globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)
čáu, mám takovej zajímavej dotaz
Mám v garáži cca 10 motorek a potřeboval bych vyřešit celoroční nabíjení a udržování aku. Nejjednodušší řešení mě napadlo koupit 10 nabíječek z Lidlu, má to aut. přepínání 6-12V, což potřebuju, jelikož mám nový i starý 6V stroje, má to režim nabíjení a pak režim udržování to by bylo hrozně super, protože na zdi u každý motorky bych měl zásuvku na 230V a u toho přidělanou nabíječku... Akorát dát 5tis za nabíječky se mi moc nechce....
Další řešení mě napadlo natáhnout rozvod 13,8V a u každý motorky dát krabici se zásuvkou, ale musel bych tam dát ještě navíc step down měnič na 6,9V a přepínat to pro udržování 6V aku. Nevýhoda, tohoto systému by byla, že by to šlo použít spíš jako jenom udržování, protože 13,8V olověnou baterii nenabiju na 100%. Zase toto řešení by bylo pro mě levnější....
Řešil už někdo takovej blbej problém? V loni jsem pracně celej rok a zimu šachoval furt s nabíječkou na každou motorku zvlášť a občas sem na některou zapomněl a na jaře jsem zjistil, že 2 baterky jsou KO... Navíc všechny motorky jsou v provozu skoro celoročně a jezdí se téměř se všema, s některýma víc, s některýma méně a vyndavat furt baterky a před jízdou je zas montovat se mi nechce :D
Díky
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)

15.11.2015 v 08:31 | Nahoru | #31
Dobrá ústředna, ale tu bych si dokázal zbastlit sám za čtvrtinovou cenu... Podle mě zbytečný monstrum

(reakce na) Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)

15.11.2015 v 08:39 | Nahoru | #32

patt_01 píše: Dobrá ústředna, ale tu bych si dokázal zbastlit sám za čtvrtinovou cenu... Podle mě zbytečný monstrum



Kdyz uz tak neco takovyhodle, profivyrobek - porad stejna vyhrada amaterskejm bastlum a nezanrdbatelny nebezpeci pozaru . Zminovana ustredna je aspon certifikovana nemecka kvalita s minimalnim nebezpecim. I tak bych se ale divil, ze by v navodu k obsluze [rozhodujici pro pojistovny v pripade skody] nebylo zdurazneno ze se jedna O ZARIZENI S OBSLUHOU!'

Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)

15.11.2015 v 11:55 | Nahoru | #33
Zdar, já používám toto, dva kusy, jeden ten slabší 2 W a druhej 6W pro fábii. Motobaterky jsem s tím nabíjel všechny. Měl jsem klasickou olověnou a pak bezudržbovku AGV myslím, gelovky jsou otázka.
http://www.eldos.xf....?page=ko_konzervator

cena toho výrobku je pár korun, a pokud máš T6 trafo s kontrolkou, tak přidáš jen diodu. Je to stará technika, ale mě funguje poměrně dobře.

Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)

15.11.2015 v 15:56 | Nahoru | #34
Koupil bych 10 udrzovacek co se kdysi prodavaly v lidlu za 179,-...sam jednu mam ,umi 2,6,12 V a pouzivam ji k plne spokojenosti na cizu

Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)

15.11.2015 v 18:53 | Nahoru | #35
sered: jelikož pracuju jako elektrotechnik kde navrhuju a vyrábím různé zařízení, které se pak montuje na různých místech jako metro Praha, Americká ambasáda atd a dále se prodává všude možně, tak myslím, že dokážu vyrobit kvalitní bezpečný zařízení... Ano moje bastl nabíječka nebude mít certifikát že byla ve zkušebně atd atd, ale pro osobní využití mi to nevadí.

Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)

15.11.2015 v 19:28 | Nahoru | #36
... nehledě na to, že spousta certifikovaných zařízení je tak odfláknutých, že jsou reálně nebezpečnější, než domácí "bastl" člověka, který ví co dělá. Stačí se podívat do 80% nabíječek na mobily a je zázrak, že je u nás požárů "jen tak málo".

Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)

15.11.2015 v 20:29 | Nahoru | #37
Zdar. Tak pokud jsi elektrotechnik tak by neměl být problém něco spíchnout. Mrkl jsem se tady a udržovací proud tam někdo napsal jako 1/1000 kapacity baterie. V motorce jsou tak 5 - 10 Ah, nebo co jsem měl já. takže 5 - 10 mA a jako vrchol můžeš pohlídat výstupní napětí aby nepřelezlo 13,5 V. To je celý. Ten žárovkový regulátor je pro autobaterie, tak by se mohly jeho parametry nějak upravit, ale to už nechám na tobě. Nebo to můžeš udělat proudovým stabilizátorem který ještě nastavíš podle kapacity baterie. Vzhledem k tomu že to je konzervák, tak tam není potřeba řešit jakékoliv křivky a cykly asi teda. O bateriích toho zase tak moc nevím tak nechci kecat, každopádně pokud to uděláš takhle bude to stát pár korun.
I když tedka si uvědomuji, že samotný proudový stabilizátor rozhodně nestačí, protože žárovka to svoji charakteristikou geniálně reguluje. Ale jakou žárovku dát na menší proud to ti nepovím, já to na to připojuji jenom na určitou dobu a vlastně tím baterku pomalu dobíjím.

http://www.fprik.net/x003.html

Když použiješ ten stabilizátor, tak musíš to napětí ohlídat, 13,5 V víc nesmí na baterce být

Naposledy editováno 15.11.2015 20:30:43

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)

15.11.2015 v 22:41 | Nahoru | #38
Tyhle jednoduchý žárovkový dobíječe nejsou špatný, ale použil bych je spíš na nějaký klasický kyselinový autobaterky atd, na VRLA, či gelový aku v motorce kde je udržovací proud velmi malý - může být řádově i jen několik mA. Takže raději bych měl udržovací nabíječ s U, nebo lépe s UI charakteristikou. Prostě bude baterku udržovat na konstantním napětí 13,6-13,8V - záleží na teplotě.

Jinak při udržování baterie konstantním napětím může být na baterce více než 13,5V, při 25°C může být 13,8V, při 10°C nějakých 14V, při 0°C 14,4V, při -10°C už 14,8V atd...

(reakce na) Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)

16.11.2015 v 08:42 | Nahoru | #39
patt_01> JJ, to máš recht. Ale dávat tam ještě teplotní závislost to už je trochu zbytečné ne ? 13,5 V byla střelená hodnota s nějakou rezervou. Rozuměj tak aby to sice bylo udržovaný ale nehrozilo ještě s rezervou plynování.
Ty máš v motorkách gelovky ? Tam už bych s tou žárovkou byl hodně opatrnej, ale já žárovku používal na AGV. Volil bych asi spíše tu UI charakteristiku.
Ale tam už se možná bez mikrokontroléru neobejdeš.
Každopádně dej vědět co jsi vymyslel. Ať neumřu blbej.

Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)

17.11.2015 v 07:58 | Nahoru | #40
Jestliže nechceš vyndávat baterky z motorek, pak do každé motorky dej mezikus s konektorem na baterku. Pak abys nemusel s tolika motorkama popojíždět, existuje ještě prodlužovačka k dobíjecímu kabelu (nebo klasická prodlužka a přesouvat se bude nabíječka). Zbytek postupu je stejný. 1x za měsíc dobít každou motorku. Ale chápu, že tenhle postup není tak kreativní a výsledkem není vnitřní uspokojení z bastlu.

Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)

14.5.2016 v 22:03 | Nahoru | #41
Zdravím ve spolek přátelé, sice trochu "po funuse", si dovoluji poznamenat, že jak je vidno z fota na mém stroji, http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=54117# mám na podsedlovém plechu, umístěnu zázračnou dobíjecí zásuvku, veliký to vynález, obzvláště v souvislosti s 75W "dobíjivostí" těchto znamenitých strojů a povinností dnes a denně svítit . Dle tvrzení prvního majitele je tento vychytávkový "bazmek" nápadem samotného geniálního strakonického výrobce.

Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)

14.5.2016 v 22:46 | Nahoru | #42
inteligentní nabíječka to stejně nedobíjí déle jak 1-2 dny, pak třeba i 14 dní čeká a klidně může sloužit jiné motorce.
Nevytahovat, jen připojit na den k moto, jednou měsíčně max.

Jak si psal že po měsíci měla baterka 0V, tak to je totální nesmysl, nebo si ten měsíc nechal zaplý klíček a potkávačky a i tak by po nějaké hodině měla aku zpět nějakej voltík.

Nevymýšlel bych pitchoviny, 10 motorek? Vím o firmě, kde jich mají 60 a takový chujoviny neřeší.

Základ, změř klidový odběr jestli je 0mA.

Naposledy editováno 14.05.2016 22:49:12

(reakce na) Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)

14.5.2016 v 23:27 | Nahoru | #43

Číkus píše: Co to všechno paralelně propojit a připojit na nabíječku?



Přesně to mě napadlo, na "udržování" by to mělo v poho stačit

(reakce na) Nabíjení a udržování aku u 10ti motorek najednou :)

14.5.2016 v 23:28 | Nahoru | #44

Libor666 píše: Číkus-seikos - no nevím, nevím. Paralelně baterky 6 a 12V. Hádejte, jak to může asi dopadnout


Koupí si místo 10 nabíječek jen 2..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 krystofvelecky 38 20.5.2024 v 11:13 JAVR
Dá se vjet motorkou do Vatikánu ČZ 175/477 DavyŠtoky 10 9.5.2024 v 07:57 DavyŠtoky
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... Dolin 21 30.4.2024 v 07:51 cmiral
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal


TOPlist