globalmoto_kveten





Téma: Renovace kola Favorit
 
15.2.2019 v 15:56
Dostalo se ke mě staré kolo Favorit které bych rád uvedl do původního stavu.
Obracím se proto s prosbou na někoho, kdo o těchto kolech něco ví, potřeboval bych pár věcí.
Pozná někdo z fotek o jaký model popř. rok se jedná ? Galusky, vpředu dvojtalíř, vzadu pětikolečko.
Kde se dnes dají sehnat origo věci na tato kola, protože předpokládám že v současných cyklocentrech na to nic mít nebudou ?
A zatím poslední dotaz, chtěl bych ho nalakovat originální modrou metalízou, zná někdo název té barvy popř. kód ?
Díky moc za jakoukoli užitečnou informaci.



(reakce na) Renovace kola Favorit

17.2.2019 v 01:30 | Nahoru | #31
Vlada> presne tak, a co F1 ale bejt to F2(drahovka) to by byla teprv parada... a uplne nejlip treba special koza ...sednout na to na klopenym velodromu muselo bejt vo strach, ale letet to muselo moc pekne...

Naposledy editováno 17.02.2019 01:38:00

1 reakcí na tento příspěvek Renovace kola Favorit

17.2.2019 v 10:19 | Nahoru | #32
Kerut: Dík za info.
Zeptám se asi úplně blbě, jak poznám jestli to má kola 622 nebo 630 ?

(reakce na) Renovace kola Favorit

17.2.2019 v 10:41 | Nahoru | #33
PinkPanther> byva to napsane (na Fa spis vyrazene, rafky jsouFe) na rafku, pujde to zmerit ale R ti u gluskovyho rafku z hlavy nereknu, to vygooglis, taky muzes vzit 622 kolo (od nekoho kdo ma silicku) a strcit do stavby - hned uvidis jestli sedi brzdy na rafek .. a v praxi pak bohuzel tak, ze na to proste nenarves 622 galdu ani kdyby ses ..... stejne jako nedavno muj soused, montuje, nadava, nadava, tak jsem mu rikal jaky ma kola - on ono je vic rozmeru ? - koukame na rafek a tam presne 630 jinak googli po kolarskejch webech, o fackach jetam informaci fakt mraky, dokonce jednotlivy typy a odlisnosti resej atd..

Naposledy editováno 17.02.2019 10:42:22

Renovace kola Favorit

17.2.2019 v 11:54 | Nahoru | #34
Kerut: Díky, takže mám 622 na obou pláštích sem našel toto:

Renovace kola Favorit

17.2.2019 v 14:46 | Nahoru | #35
tak to vypada dobre kazdopadne ten rafek je solidne probrzdenej, takze kola naplet nova..

Renovace kola Favorit

17.2.2019 v 17:24 | Nahoru | #36
Jo, s novým výpletem a ráfkama počítám.

Renovace kola Favorit

17.2.2019 v 17:47 | Nahoru | #37
Taky mám doma starýho fafíka,jízda na tom je retro jako blázen.

(reakce na) Renovace kola Favorit

17.2.2019 v 19:35 | Nahoru | #38
PinkPanther> Aha , tak to se omlouvám.

3 reakcí na tento příspěvek Renovace kola Favorit

22.2.2019 v 11:30 | Nahoru | #39
Ahoj,
přidám se z dotazem, mohl by mi někdo poradit co je to za přesný typ kola Favorit? Je to v autentickém minimálně používaném origo stavu, tak jak se to koupilo nové.
Bylo mi řečeno že to je závodní model F1 , ale to si osobně nemyslím, už kvůli těm komponentům.

Jaké může mít cca cenu a je to sběratelský kousek, nebo spíš bezcené obyčejné kolo v hodnotě max pár set korun?

díky

1 reakcí na tento příspěvek Renovace kola Favorit

22.2.2019 v 14:25 | Nahoru | #40
Parádní , to se ten můj vrak s tímhle vůbec nedá rovnat.

(reakce na) Renovace kola Favorit

22.2.2019 v 18:40 | Nahoru | #41
[quote=PinkPanther]Parádní , to se ten můj vrak s tímhle vůbec nedá rovnat.[/quot

Ten můj taky ne

Renovace kola Favorit

22.2.2019 v 18:52 | Nahoru | #42
Právě kvůli tomu stavu zvažuju udělat z toho raději něco takového

2 reakcí na tento příspěvek Renovace kola Favorit

22.2.2019 v 21:00 | Nahoru | #43
A brzdit budeš na pekaře ?

(reakce na) Renovace kola Favorit

22.2.2019 v 21:07 | Nahoru | #44
mari> https://cs.wikipedia.org/wiki/Favorit_(j%C3%ADzdn%C3%AD_kolo)#Favorit_F1
Edit: kvůli nekorektním znakům je potřeba zkopírovat celý odkaz do příkazového řádku
Kolo je nutno konfrontovat s jinýma fotkama, které jsou v hojném množství na webu.
Podle mě je to F1 na Waltru. 60cm nebo 62cm rám se na obyč favority nedával, zadní stavba je kratší, navářka na přehazku, příčky zadní vidlice jsou trubky a ne plechy.
Peněžní hodnota je věcí nabídky a poptávky. Já bych ti za to nedal nic, protože kolo mám a za pět tisíc můžeš mít stokrát lepší silničku. Ale třeba se časem nějaký pošuk najde.

Naposledy editováno 23.02.2019 08:24:12

(reakce na) Renovace kola Favorit

22.2.2019 v 21:15 | Nahoru | #45
mari> Ahoj, no to už je něco jiného. Favorit Special, s kompletní výbavou Walter. Nic se zdá nechybí. Je to zajímavý sběratelský kousek, kompletní, cenu bych odhadoval tak 8 000 - 12 000 czk, zaleží zda nerazíš na někoho kdo to chce. Určite takové kolo v původním stavu má cenu. Nevyhazovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace kola Favorit

23.2.2019 v 07:56 | Nahoru | #46

535xv píše: A brzdit budeš na pekaře ?


Brzdí se zašlápnutím dozadu, ne ? Aspoň dřív to tak u některých kol bylo.

(reakce na) Renovace kola Favorit

23.2.2019 v 08:34 | Nahoru | #47

PinkPanther píše: Brzdí se zašlápnutím dozadu, ne ? Aspoň dřív to tak u některých kol bylo.



Torpédo,ale favorit to nemá,ten má volnoběžku ..

(reakce na) Renovace kola Favorit

23.2.2019 v 18:36 | Nahoru | #48
535xv> Brzdit bude nohama. ( Nohama po zemi ).

Naposledy editováno 23.02.2019 18:38:41

1 reakcí na tento příspěvek Renovace kola Favorit

23.2.2019 v 22:02 | Nahoru | #49
Tohle je kolo FIXKA neboli SINGLESPEED. Stálý převod. Když se točí pedály, točí se i zadní kolo, žádné brzdy.
Někdo to prostě předělal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace kola Favorit

23.2.2019 v 23:03 | Nahoru | #50

martulik píše: Tohle je kolo FIXKA neboli SINGLESPEED. Stálý převod. Když se točí pedály, točí se i zadní kolo, žádné brzdy.
Někdo to prostě předělal.



to co popisujes neni FIXKA nybrz FESTKA
fixka - fixni (jeden, bez saltru) prevod, kolecko je ale na volnobezce a brzdi to brzdama, nebo na "vylepsene volnobezce" kde se brzdi slapnutim dozadu
festka - pastorek je na fest, dotazeny matici, a prakticky "moderni vyraz" pro klasicke drahove kolo - brzdi se obdobne jako motorem, tzn nohama proti pedalum
(a nechapu jak na tom nekdo muze jezdit jinde nez na velodromu, nedejboze v provozu)

singlespeed jsou potom obe dve..

BTW to modry kolo nahore na prvni pohled fakt vypada jako F1, ale ruku do ohne za to nedam... takovej nejcitelnejsi znask je delka zadni stavby, resp. vzdalenost zadniho kola od sedlovky,..

1 reakcí na tento příspěvek Renovace kola Favorit

23.2.2019 v 23:29 | Nahoru | #51
F1 to neni. Uz mu to bylo receno i jinde, kde vlozil totozny dotaz.

(reakce na) Renovace kola Favorit

23.2.2019 v 23:44 | Nahoru | #52
VilemRD> jj, mas recht,. je to foceny trosku pod uhlem tak to vypada kratsi nez to panterovo, ale bude to stejnej ram.. zavodka mela mezi galdou a trubkou mezeru tak na dva prsty max..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace kola Favorit

24.2.2019 v 11:16 | Nahoru | #53
[quote=kerut]to co popisujes neni FIXKA nybrz FESTKA
fixka - fixni (jeden, bez saltru) prevod, kolecko je ale na volnobezce a brzdi to brzdama, nebo na "vylepsene volnobezce" kde se brzdi slapnutim dozadu
festka - pastorek je na fest, dotazeny matici, a prakticky "moderni vyraz" pro klasicke drahove kolo - brzdi se obdobne jako motorem, tzn nohama proti pedalum
(a nechapu jak na tom nekdo muze jezdit jinde nez na velodromu, nedejboze v provozu)

singlespeed jsou potom obe dve..

Říkej si tomu jak chceš.
Myslím,že je to vcelku jedno. U tohoto kola není ani tak důležité jeho přesné pojmenování, ale o to, jaký styl vyjadřuje. Nejspíš si na tom nikdy nejel. A rozhodně to není to pro každého.

http://mestonakole.e...omu-kolu-neco-chybi/

https://cs.wikipedia...C3%BDm_p%C5%99evodem

(reakce na) Renovace kola Favorit

24.2.2019 v 12:53 | Nahoru | #54

martulik píše: ale o to, jaký styl vyjadřuje. Nejspíš si na tom nikdy nejel. A rozhodně to není to pro každého.



zklamu te, ale byt na kole nejezdim kvuli stylu, tak jsem uz na drahovce jel - ovsem na velodromu, kam patri,..
...nejsem idiot abych jezdil po meste na drahovem kole, nebo treba na plochodrazni motorce

Naposledy editováno 24.02.2019 12:53:42

Renovace kola Favorit

24.2.2019 v 13:33 | Nahoru | #55
Ale zase to má výhodu, že se na tom dá i couvat
Pamatuju dobu, kdy ještě dávali v televizi kolovou a co na to dovedli bráchové Pospíšilové bylo až neskutečný

Renovace kola Favorit

24.2.2019 v 14:04 | Nahoru | #56
Nemáte někdo hokej v brzdách? Resp. v ovládání? Např. klasická ukrajina a hodně starý kola vzadu torpédo, přední brzda samo směšná, nějakej gumovej špalík, ALE ovládání na pravé ruce. Pak tenkrát třeba favorit, obě ruční, Ale přední na levé ruce, pravá zadní. To samý současný kola, horský atd. Teď nevím, jak to měla třeba babeta? No a standardní motorka přední pravá ruka. Mě třeba vadilo současný kolo pravá zadní a motorka, chtěl jsem to sjednotit, tak jsem si to přehodil na pravá přední. Ale stejně to není ono, protože z dětsví (a že je to už let) mám zafixovanej třeba smyk zadním kolem přes zadní brzdu a pořád ta pravá ruka se tam cpe?

Renovace kola Favorit

24.2.2019 v 15:00 | Nahoru | #57
jj, ja mam predni R a zadni L, ..neni to stand. ale treba Australani (C.Evans napr.) to bezne jezdi i v profibaliku na silnici (bejva pak prdel kdyz si musi pri defektu pujcit kolo od jineho jezdce )... asi bych to ani nepricital motorce, za me proste citlivejsi brzda na sikovnejsi ruce = zvyk.. jinak je to spis tema do vlakna sem

Renovace kola Favorit

24.2.2019 v 15:42 | Nahoru | #58
To asi jo, já ,že jsem si zase po letech vzpomněl na svý "fávo". To přehození je hlavně na pytel, když si to moje chce někdo půjčit. Tak mám i obavy, jak dojede:)
Zajímavý je, že když to teď tak počítám, tak léta stráveny na f. jsou v podstatě směšný s tím, co jsem zatím najezdil na motorce, ale ta pravá ruka na zadní na kole tam pořád částečně je.
Taky by mě zajímalo proč to takhle vzniklo,
když asi původně byly jen přední brzdy na pravé ruce.

Naposledy editováno 24.02.2019 15:42:46

Renovace kola Favorit

24.2.2019 v 15:54 | Nahoru | #59
Ty jo, ten strejda ví všechno:

IMHO angláni to mají logicky. První kola měla torpédo a jednu brzdu ovládanou z řidítek - přední a páčku na pravou ruku. Pak přibyla zadní na zbývající - levou - stranu řitítek.

Na kontinentě pak nějaký chytrák vymyslel, že když se jezdí vpravo, tak se víc ukazuje levou rukou (když se vracíš z předjíždění či objíždění, a někdy i při odbočování vpravo neukazuješ), pravá zůstává na řidítkách, a z důvodu přibržďování či dokonce nouzového brždění bude jistější mít tu pravou vzadu. Brždění přední brzdou s jednou rukou na řidítkách je prý nějaký špatný či co. Jako vysvětlení bych to přijal.

Zdroj této úvahy:
http://davesbikeblog...cz/2006/12/why-is...

Nicméně, rozhodovat o zapojení brzd podle toho, co je bezpečnější, při jízdě s jednou rukou na řidítkách, podle častějšího způsobu signalizace změny směru jízdy, mi přijde úchylné. Podle mne je totiž daleko logičtější v případě potřeby brzdění nejdřív chytit řidítka oběma rukama a pak teprve brzdit. A hodně jezdit lesem, kde nikomu nic neukazuju

Renovace kola Favorit

24.2.2019 v 15:56 | Nahoru | #60
Takže závěr je ten, proč nad něčím dlouho přemejšlet, když na netu je vše stokrát probraný horem dolem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist