Téma: Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
12.7.2020 v 17:25
Ahojte, při projetí na okruhu jsem zjisitil, že když fakt potřebuji brzdit, skřípne mi pačka brzdy zbývající prsty. Prostě jde domáčknout až k heftu.
Dočetl jsem se na různých anglicky mluvicich fórech, že je to pistkama v brzdičích. Že origo nemají hladký povrch a nečistoty častem způsobí, že se pístek v těsnění sekne a pumpa to pak protláčí přes těsnění, a to by mělo způsobit tu gumovost páčky (delší chod).
Koupil jsem tedy nerezové pistky i sadu těsnění na repasi a vše vyměnil.
Pistky teď chodí lépe, ale při odvzdušnění nastal problém.
Klasicky přes odvzdušňovaci ventilky nešel už žádný vzduch, ale páčka byla porad bez záběru. Zkusil jsem tam brzdovku nacpat přes ventilky stříkačkou a trochu to pomohlo - aspoň malinko to brzdí, ale jinak porad nic. Páčka gumová a teď je to vlastně ještě horsi než před celou tou repasi.
Nevím už, co s tím, a potřebuji zachránit protože už na to nemám nervy.
Díky za každou radu!
Edit: Odvzdušnění už není problém, vakuovou pumpou to jde odvzdušnit dobře, ale něco to stojí.
Problém je jinde (viz text a finální řešení v deníku moto).
Edit II: Po všem tom laborování se ukázalo,že problém je v navržení celého systému (malý průměr pumpy + vadná šarže brzdičů u mnoha kusů z let 05 - 07). Různé pumpy jsem zkoušel , trochu to pomohlo, ale na okruh to nebylo. Hlavní problém byl v brzdičích. Skončil jsem u 17 mm pumpy a Brembo GP4-RS.
Dočetl jsem se na různých anglicky mluvicich fórech, že je to pistkama v brzdičích. Že origo nemají hladký povrch a nečistoty častem způsobí, že se pístek v těsnění sekne a pumpa to pak protláčí přes těsnění, a to by mělo způsobit tu gumovost páčky (delší chod).
Koupil jsem tedy nerezové pistky i sadu těsnění na repasi a vše vyměnil.
Pistky teď chodí lépe, ale při odvzdušnění nastal problém.
Klasicky přes odvzdušňovaci ventilky nešel už žádný vzduch, ale páčka byla porad bez záběru. Zkusil jsem tam brzdovku nacpat přes ventilky stříkačkou a trochu to pomohlo - aspoň malinko to brzdí, ale jinak porad nic. Páčka gumová a teď je to vlastně ještě horsi než před celou tou repasi.
Nevím už, co s tím, a potřebuji zachránit protože už na to nemám nervy.
Díky za každou radu!
Edit: Odvzdušnění už není problém, vakuovou pumpou to jde odvzdušnit dobře, ale něco to stojí.
Problém je jinde (viz text a finální řešení v deníku moto).
Edit II: Po všem tom laborování se ukázalo,že problém je v navržení celého systému (malý průměr pumpy + vadná šarže brzdičů u mnoha kusů z let 05 - 07). Různé pumpy jsem zkoušel , trochu to pomohlo, ale na okruh to nebylo. Hlavní problém byl v brzdičích. Skončil jsem u 17 mm pumpy a Brembo GP4-RS.
Naposledy editováno 20.12.2021 23:22:45
1 reakcí na tento příspěvek Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
A pancéřky hadice máš jak? Dvě od pumpy nebo přes rozdělovač?
1 reakcí na tento příspěvek Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
Od pumpy 1 a nad blatnikem Téčko.
Qjetináč> jedině v tom téčku, že by se držel vzduch, ale to by si při jízdě poznal, to by to popár kilometrech zvadlo, buď jak jsou nový gumičky tak se pístky vracejí víc, proto delší krok. A když vyzkoušíš při brždění dvojklik tak nebrzdí lépe?
Uni33 > presne tak. Kdyby tam byl vzduch, tak to zvadne uplne.
Opravdu to ukazuje na ty pistky.
Z Triumphu mi prisla odpoved, ze nejdrive by mohla byt sance na opravu zdarma, protoze toto evidentne resili u hodne lidi. V ramci goodwill, jak to nazvali, cili dobre vule (ponekud alibisticky) , Triumph poskytuje zdarma napravu spatne fungujicich veci, kterychzto dysfunkci si sam uzivatel nezpusobil a je dusledkem spatneho navrhu ci kvality, jen pro stroje mladsi 10 let.
Takze me slusne poslali k sipku. Mam tedy nasledujici moznosti:
@ nasledek chyby jejich inzenyru vyresim sam potunenim pistku nebo vymenou celeho predniho systemu;
@ dovezu to do jejich autorizovaneho servisu,kde mi to urcite spravi za 3,50 Kč.
Opravdu to ukazuje na ty pistky.
Z Triumphu mi prisla odpoved, ze nejdrive by mohla byt sance na opravu zdarma, protoze toto evidentne resili u hodne lidi. V ramci goodwill, jak to nazvali, cili dobre vule (ponekud alibisticky) , Triumph poskytuje zdarma napravu spatne fungujicich veci, kterychzto dysfunkci si sam uzivatel nezpusobil a je dusledkem spatneho navrhu ci kvality, jen pro stroje mladsi 10 let.
Takze me slusne poslali k sipku. Mam tedy nasledujici moznosti:
@ nasledek chyby jejich inzenyru vyresim sam potunenim pistku nebo vymenou celeho predniho systemu;
@ dovezu to do jejich autorizovaneho servisu,kde mi to urcite spravi za 3,50 Kč.
2 reakcí na tento příspěvek Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
"dvojklik" nic nezlepsuje
Ahoj, podobný problém jsem měl na své zxr 400 (dával jsem nová těsnění pístků, pancéřovky a repasoval pumpu).Brzdy jsou velmi podobné jako tvoje ( 8 pístků, dělený třmen).Odvzdušnil jsem přes šrouby, ale páčka šla pořád skoro až k řídítku.Bubliny už žádně nešly, ani ze šroubů a ani z nádobky na brzd.kapalinu.Brzdy sice brzdily. ale páčka měla pořád dlouhý chod (přitom ani napumpováním páčky se nic nezměnilo).
Problém jsem vyřešil rozebráním brzdové pumpy, kterou jsem zafixoval otvorem vzhůru, nalil do ní kapalinu, pak opatrně vložil pístek s těsněním a pružinou, aby byla kapalina v celém systému a pumpu uzavřel.Pak stačilo párkrát zapumpovat a páčka okamžitě ztvrdla.Teď mi stačí tak dva centimetry a je natvrdo.
Myslím si, že v brzdové pumpě byla bublina vzduchu, která nešla přes těsnění a pohybovala se tam a zpátky a tím způsobovala dlouhý chod páčky.
Nevím jestli to tvůj problém vyřeší, ale možná by to za pokus stálo.Tak ať se zadaří
Problém jsem vyřešil rozebráním brzdové pumpy, kterou jsem zafixoval otvorem vzhůru, nalil do ní kapalinu, pak opatrně vložil pístek s těsněním a pružinou, aby byla kapalina v celém systému a pumpu uzavřel.Pak stačilo párkrát zapumpovat a páčka okamžitě ztvrdla.Teď mi stačí tak dva centimetry a je natvrdo.
Myslím si, že v brzdové pumpě byla bublina vzduchu, která nešla přes těsnění a pohybovala se tam a zpátky a tím způsobovala dlouhý chod páčky.
Nevím jestli to tvůj problém vyřeší, ale možná by to za pokus stálo.Tak ať se zadaří

Brzdu mám taky měkčí, nejde sice až k heftu ale delší zdvih má (radiální Brembo). Praktikuji jednu věc kterou mi poradil jeden motorkář. Po zaparkování přitáhnu gumičkou z duše (v mém případě používám pásek co se dává mezi lyže se suchým zipem) páčku brzdy k heftu. Nechávám to tak pořád a je to sakra rozdíl oproti tomu když to zapomenu. Vyzkoušej.
1 reakcí na tento příspěvek Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
1 reakcí na tento příspěvek Speed Triple 1050 2006 Přední brzda
Teď už by to mělo jít.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... | Apo-Rider | 8 | 7.9.2024 v 13:48 kratkej01 |
Klíč na utažení řetězu triumph Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 | Dikobraz | 10 | 20.4.2024 v 20:49 Marty_B |
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... | kokoška. | 4 | 8.4.2024 v 15:18 pepe100 |
Nenabíjí se baterie Triumph Speed Triple | blážič | 11 | 7.4.2024 v 13:49 JMan |
Sundání olejové vany Triumph Speed Triple | vr46. | 4 | 3.4.2024 v 22:44 Valve |