globalmoto_kveten





Téma: Přelití motoru olejem v servisu
 
11.8.2015 v 09:49
Čau,
je to sice fórum o motorkách, ale snad mě neukamenujete. Před měsícem jsme dávali auto do servisu na velkej servis, všechno od rozvodů, přes spojku, filtry až po brzdy. S autem jezdí především sestra a začala si postupně stěžovat, že prej auto špatně startuje, snažil jsem se to ignorovat, ale po pár tejdenech jsem s autem potřeboval někam jet a opravdu, špatně startuje.
Hledal jsem příčinu, diagnostika nic neřekla, ale po otevření kapoty na mě vykouklo sání, ze kterého na vrchu sacího potrubí prosakoval olej, stejně tak olej prosakoval okolo odvětrávání motoru.
Podíval jsem se na měrku a hladina je cca 8mm nad maximem. Auto od doby co bylo v servisu ujelo cca 1650km. Za jízdy funguje vše v pořádku.
První věc co mě napadla bylo to, že tam servis musel nalejt víc oleje než měl. Volal jsem servisákovi a ten mi řek, at mu tam to auto ve středu přivezu, že musí zjistit, kde se tam ten olej vzal. Naznačil jsem, že to třeba mohli přelít oni, on se naštval, řekl že je to naprosto vyloučeno. A at to tam přivezu, že to tam někudy musí téct.
Mam pocit, že ze mě dělá debila, ale rád bych znal názor někoho zkušenějšího.
Auto je škoda octavia II 1.6MPI benzín.
Díky
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:30 | Nahoru | #31

MattiK píše: konecne trochu rozumne vysvetleni...
ok, ale pokud je odvetrani nahore ve viku, tak tam se olejova mlha, ktera vznika pod pisty nedostane, navic je tam ve viku to kryti, ktere zabranuje nadmernemu dostavani se oleje do toho odvetrani, pak jinak bych tam strikalo i z vacek zejo...



Ano přesně, oil mlha se tam nedostane a navíc je v odvětrání síto a labyrynt a to vše funguje při správné hladině ol. při přelití, opravdu víření násobně vzroste a výše popsané prvky už nedokážou oil mlhu zachytit a dopadne to přesně takto...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:37 | Nahoru | #32

PETARDAK píše: Ano přesně, oil mlha se tam nedostane a navíc je v odvětrání síto a labyrynt a to vše funguje při správné hladině ol. při přelití, opravdu víření násobně vzroste a výše popsané prvky už nedokážou oil mlhu zachytit a dopadne to přesně takto...


tohle se ale teda deje, kdyz se klika doteka hladiny oleje, jinak nema duvod vireni vzrustat, maximalne kdyz nestihne olej stect zpet do vany... kdyz uvazim, ze pri behu motoru je treba jeste litr oleje v obehu, tak to by muselo byt prelity aspon o 2cm ne-li vic... samozrejme zalezi na konkretnim typu motoru...

2 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:44 | Nahoru | #33
Tak tady se to ale rozjelo. To špatný startování se projevuje jinak. Zqcnu startovat, motor třeba na pul sekundy chytne a hned zase chcipne. Takže staruju znova. Ale většinou chytne napotřetí. Benzin v oleji to bejt nemůže. S autem se jely během te doby čtyři trasy, každá cca 200 km. To by se musel dávno vyparit.
Spis se priklanim k tomu, ze olej v sání zalepil nějaký čidlo nebo volnobeznej ventil.

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:46 | Nahoru | #34
Hippieguy> Pokud to zaclo po oprave, tak bych na NIC nesahal a odvezl jim to tam zpatky, at to vyresi. Pokud do toho zacnes jebat a poznaj to, tak te poslou do prdele, takhle mas sanci to uhrat na reklamaci opravy.

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 14:51 | Nahoru | #35
MattiK> jsou tam dva problémy víření+spodní pulzace pístu! Obojí se zvýšením hladiny oleje markantně zvýší... proto se u závodních aut používá suchá skříň + samostatná oil nádrž a formulové motory mají "tunelovou skříň" = celá klika se pohybuje(a víří) s minimálním odporem v přesném válci jen s úzkou podélnou štěrbinou kde další oil čepadlo(čerpadla) odsávají olej do nádrže... stejně pracuje např XR400/600 a odsávací čerpadlo je vždy větší = výkonnější než mazací, např jen pro sběr olejové mlhy, měl legendární plochý 12ti válec PORSCHE 917/10 tuším sedum olejových čerpadel!!
Prostě je to háklivý konstrukční problém, který přelitím oleje notně zhoršíš Né pro srandu je na olejové měrce řady moderních aut: horní+dolní ryska a upozornění: nikdy oil nepřeplňujte přes rysku!

Naposledy editováno 11.08.2015 14:52:24

3 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 15:04 | Nahoru | #36
bezne si do auta leju cca o pul cm nad horni rysku a to schvalne, kvuli moznemu odliti oleje v zatacce.... v zadnem z mych aut to neudelalo nikdy nic... nedelal bych to, kdyby se memu kolegovi neodlil olej v zatacce na okruhu - a to mel olej na horni rysku presne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 15:23 | Nahoru | #37

MattiK píše: bezne si do auta leju cca o pul cm nad horni rysku a to schvalne, kvuli moznemu odliti oleje v zatacce.... v zadnem z mych aut to neudelalo nikdy nic... nedelal bych to, kdyby se memu kolegovi neodlil olej v zatacce na okruhu - a to mel olej na horni rysku presne...



Co měl za auto kolega s kterým se mu to stalo?

1 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 15:35 | Nahoru | #38
To jel bez víčka ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 15:38 | Nahoru | #39
MattiK> odliti oleja v zatacke? to s tym autom jazdis okruhy?
rozdiel medzi min a max byva u aut cca 10-15% naplne a tam je brutalne vysoka tolerancia. Preto sa tomu hovori max aby sa to neprelievalo. max uroven sa neprelieva, je lepsie olej castejsie kontrolovat (ci uz u moto alebo u auta) pri jazde vo vysokych otackach (kazdy motor ma vysoke otacky definovane inak) proste ubuda viac. Ale nebudem ho tam liat cez rysku pre to aby som na to nemusel x-tisic km cumiet nie je moc spravny pristup

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 15:39 | Nahoru | #40

Gahan37 píše: To jel bez víčka ne



Některý motory na tohle dost trpěj. Hlavně 3,0 od volva co se podívalo do mkIII mondeo v provedení ST220 a taky do Jaguaru X-type a S-type, s volvem jezdíš jako po mrtvici, ale když máš sportovní podvozek tak to ten motor nedal a v zatáčkách se na férovku nemazal nebo když tak nedostatečně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 15:40 | Nahoru | #41

Skalik píše: Co měl za auto kolega s kterým se mu to stalo?


honda prelude 2.2vtec olej byl na maximu

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 15:41 | Nahoru | #42

MattiK píše: honda prelude 2.2vtec olej byl na maximu



Díky za info

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 15:44 | Nahoru | #43

MattiK píše: bezne si do auta leju cca o pul cm nad horni rysku a to schvalne, kvuli moznemu odliti oleje v zatacce.... v zadnem z mych aut to neudelalo nikdy nic... nedelal bych to, kdyby se memu kolegovi neodlil olej v zatacce na okruhu - a to mel olej na horni rysku presne...



Jasné, ale nevis kolik ho tam bylo když nám to ten servis předával. Ted je ho tam o 8mm víc. Ale předtím to mohlo bejt třeba o centimetr a půl nebo o dva.

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 15:45 | Nahoru | #44

Komorerth píše: MattiK> odliti oleja v zatacke? to s tym autom jazdis okruhy?
rozdiel medzi min a max byva u aut cca 10-15% naplne a tam je brutalne vysoka tolerancia. Preto sa tomu hovori max aby sa to neprelievalo. max uroven sa neprelieva, je lepsie olej castejsie kontrolovat (ci uz u moto alebo u auta) pri jazde vo vysokych otackach (kazdy motor ma vysoke otacky definovane inak) proste ubuda viac. Ale nebudem ho tam liat cez rysku pre to aby som na to nemusel x-tisic km cumiet nie je moc spravny pristup


ber v uvahu, ze auto i motor je puvodne konstruovan na serivej podvozek + seriove pneumatiky atd atd.. kdyz upravis auto, muzes pak narazit na takovejhle problem, jeden nas zakaznik s s2000 mel uplne stejny problem, a to bych rekl ze je auto v podstate na sport jizdu delane...

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 15:47 | Nahoru | #45

Hippieguy píše: Jasné, ale nevis kolik ho tam bylo když nám to ten servis předával. Ted je ho tam o 8mm víc. Ale předtím to mohlo bejt třeba o centimetr a půl nebo o dva.


jasne, ale zase beru v uvahu cenu oleje atd atd, kdyby do kazdyho auta nalili o 2litry vic tak by si moc nevydelali

1 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 15:59 | Nahoru | #46
A jak se to na tom okruhu pozna, to regulerne v zatacce problikava kontrolka mazani?

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 16:16 | Nahoru | #47

Redguy píše: A jak se to na tom okruhu pozna, to regulerne v zatacce problikava kontrolka mazani?


v podstate ano, kolegovi se rozla asi na vterinu a bylo po vsem, ono kdyz mas zrovna treba 6tisic ot tak je to hned...

Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 16:24 | Nahoru | #48
dobre. a teraz tuto poslednu stranu aplikujme na Octaviu 1,6 benzin s ktorou jazdi slecna do obchodu a nazpat. ta tie zakruty asi neseka stylom ze olejove cerpadlo nestiha tlacit olej alebo sa mylim?

Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 16:43 | Nahoru | #49
Není benzín v oleji? Na tohle třeba trpí Aprilia Atlantic 500, jezdíš a "olej" přibejvá. Jen aby bylo jasno že to nemusí být kachna http://www.motorkari.cz/tema/?t=86534

Naposledy editováno 11.08.2015 17:43:08

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 17:00 | Nahoru | #50

Hippieguy píše: Tak tady se to ale rozjelo. To špatný startování se projevuje jinak. Zqcnu startovat, motor třeba na pul sekundy chytne a hned zase chcipne. Takže staruju znova. Ale většinou chytne napotřetí. Benzin v oleji to bejt nemůže. S autem se jely během te doby čtyři trasy, každá cca 200 km. To by se musel dávno vyparit.
Spis se priklanim k tomu, ze olej v sání zalepil nějaký čidlo nebo volnobeznej ventil.



Jakou máš spotřebu?
Tohle startování může způsobovat vadný teplotní čidlo, přisávání falešného vzduchu do sání a případně větší opotřebení pístů.
Možná bych pro sichr zkontroloval olej v převodovce. Jeden nikdy neví

Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 18:02 | Nahoru | #51
Než začnete rozebírat odlučovače a pičoviny, hoďte to na diag do bloku měřených hodnot a zkontrolujte jakou hodnotu hlasí čidlo teploty a jakej je tlak paliva (zadřenej/zacpanej omezovač tlaku na rampě)
Spiš než přeplněny to bude doředěny benzinem.
BTW vy když přebíráte auto ze servisu, tak nekontrolujete co tam dělali a jakej je stav provozních kapalin?

Naposledy editováno 11.08.2015 18:03:56

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 20:22 | Nahoru | #52

reeva píše: Já jsem jednou z motorky po údržbě v servise vysál skoro půl litru přebytečného oleje... Servis to odůvodnil tím, že oleje nalili podle manuálu...



Taky mám tuto zkušenost s autorizákem

Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 20:36 | Nahoru | #53
s tou zvýšenou spotřebou se připojuju. Jednou mě praskl výfuk, někde v okolí lambda sondy, auto žralo jak tank a "olej" utěšeně přibýval, protože to auto to nezvládlo spalovat.

1 reakcí na tento příspěvek Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 20:47 | Nahoru | #54
Ja mam opacnej problem, motorce nestaci benzin, tak zere i olej

(reakce na) Přelití motoru olejem v servisu

11.8.2015 v 22:05 | Nahoru | #55

Redguy píše: Ja mam opacnej problem, motorce nestaci benzin, tak zere i olej


Přelití motoru olejem v servisu

12.8.2015 v 12:48 | Nahoru | #56
Tak co, uz jsi to tomu Ferdovi ze servisu hodil na hlavu nebo se v tom hodlas hrabat sam?

Přelití motoru olejem v servisu

25.8.2015 v 21:51 | Nahoru | #57
Hlavně bych mu tam dal takovej céres za to že se ještě rozčiloval, že by tam strachem upouštěl. Jo teď jsem si vlastně vzpomněl ty už máš na krku jednu výtržnost, tak to pak radši vopatrně.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist