je tu někdo kdo dovede postavit za úplatu zdroj jiskry pro zapálení vstříknutého benzínu do výfukové koncovky?
Specifikace:
1. rozměrově nenáročné, na daytoně není vůbec na nic místo! (hlavně samotné jiskřiště)
2. zdroj 12V, jiskra "na tlačítko". Pravděpodobně to bude světelná houkačka
3 jiskra nejlépe opakovaná třeba v sekundových intervalech, případně jen jedna, ale s malým zpožděním po stisku tlačítka (aby benzín vstříknutý do koncovky stihl doletět k jiskře)
jako palivo použiju benzín vstříknutý do svodu výfukové koncovky. Připojím to na hlavní čerpadlo a uvidíme jestli motor poběží.
viděl bych to na princip malé indukční cívky a VN oblouku mezi dvěmi póly u koncovky.
Naposledy editováno 05.02.2010 14:02:49
Jiskřiště mám teda asi vyřešení, propojení a přívod paliva taky, ale teď spíš přemýšlím jak udělat na tlačítko dávkování plynu ze spraye....chtělo by to nějaký elektrický tlačný bazmek, který by zatlačil do spraye a spustil ho....
svicku pichnes na inducku a to hodis na nekolika polovy(tusim 5) relatko na plus pichnes pred inducku kterou mas k motoru..
zmacknes cudlik, odpoji se inducka pro motor, svicky nezazehnou smes v motoru, nabije se tvoje inducka, nespalenej benzin vlitne do laufu a jakmile pustis cudlik smes se zazehne a mas plamen
nejjednodusi a nejbezpecnejsi reseni ktery funguje vsechny tyhle kity tak fungujou, nektery maj i spozdovac (v radech ms) pro vic smesy...
jediny co je mirny minus ze ti nepodekujou vyfukovy ventily
ještě mně napadlo...sehnat malé , které přímo z nádrže cucalo benzín a přes trysku vstřikovalo do laufu....dalo by se to pak napojit na jedno tlačítko společně se svíčkou a bylo by vyřešeno. Napadlo mně běžné benzínové čerpadlo co je v mašině, ale ty jsou asi moc výkonné na tohle...zase pětimetrový plamen už je trochu dangerous...
elektromagnetickej ventil na ovladani flasky a hotovo
delaj to tusim i perverzaci v moste
napadá někoho jak jinak zapálit směs než svíčkou? (další problém - svíčka se ve výfuku bude zanášet...
Ohledně zapalování - existuje řada schémat na stavbu elektrickýho ohradníku (je tam klasická indučka a pár součástek).Cenou to vyjde do 200,-Kč ale pro tento případ by se to malinko muselo upravit (frekvenci zapalování).
Vstrikovani benzinu nebo plynu mas asi vymyslene, ale....
propanbutan ma dost jinej plamen nez benzin (nicmene pubertacky to nepoznaj)
Pokud to chces zapalit uz ve vyfuku, musis do nej dostat taky kyslik. Z dobre fungujiciho motoru ho tam moc nejde.
2 civky na 1 vystup CDI nepripojuj, v CDI je kondik a tyristor pocitajici s urcitou indukcnosti civky. S 2 civkama potece dvojnasobnej proud tyristorem. Pokud civky nebudou uplne stejne, predvede to zajimave veci.
Druhe CDI na jeden snimac bych taky nepripojoval.
Co takhle pouzit indukcku z 12V Jawy 350 (300Kc nova), kondik z libovolne jawy. Zapojis to stejne jako na jawe jen misto kladivka obycejny rele kterych je plny auto (30 az 70kc podle kramu). Rele si uz spinej cim chces. PS jiskru to hodi pri rozepnuti rele (preruseni proudu indukckou). Rele ma odber asi 100mA, muzes ho pripojit treba do okruhu blinkru nebo na fazi altiku, ale to uz asi nebude stihat rozepinat.
Mas spoustu energie na kraviny, nechces ji radeji venovat necemu smysluplnymu?
a s názory na celkový efekt jdi do háje:) nedělám to na machrování na křižovatce, ale pro efekt streetfighter show.
...seru:(