzu v zatacce - tuhle super radu rikej zacatecnikum, co neumi jezdit a jsi jak tovarna na krizky vedle silnice - ty si proste uz nepamatujes, co to je opravdovy zacatek a v tomhle kontextu jsou tyhle napady fakt stupidni
ja kdyz jedu se spolujezdcem a brzdim (treba na rovine, suchu, ...) tak rozhodne zadni brzdu pridam !!!
na sterku, spine se mi taky nechce nejak extra brzdit predni (nekdy ani zadni )
ale toho je kotel a osobne me nenapada, jak rict obecny pravidlo, kdyz je to situace od situace ... kazdopadne pro zacatecnika plati jezdit pomaleji a najet si zatacku tak, ze ji nebudu muset brzdit - ANO nedejboze to znamena, ze ji napoprve projedu jak posranej a teprve napodruhy (kdyz uz znam radius) si ji projedu rychleji ...
poslouchat tady od lidi se 125 hlody typu - jedeme pohodu po rovince a najednou znicehonic zatacka !!! s takovymhle materialem ty tady pracujes !! tak si to uvedom, driv nez priklady "tristazmistastop" a "tvrde-brzdit-do-zatacky" posles nejakyho kokota na hrbitov ...
Naposledy editováno 30.08.2008 12:43:19
jacobo>
video je pro zacatecniky - mozna si to predsedo nepamatujes, ja jo - vjedes do zatacky, jsi dlouhy - ne extremne, naklon mas minimalni, silnice sucha, znas pravidlo "vic klopit" a stejne ztuhnes, motorku srovnas a za silneho brzdeni jedes jak picus ven ...
ty vychazis z nejakych predpokladu svizne jizdy - zadni brzdou nebrzdim, brzdit muzu v zatacce - tuhle super radu rikej zacatecnikum, co neumi jezdit a jsi jak tovarna na krizky vedle silnice - ty si proste uz nepamatujes, co to je opravdovy zacatek a v tomhle kontextu jsou tyhle napady fakt stupidni
ale toho je kotel a osobne me nenapada, jak rict obecny pravidlo, kdyz je to situace od situace ... kazdopadne pro zacatecnika plati jezdit pomaleji a najet si zatacku tak, ze ji nebudu muset brzdit - ANO nedejboze to znamena, ze ji napoprve projedu jak posranej a teprve napodruhy (kdyz uz znam radius) si ji projedu rychleji ...
poslouchat tady od lidi se 125 hlody typu - jedeme pohodu po rovince a najednou znicehonic zatacka !!! s takovymhle materialem ty tady pracujes !! tak si to uvedom, driv nez priklady "tristazmistastop" a "tvrde-brzdit-do-zatacky" posles nejakyho kokota na hrbitov ...
Jo pamatuju si co je byt dlouhy a ze ma kazdy rezervu v naklonu a je dober si uvedomit ze to jde hodit na koleno a vklidu to profrcet...znam to a mozna jsem se to nekdy snazil udelat jeste pred tim nez jsem to nakonec stejne poslal do skarpy(ale i tak jsem u toho celou dobu brzdil!a nedovolil bych si pro zacatecnika shrnout krizovku v zatacce do jedne vety:nebrzdi a naklop to...to je muj nazor...
Jakobo jsem profesionalni trener squashe deti od 7do 18 let a ikdyz to ma zdanlive od sebe daleko,je to stejne v tom ze chces neco nekoho naucit a to co nejlepe a hlavne co nejdrive.Cili pokud vim,ze nejlepsi pro bezpecnou jizdu na silnici je se co nejrychleji naucit brzdit do zatacky a nestarat se o moc o zadni brzdu(ktera mu vetsinou stejne pridela jen problemy)tak to reknu hned kazdemu prvni den v autoskole a nebudu mu rikat neco co sice take funguje,ale uz to neukazuje jak situaci vlastne predchazet!
a je jedno s jakym materialem pracuju...jsou to motorkari,maj motorku cili jsou dospely a je uz jenom na nich co si ode me vemou...konec koncu uz jen to, ze si muzou pustit docela dobre video od Srsne a nasledne si precist i treba moji kritiku je primeje k tomu se zamyslet nad tim jak to opravdu je a co z toho aplikovat do praxe.Rekl bych za kazda debata na tohle tema muze byt pro nekoho prinosna....at jsou tady nazory jakekoliv...
Naposledy editováno 30.08.2008 13:10:27
Pak mi přišlo divný pořád držet dva prsty na brzdě a na spojce, intuitivně to dělám při průjezdu kolonou, někdy ve městě, někdy na dálnici, prostě když čekám, že mě někdo vybrzdí nebo mi tam vlítne, ale pořád, to by mi asi ty prsty upadly A ještě se mi něco nezdálo a to jsem zapomněla, pardon lol .
Ufffff
Naposledy editováno 30.08.2008 14:23:04
nofear4>_max_>nofear4>_max_>Vzhledem k tomu , že se snažili vytvořit pořad pro někoho , kdo potřebuje poradit , je koncepce v pořádku . Beru to jako první level , který až každý zvládne , může pokročit dál . Příklad - brždění v zatáčce v pořadu se říká nebrzdit , ale v náklonu se dá brzdit docela tvrdě . Ovšem když to zkusí začátečník dopadne to většinou špatně . Buď to narovná , nebo přebrzdí a padne . Takže za mě osobně je to velice dobrý .
No vidis to je presne to co se mi nejvic nelibilo.A tim spis ze kazdy ucitel cehokoli vi,ze pokud chcete neco nekoho naucit aby to delal dobre,tak je potreba mu to vtloukat do hlavy od zacatku.Bylo to uplne na nich jak to s tim bzdenim reknou(ikdyz to mysleli dobre to je jasny),ale ted nekoho nechaj v domeni ze v zatacce se nebrzdi a kdyz to kluk prezije,tak se za par let treba pri navsteve okruhu dovi ze se brzdi hlavne v zatacce..cili uplne obracene.
No , jenže tam spíš dával důraz na to , že máš ze začátku projíždět zatáčku konstantní rychlostí . Pochopil jsem to asi takhle - Nauč se odhadnout zatáčku tak , aby jsi nemusel prudce korigovat rychlost . Až tohle budeš umět , tak si zaplať školu jízd a tam se nauč že v zatáčce se dá při průseru i tvrdě brzdit nebo akcelerovat . Ono asi ani nejde do těch pár pětiminutovek nacpat nic než stohý hesla , takže velký díky za to i kdyby to nebylo úplně stoprocentní .
Hmm asi na to mame trosku jinej nazor.Kdykoliv se me nekdo pta na neco okolo jizdy,zacnu vzdycky tim at se naucej brzdit do zatacky...ze to je to nejdulezitejsi.
Celkove je to dobry,ale u neceho proste shrnou hrozne dulezite veci do jedne vety a jednoho prikladu a to mi vadi :\
Hele mě to taky sere , ale doba je holt taková že v TV radši budou kecat denně deset minut o smrťácích motorkářů , než aby uvolnili jednou za týden deset minut pro smysluplnou školu jízdy na motorce . Takže když se natočí a odvysílá alespoň takovejhle strohej a ne stoprocentní úvod do ježdění , je to pořád lepší než drátem do oka . A to je to , co hodnotím kladně . Taky tam je pár věcí s kterýma se neztotožňuju , ale kvůli tomu to nezavrhnu jako celek .
Tak nevim jak to mas u tebe v kokpitu nastavene,ale jestli se to dari brzdit a soucasne pridavat plyn,tak to muze byt jedine tim,ze mas packu brzdy pri bocnim horizontalnim pohledu moc vysoko a bylo by dobre to hodne rychle predelat!!!
jdu se věnovat koním, teda jako živejm
A.F.I.>nofear4> proč by se to nemělo dařit, mám přece pět prstů a na brždění mi stačej dva, to samý máš když brzdíš a potřebuješ si podřadit a vrknout plynem, tak taky přeci ten plyn můžeš ovládat a zároveň i brzdit né? přece nijak nepřehmatáváš? no a to samý je tohle ... neumim to vysvětlit "písemně" ... že jsem se vůbec do týhle debaty pouštěla, vždycky dopadnu jak blbec ve finále lol
jdu se věnovat koním, teda jako živejm
hmm hezky si to vysvetlila,,,tak hlavne bacha abys nemlatila kone pres prdel bicikem aby jel a zaroven mu nepritahla uzdu...to by si mohla dopadnout stejne jako na motorce a mozna ba te ten nasranej kun,kterej by nevedel co vlastne chces mohl nacutnout lol kdyz brzdim tak brzdim a nepridavam ana vrkani se radsi vyser jo lol
nofear4>a nedovolil bych si pro zacatecnika shrnout krizovku v zatacce do jedne vety:nebrzdi a naklop to...to je muj nazor...
nepochopils - ja nevim, co radit, resp. jak to presne naformulovat, obecna rada neexistuje a tvoje jsou natolik komplikovany, ze to zacatecnik nepobere
ti rikam, ze on nepobere ani ten zaklad, proste zacatecnik ma jezdit pomalu a VZDY ma rezervu v naklonu
brzdeni mi prijde, ze mi rovna motorku vzdy, ale jde to kompenzovat ze ji v naklonu drzis - dle myho todle zacatecnik proste NEDA - kapisto ..
Jakobo jsem profesionalni trener ... nejlepsi pro bezpecnou jizdu na silnici je se co nejrychleji naucit brzdit do zatacky a nestarat se o moc o zadni brzdu(ktera mu vetsinou stejne pridela jen problemy)tak to reknu hned kazdemu prvni den v autoskole a nebudu mu rikat neco co sice take funguje,ale uz to neukazuje jak situaci vlastne predchazet!
a je jedno s jakym materialem pracuju...jsou to motorkari,maj motorku cili jsou dospely a je uz jenom na nich co si ode me vemou...
...
konec koncu uz jen to, ze si muzou pustit docela dobre video od Srsne a nasledne si precist i treba moji kritiku je primeje k tomu se zamyslet ...
znovu - zacatecnik to neda - co rikas je mozna o pilovani jizdy, ale ne o prvnich metrech !
brzdit musi umet i zadni, resp. musi umet pocitat s tim, co zadni brzda dela - motorky s dualem ti pribrzdujou i zadkem
debate se nebranim, co rikas je pravda, nicmene nevstrebatelny prumernym zacatecnikem ... ze to tady pochopi, neznamena, ze to spravne pouzije - dle myho spis ne - proc? protoze to znamena trosku citu