Téma: Problém s řazením KTM 950 (990)
18.1.2018 v 09:31
Zdravím, protože došly nápady i (mj. I uznávaným servisním kapacitám) žádám o radu širokou veřejnost.
Motorka KTM 950 SER 2008, najeto 45100km.
Před časem (asi 3 - 4000km zpět) jsem si začal všímat, že nějáké kvalty mají při řazení větší odpor páky než ostatní. Bylo to různé a dočasné a za chvíli se to samo vyřešilo.
Naposledy po jízdě Praha - Plzeň po dálnici, 170 - 190km/h. Po příjezdu do Plzně a zkopání z 6 na 1 jsem tam pak za boha nemohl dát 2. Nohou to bylo nezařaditelné, musel jsem rukou, to samé ostatní kvalty. Po 30km klidné jízdy se to zase "opravilo" a řadilo to normálně. Samotné kvalty tam za všech okolností jdou zařadit, jen pohyb řadičky klade obrovský odpor.
Pak se objevil problém, že 5ka se tváří jako poslední rychlost. Při pokusu zařadit 6 je páka tvrdá.
Spojka původní, spojková kapalina měněná pravidelně, spojka vypíná, olej jak Motorex tak současnej Mogul beze změny.
Aktuální situace: motor rozebrán ve víře, že se něco najde. Jediné co se našlo jsou některá převodová kolečka viz foto a lehce ojeté řadící vidličky. Jinak NIC co by s tím dale souviselo. Na poslední toto je vše, co se bude měnit.
Ložiska OK, hřídelky OK, vše funguje, nic není opotřebované.
Plán: vyměnit poškozená kolečka a vidličky (a udělat další servis) a motor dát do kupy.
A konečně dotaz: můžou kolečka a vidličky způsobovat ten odpor při řazení? Já si osobně myslím, že ne.
Díky za jakejkoliv smysluplnej názor, ale jen doplním:
Prachů na opravu mám bokem dost, páč vím, že to bude drahé
NC nechci
A ani nic jiného jako náhrada mě neoslovilo





Motorka KTM 950 SER 2008, najeto 45100km.
Před časem (asi 3 - 4000km zpět) jsem si začal všímat, že nějáké kvalty mají při řazení větší odpor páky než ostatní. Bylo to různé a dočasné a za chvíli se to samo vyřešilo.
Naposledy po jízdě Praha - Plzeň po dálnici, 170 - 190km/h. Po příjezdu do Plzně a zkopání z 6 na 1 jsem tam pak za boha nemohl dát 2. Nohou to bylo nezařaditelné, musel jsem rukou, to samé ostatní kvalty. Po 30km klidné jízdy se to zase "opravilo" a řadilo to normálně. Samotné kvalty tam za všech okolností jdou zařadit, jen pohyb řadičky klade obrovský odpor.
Pak se objevil problém, že 5ka se tváří jako poslední rychlost. Při pokusu zařadit 6 je páka tvrdá.
Spojka původní, spojková kapalina měněná pravidelně, spojka vypíná, olej jak Motorex tak současnej Mogul beze změny.
Aktuální situace: motor rozebrán ve víře, že se něco najde. Jediné co se našlo jsou některá převodová kolečka viz foto a lehce ojeté řadící vidličky. Jinak NIC co by s tím dale souviselo. Na poslední toto je vše, co se bude měnit.
Ložiska OK, hřídelky OK, vše funguje, nic není opotřebované.
Plán: vyměnit poškozená kolečka a vidličky (a udělat další servis) a motor dát do kupy.
A konečně dotaz: můžou kolečka a vidličky způsobovat ten odpor při řazení? Já si osobně myslím, že ne.
Díky za jakejkoliv smysluplnej názor, ale jen doplním:
Prachů na opravu mám bokem dost, páč vím, že to bude drahé

NC nechci

A ani nic jiného jako náhrada mě neoslovilo






Naposledy editováno 18.01.2018 09:39:04
napsal jsem to do deniku
s nejvetsi pravdepodobnosti radici vidlicky, protoze tam nic jineo spatneo nebylo.
Kdyz to bylo na kusy, delalo se vsecno
s nejvetsi pravdepodobnosti radici vidlicky, protoze tam nic jineo spatneo nebylo.
Kdyz to bylo na kusy, delalo se vsecno
Ahoj, vsiml jsem si tveho prispevku az ted. Jak to tedy vypada, funguje to? Nechci malovat certa na zed ale resil jsem za svou pusobnost v Autorizaku KTM 2x velice podobny problem ktery popisujes. V obou pripadech byl problem v radicim bubinku, resp. v tech malych kluznych pouzdrech, ktere jsou navleceny na vidlickach. Tak jak popisoval Jenda na prvni strance. Pokud jsem se na to podival poradne, pouzdra byly lehce deformovane a pridrene, duvod :prilis mala vule mezi pouzdrem a drazkou radiciho bubinku, v ostrych zlomech te drazky se to blokovalo atd....nutnost tedy vymenit bubinek a pouzdra. Nevim jaky mas rok vyroby ale tusim ze od roku 06 byl bubinek pozmenen....tak doufam, ze to nebude tvuj pripad...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením KTM 950 (990)
Zdar koupil jsem Kačenu a chci se zeptat k tomu řazení,všiml jsem si když řadim jedničku tak to de jako by trošku přes zuby,je to normální?Ale když to tam dám jako ne zlehka ale to tam cvaknu tak je to ok.Nevite co by to mohlo být?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s řazením KTM 950 (990)
samba> Zdar. taky jak jsem koupil tu svoji tak jsem se v servise vyptával,jestli je někde problém že to jde přes zuby. Řekli mi že je to tak dělá a je to normální. Dělají to všechny rychlosti do 5000 ot. pak už je to řazení jemnější.
kawar125 píše: samba> Zdar. taky jak jsem koupil tu svoji tak jsem se v servise vyptával,jestli je někde problém že to jde přes zuby. Řekli mi že je to tak dělá a je to normální. Dělají to všechny rychlosti do 5000 ot. pak už je to řazení jemnější.
trysku ostriku spojky a mazaci kanalek jsi cistil? obcas to dost pomuze. jinak jak se psalo... neni to japonec
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 990 Adv. cuka KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | Rambooo | 24 | 27.4.2025 v 10:24 gugo |
KTM 990 SMT [1, 2] KTM 990 SM-T | sqwer | 46 | 15.4.2025 v 10:07 Animals21 |
Ktm Adventure 950 rok 2005 KTM LC8 950 Adventure | Srul | 20 | 13.3.2025 v 20:34 KAWAHAB |
Repase tlumiče wp KTM 990 SM | Petrcajk | 8 | 10.3.2025 v 20:25 GÉČKAŘ |
Sraz a zakládající sešlost Adventur... KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro | ybrcek | 7 | 23.11.2024 v 02:44 cechradovan |