Téma: Konstrukce výfukového plamenometu:))))
 
28.5.2008 v 15:47
Znovu otevírám toto téma. Na CBR jsem to před prodejem už neřešil, ale na Daytoně to chci mít.

je tu někdo kdo dovede postavit za úplatu zdroj jiskry pro zapálení vstříknutého benzínu do výfukové koncovky?

Specifikace:

1. rozměrově nenáročné, na daytoně není vůbec na nic místo! (hlavně samotné jiskřiště)
2. zdroj 12V, jiskra "na tlačítko". Pravděpodobně to bude světelná houkačka
3 jiskra nejlépe opakovaná třeba v sekundových intervalech, případně jen jedna, ale s malým zpožděním po stisku tlačítka (aby benzín vstříknutý do koncovky stihl doletět k jiskře)

jako palivo použiju benzín vstříknutý do svodu výfukové koncovky. Připojím to na hlavní čerpadlo a uvidíme jestli motor poběží.

viděl bych to na princip malé indukční cívky a VN oblouku mezi dvěmi póly u koncovky.


Naposledy editováno 05.02.2010 14:02:49

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

29.5.2008 v 07:01 | Nahoru | #31
Pertla> a já tě následně nakopu do řiti:)))) můj patent! RUTANOMET!!

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

29.5.2008 v 07:03 | Nahoru | #32
mikro> dají se v modelshopech sehnat třeba i malé indukční cívky na 12V?

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

29.5.2008 v 07:11 | Nahoru | #33
Mno možná nědko dělá repliky, ke starejm jako byla Letná třeba.. Ale spíš bych sehnal indukčku z nějaké std. moto. Tam pak už jen na tlačítko sepneš a když pustíš, šlehne jiskra

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

29.5.2008 v 08:36 | Nahoru | #34
mikro> Asi seženu nějakou z mašiny no, ale jde mi o to, aby byla co nejmenší. v podsedláku mám už teď málo místa a bude docela pakárna tam to atomové zařízení narvat:))) nicméně tu indučku propojím normálně na snímač otáček a udělám z toho v podstatě pátou svíčku. Nedokážu si ale spojit, jestli to neudělá nějaký bordel v elektrice...to se uvidí potom.
Jiskřiště mám teda asi vyřešení, propojení a přívod paliva taky, ale teď spíš přemýšlím jak udělat na tlačítko dávkování plynu ze spraye....chtělo by to nějaký elektrický tlačný bazmek, který by zatlačil do spraye a spustil ho....

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

29.5.2008 v 08:39 | Nahoru | #35
mno já bych šel do elektr. ventilu. Ale nevím jak to napasovat na flašku. Každopádně vopatrně!

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

29.5.2008 v 22:58 | Nahoru | #36

RUTAN>Charlie9> No tak v tom případě si běž nechat seřídit motor:))))

Myslel jsi karburatory..ale to prej dela normalne,kdyz je pretryskovanej a KN filtr a ladak...no,kazdopadne je to moc hezky...

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

30.5.2008 v 08:27 | Nahoru | #37
dela se to trosku jinak :)
svicku pichnes na inducku a to hodis na nekolika polovy(tusim 5) relatko na plus pichnes pred inducku kterou mas k motoru..

zmacknes cudlik, odpoji se inducka pro motor, svicky nezazehnou smes v motoru, nabije se tvoje inducka, nespalenej benzin vlitne do laufu a jakmile pustis cudlik smes se zazehne a mas plamen
nejjednodusi a nejbezpecnejsi reseni ktery funguje vsechny tyhle kity tak fungujou, nektery maj i spozdovac (v radech ms) pro vic smesy...

jediny co je mirny minus ze ti nepodekujou vyfukovy ventily

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

30.5.2008 v 21:49 | Nahoru | #38
Lobo...nechci plamen z nespálené směsi z motoru, chci plamen ze separátního zdroje paliva...tedy plynu do zapalovačů nebo benzínu:)

ještě mně napadlo...sehnat malé , které přímo z nádrže cucalo benzín a přes trysku vstřikovalo do laufu....dalo by se to pak napojit na jedno tlačítko společně se svíčkou a bylo by vyřešeno. Napadlo mně běžné benzínové čerpadlo co je v mašině, ale ty jsou asi moc výkonné na tohle...zase pětimetrový plamen už je trochu dangerous...

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

30.5.2008 v 22:14 | Nahoru | #39
[img]

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

31.5.2008 v 07:42 | Nahoru | #40
RUTAN> vtom pripade jen propanbutan, zespod do koncovky vyfuku udelat malej vyvod cca 5mm trubicka a zapalovat nejlip svickou (piezo tam moc diky teplotam nevydrzi).
elektromagnetickej ventil na ovladani flasky a hotovo
delaj to tusim i perverzaci v moste

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

31.5.2008 v 07:53 | Nahoru | #41
tak tam házej sirky lol

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

31.5.2008 v 18:51 | Nahoru | #42
nj:) teorie je zmáknutá, hned zítra se do toho pustím..

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

3.6.2008 v 21:55 | Nahoru | #43
Takže....kdo poradí jaký elektromagneticky ovládaný ventil použít na dávkování benzínu? zkusím to napojit na tlakové potrubí od stříkačky. Pneuventil by použít asi šel, ale obávám se, že těsnění to vydrží tak pět minut a pak ho benzín zruší... nehledě na to, že to musí udržet poměrně slušné tlaky...

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

4.6.2008 v 09:11 | Nahoru | #44
ventil kterej se používá k LPG instalacím - elmag.

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

4.6.2008 v 09:12 | Nahoru | #45
tudor> hmm...to je nápad. Jak je to s rozměry toho ventilu? není to nějaká velká obluda?

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

4.6.2008 v 09:18 | Nahoru | #46


Naposledy editováno 04.06.2008 09:18:31

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

6.6.2008 v 10:30 | Nahoru | #47
Tak mám problém...po konzultaci s ignitechem mi bylo nedoporučeno připojovat další svíčku do okruhu za CDI...můžu ho přetížit a tedy i zničit....nabízeli mi montáž dalšího, přídavného CDI, ale jaksi 4 tácy do toho dát nechci....
napadá někoho jak jinak zapálit směs než svíčkou? (další problém - svíčka se ve výfuku bude zanášet...

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

6.6.2008 v 10:44 | Nahoru | #48
zanaseni bych se nebal.ale co se zapalu tejka tak to je skoro na inducku zvlast kdyz nemuzes dat ke stavajicim

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

6.6.2008 v 10:48 | Nahoru | #49
to jsem zvědavý jak totok dopadne lol

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

6.6.2008 v 10:58 | Nahoru | #50
dej jí na + od baterky

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

6.6.2008 v 11:15 | Nahoru | #51
Dej indukčkun přes tlačítko na baterku(POJISTKU) použij mžikovku.. tj když zmáčkneš čudl tak se tlačítko sepne-vypne v jednom kroku. Jiskra přeskočí, lejtka se zapálí...

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

6.6.2008 v 14:03 | Nahoru | #52
inducku nech a udelej si vlastni zapalovac, takovy Ccko s nozickou.. neco sem nacmarnul, pripojis kabel od inducky na nozicku a jedes, nema to takovej odber jako svicka...
jo a snaz se to udelat z titanu
[img]

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

6.6.2008 v 15:27 | Nahoru | #53
Piezo-zapalovac (ale jestli je schopny zapalit benzinove vypary jsem nezkousel)

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

8.6.2008 v 18:52 | Nahoru | #54
hmm...no...nejdřív vyzkouším dávkování paliva. Chci to zkusit vyvést z tlakového potrbí, co je mezi čerpadlem a vstřikama. Dávkování vyřeším průměrem otvoru ve trysce a spouštět to bude hydraulický ventil s 12V ovládáním. čím si nejsem jistý je to, zda to těsnění v tom hydr. ventilu zvládne nebo ne..přece jenom má to těsnit olej a ne benzín... zapálím to zpočátku normálně sirkou a pak budu řešit nějaký systém...

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

8.6.2008 v 18:54 | Nahoru | #55
tak co chlape, už zahříváš afalt silničářům?

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

8.6.2008 v 21:54 | Nahoru | #56
Ten ventil ,co dal obrázek "tudor" je na benzín (pozor na to).
Ohledně zapalování - existuje řada schémat na stavbu elektrickýho ohradníku (je tam klasická indučka a pár součástek).Cenou to vyjde do 200,-Kč ale pro tento případ by se to malinko muselo upravit (frekvenci zapalování).

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

8.6.2008 v 22:54 | Nahoru | #57
Tyvole to bude dalsi trapnej tuning ala neon pod golfem.
Vstrikovani benzinu nebo plynu mas asi vymyslene, ale....

propanbutan ma dost jinej plamen nez benzin (nicmene pubertacky to nepoznaj)

Pokud to chces zapalit uz ve vyfuku, musis do nej dostat taky kyslik. Z dobre fungujiciho motoru ho tam moc nejde.

2 civky na 1 vystup CDI nepripojuj, v CDI je kondik a tyristor pocitajici s urcitou indukcnosti civky. S 2 civkama potece dvojnasobnej proud tyristorem. Pokud civky nebudou uplne stejne, predvede to zajimave veci.
Druhe CDI na jeden snimac bych taky nepripojoval.
Co takhle pouzit indukcku z 12V Jawy 350 (300Kc nova), kondik z libovolne jawy. Zapojis to stejne jako na jawe jen misto kladivka obycejny rele kterych je plny auto (30 az 70kc podle kramu). Rele si uz spinej cim chces. PS jiskru to hodi pri rozepnuti rele (preruseni proudu indukckou). Rele ma odber asi 100mA, muzes ho pripojit treba do okruhu blinkru nebo na fazi altiku, ale to uz asi nebude stihat rozepinat.

Mas spoustu energie na kraviny, nechces ji radeji venovat necemu smysluplnymu?

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

8.6.2008 v 23:09 | Nahoru | #58
Deadman> Za technické rady děkuju, zajímalo by mně ale ještě jak udělat, aby jiskry cvakaly jedna za druhou. na připojení k CDI už seru, to mi vysvětlili i u ignitechu a jednotlivá jiskra to nemusí zapálit, takže nějaký přerušovač?

a s názory na celkový efekt jdi do háje:) nedělám to na machrování na křižovatce, ale pro efekt streetfighter show.

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

1.7.2008 v 16:01 | Nahoru | #59
tak hlásím,že projekt asi ztroskotá na tom, že nemůžu sehnat vhodný elmag ventil, který by pouštěl palivo...v LPG přestavbových dílnách chtějí za ten bazmek majlant a je to moc velké...hydraulické ventily zase nepoberou benzín kvůli těsnění a jsou těžké a velké...kromě toho je problém s jiskrou, musel bych přidat další CDI a cívku a to vše s nejistým výsledkem, že se bude jiskřiště zanášet, takže na to prostě
...seru:(

Konstrukce výfukového plamenometu:))))

1.7.2008 v 16:05 | Nahoru | #60
Tak si najdi zenskou a treba jiskra preskoci!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist