Téma: Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?
9.6.2017 v 23:43
Mám takový zřejmě unikátní problém. Všimnul jsem si, že na přední pneumatice mám zcela zjevně jednu stranu sjetou víc, než druhou. Na zadní, která mizí výrazně míň, až takový rozdíl nevidím.

Napadají mě tři možné důvody:

a) - zjistil jsem, že z nějakého důvodu klopím mašinu do levé zatáčky s větší sebejistotou, než do pravé. Je mi to docela záhadou. Prostě levou dám jak při kroužení na parkovišti, tak v plné rychlosti s takovým jakoby lepším pocitem, než pravou. Přitom mi přijde, že mašina se jinak chová korektně a je to jen ve mě. Je to jen takový slabý, nenápadný pocit a nevím, jestli není vsugerovaný.
Kdysi dávno jsem někde četl, že z nějakého důvodu platí větší jistota pro jeden směr zatáčení obecně pro všechny řidiče. A i když to bylo myšleno na řidiče automobilů, proč by to nemělo platit i pro motorky, že ...
Takže si říkám, jestli nemám v kebuli nějakou skrytou výraznou poruchu, která mě ovlivňuje až tak silně, že do pravé zatáčky jezdím podvědomě připodělaněji (nebo se v ní bojím přibržďovat) a to se nakonec projeví právě na té gumě. Třeba mám na rozdíl od ostatních nějakou vrozenou poruchu, nebo mě jen máma kojila víc na levé straně,... co já vím

b) - možná výrobní vada. Jedná se o Michelin Pilot Road 4 GT, najeto jinak bezproblémových cca 9.000 km, ježděno za všech podmínek, mráz, mokro,... (no, pařáků bylo zanedbatelně, spíš podzim a od brzkého jara do teď). Je pravda, že jsem si v březnu koupil na benzince hustoměr, který zanáší, ale než jsem to zjistil, jel jsem docela dlouhou štreku na podhuštěných gumách a myslel si, že to plave kvůli přetíženým bočním kufrům. Nicméně že by to zničilo jednu stranu víc, než druhou, se mi nezdá.

c) - mašinu jsem kupoval dovezenou z Itálie. Dodatečně jsem zjistil podle lehce zbroušeného bloku motoru, že motorka se klouzala levou stranou po asfaltu. Nikde jinde to poznat není, ale levá kapota bude evidentně vyměněná. Na tom bloku motoru je to jen malý flíček, při velikosti a váze této motorky to nemohla být dlouhá dráha, ale byl to určitě pád v pohybu, ne na místě. Takže se nabízí možnost hnuté geometrie. Jenže i když jezdím hodně ve dvou, tak motorka se chová v jakémkoliv jízdním režimu korektně a stabilně.

Nějaké vaše zkušenosti s jízdním stylem, výrobními vadami pneumatik, hnutou geometrií?

Je to moje první motorka, na které jsem sám najel tolik, že by se nestejnosměrným ojetím pneumatiky mohl projevit můj případný špatný jízdní styl.
Motorek jsem pár projel a chování této mi přijde naprosto normální.
Samozřejmě doufám, že tou geometrií to nebude, ale obávám se, že brzy přijdu o iluze
Budu kupovat nové gumy, asi zkusím Pirelli Angel. Pak uvidím...
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?

12.6.2017 v 10:05 | Nahoru | #31
Je to tím, že jezdíme v pravym jízdním pruhu a zatáčky doleva mají pro nás větší poloměr, a tedy delší dráhu. A protože je v levotočivé zatáčce větší ploměr, dá se jet rychleji a pneumatika se tak na levé straně víc opotřebovává.
Je to to samy, jako s diferenciálem u aut. Vnější kolo opíše v zatáčce delší dráhu.

(reakce na) Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?

12.6.2017 v 10:14 | Nahoru | #32

klubko píše: Je to tím, že jezdíme v pravym jízdním pruhu a zatáčky doleva mají pro nás větší poloměr, a tedy delší dráhu. A protože je v levotočivé zatáčce větší ploměr, dá se jet rychleji a pneumatika se tak na levé straně víc opotřebovává.
Je to to samy, jako s diferenciálem u aut. Vnější kolo opíše v zatáčce delší dráhu.



Nemyslím si, že to udělá tak velký rozdíl, to už spíš ten výhled, ale pak by zase nedávalo smysl, proč nemá každý sjetější levou a někdo i pravou. Bude to asi shoda mnoha faktorů...

Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?

12.6.2017 v 10:47 | Nahoru | #33
jsem pravak, do zatacky se mi jede lip do prave, tam mi nevadi jet temer u krajnice, v leve me to tak nejak prirozene tahne do protismeru a musim se na to vic soustredit. hokejku drzim pravou rukou bliz k zemi-cepel zahnuta do leva, prekladani nohou na bruslich mi jde lip pravou pres levou zatacet tedy doleva. pri skakani pres barieru pri SDH soutezich jdu pravou proti bariere.

Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?

12.6.2017 v 15:48 | Nahoru | #34
Ja som ľavák a do ľava zatáčam radšej a subjektívne nakláňam motorku viac. Ale po jazde mám zjazdený kraj gumy napravo viac, takže možno to naklápam aj doprava, len sa viac bojím. Ale ja aj tak vyrábam poserprúžky

Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?

13.6.2017 v 09:07 | Nahoru | #35
klubko píše: Je to tím, že jezdíme v pravym jízdním pruhu a zatáčky doleva mají pro nás větší poloměr, a tedy delší dráhu. A protože je v levotočivé zatáčce větší ploměr, dá se jet rychleji a pneumatika se tak na levé straně víc opotřebovává.
Je to to samy, jako s diferenciálem u aut. Vnější kolo opíše v zatáčce delší dráhu.

Mr.Dreamer píše :Nemyslím si, že to udělá tak velký rozdíl, to už spíš ten výhled, ale pak by zase nedávalo smysl, proč nemá každý sjetější levou a někdo i pravou. Bude to asi shoda mnoha faktorů

assassin píše : S tim sjizdenim uz jsem slysel i teorii o vyspadovani silnice aby se na ni nedrzela voda - otazka je jak velkej muze mit takovej detail vliv. Ja bych to asi neresil :)

ještě doplním - ve starší diskuzi je zmínka i o kruhovém objezdu, což mi přijde jako extra minimální vliv.Každopádně já mám levou stranu taky sjetou víc, míň se bojím, že mě to vynesena krajnici než do protisměru. U mě to bude ale hlavně pádem na pravou stranu, před ním jsem měl gumu sjetou stejně, teď to co vidím na gumě odpovídá mým pocitům v levých a pravých zatáčkách.

Dysfunkce mozku nebo špatná geometrie?

14.6.2017 v 16:28 | Nahoru | #36
Hm, začal som si to všímať a tuším fakt lepšie klopím doprava a neuvedomujem si to. Doľava sa nakloním a myslím si, jaký som borec a potom doprava liznem stupačku a pritom sa mi nezdá, že by som to mal nejak moc nahnuté. Pritom aj gumy mám zodraté viac ku kraju napravo.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist