paolo_novy Přidat reklamu

Téma: R1100GS vs. R100GS PD
 
19.12.2006 v 13:19
Uvažuju o přechodu ze stávající R1100GS na starší model R100GS PD

Žádná elektrika, velká nádrž, ještě divnější design, méně kilo.....jak je na tom PD se spolehlivostí,spotřebou,pohodlím atd. moc nevím, ale jedenáctka je super. Taky nevím,zda je to dobrý na ježdění ve dvou, ale s delší pětkou by to neměl být problém ani na dálnici. Brzdy budou asi jalový...
Jedenáctka je zase výkonnější, moderněší, designově líbivější a asi poslední kovářská práce od Bmw, na který se nikde nešetřilo, takže jsem s ní sice max. spokojenej, ale PDčko má ještě větší duši - kdo ho zná, pochopí.
Myslíte,že je to dobrej nápad jít do staršího typu nebo mám zestárnout se svou R1100GS?
K novějším modelům a jinejm motorkám mě to fakt netáhne a chci něco nesmrtelnýho do doby, dokud poteče ropa. Takže pro mě připadají v úvahu poze tyto 2 typy.*yes*

Zajímají mě všechny vaše názory a zkušenosti. ;)
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek R1100GS vs. R100GS PD

9.10.2007 v 21:15 | Nahoru | #31
...tomu jsem se chtěl vyhnout...drbat se s registrací a vzápětí řešit žabomyší "problémy" s tematem nesouvisející. Sic jsem čekal, že moudro přijde odjinud, Kocoure - ty jsi též nezklamal.

Takže - před 1150 jsem neměl 100 PD ale jinou 1150. A před ní 80 GS PD, která má o cosi měkčí rám a o 10 koní míň než 100 PD. A protože jsem potřeboval jezdit ve dvou a naloženej, holt 1150 vyhověla lépe (což neznamená, že se mi po dvouventilu nestýskalo). Letos si konečně i manželka udělala papíry a koupila F 650 GS, takže se otázkou spolujezdce nemusím dále zabývat.

80 PD se mi tehdy nevysralo kdesi v Rumunsku, ale odešel rotor alternátoru v Bulharsku. Holt, co naplat, je to jen stroj jako každej jinej a taky se může pokazit. Ale v situaci, kdy byla baterka v takovým stavu, že startér ani neštěkl bylo možné motor nakopnout pákou a s vypnutým světlem jsem dojel ještě přes 100 km do Pomorie, kde místní autoelektrikář, kterej tu motorku vživotě neviděl identifikoval problém, roztemoval alternátor, převinul znova rotor, zkompletoval a já mohl jet dál. Oprava stála asi 3000 kaček. Takto opravenej alternátor dosud fachá a co vím mašina jezdí - má ji Sobol.

O zanevření a z toho důvodu "vypakování" z domu nemůže být ani řeči
Kocourovo tvrzení, že jsem někdy řekl že "100 PD je náročný na údržbu a že 1150 je to pravý na bezstarostný ježdění" prohlašuji za lež. Jen naprosto nechápu, proč tady ty hovadiny píše.

Nikomu nic nevnucuju, ani neshazuju. Vlastnil jsem 1100 GS, 1150 GS, 80 GS PD, 100 GS PD, jezdil na 1200 GS (ta mi popravdě naprosto nic neříká), můžu trošku srovnávat. Pokud je zájem, rád se podělím o osobní dojmy a pocity. Jaké závěry si z toho milý čtenář vyvodí je zcela na něm samotném. Ovšem následné "debaty" jestli to co píšu je "pravda" ap. mi připadají poněkud únavné....

(reakce na) R1100GS vs. R100GS PD

9.10.2007 v 21:36 | Nahoru | #32
van berrock> berrocku, ty kecáš. Já jsem se tě ptal ,proč jsi PD prodával, když jsi ho pořád chtěl a samotnýho mě překvapilo, že jsi prodal. Ty jsi mi odpověděl, že to je už stará mašina, už je hodně věcí opotřebovaných, za chvíli bys musel sypat do dalších a dalších věcí a z toho důvodu že bude lepší zvolit novější model.
Takže v klidu, skleróza nakonec čeká každýho.

1 reakcí na tento příspěvek R1100GS vs. R100GS PD

9.10.2007 v 21:49 | Nahoru | #33
.....jasně..vašnosta opět nezklamal a má sám jedinou a správnou paměť na to co on říkal, co já sem říkal a co on pak říkal a co kdo udělal.....(a to mluvíme o roce 2003)...to jsou ony žabomyší "problémy" s tematem nesouvisející.
Kocoure tak jinak "MÁŠ PRAVDU, JE TO JAK ŘÍKÁŠ" - už je to lepší? Třeba teď líp usneš a bude klid! :(

(reakce na) R1100GS vs. R100GS PD

9.10.2007 v 22:08 | Nahoru | #34
van berrock> nechápu, co se do mě navážíš. Je mi buřt na čem jezdíš, jen jsem se ohradil proti tomu, že používáš slovo lež v reakci na můj příspěvek.
Začal jsi ty, proč, to teda nevím..

1 reakcí na tento příspěvek R1100GS vs. R100GS PD

10.10.2007 v 06:32 | Nahoru | #35
Čus Kocour.e - kam ses poděl na tak dlouhej čas ? Stále ti doma suším tu krytku kotouče. Máš ještě zájem? Vánoce se blíží, tak abych jí nenadělil někomu jinému. )

P.S. Věřím kocour.ovi - ten jak ho znám by nikdy nelhal

(reakce na) R1100GS vs. R100GS PD

10.10.2007 v 11:49 | Nahoru | #36
Hrabě X> zdar chlape, nestíhám. Ozvu se ti na mail, ať tady neplácáme mimo téma. Díky za připomenutí :)

1 reakcí na tento příspěvek R1100GS vs. R100GS PD

10.10.2007 v 16:43 | Nahoru | #37
Chlapi to se to tu rozjelo,to sem ani nečekal :thmubup:
Takže PD pro jednoho člověka se dá považovat za dobrou volbu,zvlášť když chytne za srdce.Pro dva je vhodnější zřejmě 11gs a výš. ..ale s těma brzdama PD je to vážně tak hrozné? Dá se brzdný účinek srovnávat s nějakou jinou mašinou?Třeba plácnu "brzdí to hůř než 1100 ale třeba zase líp než jawa(s bubnem vepředu)" - no darmo mluvit,to by se muselo vyzkoušet,zřejmě nejde popsat.
A dá se údajně koupit sada na zlepšení přední brzdy a také pružiny do vidlí,a třeba i delší pětka - to už zde bylo napsáno.Ale nemám představu kolik tyhle srandy stojej zhruba? Protože jak tak koukám po inzerci tak mezi cenou nejlevnějších a nejdražších PD je skoro i dvojnásobný rozdíl...
A na závěr otázka pro znalce:měnilo se PD nějak po dobu co se vyrábělo tj.89-95?Vím akorát že později se dávala jiná palubka s velkým otáčkoměrem.
A třeba u 11gs se vychytávaly mušky docela dost,je o tom pěkná stránka,ale o dvouventilech sem nic moc podobnýho nenašel...nemá někdo nějaké odkazy?
A jen tak mimochodem,v inzerci se píše kolikrát Rundventildeckel...tzn kulaté ventilové víko...v čem je lepší než origo,nebo proč je vůbec zmiňováno?

R1100GS vs. R100GS PD

10.10.2007 v 19:21 | Nahoru | #38
Jedinou solidní odpovědí na takto kladené otázky je: "zkus si to potom budeš hned vědět". Následovat bude nadšení nebo zklamání. Bez emocí tě takovej stroj nenechá.
nějaký odkazy jsou třeba tady (historie, mikrofiše, zlepšováky, sport. úpravy) a "vygůgluješ" toho určitě mnohem víc:

http://www.wirth-fed...46dab94a5587abd27b5f

http://www.xmission.com/~wendell/GS/

http://home.arcor.de/welu/index.htm0

http://www.wunderlich.de/pdf/b.pdf

http://www.hpn.de/

Rundventildeckel a Eckeventildeckel se liší pouze estetikou. BMW chtělo svého času zřejmě "modernizovat" a přešlo k hranatějším tvarům, které se ale u skalních fandů nesetkaly s přílišným pochopením. A tak jsou kulaté dekle považovány za pěknou klasiku a tedy - plus.

Tož tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1100GS vs. R100GS PD

11.10.2007 v 07:36 | Nahoru | #39
Satoš> Maličko se rozepíšu:
sežeň si někoho s PD a projeď si jí - někoho to osloví,někoho ne. Někteří lidé z ní byly nadšení a obří krouťák od volnoběhu je nadchl, někdo tvrdil,že motorku,která má všude zemědělské vůle a je totálně výkonově mrtvá nechce už ani vidět,protože nad 120km/h s tím nedokáže předjet auto a když už předjede,tak to pak neubrzdí.
Kamarád jí koupil a ve 100 000km měnil ventily a mrak dalších dílů, karburátory můžou mít vydřená šoupátka atd....a investice to jsou pak děsivý.... zase je fakt,že PD má tacho jen do 100 000km čili motorka s podstivými 30tis km může mít o 100,200nebo 300tis km víc a prakticky to na první pohled nepoznáš-jelikož může mít novej lak a origo polepy.

PD i 1100 natočej mrak km. Kdo přešel z prvních ročníků 1100 na novější 1100 tvrdí, že starší byly lepší na řazení(i když údajně starší převodovky šli do kopru - zase jen někomu a jinému ne,takže nikdo neví jak moc je to pravda a standartní problém) ... každopádně asi 1100 natočí víc bezproblémových km než PD - už kvůli použitým novějším materiálům a menší zátěži na motor při dnešních potřebách provozu.
1150 je údajně ošizená 1100 - použité levnější materiály (řídítka se snáze ohnou, plexi podře, kotouče oreznou, víc toho sežere atd...) nebýt 1150Adv,tak by hodně lidí 1150 bralo jako nezdařilej pokus dostání se krok před Varadero ) ale i tak je to zase nesmrtelná motorka.

1200 - ať už na to každej nadává jak chce, je naprosto jiná liga - první GS,které vydrží skoky a opravdu jede jak z praku,festovně brzdí atd... elektrika,která se nyní zdá složitá bude za pár let trapně jednoduchá - hromada lisí by řaklo,že jde o plastovou spotřební záležitost, ale zase je to super hračka a určitě ta motorka natočí asi taky spousty km, jako každá jiná, o kterou se podstivě staráš.

Takže závěrem asi tohle : když tě některá z nich chytne za srdce,tak jdi právě do ní,protože pak překousneš všechny nedostatky a najdeš si na ní plusy,kvůli kterejn právě tahle motorka stojí za to.

Mě chytlo za srdce PD a 1100gs. 1100vyhrála pro svoji relativní jednoduchost, vybavenost,univerzálnost a použitelnost do dnešního provozu. PD je vášeň,ale nedokážu si na ní představit jet ve dvou na dovolenou anebo vyjížďku s kamarády na rychlejších motorkách nebo vychutnané serpentýnky.
A kvůli bezpečnosti bych upřednostnil motorku s pořádnejma brzdama,což PD není,ani když tam dáš lepší kotouč a brzdič. Na silnicích tě často něco překvapí a potřebuješ flekovat a ne jen zpomalovat. Krom toho mi ABS už několikrát zachránilo zadek - jak na štěrku tak na sněhu a nebýt ABS, mám už motorku asi 3tí a pár šroubů v kostech.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1100GS vs. R100GS PD

11.10.2007 v 11:49 | Nahoru | #40
Hrabě X> Tedka jsme prijeli z nakupu R 1150 GS a musim rict, ze je to opravdu jiny svezeni nez na me 1100 GS. Mno - ona ta 1150 je '00 a ma 35tis., ta moje 1100 je '94 a 106tis. Tedka ji mam na servisu a meni se relativne dost veci, takze uz to bude zase jiny svezeni. Ale ta 1150 me nadchla. Prevodovka jemnejsi, motor si jenom sevelil, podvozek naprosto perfektni. Nejak si rikam, ze musim tu mou 11ku dat nekomu zkusenymu na projeti, aby mi k ni neco rekl. Asi to bude nastavenim a opotrebenim, ale ta 1150 byla proste lepsi. Navic nekdo hodne zapremyslel nad ergonomii a ovladace jsou vyborne umisteny. Tesim se, az zase na sve vyjedu, urcite nebudu v nejblizsi dobe menit, ale dokazu si predstavit, ze bych sel do 1150. Uvidime. ;)

Jinak kdyz jsme u tematu R 100 GS vs 1100 GS - nedokazu si predstavit, ze bych jezdil na motorce, ktera nema aspon takovy brzdy jako muj hroch (zdaly se mi i o neco lepsi nez na te 1150) - je to naprosta parada, po tech brzdach na predeslych motorkach.

(reakce na) R1100GS vs. R100GS PD

11.10.2007 v 12:07 | Nahoru | #41
Peacemaker> 1150 trošku lépe tahá,ale podvozek by měl být téměř stejnej - pokud jsi nejel na 1150GSAdv.,tak si myslím, že bys neměl rozdíly zpozorovat,takže to bude spíše v nastavení tvé moto nebo utahaném pérování.
Ovládací prvky 1100 jsou opravdu troktoroidní a je na nich vidět,že mají svůj původ v 80.letech minulého století :lol: ,ale hlavně že za ta léta stále bezpečně fungujou.
1100 má origo bremba a 1150 mám tucha už má něco maličko jiného,takže je možné že brzdí lépe...možná je to tím, že je 1100 o něco lehčí-nemohu teď z paměti srovnávat,páč na 1150 moc najeto nemám.
Je fakt,že brzdy na motorce jsou základ a nic, co by brzdilo hůř, bych už nechtěl,protože jsem zažil už dost krizovek,které bych s horšími brzdami neustál.
Design je věc vkusu, líbila se mi 1150GS a na 1100 jsem si chvilku zvykal,ale teď už se mi ten dlouhej zoban se světlem s karosy fakt líbí - holt podle nosa poznáš kosa. *yes*

R1100GS vs. R100GS PD

11.10.2007 v 14:43 | Nahoru | #42
HarbeX> 1150 ma taky Bremba. Dulezite je snad jen vzdy tak pak dat opet original brzdovy desky a necachrovat s jinejma... :rolleyes:

R1100GS vs. R100GS PD

11.10.2007 v 15:48 | Nahoru | #43
to já jezdím co to mám na deskách od Lucase a je to v poho bych řekl - jen přední při malé rychlosti občas trošku písknou,alespoň vím,že tam jsou :lol:

(reakce na) R1100GS vs. R100GS PD

11.10.2007 v 18:48 | Nahoru | #44

Peacemaker píše: Hrabě X> Tedka jsme prijeli z nakupu R 1150 GS a musim rict, ze je to opravdu jiny svezeni nez na me 1100 GS. Mno - ona ta 1150 je '00 a ma 35tis., ta moje 1100 je '94 a 106tis. Tedka ji mam na servisu a meni se relativne dost veci, takze uz to bude zase jiny svezeni. Ale ta 1150 me nadchla. Prevodovka jemnejsi, motor si jenom sevelil, podvozek naprosto perfektni. Nejak si rikam, ze musim tu mou 11ku dat nekomu zkusenymu na projeti, aby mi k ni neco rekl. Asi to bude nastavenim a opotrebenim, ale ta 1150 byla proste lepsi. Navic nekdo hodne zapremyslel nad ergonomii a ovladace jsou vyborne umisteny. Tesim se, az zase na sve vyjedu, urcite nebudu v nejblizsi dobe menit, ale dokazu si predstavit, ze bych sel do 1150. Uvidime. ;)

Jinak kdyz jsme u tematu R 100 GS vs 1100 GS - nedokazu si predstavit, ze bych jezdil na motorce, ktera nema aspon takovy brzdy jako muj hroch (zdaly se mi i o neco lepsi nez na te 1150) - je to naprosta parada, po tech brzdach na predeslych motorkach.


Počki až donde ze servisu,nepoznáš rozdíl. ;) ;)

1 reakcí na tento příspěvek R1100GS vs. R100GS PD

17.10.2007 v 13:23 | Nahoru | #45
Jenom taková malá poznámečka)))
Když jsem si domů přivezl R80GS, tak jsem si myslel, že manželka zvyklá na Káčko mě s tím hajtrovacím koníkem pošle někam, nepohodlno a tak..... A vida, teď se jí jízda jako spolujezdci na GS líbí víc než na K))))))))) Sám nevím proč (ona taky ne) ale prej je to tak))))
Jinak přední kotouč mám nový větší a rozdíl oproti standardu je dost markantní - tak asi o třetinu lepší brzdný účinek než dřív. Dokonce se mi podařil smyk předního kola na suchým asfaltu a následné kutululů((( žebra, žebra..... teď se chystám na delší 5ku, popravdě, moc rychle už vzhledem ke svému věku nejezdím - a stále zpomaluju((( takže nižší maximálka nevadí ani trochu.
Na svým GS už to dotáhnu až do konce......

R1100GS vs. R100GS PD

30.10.2007 v 07:29 | Nahoru | #46
To Jib:
Také vzhledem k velmi pomalu ustupujícímu mládí nezrychluju,ale zase bych nerad,aby mě při cestě po dálnici předjížděli náklaďáky a každé auto,jelikož mi to nepřijde bezpečné. ;)
Delší pětku to na tyhle starý pekáče určitě chce,jelikož při dnešním tempu na dálnici bys asi motůrek upekl ve vlastní šťávě nebo by jsi byl špuntem v provozu.

(reakce na) R1100GS vs. R100GS PD

1.11.2007 v 12:19 | Nahoru | #47
JiB> možná je vysvětlení prozaické...Kčko nevibruje ;)
jen spekulace.... :D
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist