Koupil jsem yz250f/yzf250 ´02 Prodávající říkal že má tak 60mth najeto. Motorka jede super, žádný divný zvuky, ani nic co by ukazovalo že je něco v nepořádku ale pro jistotu jsem dnes stím byl v servisu tady v okolí a tam říkali že je potřeba to otevřít a prohlídnout, ale že jsem si vybral motorku která je hodně náročná na údržbu. Prej že 2takt by byl o hodně levnější. Říkal něco kolem 25tis KČ za GO motoru 4taktu když se to udělá včas, do 100MTH. Že tam budu muset nechat motorku urcite 2 týdny až měsíc než všechny díly dorazí. Proč tak dlouho?
Pak říkali že když přijdu pozdě a uvnitř motoru už bude něco špatně může se oprava vyšplhat až na 50 tisíc. Připadá mi to docela dost. Hledal jsem na netu ceny pístů, ojnic a ventilů. Našel jsem ceny které zas až takhle vysoké nebyli a v porovnání s 2takt 250 yz byli jen o něco dražší např. pístní sada byla pro yz 3000kč a pro yzf 3700kč, jiné díli byli taky cenově dost blízko sebe u 2 i 4taktu. Tak nevim. Myslím ale taky že z těch 25ti tisíc je tak 6 tisíc za práci a 6 tisíc za předražené díly. To znamená že kdybych si to udělal sám měl bych to za cca 13tisíc Kč. Proto mě zajímá jestli si tohle člověk který se moc v motorkách nevyzná může udělat i sám. Objednat potřebné díly a vyměnit je. Vždyt je to nakonec jen pár šroubků, nebo se mýlim?
1. Zajímá mě jak se pozná co je protžeba vyměnit.?
2. Co vše se přesně mění při takové GO motoru.
3. Po kolika hodinách přibližně je potřeba vyměnit díly a jaké?
Tady na forum se píše že u KTM i u jiných yamah vydrží písty snadno 250mth. Je to pravda? Tak co oni o 100mth?
Dík za rady.
Naposledy editováno 05.04.2009 01:12:23
bylo to tu uz zmineno ale kdyz jsi porovnaval ceny nd 2t vs 4t tak by mi zajimalo jakej pomer ti vysel u ventilu, tesneni, vacek, rozvodaku, voditek atd...
Troj11>Jinak nevim z ceho jsi usoudil ze pro hobby jezdeni do lesa a na technicky pasaze bude nejlepsi krosovej 250 4t ?? za 1. to je na provoz fakt skoro nejdrazsi motka a za 2 uz jenom prevody se do lesa vubec nehodi a prubeh vykonu taky ne.. jinak dbej peclive udrzby, znamej pretahl u zanovni masiny olej o 50% a spadl do toho za vic jak 70t.. komplet osazena hlava, valec, pist..
bylo to tu uz zmineno ale kdyz jsi porovnaval ceny nd 2t vs 4t tak by mi zajimalo jakej pomer ti vysel u ventilu, tesneni, vacek, rozvodaku, voditek atd...
Zajímá mě teda co je podle tebe nejlepší do lesa. Nebaví mě jet 120tkou na rovných lesních nebo polních cestách, hlavně mě baví výjezdy. Proto myslím že převody jsou přesně to správné. Neříkám že je to to nejlepší, nevyzkoušel jsem všechno, jen říkám že jsem spokojen stim jak se moto v lese chová, a hlavně jak hodně lidí říká že motokrosový japonci nejsou do lesa vhodný.
Jinak jestli zaplatím za sezonu 10tis. za 2takt nebo 20tis. za 4takt, to neřeším. Jestli to vůbec tak velký rozdíl bude když člověk jezdí jen hobby.
a hlavně když čtu a slyším jak velký rozdíl je to ovládat 2t nebo 4takt. Jasně že 2takt má mnohem mín toho co by se mohlo vysrat, ale jak říkám nejsem ten který hledá jen to nejlevnější na ukor všeho. Uvidíme jak dlouho moto vydrží. Moto sem chtěl vozit každých 10 motohodin do servisu na prohlídku ventilů, ale bylo mi řečeno že to neni potřeba tak často.
Stejně zajímavý je jak se vaše názory liší. Jeden říká že bez velkých investic najede v poho 200mth a druhý už mění při 20 mth ventily atd.
Naposledy editováno 05.04.2009 02:42:59
proste kdyz si posadim vedle sebe 300 2t a 250 4t tak v mych ocich nezvitezi 250 4t v nicem..
ale je to muj nazor, pokud jsi spokojen tak je to jen dobre
Troj11>ja jsem se parkrat povozil na yzf250.. na motokrosu krasa ale v terenu nic moc (kdyz srovnam s dvoutaktni ktm i endurovym 4t) je jasny ze kdyz jsi driv na nicem podobnym nejezdil tak se te to zda fantasticky.. me se na tom nelibi ze to ma vysokej volnobeh a je to haklivy na podtoceni- proste bafne a stoji.. kdyz splhas na exc 300 do kopce tak ji muzes podtocit i pod volnobeh, sice skyta ale nechcipne ti, a spolu s dlouhou jednickou.. :o
proste kdyz si posadim vedle sebe 300 2t a 250 4t tak v mych ocich nezvitezi 250 4t v nicem..
ale je to muj nazor, pokud jsi spokojen tak je to jen dobre
to je ale celkem nespravedlivý porovnávat 300 2T a 250 4T...kdyby jsi měl porovnání s 450 4T tak by jsi třeba taky ,mluvil jinak
Naposledy editováno 05.04.2009 03:04:59
Naposledy editováno 05.04.2009 03:06:04
Naposledy editováno 05.04.2009 02:57:47
Já mám ročník 2005 na podzim koupená nová, na trati prej nejela, tak snad ty hodiny odpovídají. Je to moje první dobrá motorka (po fichtlu a upravené zetce 150). Tak mě celkem děsí ty náklady na provoz a časté výměny. A to se zatím nic nevysypalo. Ale takové svezení něco stojí.
no a pak to prodal, koupil si enduro 450 a po prvnich par vyjezdech vypadal jak po prvnim orgasmu.. proste enduro no..
nejen ze to jde, ale je to u mnoha profiku bezna zalezitost kdyz predelavaj kvuli vetsimu vykonu, odpruzeni atd sx na zavody endura, v tomhle je ktm zlata.. sx je z fabriky 4kvalt, hridele v prevodovce jsou ovsem stejny a radici valec je zaslepenej na 5 a 6 tedy posledni 2 polohy, nevim tedy co te na tom prijde "zhovadileho" ?
konkretne jednotlive prevodove pomery jednotlivych stupnu sx vs exc jsou ke stazeni soucasti manualu na ktm.at jestli se nepletu 234 jsou u obou stejny, exc ma navic extremne kratkou 1 a pak 56
Naposledy editováno 28.04.2008 22:24:09
RadiXS>Zas to není takové drama. Dřív jsem se taky divil klukům, že šli do 250 4T, ale jak vidím, byly to spíš předsudky podložené názory lidí, kteří tu motorku neměli či nemají.
Pokud se bavíme o hobby ježdění, tak např u nás jezdí kluk YZF250 ,'02 (od funglovky) a jediné co na motoru dělal, byl píst a rozvoďák. Ventily jsou stále původní a má najeto skoro 200MTH. Jezdí normálně i enduro výlety. K moto má vztah asi takový, že až se to rozsype, tak ji prodá na díly, páč stejně by za ni teď dostal tak max 55litrů. A že měl něco měnit či neměl ho netrápí, páč moto jezdí bez problémů.
Ale jde hlavně o to, že s 250F si jízdu fakt užívá a musím mu dát za pravdu, páč jsem na tom taky kroužil a oproti 450 je hodně user-friendly a když potáhneš, tak to taky jede fest.
A takových lidí, co jezdí enduro na YZF250,400,426 staršího data výroby znám víc. V motorech chrastí kde co, ale jedou
pořád lol Chce to se s tím asi tak nesrat, nebýt otrokem motorky a radši jezdit...
Noo mohu jen potvrdit že neznám hobbíka myslím víkenďáky co by měl někdo něco vážnýho s motkou... motka je stavěná na daleko větší voves než jsme schopný jí dát ..bavím se o víkenďákách
a mohu jen potvrdit že chlapi co maj i starší 4T 04,05,06 tak dodržujou jen výměnu volejů sem tam něco promažou ale jinak nic nedělaj.
Myslím si že pokud to koupil a jede to, tak je zbytečný se do toho hrabat a šťourat ...je jasný že když to někam doveze tak z něj akorát ztáhnou kůži a peněžně vočešou.....jsem tedy pro aby jezdil a dodržoval základ hotovo. :\
Naposledy editováno 28.04.2008 23:09:51