pokud hledáte příležitost jak zabít trochu času a máte zkušenosti s autem splňující níže uvedené, rád si přečtu příspěvky k věci i ty méně užitečné
Potřebuji sehnat do podzimu tohoto roku auto, protože stávající bude muset jít z domu. Doteď jsem jezdil hlavně Opelem Omegou combi (2.0, benzín). Takže jsem zvyklý na větší auto včetně všech jeho kladů i záporů.
Hledám za něj nějakou náhradu, která by měla splňovat:
- karoserie kombi
- klima
- spolehlivost (nemůžu si dovolit zásadní poruchu hned po koupi, je to loterie ale ať je šance na "výhru" co nejnižší)
- cena do cca 120 000,- (chci se vejít i se servisem po koupi do 150 000,- víc není reálné)
- ideálně 4x4
- spotřeba do 10 l / 100 km
Pro 4x4 jsem se rozhodnul především proto, že bydlím ve vesnici, která už je malinko výš, letos už jsem několikrát zůstal stát... Často se dostanu do hor a radši bych měl jistotu. Občas nějaká polňačka, ale SUV není třeba.
Jako druhé auto zůstane benzínové Punto, takže malou nákupní tašku už nepotřebuju
Zdá se mi to nebo je už jediná varianta něco od Subaru? Nabídka bazarů je celkem chudá...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
Sonicek píše: Kamarád má v kombi atrakce úplně v na prd. Má to moc lehkej zadek , takže na driftování cajk, ale na občasný vejlet do hor, bych si vybral něco 4x4.
Kup audi quattro A (co chces) a to jede ve sněhu pořád.
Něco mi našeptává, že přesně to měl na mysli
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
shewcza píše: Sonicek> bmw vyrábí též 4x4 (xdrive). A ano máš pravdu, ale když ten zadek zatížíš, tak tam kde předokolky nevyjedou, tak ty vyjedeš.
tím bych si nebyl tak jistej, brácha má taky báwo kde je rozložení váhy 50x50, ale nepřijde mi že by to mělo nějak lepší trakci jak můj Focus. Tak psal jsi E46, takže jsem neuvažoval o 4x4. Jinak u toho báva je lepší jezdit na sněhu rovnou bez DSC, protože postupně Ti padají točky až se motor sám zastaví, to taky kluci moc nedomysleli.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
shewcza píše: Sonicek> bmw vyrábí též 4x4 (xdrive). A ano máš pravdu, ale když ten zadek zatížíš, tak tam kde předokolky nevyjedou, tak ty vyjedeš.
taky se mi to moc nezda... auto podobnejch parametru - hmotnost, delka, pneu atd kdyz bude jedno FWD a druhy RWD tak rozhodne ta zadokolka nevyjede vic, ani kdyz do kufru nalozis nesmysl to myslim nijak zvlast nezmenis...
Zadokolka fakt není všechno a s dobrýma gumama i ta předokolka vyjede dost. A ta parodie v podání octavie je takový kolorit. Mně připadá haldex v octavii 2 jako dostatečný řešení pro bezpečný ježdění z bodu A do bodu B...na sněhu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
1 reakcí na tento příspěvek První vlastní auto - zimní téma
1 reakcí na tento příspěvek První vlastní auto - zimní téma
T4 syncro projela celkem nesmysl, řekl bych stejně, co Forester.
Tím jsem jezdil v první, druhý a poslední generaci. První a druhá dobrý, sice to nejelo a žralo, ale nijak výrazně se to nesypalo (obojí 2,0 i, 85 kW). Poslední se sere furt (2,5 turbo).
OI 4x4 taky v pohodě, jenom tam byly problémy právě s haldexem, později to už, příchodem čtvrtý generace, vyřešili...někde jsem četl, že snad od čtvrtý generace haldexu se dá dostat do elektroniky a trvale posílat 5% výkonu na zadek (stejně jako to má Volvo?), to by už možná stálo za zvážení, protože největší bomby to právě dostává připojením v točkách...
shewcza píše: Sonicek> assassin> mám ho chvilku, ale zrovna tenhle víkend se mi stalo, že u nás ve městě (u koupaliště) je takový prudší kopec a stáli tam dvě auta (mondeo, a OII) v kopci na štorc a mávali na mě asi ať tam nejezdím, to jsem si domyslel, až potom co jsem je míjel a borec si klepal na čelo. PŮodně jsem myslel, že mě zdraví No vyjel jsem to úplně bez problémů, ale uznávám, že to mohlo být taky gumami. Já tam mám letos úplně nové contíky a ty jsou fakt super. Předpokládám, že budou i v létě lepší než ty číny co mám na léto Mimochodem E46 jsou taky 4x4
Gumy udělaj strašně moc.
Ale mam e36 - myslim ale ze posledni 36 s asc+t fungovaly stejne jako minimalne prvni 46ky...
1 reakcí na tento příspěvek První vlastní auto - zimní téma
1 reakcí na tento příspěvek První vlastní auto - zimní téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
kutilsro píše: Podle mě v téhle kategorii by šel koupit kombík v dobrém stavu i dobrý rok ale ne 4x4 Jediné co by mohlo jakš takš fungovat je jedničková ochcávka s cenou někde kolem 90-110tis ostatní lepší značky by museli mít velký nájezd a hodně kosmetických vad aby byly za tuhle cenu ve čtyřkolce ...
souhlas. jen ta oktavka mu bude pripadat jako maly auto a navic nepohodlna socka, pokud preseda z omegy...
jeste me napada nakej starsi passat s 2,8i ... od nekoho znameho, smrdi to teda i tak pruserem, ale aspon je to docela ok auto... (coz bude to samy jako to stary legacy, naslepo hrozi, ze to bude uplnej srot...)
Naposledy editováno 09.01.2017 19:10:47
selkie píše: později to už, příchodem čtvrtý generace, vyřešili...někde jsem četl, že snad od čtvrtý generace haldexu se dá dostat do elektroniky a trvale posílat 5% výkonu na zadek (stejně jako to má Volvo?), to by už možná stálo za zvážení, protože největší bomby to právě dostává připojením v točkách...
To je úplně normální chování haldexu 4. Je prostě trvale "sepnutý" na jednotky % aby byl ozubení v tahu a regulací se jen zvyšuje moment. Prodlevu má v řádu desítek ° protožení předních kol. U toho nemáš šanci poznat, že se zadek připojil.
2 reakcí na tento příspěvek První vlastní auto - zimní téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
FiZzeR píše: Nevim co za haldex bejval v S3, ale majitel velice dobře poznal okamžik, kdy se připojil zadek. Bylo to několik málo okamžiků předtím, než s tím po prdeli jebnul do svodidel
ta prvni generace s3 co si s ni jezdil urcite nekterou z prvnich generaci haldexu ... hele kdyz "na pana" jak rikal jindrej, tak to musis mit rozhozeny uz daleko v najezdu, takovy ty pokusy priposranku co tomu nalozi az nekde kolem apexu koncivaj jak pises :) (s bawem to dam, na S3 bych asi taky nemel odvahu.. rozhodit to v najezdu asi jo, ale pak tam srat dost plynu uz asi ne :) )
selkie: i volvo melo X generaci haldexu, nevim presne ktera je ktera, ale treba u V70 gen II ktera jako posledni byla i v R variante se to lamalo v 2006 - starsi a novejsi "preloaded" verze ktera reaguje na protoceni po par stupnich, ne po otacce jako ta stara - viz karf.
Já jsem připosranej i v BMW, a když náhodou připosranej nejsem, tak to končí taky blbě. Holt druhej Keiichi ze mě nebude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
FiZzeR píše: Nevim co za haldex bejval v S3, ale majitel velice dobře poznal okamžik, kdy se připojil zadek. Bylo to několik málo okamžiků předtím, než s tím po prdeli jebnul do svodidel
Tohle mi udělala zákazníkova octáva v kombíku 4x4 ( otázka je jestli ten Hladex byl v pořádku chybu na Vagu ale nehlásil ) jel jsem zatáčku v létě smykem a zadek furt nic tak jsem ji začal kroužit jako s předohrabem a v polovině zatáčky se zadek rozhodl že se zapojí a začal mě tlačit logicky do středu zatáčky kde odbočovalo auto...musel jsem to natáhnout a nechat se vynést abych chlapíka nesundal ... za mě buď STÁLÁ ČTYŘKOLKA NEBO NĚCO KDE NENÍ PRODLEVA
E: ale aby se to připojovalo a dopojovalo kdy chce a ne když potřebuju stojí za houby...to je tak dobré na rozjezd na ledu ale ne do zatáček
Naposledy editováno 09.01.2017 23:50:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První vlastní auto - zimní téma
kutilsro píše: Tohle mi udělala zákazníkova octáva v kombíku 4x4 ( otázka je jestli ten Hladex byl v pořádku chybu na Vagu ale nehlásil ) jel jsem zatáčku v létě smykem a zadek furt nic tak jsem ji začal kroužit jako s předohrabem a v polovině zatáčky se zadek rozhodl že se zapojí a začal mě tlačit logicky do středu zatáčky kde odbočovalo auto...musel jsem to natáhnout a nechat se vynést abych chlapíka nesundal ... za mě buď STÁLÁ ČTYŘKOLKA NEBO NĚCO KDE NENÍ PRODLEVA
E: ale aby se to připojovalo a dopojovalo kdy chce a ne když potřebuju stojí za houby...to je tak dobré na rozjezd na ledu ale ne do zatáček
ano pro sportovne zalozeneho ridice to chce modernejsi system.... ale proste tyhle auta kterejm se to chovani vycita proste nejsou delany na "road racing" ... znam spoustu lidi co maj O1 4x4 a jsou naprosto spokojeni, klidni ridici... ti co nadavaji jsou z 99procent "mladi a neklidni" a teda nechapu co hledaj za volantem oktavky
2 reakcí na tento příspěvek První vlastní auto - zimní téma
1 reakcí na tento příspěvek První vlastní auto - zimní téma
assassin píše: ano pro sportovne zalozeneho ridice to chce modernejsi system.... ale proste tyhle auta kterejm se to chovani vycita proste nejsou delany na "road racing" ... znam spoustu lidi co maj O1 4x4 a jsou naprosto spokojeni, klidni ridici... ti co nadavaji jsou z 99procent "mladi a neklidni" a teda nechapu co hledaj za volantem oktavky
Na octě jsem najel hodně v zimě, a šlo s tim i řádit , jen s tím musíš počítat a naopak si před zatáčkou přidat plyn(podhrabnout), aby si už před zatáčkou měl přidanej plyn. Jednoduše odřadit dolů jako na motorce, pak si pěkne v zatáčce na 4x4 s výkonem na všech kolech. Ale musí se u toho přemýšlet a je blbý to půjčovat lidem, co nemají nic najeto na takovém systému. Další je, že kdyby lidi měli v těchto prvních Octach ESP, tak to neudělá, šlo to blbě dodělat, ale šlo i do aut které ESP neměli.
E: nejhorší bylo přiřazení zadku ve 130 na dálnici, vím že dost lidí s tím mělo nehodu v takovém to případě.
Naposledy editováno 10.01.2017 10:12:31
assassin píše: souhlas. jen ta oktavka mu bude pripadat jako maly auto a navic nepohodlna socka, pokud preseda z omegy...
jeste me napada nakej starsi passat s 2,8i ... od nekoho znameho, smrdi to teda i tak pruserem, ale aspon je to docela ok auto... (coz bude to samy jako to stary legacy, naslepo hrozi, ze to bude uplnej srot...)
..toho Pássovce nevím. Přední náprava na hovno, těžkej motor, kterej navíc dost často žere olej (a že tam těch gufer v hlavě je...), tolik to nejede a bude to žrát minimálně 12...já osobně bych byl tak za dva měsíce nasranej