Téma: Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt
 
13.3.2008 v 22:08
Zajímalo by mě jestli si tady někdo dělá sám GO motoru a ceny všech dílů.
Koupil jsem yz250f/yzf250 ´02 Prodávající říkal že má tak 60mth najeto. Motorka jede super, žádný divný zvuky, ani nic co by ukazovalo že je něco v nepořádku ale pro jistotu jsem dnes stím byl v servisu tady v okolí a tam říkali že je potřeba to otevřít a prohlídnout, ale že jsem si vybral motorku která je hodně náročná na údržbu. Prej že 2takt by byl o hodně levnější. Říkal něco kolem 25tis KČ za GO motoru 4taktu když se to udělá včas, do 100MTH. Že tam budu muset nechat motorku urcite 2 týdny až měsíc než všechny díly dorazí. Proč tak dlouho?
Pak říkali že když přijdu pozdě a uvnitř motoru už bude něco špatně může se oprava vyšplhat až na 50 tisíc. Připadá mi to docela dost. Hledal jsem na netu ceny pístů, ojnic a ventilů. Našel jsem ceny které zas až takhle vysoké nebyli a v porovnání s 2takt 250 yz byli jen o něco dražší např. pístní sada byla pro yz 3000kč a pro yzf 3700kč, jiné díli byli taky cenově dost blízko sebe u 2 i 4taktu. Tak nevim. Myslím ale taky že z těch 25ti tisíc je tak 6 tisíc za práci a 6 tisíc za předražené díly. To znamená že kdybych si to udělal sám měl bych to za cca 13tisíc Kč. Proto mě zajímá jestli si tohle člověk který se moc v motorkách nevyzná může udělat i sám. Objednat potřebné díly a vyměnit je. Vždyt je to nakonec jen pár šroubků, nebo se mýlim?

1. Zajímá mě jak se pozná co je protžeba vyměnit.?
2. Co vše se přesně mění při takové GO motoru.
3. Po kolika hodinách přibližně je potřeba vyměnit díly a jaké?

Tady na forum se píše že u KTM i u jiných yamah vydrží písty snadno 250mth. Je to pravda? Tak co oni o 100mth?

Dík za rady.


Naposledy editováno 05.04.2009 01:12:23

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

26.4.2008 v 09:05 | Nahoru | #31

Kopec>Je fakt,že jsem ještě nikoho neslyšel stěžovat si na WR.Takže něco na tom bude,že motor má Yama zmáklej.



tak zaklepek tady na foru na "sla" .. sem se tvemu prispevku docela zasmal

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

26.4.2008 v 09:23 | Nahoru | #32
Jinak nevim z ceho jsi usoudil ze pro hobby jezdeni do lesa a na technicky pasaze bude nejlepsi krosovej 250 4t ?? za 1. to je na provoz fakt skoro nejdrazsi motka a za 2 uz jenom prevody se do lesa vubec nehodi a prubeh vykonu taky ne.. jinak dbej peclive udrzby, znamej pretahl u zanovni masiny olej o 50% a spadl do toho za vic jak 70t.. komplet osazena hlava, valec, pist..
bylo to tu uz zmineno ale kdyz jsi porovnaval ceny nd 2t vs 4t tak by mi zajimalo jakej pomer ti vysel u ventilu, tesneni, vacek, rozvodaku, voditek atd...

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

26.4.2008 v 10:55 | Nahoru | #33

Troj11>Jinak nevim z ceho jsi usoudil ze pro hobby jezdeni do lesa a na technicky pasaze bude nejlepsi krosovej 250 4t ?? za 1. to je na provoz fakt skoro nejdrazsi motka a za 2 uz jenom prevody se do lesa vubec nehodi a prubeh vykonu taky ne.. jinak dbej peclive udrzby, znamej pretahl u zanovni masiny olej o 50% a spadl do toho za vic jak 70t.. komplet osazena hlava, valec, pist..
bylo to tu uz zmineno ale kdyz jsi porovnaval ceny nd 2t vs 4t tak by mi zajimalo jakej pomer ti vysel u ventilu, tesneni, vacek, rozvodaku, voditek atd...



Zajímá mě teda co je podle tebe nejlepší do lesa. Nebaví mě jet 120tkou na rovných lesních nebo polních cestách, hlavně mě baví výjezdy. Proto myslím že převody jsou přesně to správné. Neříkám že je to to nejlepší, nevyzkoušel jsem všechno, jen říkám že jsem spokojen stim jak se moto v lese chová, a hlavně jak hodně lidí říká že motokrosový japonci nejsou do lesa vhodný.

Jinak jestli zaplatím za sezonu 10tis. za 2takt nebo 20tis. za 4takt, to neřeším. Jestli to vůbec tak velký rozdíl bude když člověk jezdí jen hobby.
a hlavně když čtu a slyším jak velký rozdíl je to ovládat 2t nebo 4takt. Jasně že 2takt má mnohem mín toho co by se mohlo vysrat, ale jak říkám nejsem ten který hledá jen to nejlevnější na ukor všeho. Uvidíme jak dlouho moto vydrží. Moto sem chtěl vozit každých 10 motohodin do servisu na prohlídku ventilů, ale bylo mi řečeno že to neni potřeba tak často.
Stejně zajímavý je jak se vaše názory liší. Jeden říká že bez velkých investic najede v poho 200mth a druhý už mění při 20 mth ventily atd.

Naposledy editováno 05.04.2009 02:42:59

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

26.4.2008 v 14:51 | Nahoru | #34
ja jsem se parkrat povozil na yzf250.. na motokrosu krasa ale v terenu nic moc (kdyz srovnam s dvoutaktni ktm i endurovym 4t) je jasny ze kdyz jsi driv na nicem podobnym nejezdil tak se te to zda fantasticky.. me se na tom nelibi ze to ma vysokej volnobeh a je to haklivy na podtoceni- proste bafne a stoji.. kdyz splhas na exc 300 do kopce tak ji muzes podtocit i pod volnobeh, sice skyta ale nechcipne ti, a spolu s dlouhou jednickou.. :o
proste kdyz si posadim vedle sebe 300 2t a 250 4t tak v mych ocich nezvitezi 250 4t v nicem..
ale je to muj nazor, pokud jsi spokojen tak je to jen dobre

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

26.4.2008 v 15:23 | Nahoru | #35

Troj11>ja jsem se parkrat povozil na yzf250.. na motokrosu krasa ale v terenu nic moc (kdyz srovnam s dvoutaktni ktm i endurovym 4t) je jasny ze kdyz jsi driv na nicem podobnym nejezdil tak se te to zda fantasticky.. me se na tom nelibi ze to ma vysokej volnobeh a je to haklivy na podtoceni- proste bafne a stoji.. kdyz splhas na exc 300 do kopce tak ji muzes podtocit i pod volnobeh, sice skyta ale nechcipne ti, a spolu s dlouhou jednickou.. :o
proste kdyz si posadim vedle sebe 300 2t a 250 4t tak v mych ocich nezvitezi 250 4t v nicem..
ale je to muj nazor, pokud jsi spokojen tak je to jen dobre



to je ale celkem nespravedlivý porovnávat 300 2T a 250 4T...kdyby jsi měl porovnání s 450 4T tak by jsi třeba taky ,mluvil jinak

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

27.4.2008 v 00:10 | Nahoru | #36
Troj11> a není ta 300 2t moc vzteklá? Zvezl jsem se na GG 300r a nebylo to pro mě nic příjemnýho. Zatáhneš jen trochu víc za plyn a zvedá se na zadní a celý takový uplně jiný, nic poholdnýho. Právě se mi líbí že tu mou mam pořád docela pod kontrolou a můžu pořádně tahat za plyn a ve výjezdech ji pořádně nechat řvát a hrát si se spojkou. Zatim bych 300 2t nechtěl.

Naposledy editováno 05.04.2009 03:04:59

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

27.4.2008 v 11:30 | Nahoru | #37
Byl jsem naopak rád že jsem sehnal 250 4takt. Hodně lídí, i tady na foru říká jakej zabiják je 250/300 2T, že pro hobíka to vůbec není vhodný, akorát tak na zmrzačení. Když vidím videa z ježdění up hill/do kopce, tak 2takt se často v pulce kopce zahrabe nebo mu to vylítne na zadní. Jiná možnost by byla 125 2t, ale oproti tomu je 250 4t zase lepší.

Naposledy editováno 05.04.2009 03:06:04

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

27.4.2008 v 13:55 | Nahoru | #38
Najivně sem si myslel že to projedu.

[img]

Naposledy editováno 27.04.2008 21:20:52

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

27.4.2008 v 21:17 | Nahoru | #39
Dadula> Ty tam nemáš měřič motohodin, že píšeš ze začátku má natočeno asi 60 mth? Já jsem koupil Yamahu WR 250F 4T, to je stejný jak u YZ 250, až bude čas pokecáme. Mám už přes sto mth. Kolik jsi za ni dal?

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

27.4.2008 v 21:27 | Nahoru | #40
Like> měříč mth tam nemám.
WR bude mít asi delší převody vid.?

Naposledy editováno 05.04.2009 02:54:49

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

27.4.2008 v 21:42 | Nahoru | #41
Dadula> To se špatně odhadují ty motohodiny, to tam můžeš mít daleko víc, ten co prodává si nebude přidávat . Jinak co mám je ostry enduro, výkon asi 28kW a prej je motor stejný jak YZ 250F, tak nevím. Jestli jsou tam jiný kolca v převodech, nevím. Jinak po sto mth mám vyměněný jen píst. Byla v servise a prej není nic dalšiho třeba měnit. Olej měním po 15 mth. Jezdím rekreačně po lese.

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

27.4.2008 v 21:48 | Nahoru | #42
to jestli měla opravdu jen 60 najeto na 100% nevím, v servisu říkali že si myslí že má určitě 100 najeto. Jak je to přesně s těma motohodinama?, ja to zatim beru 1 na 1. vím že měřič měří otáčky ale dá se to nějak průměrně odhadnout?

Naposledy editováno 05.04.2009 02:57:47

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

27.4.2008 v 22:16 | Nahoru | #43
Dadula> Říkal ti původní majitel co na ni dělal, nebo neviš nic? Jako rozvoďák,píst, ventily atd. Já si myslím,že když jedu do lesa, tak jezdím delší dobu, než se mi ukáže na měřiči mth, protože ji vytáčím jen občas. Kdybys jel na trati do plných, tak možná bude kratší jak hodina.
Já mám ročník 2005 na podzim koupená nová, na trati prej nejela, tak snad ty hodiny odpovídají. Je to moje první dobrá motorka (po fichtlu a upravené zetce 150). Tak mě celkem děsí ty náklady na provoz a časté výměny. A to se zatím nic nevysypalo. Ale takové svezení něco stojí.

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

28.4.2008 v 14:26 | Nahoru | #44
tady nejde o to jakou srovnavas kubaturu tady srovnavas libovolnou motku na jezdeni po lese.. proto jsem psal co jsem psal, u ktm300 se da snizit vykon na uroven ty tvoji 250 4t a je to pak opravdu hodna masina, otevrena k tem 60k to pro zacinajiciho jezdce opravdu moc neni.. co ovsem plati obecne- kdyz do lesa, na vyjezdy a technicky pasaze tak jedine enduro.. vcera jsem byli jezdit s kamosem co ma exc 125 a docela mi fascinovalo co s tou malo "slabou" mrchou vyjede- diky tomu ze ma fantasticky pomalou jednicku a velkej rozsah pouzitelnejch otacek tak se to vysplha fakt skoro vsude..

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

28.4.2008 v 19:34 | Nahoru | #45
Říkal že na ni ještě nic neměnil ale že ma jen 60 najeto, to by pak souhlasilo. Wr250f je enduro. Co je teda na ní jiný mimo světel a el.startéru než na yz250f.?

Naposledy editováno 05.04.2009 03:03:20

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

28.4.2008 v 19:36 | Nahoru | #46
Dadula> podvozek je jasnej, průběh motoru dělá taky hodně, převody jsou jasný...

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

28.4.2008 v 19:39 | Nahoru | #47
hAjPR> co myslíš tím že podvozek je jasnej a převody jsou jasný? Jako jasně jiný na wrf než na yzf?

Naposledy editováno 28.04.2008 19:40:39

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

28.4.2008 v 19:45 | Nahoru | #48

Dadula>hAjPR> co myslíš tím že podvozek je jasnej a převody jsou jasný? Jako jasně jiný na wrf než na yzf?



ano, přesně tak...tak je tomu na většině endur...ale nevim vše přesně ohledně Yamahy...taková je zkušenost od KTM

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

28.4.2008 v 19:47 | Nahoru | #49
hAjPR> a třeba s těma převodama by nešlo něco udělat, jako třeba dát jiný kolečka? Zajímalo by mě jak velkej rozdíl to bude..

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

28.4.2008 v 19:49 | Nahoru | #50

Dadula>hAjPR> a třeba s těma převodama by nešlo něco udělat, jako třeba dát jiný kolečka? Zajímalo by mě jak velkej rozdíl to bude..



Cenovej docela citelnej

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

28.4.2008 v 19:50 | Nahoru | #51
můžeš dát jiný rozety, ale to si pomůžeš tak na půl...

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

28.4.2008 v 19:55 | Nahoru | #52
Like> Můžeš sem napsat kolik zubů máš na rozetách na tvý wrf?

Naposledy editováno 28.04.2008 19:56:19

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

28.4.2008 v 20:47 | Nahoru | #53
jestli te muzu poradit tak takovyhle uvahy asi rovnou zavrhni.. kamos kterej s nama chtel jezdit do lesa si koupil taky krosovyho sx 450, kdyz jsme mu vsichni rikali at si to nekupuje tak byl tvrdohlavej.. a po dvou vyjizdkach zacal resit to co jsme mu vsichni rikali- proste kros na enduro neni.. dokoupil 2 kvalty do prevodovky, dal jinou rozetu a kolecko ale pak si zase stezoval ze kdyz naladi jednicku aby jela endurove na tezky pasaze, tak pak nedela nic jinyho nez radi a ze 6ka jede pomalu, pak zacal vymyslet takovy blbiny ze pritizi kliku, zmensi kompresni pomer, da jinej svod a vyfuk a furt laboroval a furt byl nestastnej ze to neni ono a my jsme na nej furt cekali protoze mu to v tezkych pasazich furt chcipalo a nez to nastartoval tak byl tak hotovej ze zase nemohl uz jet dal......
no a pak to prodal, koupil si enduro 450 a po prvnich par vyjezdech vypadal jak po prvnim orgasmu.. proste enduro no..

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

28.4.2008 v 21:01 | Nahoru | #54
Dadula> tak jsem to spočítal a je to 13/52 zubů. Já jsem někde četl na webu, že WR 250F převzala motor z YZ, proto to píšu, jinak jestli je rám jinej nebo převody nevím. Ale některý den se stavím za servisákem co dělá yamahy ve Zvoli a zeptám se ho na shodnost těchto věcí WR a YZ.

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

28.4.2008 v 21:16 | Nahoru | #55
Dadula> jak jsi na té fotce s tim obvazem, to sis přivodil na té bažince Fantomasi? To chtělo řešit plynem a nadhodit předek, zadek už si poradí ale ono se to kecá

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

28.4.2008 v 21:52 | Nahoru | #56
Troj11> "dokoupil 2 kvalty do prevodovky" hmmmm pokud to jde tak se omlouvam ale prijde mi to jako zhovadilost

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

28.4.2008 v 22:21 | Nahoru | #57
Miras87>
nejen ze to jde, ale je to u mnoha profiku bezna zalezitost kdyz predelavaj kvuli vetsimu vykonu, odpruzeni atd sx na zavody endura, v tomhle je ktm zlata.. sx je z fabriky 4kvalt, hridele v prevodovce jsou ovsem stejny a radici valec je zaslepenej na 5 a 6 tedy posledni 2 polohy, nevim tedy co te na tom prijde "zhovadileho" ?
konkretne jednotlive prevodove pomery jednotlivych stupnu sx vs exc jsou ke stazeni soucasti manualu na ktm.at jestli se nepletu 234 jsou u obou stejny, exc ma navic extremne kratkou 1 a pak 56

Naposledy editováno 28.04.2008 22:24:09

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

28.4.2008 v 23:08 | Nahoru | #58

RadiXS>Zas to není takové drama. Dřív jsem se taky divil klukům, že šli do 250 4T, ale jak vidím, byly to spíš předsudky podložené názory lidí, kteří tu motorku neměli či nemají.
Pokud se bavíme o hobby ježdění, tak např u nás jezdí kluk YZF250 ,'02 (od funglovky) a jediné co na motoru dělal, byl píst a rozvoďák. Ventily jsou stále původní a má najeto skoro 200MTH. Jezdí normálně i enduro výlety. K moto má vztah asi takový, že až se to rozsype, tak ji prodá na díly, páč stejně by za ni teď dostal tak max 55litrů. A že měl něco měnit či neměl ho netrápí, páč moto jezdí bez problémů.
Ale jde hlavně o to, že s 250F si jízdu fakt užívá a musím mu dát za pravdu, páč jsem na tom taky kroužil a oproti 450 je hodně user-friendly a když potáhneš, tak to taky jede fest.
A takových lidí, co jezdí enduro na YZF250,400,426 staršího data výroby znám víc. V motorech chrastí kde co, ale jedou
pořád lol Chce to se s tím asi tak nesrat, nebýt otrokem motorky a radši jezdit...



Noo mohu jen potvrdit že neznám hobbíka myslím víkenďáky co by měl někdo něco vážnýho s motkou... motka je stavěná na daleko větší voves než jsme schopný jí dát ..bavím se o víkenďákách
a mohu jen potvrdit že chlapi co maj i starší 4T 04,05,06 tak dodržujou jen výměnu volejů sem tam něco promažou ale jinak nic nedělaj.
Myslím si že pokud to koupil a jede to, tak je zbytečný se do toho hrabat a šťourat ...je jasný že když to někam doveze tak z něj akorát ztáhnou kůži a peněžně vočešou.....jsem tedy pro aby jezdil a dodržoval základ hotovo. :\

Naposledy editováno 28.04.2008 23:09:51

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

29.4.2008 v 07:09 | Nahoru | #59
Dadula> Kazdych 10 mth vozit moto do servisu? Hmmm, tak to te tich 20tis. Kc rocne stacit nebude.

Yamaha YZ250f / YZF 250 4takt

29.4.2008 v 08:29 | Nahoru | #60
Mám yz 450/04 kromě výměn oleje, lití benzínu a občasnýho seřízení ventilů, který mi dělá náš díler yamahy nic... ad ventily- včera jsem mluvil s pánem, jehož syn závodí na yzf 250. Poučen zdejšími odborníky jsem mu položil otázku po kolika motohodinách je(ventily) mění. nejdřív myslel, že sem magor a pak mi přátelsky s mechanikem vysvětlili, že ventily se NEMĚNÍ, ale seřizují- pro informaci, ta jejich 250 má najeto 100 hodin a půjde jen na výměnu pístu, a je jetá fest na závodech. Čili chce to míň opravovat, víc jezdit a hlavně si dávat bacha ne servízy
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist