paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Co chystaj v roce 2008 v týnci a -- ještě do.
 
26.11.2007 v 14:44
Proč nejdou na odbyt dakary- nebo se snad nedělaj? A co chystaj v týnci v roce 2008 nebo i tak do budoucna
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Co chystaj v roce 2008 v týnci a -- ještě do.

16.12.2007 v 20:04 | Nahoru | #31
No hele nevim ale psal sem tam to že dvoutakty se nesměj dělat kvůli emisím akorát tak že se to nedovoluje v eu. Doufal sem že to někdo pochopí.

Jo hele k tomu že rus potřehbuje něco nerozbitnýho no to je pravda ale 650 to neni. Co sem se doslech od vlastníků tak to je ne moc spolehlivý.

Jo a myslím že sem do toho jak to dělaj moc nekecal jo a 650 se dělá hodně málo a spíš do německa.

(reakce na) Co chystaj v roce 2008 v týnci a -- ještě do.

16.12.2007 v 20:48 | Nahoru | #32
Dan350>tak fňukání nad tím co mohlo bejt a proč se nedělá to a to je zbytečný, to souhlasím. ten web jim trval hodně dlouho, a ani teď mi nepřijde odpovídající firmě typu Jawa, nemůžu si pomoct..
dobrej management je na začátku všeho, do toho nevidím, ani co a jak bylo a co se dělo po revoluci, takže většinou nehodnotím, ale něco špatně bylo a kdo jinej řídí firmu, než management. je to stejný jako s Liazem, Tatrovkou, Škodovkou..někdo se se ztrátou trhů a změnou v řízení vypořádat zvládnul, některý firmy šly ke dnu a některý se v tom plácaj a je s podivem, že jawa se drží tak dlouho..

650 reakcí na tento příspěvek Co chystaj v roce 2008 v týnci a -- ještě do.

16.12.2007 v 21:45 | Nahoru | #33
650 je prodejná a prodalo by se jich daleko víc pokud by jawa něco udělala se zpracováním detailů. Když se podívám na motorku nejen japonskou ve stejné ceně tak je daleko lépe zpracovaná než jawa. Hlavně na tohle by se měli v Týnci zaměřit.

Co chystaj v roce 2008 v týnci a -- ještě do.

31.12.2007 v 18:18 | Nahoru | #34
Zdravím,
myslím si, že v Jawě je chyba obecně v managementu. Pamatuji si na exkurzi v Týně, což bylo v roce 1999. Na exkurzi jelo cca 15 studentů strojní fakulty - konstruktéři dopravní a manipulační techniky - jen pro info. Že tam technologicky zaspali čas už tenkrát, s tím jsme počítali. Tenkrát byl aktuální model 640 Basic - to byla novinka (jestli mne paměť neklame), jednalo se o 350tku s motorem z modelu 640 ale maskou z 639. No a tak jsme se dali do řeči a zajímalo nás, jestli se uvažuje třeba o el. spouštěči nebo nějaké zásadní úpravě motoru, protože již tenkrát bylo jasné, že se tento motor nebude v EU moci prodávat. Odpovědí bylo, že el. spouštění dělat asi nikdy nebudou. Motor je zastaralý a s tím, že se ukončí výroba se počítá. Jak dál s motory to nikdo neví, že se tedy dohodnou s nějakým subdodavatelem. Inu těch 15 lidí jim nabízelo, že by se v rámci předdiplomních projektů a diplomových prací o něco pokusili - je lepší kutit na něčem realným, než na nějakým projektu, který se dělá do šuplíku ale prostě bez zájmu a bez chuti cokoliv zkoušet.
Neříkám, že tam přijeli spasitelé podniku. To vůbec ne. Taky vedu v úctě mnoho konstruktérů, kteří se na designu strojů Jawa podíleli. Jenže tento podnik prakticky ustrnul někde před 20 lety a těží ze staré slávy. Stroje řady 350 s Jawa motorem se v EU prodávat nesmějí. Jak dlouho je budou zákazníci v Rusku a Turecku kupovat je otázkou. 650 je zajímavý stroj. Kupující si jej jistě kupuje hlavně z lokálního patriotismu. Cenově tak levný není a kvalitativně na tom budou "japka" líp. O dalších řadách ani nemluvě. Snad jen ta 50ccm si nějaké kupce najde. Bohužel tuto tradiční značku čeká neslavný konec pokud si management neuvědomí, že musí nabízet srovnatelnou kvalitu, cenu a servis s konkurencí. Když k tomu přihodí tak trochu útok na srdce českého motorkáře tak to půjde. Ale zatím to optimisticky nevidím.

Co chystaj v roce 2008 v týnci a -- ještě do.

1.1.2008 v 17:34 | Nahoru | #35
Chlapi nevím,ale většina z nás začínala na Jawě já se za to nestydím aspoň jsem získal zkušenosti s vlnící se motorkou a jiné neduhy,ale k tématu kolega je tady u nás výhradní prodejce Jawy a třeba dakar se nedá sehnat protože jawa nestíhá vyrábět,ale cochystá zatím nevím,jel jsem na dakarovi a můžu říct že motor bombardier je svižný,ale jinak bych ji nechtěl ani zadarmo,zlatá Honda

(reakce na) Co chystaj v roce 2008 v týnci a -- ještě do.

1.1.2008 v 18:56 | Nahoru | #36
urbisse>Proboha,radši ať jdou na pivo a nedělají NIC-tím JAWĚ pomohou neztratit zbytek image :mad: P-H.

Co chystaj v roce 2008 v týnci a -- ještě do.

3.1.2008 v 10:55 | Nahoru | #37
i kdyby zejtra vyjela z bran Jawy super mašina, prostě a jednoduše Jawa nemá na západ od nás jméno. S tím souvisí servisní a prodejní síť atd.

Jawa je prostě pár let mrtvá...

Jedinou možnost kterou vidím je že by jí koupil nějakej investror, kterej má jisté postavení na trhu, vyházel 3/4 managementu, tvrdě začal prosazovat svoje řízení výroby a jakosti a začal výrobu motorek pro vybranej okruh zákazníků, který mu buď chybí nebo se k jeho jménu moc nehodí (retro, klasiku..endura??),
Agregáty by si musel dodávat a mohl by poskytnout i servisní a prodejní síť.
nebo něco ultra jednoduchýho s robustní nezničitelnou konstrukcí a malejma nákladama na provoz pro východní trhy, kde má Jawa ještě nějaký to jméno..

Bohužel obávám se, že něco takovýho se dnes spíš rentuje začít spíš v Číně a spol.
Tady u nás by se muselo vsadit na jméno, nostalgii...emoce
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist