paolo_novy Přidat reklamu

Téma: nejistota v zatáčkách
7.7.2016 v 22:28
zdar chlapy, měl bych dotaz ohledně shivera 2008.Koupil jsem ho páč se mi již dloho líbí.A můj problém je,že v zatáčkách má tendenci se houpat-jakoby padat a zároveń se rovnat je to dost nepříjemný pocit a nejistota podkluzu.máte někdo s tím nějakou zkušenost. Nebyla padlá a vše ostatní je v pořádku.Napadla mě zadní guma je tam 180ka michelin(nová) a na tom širším ráfku 6" to nemusí být ono,stačí menší náklon -běžný průjezd a už jsem na hraně.co tam dát 190ku?

Blokovaní uživatelé: Ozzy_

nejistota v zatáčkách

8.7.2016 v 17:14 | Nahoru | #31
foto zadní gumy ?prosím,at se pohnem dál

nejistota v zatáčkách

8.7.2016 v 23:21 | Nahoru | #32
Kdysi tady bylo vlakno smirkl papiru...

1 reakcí na tento příspěvek nejistota v zatáčkách

9.7.2016 v 06:29 | Nahoru | #33
Ahoj já bych ze zvědavosti dal na vyvažovačku kolo se starou pneu,když to bude houpat i na novejch pneu skontroluj vůle v uložení kyvky a krku řízení,nastav pérování na tovární nastavení a po 8mi letech provozu bych určitě vyměnil olej v tlumičích

(reakce na) nejistota v zatáčkách

9.7.2016 v 12:00 | Nahoru | #34

KOPIS píše: Ahoj já bych ze zvědavosti dal na vyvažovačku kolo se starou pneu,když to bude houpat i na novejch pneu skontroluj vůle v uložení kyvky a krku řízení,nastav pérování na tovární nastavení a po 8mi letech provozu bych určitě vyměnil olej v tlumičích



moto žádné vůle nemá , již jsem psal že je absoluně v pořádku a olej v tlumičích je taky měněn,já ho měnim každý dva roky cca 15000km, takový čuně nejsem,abych kašlal na údržbu (po koupi mota byl velký servis- vše) má najeto 19000km a to poctivé a je jak nové.

1 reakcí na tento příspěvek nejistota v zatáčkách

9.7.2016 v 14:15 | Nahoru | #35
Čau, jestli máš skutečně tlumiče v pořádku, tak se moto takhle chová kvůli špatně sjetým gumám - vyjetým ploškám, který ani nemusí být na první pohled znát. Na Shiveru má bejt 180/55 guma, 190 nemá smysl dávat na takovou motorku do provozu, jen zhoršíš jízdní vlastnosti. Výměna obou pneumatik za nové bude nejlepší řešení si myslim.

1 reakcí na tento příspěvek nejistota v zatáčkách

9.7.2016 v 14:34 | Nahoru | #36
Sjetá přední guma, dělá mi to taky - ve velkým náklonu je hrana, přes kterou to padne, změkne řízení a ty máš pocit, že klouzne předek.

K tomu ta zadní Michelinka, mám dojem, že Dewil psal, že je to guma dobrá tak na jaro a podzim, v teplotách klouže.

nejistota v zatáčkách

9.7.2016 v 15:45 | Nahoru | #37
Jak sem videl v predu Dunlop,coz by tak nevadilo,ale pak hlavne v zadu tem Misulin. Tak ja osobne mam jasno! Ja vim ze su zaujatej a priznavam to. Spousta lidi souhlasit nebude a ta guma asi nebude vylozene sportovni. Jestli jo,tim hur,pac je to hrozna placka Mam nechtic tuhle kombinaci,predek zadek stejne a je to fakt hodne nestastny!
Moje rada zni,pokud je vse ostatni cajk,dej tam dve stejny gumy,Pirelli,Bridgeston,Dunlopy (hlavne ne toho panaka )......spravne je nafoukej a vyreseno!

Naposledy editováno 09.07.2016 15:55:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejistota v zatáčkách

9.7.2016 v 20:02 | Nahoru | #38

AfroRR píše: Čau, jestli máš skutečně tlumiče v pořádku, tak se moto takhle chová kvůli špatně sjetým gumám - vyjetým ploškám, který ani nemusí být na první pohled znát. Na Shiveru má bejt 180/55 guma, 190 nemá smysl dávat na takovou motorku do provozu, jen zhoršíš jízdní vlastnosti. Výměna obou pneumatik za nové bude nejlepší řešení si myslim.



to jo 180 ale na 6palcovím ráfku(běžně u motorek býva 5-5,5 palců což je na 180ky) a tu gumu to dost roztahuje a placatí. a vTP ja i 190ka a to si myslím že na širší ráfek bude určitě mnohem lepší

(reakce na) nejistota v zatáčkách

9.7.2016 v 20:07 | Nahoru | #39
chejen> Jasne ...cim vetsi guma, tim vetsi frajer na Y/I kasli

1 reakcí na tento příspěvek nejistota v zatáčkách

9.7.2016 v 20:15 | Nahoru | #40
Jeste to trochu rozvedu, proc su presvedcenej o tom ze na vine je zadni guma. Neni to jen tou mou zaujatosti,na plechovce sou bezvadny.Ani nejsu zadnej odbornik,ale to co tady popisujes znam a presne to sedi!
Prvni co,tak rizeni melo tendence se zavirat. Zlepsilo se to spravnym nafoukanim,hlavne zadku. A spravne nafoukany i kdyz pneu bez hran (zanovni),se to zlepsilo,nicmene pada to do tech zatacek furt blbe,zadku se proste nechce,predku zase jo a kdyz to nejak premuzes (v tahlejsich pod plynem to celkem de) ,tak naklon zadnej a zadek sjetej az na kraj. Vim jiste, pred tim tam byl jeste poserpruh. Tak ze vlastne teoreticky kdyz je ta predni v poradku,das podle ni jen zadek a mel bys to okamzite poznat.
Ja bych se vsadil ze i prakticky

nejistota v zatáčkách

9.7.2016 v 20:21 | Nahoru | #41
Jooo a rozmer pneu co tam patri samozrejme.......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejistota v zatáčkách

10.7.2016 v 07:45 | Nahoru | #42
Tomas_81> no já mám třeba vyzkoušený ze závodní SP, že dunlopy víc padají do zatáček, než třeba pirelli, nebo i michelin. Myslím, že bys měl vyzkoušet dát tam hlavně předek i zadek od jednoho výrobce. Ale osobně typuju, že je špatně předek.

(reakce na) nejistota v zatáčkách

10.7.2016 v 08:19 | Nahoru | #43
kamilbrabenec> To je klidne mozny! Ja mam zase na stelny moto ze Pirelli dovoluje vetsi naklon nez Dunlop. Obe pneu sportovni u Pirelli Diablo Rosso II u toho Dunlopu presne nevim. Zpozoroval sem to tak ze byl spatnej predek dokonce to kmitslo riditlama. Po nazuti Pir. byl Dun. v zadu okamzite a hrave sjetej az do kraje. Po dojezdeni a prezuti zadku tez na Pir. sem na i pri pocitove uz vetsim naklonu mel jeske asi cm poserprouzek. A taky jistota tech Pirellek v naklonu me prisla znatelne lepsi. Podotykam ze ta Rosso II byla pomerne novej model,rozhodne novejsi net ta od Dun. co tam byla. Dnes uz to muze byt zase jinak.
V tom jak co ochotne pada do zatacek,sem pozoroval nejvetsi rozdil pri zmene motorky. Treba takova Gsxr K8 oproti Cbr 05 obe litrovky,obe na Dunlopech a Suza,ta padala do zatacek znatelne lehceji...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejistota v zatáčkách

10.7.2016 v 17:15 | Nahoru | #44

chejen píše: o co názor na tu zadní gumu, do náklonu nepustí a když ,tak jedině přes hranu a pak šup bumbác



Prosimte jaky "pres hranu", co to blabolis ? Ze mas gumu jetou do konce neznamena ze kdyz budes ve vetsim naklonu ze z ni "spadnes", jezdim na dromu normalni 180/55 na R6ce a nikdy zadnej problem, Vymejslis kraviny.

Na shiveru je 6" rafek ? Podle me je tam normalni 5.5 jako na sestkach a predepsana 180ka ne ?

(reakce na) nejistota v zatáčkách

10.7.2016 v 19:41 | Nahoru | #45

Ozzy_ píše: Prosimte jaky "pres hranu", co to blabolis ? Ze mas gumu jetou do konce neznamena ze kdyz budes ve vetsim naklonu ze z ni "spadnes", jezdim na dromu normalni 180/55 na R6ce a nikdy zadnej problem, Vymejslis kraviny.

Na shiveru je 6" rafek ? Podle me je tam normalni 5.5 jako na sestkach a predepsana 180ka ne ?



nejdřív si zjisti podrobnosti o moto a pak sem něco piš. je tam 6ráfek a gumy psané obě, novej model má 5,5 a 180ku a nemůžeš to srovnávat s nějakou R6

(reakce na) nejistota v zatáčkách

10.7.2016 v 22:11 | Nahoru | #46
layabout> To video je dobré do té doby, než začne mluvit o kontra řízení a ukazovat ho, protože očividně ho neumí. a když už je to pro ty začáttečníky, tak by se to dozvědět mohli, z bezpečnostních důvodů, protože nad tu stovku je to snad jediný způsob, jak ostře zatočit a něčemu se vyhnout...

Naposledy editováno 10.07.2016 22:16:30

nejistota v zatáčkách

10.7.2016 v 23:15 | Nahoru | #47
podívej se na zadní tlumič jaké máš nastavení, mám MANU, což je prakticky stejnej podvozek. Nešahal jsem na seřízení zadního tlumiče a motorka byla hrozně náchylná na jakýkoliv zavření plynu do zatáčky, rovnala se a tak to bylo jak na velbloudu. Pak jsem koupil tlumič z modelu GT, který lze nastavovat bez použití nářadí, nastavil jsem ho na svou hmotnost a od tý doby mám úplně jinou morku a s plynem si můžu dělat v zatáčce co chci.

Naposledy editováno 10.07.2016 23:16:03

(reakce na) nejistota v zatáčkách

10.7.2016 v 23:27 | Nahoru | #48

MarcaBiker píše: chejen> Tak nám asi nezbyde nic jinýho než jí koupit pořádný gumy.Ty Micheliny budou asi pěkný kaše dobrý možná pro cestovatele co nejezdí náklony.Mám to přesně jak popisuješ.



Asi taky nejezdim naklony, mam taky pilot power.... ne vyzne, v tom bych problem nehledal...

Chejen: 180ky pneu jsem driv jezdil, motorka se mi s nima ridila lip, jen ve velkym naklony jsem mel z toho ze jedu "po hrane" divnej pocit (mam taky 6palcu rafek)

(180 jsem jezdil jety, v te dobe 190ku moc motorek nemelo a bylo tezky ji sehnat jetou...)

Btw. Jak se menil ten olej v zadnim tlumici? Me to delalo blbosti kdyz tlumic nebyl ok zrepasovanej a taky se mi to houpalo kvuli velkymu predpeti....

Naposledy editováno 10.07.2016 23:33:34

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejistota v zatáčkách

11.7.2016 v 10:35 | Nahoru | #49

selkie píše: ...K tomu ta zadní Michelinka, mám dojem, že Dewil psal, že je to guma dobrá tak na jaro a podzim, v teplotách klouže.



Jsme psal ja, ale tohle co pises je hodne vytrzeny z kontextu. Pilot Power rozhodne spatna guma neni, da se na nich letet neuveritelna strelba.
Pokud se budem bavit o jizde v provozu tak prehrat samozrejme jde, ale to jen v pripade, ze se s tim jezdec nebude srat a bude litat svuj oblibenej kopec nahoru a dolu (Zelezny Brod 3x a dost). Ovsem kdo takhle jezdi, uz jsem nepise. Pokud bys dal prulet napr. pres Orly a Jeseniky, problem mit nebudes.
Resp. ono je toho hodne individualni, musi se letet fakt ostre, aby se PiPo prehraly a prestaly fungovat. Ne, ze budu nekde na srazu u piva vykladat, jak jsme to tam v horach driftoval a ve skutecnosti jsem mrdal.

Pilot Power jsou dobry gumy, vyborne funguji na vode, ale prave pro tu univerzalnost (dry/wet) se prehrivaji, ale opet opakuji, ze pri totalni pile (ne zadny plynuly kolinka, ale fakt ostry brzdy a vyjezdy). Uplne stejne jsou na tom napr. BT016.
_____________________________________________________________________________________________________________________________

Jinak trochu nechapu zakladatele vlakna. Pise, ze motorka je zcela OK a k tomu ma dlouholete zkusenosti i treba ze sportu. Pak preci vim, co je spatne nebo pripadne co delam spatne.
Jsem zkousel na VTX1800 davat kolena, tam se necha mluvit o hodne neprijemnym zavirani, houpani a vubec celkove nestabilite.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejistota v zatáčkách

11.7.2016 v 12:43 | Nahoru | #50

SLEEPER píše: Jsme psal ja, ale tohle co pises je hodne vytrzeny z kontextu. Pilot Power rozhodne spatna guma neni, da se na nich letet neuveritelna strelba.
Pokud se budem bavit o jizde v provozu tak prehrat samozrejme jde, ale to jen v pripade, ze se s tim jezdec nebude srat a bude litat svuj oblibenej kopec nahoru a dolu (Zelezny Brod 3x a dost). Ovsem kdo takhle jezdi, uz jsem nepise. Pokud bys dal prulet napr. pres Orly a Jeseniky, problem mit nebudes.
Resp. ono je toho hodne individualni, musi se letet fakt ostre, aby se PiPo prehraly a prestaly fungovat. Ne, ze budu nekde na srazu u piva vykladat, jak jsme to tam v horach driftoval a ve skutecnosti jsem mrdal.

Pilot Power jsou dobry gumy, vyborne funguji na vode, ale prave pro tu univerzalnost (dry/wet) se prehrivaji, ale opet opakuji, ze pri totalni pile (ne zadny plynuly kolinka, ale fakt ostry brzdy a vyjezdy). Uplne stejne jsou na tom napr. BT016.
_____________________________________________________________________________________________________________________________

Jinak trochu nechapu zakladatele vlakna. Pise, ze motorka je zcela OK a k tomu ma dlouholete zkusenosti i treba ze sportu. Pak preci vim, co je spatne nebo pripadne co delam spatne.
Jsem zkousel na VTX1800 davat kolena, tam se necha mluvit o hodne neprijemnym zavirani, houpani a vubec celkove nestabilite.



Právě že skušenosti mám a na nic jsem nepřišel - krom té zadní gumy.Proto jsem se opováži se s vámi o to podělit.
Jinak problém je již vyřešen, byla to opravdu ta zadní guma. Ta michelina 180ka na širším ráfku byla dost rostáhlá (malý oblouk)a nepouštěla do náklonu - i v pneuservisu to říkal. bylo to poznat už v prví zatáčce (kruháč) že moto je mnohem stabylnějí a další zatáčky to potvrdily.Tak že 180ku možná ano,ale ne michelinu (připomenu že jí nic nebylo,ani plošky,hrany prostě nic),já dal dle výrobce dunlopu 190 a vše je O.K. Všem děkuji za názory at dobré či stupidní .Tím končím téma

(reakce na) nejistota v zatáčkách

11.7.2016 v 13:29 | Nahoru | #51
chejen> Pokud gume nic nebylo (vyjete hranky), tak je to fakt divny.
Kazdopadne rozmer typu 190/50 jsem uz nemel leta, ale i tak nikdy zadnej problem, teda krom toho, ze je to profil na pykacu.

(reakce na) nejistota v zatáčkách

11.7.2016 v 15:01 | Nahoru | #52
chejen> Jeste ze jsi ten čejen, pak ten češtin tak netrpi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejistota v zatáčkách

11.7.2016 v 15:03 | Nahoru | #53
SLEEPER> ne, určitě to psal Dewil, ale je možný, že jinej typ od Michelinu...

1 reakcí na tento příspěvek nejistota v zatáčkách

12.7.2016 v 06:28 | Nahoru | #54
Fajn, ze se to vyresilo. Jinak ty rozmery gum uz neberu tak vazne od ty doby, kdy jsme merili gumy a 190 vs. 180. Obe byly naprosto stejny rozmerove jen jiny cislo na boku..

(reakce na) nejistota v zatáčkách

12.7.2016 v 07:29 | Nahoru | #55
Petta> blbý je, že benga nebudou měřit, ale číst....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejistota v zatáčkách

12.7.2016 v 10:00 | Nahoru | #56

selkie píše: SLEEPER> ne, určitě to psal Dewil, ale je možný, že jinej typ od Michelinu...


Uz jsem to dohledal. Dewwil s mišlény zacal, ja tam doplnil data k tomu jaru/podzimu a prehrivani... No to je fuk.

Kazdopadne bych pilot power (1,2,3) neskatulkoval jako nestabilni gumy, kt. klouzou.

(reakce na) nejistota v zatáčkách

12.7.2016 v 10:06 | Nahoru | #57

SLEEPER píše: Uz jsem to dohledal. Dewwil s mišlény zacal, ja tam doplnil data k tomu jaru/podzimu a prehrivani... No to je fuk.

Kazdopadne bych pilot power (1,2,3) neskatulkoval jako nestabilni gumy, kt. klouzou.


A nebo to bylo tak

Ale já už právě slyšel na ty Michelinky víc negativ....každopádně mi to stačí k tomu, že tyhle gumy nechci. Už jenom kvůli pocitu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejistota v zatáčkách

12.7.2016 v 19:08 | Nahoru | #58
chejen> Me to bylo hned jasny,sem to rikal ze bych se i vsadil

SLEEPER> Ten profil je presne na to, co jsi napsal....tak proto,toto

selkie> To delas jedine dobre,on ani ten pocit z jizdy potom asi nebude nic moc...

assassin> Dej si tam Pitelli Diablo Rosso 2 a pak se o nejakym naklonu teprve muzeme bavit.... Bez urazky! Ja uz je jel obe a ten obtloustlej panak, je proste hrozna placka Vyzkousej a uvidis Preju spoustu lepsich zazitku

nejistota v zatáčkách

14.7.2016 v 13:47 | Nahoru | #59
No vidím, že problém už máš vyřešen, tak není třeba nic radit.. Ostatně se vždy vyplatí používat gumy přesně takové, jaké tam mají být. Ono to platí i na autě. A to z různých důvodů. Jinak cos popisoval, to jsem míval i na svém skútru 500, ale gumy tam byly zase ok., tak jsem
přitáhl zadní pérování. Přestalo se to houpat a klopit jsem mohl, jak libo.. Za pár dní jsem byl s kolegou a viděl, že měl na své staré Kawě na zadních tlumičích nastaveno nejměkčí tlumení. Zeptal jsem se ho, jestli se mu to v náklonu nehoupe a on že jo. Tak jsme to přitáhli a jaký měl úsměv na tváři...

Naposledy editováno 14.07.2016 13:48:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nejistota v zatáčkách

14.7.2016 v 18:43 | Nahoru | #60

Tomas_81 píše: chejen> Me to bylo hned jasny,sem to rikal ze bych se i vsadil

SLEEPER> Ten profil je presne na to, co jsi napsal....tak proto,toto

selkie> To delas jedine dobre,on ani ten pocit z jizdy potom asi nebude nic moc...

assassin> Dej si tam Pitelli Diablo Rosso 2 a pak se o nejakym naklonu teprve muzeme bavit.... Bez urazky! Ja uz je jel obe a ten obtloustlej panak, je proste hrozna placka Vyzkousej a uvidis Preju spoustu lepsich zazitku



no ja uz jsem dost starej pes abych se ucil novejm kouskum - v provozu jedu neco co dokazou i pilot power a vic stejne nedam protoze uz to smrdi prusvihem... jinak ja tam mam 190 ne 180 a takova placka to neni. na druhejch kolech mam 190/55 nejaky diablo rosso tusim, ale ty nemam v TP
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 11.5.2024 v 22:50 ja1
Spínač brzdového světla - polarita Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 11.5.2024 v 12:43 rob456
Výměna kapaliny v hydraulické spojce Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 5 22.4.2024 v 17:24 Gahan37
Aprilia Shiver 750 35kw Aprilia SL 750 Shiver V2OTZ 7 4.4.2024 v 21:22 V2OTZ
Brzdová kapalina + spojka Aprilia SL 750 Shiver Lovaisek 2 10.3.2024 v 18:57 Gahan37


TOPlist