vím, že těchto témat je zde již mnoho, jenže nějak jsem v nich neobjevil stroj, který by mne zaujal.
OD lonského záři (2014) jsem "čerstvím" držitelem ŘP sk. A2 (35kW) a že bych na jaře pořídil novou mortorku.
No jaro je oficiálně za dveřmi a tak bych se chtěl zeptat na Vaše doporučení, jelikož v obchodech říká každý něco jiného.
Na úvod je třeba říci, že:
- zkušenost s moto: 0 (jen z autoškoly)
- mám 22let
- výška: 194cm
- váha: cca 86kg
- vel. boty: 48 (zde nevím, zda to jde ovlivnit kvuli velikosti/šířce stupaček či řazení - každopadně motorkářské boty jeste nemam, takže botasky) - u bot, co jsem se ptal bude trochu problém s nakladněním (klasika)
očekávání od stroje: pohodový, na projížďky, menší cesty
- cena: zde nemám uplně přehled, ale co jsem viděl, tak max 150tis?
motorka je teda pro mne (194cm/86kg) a taťku (182cm/75kg)
nikdy jsem (krom autoškoly) na motorce nesedel a tak silniční žihadla nepripadají v úvahu.
Jak jsem již psal, používání motorky výhradně ja projížďky, malé cesty, pohodová jízda.
Žádné závody, žádně extream /terén race, rychlá jízda apod.. nebo z druhé strany "kufrák" (aby byla motorka obalena haldou kufrů :D)
Je také pravda, že jelikož mi nejde moc o výkon, ale o pohodu/zážitek z jízdy, vybírám hlavně podle vzhledu, prostě bych chtěl, aby mne ta motorka na první pohled zaujala.
1) samozřejmě první co mě trklo bylo Kawasaki, konkrétně Z300 nebo ER-6 (ted nevim zda "n" nebo "f").
-no v obchodě mi bylo hned řečeno, ať na ni hned zapomenu z důvodů:
a) velmi silné stroje a pro začátečníka jistá smrt, protože ten výkon láká to ohulit (ovšem zabít se dá na všem - takže tohle není úplně duvod do ní nejít)
b) motorky jsou pro menší řidiče, takže s mojí výškou bych měl problém, jelikož se na motorkách spíše leží a je pravda, že mně ty záda občas bolí.
c) problém s ČR distribucí a náhradními díly
takže se prý mám poohlédnout po značkách Yamaha, Honda, Suzuki a typy naháče nebo endura...
2) Honda
zde mne zlákali 3 modely:
2a) Hornet - designově nádhera, ale výkonově mimo mé schopnosti..takže nic
2b) CBF500 - myslim ze je to tento název nebo jemu podobný - nový by měla stát cca 130tis. a je to prý ideál pro začátečníky
2c) CBR500R/CB500F/CB500X - toto jsem našel zde v článcích, kde vše bylo hezky popsáno, vysvětleno, znázorněno - www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/honda/honda-cb500x-26241.html
ted si nepamatuju, jeden z techto 3. typu je právě pro ty vyšší lidi. Cena opět přívětivá.
3) YAMAHA -
zde mne zaujal model MT-07 - opět konkurent Hondy, cena stejná. vzhled vypadá slušně.
img.motorkari.cz/upload/images/cache/clanky/2014-03/27749/20140316164232-yamaha_383772_2014_yam_mt07rsk_eu_bwc1_accstu_001_jpg_resize_1000x830__type_jpg_.jpg
Proto tedy před koupí píšu raději sem, protože přeci jen máte více zkušeností než prodeje, který mi vecpe cokoliv, co chce zrovna prodat.
Jeste byc hměl asi podotknout, že motorku by využíval i další člen rodiny, který má 182cm. Ten by nejraději nejakeho chopera či podobný "harlej" styl, to se zas nelíbí mně, takže je nutno udělat kompromis, takže něco na půl.
Děkuji moc za Vaše návrhy, na které se velmi těším :))
Naposledy editováno 17.03.2015 10:16:39
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Máš A2, tedy do 35kW - bez škrcení splňuje jen CB500X a 390 DUKE, ostatní by omezit na 35kW měli jít, ale netuším cenu u různých výrobců a jsem líný hledat.
Problém s díly na Kawu jsem zatím, naštěstí, nezaznemenal. Asi ti to netvrdil ofic. prodejce Kawasaki
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Pokud jsi již omezil trochu svůj výběr, tak vyraž do ulic a na každou z těch motorek si sedni, ať to nevybíráš jen podle obrázků
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Vzhledově je krásná každá...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
ABS já třeba neřeším, protože tomu nerozumím
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Ten novej Versys se mi docela líbí, někdo nadává, že se s ním Kawa unifikovala ( např. k Yamaze ), ale mě tenhle styl sedí, záleží jestli máš/chceš pustit hned na začátku své ( zatím neznámo jak dlouhé ) motorkářské kariéry o 50t víc než v případě CB ( pokud by výška nevadila ).
Jo a nezapomeň, aby se taky líbilo tatíkovi
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
Já včera na živo okouknul Guzinu V7 Special a moc by se mi to jako druhej mazlík do garáže líbilo, ale to není nic pro tebe
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
http://motoguzzi.cz/...y/classic/v7-special
To XJ je podobně velký jako to CB a když ho necháš ofiko přiškrtit ( ne jenom v papírech ) tak to možná pojede podobně nebo ještě hůř než to CB takže proč dávat o 30t víc, navíc za ty peníze pouze šedivá ( nic pro mě ).
Já jsem spíš na ty cesťáčky a z tvého výběru s ohledem na tvou výšku bych volil Stroma nebo Versyse.
to ganmiki - presne jak říkas, tata je zase "ujetej" na harleye, takže když viděl např. tohohle -
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2015/12/280423_8547434.jpg)
, uplně slintal. jenže pro mě (jakožto 22letýho to přijde jak sběratelský kus z 2. světové - ted to nemyslim jako urážku, ale prostě bych na to nesedl :D)
jj, bylo by to lepší, zkusim se tedy po LBC ještě podívat, ale asi to nebude žádná sláva, jelikož jak jsem říkal, vím jen o té Hondě, že tu má krámek, zbytek je mix.
EDIT:
ještě koukám na tu versys - jsou modely 2014 a 2015, zatim jsem nezjistil rozdíl, jaké modely máte vy??
jen škoda, že se nedělá v té zeleno-černé barvě, protože ta ke Kawasaki prostě patří, ale ani ta celá černá, nebo černo-bílá nebo i žlutá nevypada nejhůře.
Naposledy editováno 17.03.2015 13:11:34
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro začátečníka (spíše výletní)
Ja bych volil asi tu CB500 F nebo X + poradny padaci ram + vybavu + motoskolu
Nebo jak tu zaznelo koupit nejakou ojetinu do 35kw, dva roky se na tom vyjezdit, pak si muzes rozsirit ridicske opravneni uz budes vedet co a jak a muzes vybirat motorku bez ohledu na omezeni vykonu.
Edit: tak koukam ze versis650 se da koupit novy i ve verzi s 35kw
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Naposledy editováno 17.03.2015 15:14:12
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro začátečníka (spíše výletní)
No oni prave někteří tvrdí, že by měla byt na mě malá :( ale jasny, dokud si ji ne zkusím, nezjistim to.
Kde jsi koukal na tu kawasaki? Na tech kawasaki strankach nebo mas jiny web? Myslim ze na tech kawasaki strankach to je taky, ale rad mrknu i na jine weby. Diky
Jeste see zeptám: kdyz se u nekterych modelu vyrábí verze 35kW (nebo 25kW), to znamená ze je tam jiny motor práve s timto maximen nebo je to původní, ale jiz uskrcen? Nikde jsem se nedocetl, zda jsou tyto verze prave bud skrcene nebo se jedna opravdu o verzi 35kW ( kde tech 35kw je max)
EDIT (16:32):
tak na kawasaki strankach jsem dal porovnani:
Versys 650 r2015 vs Verys r2014 (také 650): a z roku 2015 je omezená verze 35kW, kdežto z roku 2014 je omezená verze 25kW.
To je asi dost málo že? když jste mi tu říkali, že za sezonu se človek otrka a i ta 35kW bude slabota. (i kdyz ja si myslim, že na mně tech 35kW bude až až napořád)
Naposledy editováno 17.03.2015 16:35:24
Jak to ktery vyrobce konkretne resi nevim. Motor bude 100% stejny, predpokladam ze tam bude jinak naprogramovana ridici jednotka, mozna jine vstrikovace paliva upravene sani apodd. Otazkou je spis jestli je mozne takovou verzi 35kw pozdeji upravit na plny vykon...
To by ti mel byt schopen rict prodejce jak je to vyreseno a jestli to pak pujde otevrit....
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro začátečníka (spíše výletní)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro začátečníka (spíše výletní)
Horší by to bylo se servisem, protože kdyby bylo něco akutního, tak to do Bolky je pak dálka :-/
Jak řešítě vy nějaký servis? máte něco u vás ve městě nebo taky dojíždíte?
Do Bolky to mám cca 30km, když tam náhodou pojedete a budu mít volno, klidně si tam můžeme dát sraz, kdyžtak mi pak pošli PM, jestli by Vám to třeba nevadilo, hlavně aby bylo teplo, autem tam nepojedu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro začátečníka (spíše výletní)
A u nového bych se návštěvy servisu vůbec nebál. Jen včas měň olej a další spotřební díly a jsi na několik let v klidu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro začátečníka (spíše výletní)
Krejza píše: Zizkin> Má cenu přemýšlet u Versyse o nižším výkonu?
Vzhledem k tomu ze je tazatel cerstvym drzitelem ro A2 tak to urcite cenu ma...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro začátečníka (spíše výletní)
no právě.. říkám, ja jezdil maximálně na babetě (kdyz mi bylo tak 15-17), pak nic, ted jsem si nechal udelat papíry na A2, poprve jsem tedy sedel opravdu na motorce (kde se řadí :D), takže strach jsem měl dost velkej. No nakonec to dopadlo dobře, papíry jsem udělal (což bylo někde v září - to byla nějak loni poslední možnost (časové období), protože pak se zkoušky dělají až letos). No a od té doby jsem na tom zase neseděl. Ale tím že zima ne a ne přijít, koupil se bráchovy ten Aprillia skůtr (125ccm, ale škrcen na 50), takže jsem celý podzim jezdil na něm. Jenže to je jak na kole, absolutni pohoda, žádná rychlost a při výlete do okolních vesnic (cca 30km tam) mě už z cesty bolely zada nebo nekdy nohy. Ale říkám, zkušenosti ze skutra nemá cenu říkat, protože si na tom připadám fakt jak na kole :D (nebo jak jste tu psali "odrážedlo" :D)
s tím servisem jsem to myslel tak, že když to koupím "až z Boleslavy", což je cca 50km, zda to není určitá nevýhoda, kdyby se se strojem něco stalo (kdyby byl nepojizdný), tak bych ho tam neměl jak dovést.. (myslím ted na nejhorší).. jen se chci dopředu připravit.
stejně, strach tam je a je třeba se tomu rozumně postavit. i když mně komisař i učitel schválili, že jedu dobře, nespěchám a nepřeháním to, tak stejně sím vím, že nejvíc mám při rozjezdech (a hlavně do kopce) .. ale to je jak s autem, musím se otrkat (po autoskole s autem stacilo par jízd a ted je to v poho), jen je blbý že tady (na moto) to může spadnout :D :-/
Navíc, ještě jsem měl problem s váhou té motorky. Učitel říkal, že ta stará Kawa 500 er-5 má cca 140kg, no a mě to přišlo strašně težký s tím vubec hnout. Nejsem teda žádná vyžle, ale na svojí výšku mám stále málo váhy, takže když ted vidím že Versys má cca 200kg, tak se děsím :D
co se týče toho výkonu.. no já totiž nemám vubec představu, jaký může být rozdíl mezi např. 25kW vs 35 kW, anebo 35kW vs tech 51kW.
a jak už tu psal ganmiki, musim zjistit od prodejce, zda verze 35kW je škrcená puvodní 51kW nebo je to fakt max. tak výkonný.
Kdyby to bylo škrceny, tak stejne odblokování by přislo v uvahu minimalně další rok. nejsem blazen abych to hned otevřel.
Naposledy editováno 17.03.2015 18:53:57
Podívej se taky na servisní intervaly, mně na V-Stromovi trochu vadilo, že sem 3x do roka musel do servisu kvůli výměně oleje (kvůli záruce), servisní interval 6000km, teď mám NC700X s dvojnásobným servisním intervalem.
ABS - dobré pro začátečníky, kteří nedokáží dobře odhadnout rychlost nebo nemají cit při brždění. Já ABS nemám a ani nepamatuju, kdy sem se naposledy dostal do situace, ve které bych ho využil.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro začátečníka (spíše výletní)
maly strom nie je zla motorka ale na pohodove vychadzky a mensie cesty podla mna nezmysel. Hra sa to na univerzala a tym padom da sa pouzit na mnohe ale zaroven je vo vsetkom mizerny. Relativne slaby vykon, nieco tam je tesne pred obmedzovacom ale nic moc. Na pohodove vychadzky pre zabavu uz radsej choprika/cruiserika nez toto cenduro. O stromcekovi uz napisali mnohi ze je to sice fajn moto ale neskutocne bezpohlavna a nezaujimava a nezabavna. Cize odvezie a A do B ale to vie aj kopu inych moto, ktore na rozdiel od stormceka maju aspon nejake plus. A su lacnejsie. Vobec cendura ako boli v mojej oblasti zaujmu volakedy pri hladani prvej moto su teraz kompletne mimo. Jedine co maju dobre aj to nie vsetky je ochrana proti vetru.
CB500x - viezol som sa na eFku a tie nove dvojvacle cb500 maju dve vyhody. Nizku cenu a relativne nizsiu hmotnost. Inak motor sice mozes vytacat ale nepomoze to. Na okresky staci, v skupine moze byt zabavna najma tym ako na nej mozno v pohode budes stacit tym co maju dvoj a viacnasobny vykon. Ale inak je taka, hmm, no neurazi ale ani nenadchne. Ale preco nie, kym nebyskusas nieco silnejsie alebo zabavnejsie inym sposobom tak ti bude pripadat ako paradna moto.
K tomu banditovi a riaditkam. Nizsie riaditka (do istej vysky) su trochu pohodlnejsie ako vyssie, akurat ze dolezitejsie je ako daleko su od sedacky. Pri tvojej vyske ak mas dlhe ruky s tym mozno nebudes mat problem ale ak pri vzpriamenom posede dociahnes len s vystretymi rukami v laktoch tak budes musiet lezat na nadrzi ak budes chciet mat plnu kontrolu nad moto. Lenze ani vtedy ju nebudes mat plnu, lebo cast pojde do krku (zvratena hlava) cast do krizov (udrzat sa v hlbokom predklone). Ak chces jazdit v SS pozicii preco nie, ale ak chces jazdit na pohodu a zabavu vzpriamene a nejde ti o maximalku na rovnke alebo o co najrychlejsi prejazd milion krat treningovo prejdenou tou istou zakrutou, tak je lepsie mat riaditka menej sportove a menej dizajnovo blbo umiestnene ako na niektorych nahacoch alebo cafe raceroch, kde dizajn zvitazil nad zdravym rozumom a pohodlim.
A k ABS. Ak pojdes na vylety len cez pekne slnecne vikendy mimo rusnejsich ciest, tak abs asi nevyuzijes, ale potom naco si kupovat motohandry a poriadnu prilbu. Zakon splnis aj s najlacnejsim kokosakom (dokonca bude lahsi nez najlahsia karbonka), v slapkach, tricku a kratasoch je cez leto prijemnejsie nez v kozenej kombineze, takze naco si otravovat zivot s abs ked ho mozno nevyuzijes vobec, pretoze ti nikdy nic nevleti do cesty na poslednu chvilu ani nikdy nic neprehliadnes a teda nebudes musiet panicky brzdit. ;) Rovnako ako nemas dovod padnut a teda naco je ti nejaka pasivna ochrana (handry ktore sa bud drat namiesto tvojej koze) ked aktivnu (abs) predsa nepotrebujes.
Za mna z tvojho vyberu by som siel do 690duka. Je to neskutocne zabavna motorka. Sice sa s nou neviem pohnut z krizovatky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
Jako celkem fajn řešení mi přijde, do doby, než si uděláš neomezené A, koupit něco lehčího a znatelně levnějšího. Nebude tě tolik mrzet, když to odřeš. Naučíš se na tom a po roce prodáš.
Porovnej, kolik tě bude stát otevření uškrcené motorky a kolik bys prodělal na koupi a prodeji jiné, slabší, viz třeba er5, atd. Asi to bude dost podobná částka. Jestli ti to otevření za to stojí.
Naposledy editováno 17.03.2015 23:25:48
Peter3P píše: maly strom nie je zla motorka ale na pohodove vychadzky a mensie cesty podla mna nezmysel. Hra sa to na univerzala a tym padom da sa pouzit na mnohe ale zaroven je vo vsetkom mizerny. Relativne slaby vykon, nieco tam je tesne pred obmedzovacom ale nic moc. Na pohodove vychadzky pre zabavu uz radsej choprika/cruiserika nez toto cenduro. O stromcekovi uz napisali mnohi ze je to sice fajn moto ale neskutocne bezpohlavna a nezaujimava a nezabavna. Cize odvezie a A do B ale to vie aj kopu inych moto, ktore na rozdiel od stormceka maju aspon nejake plus. A su lacnejsie. Vobec cendura ako boli v mojej oblasti zaujmu volakedy pri hladani prvej moto su teraz kompletne mimo. Jedine co maju dobre aj to nie vsetky je ochrana proti vetru.
Díky za tenhle názor. Když jsem ho tu před rokem pronesl, tak mi bylo řečeno, že tomu h...o rozumím, když mi po zkušenosti s Versysem připadá Strom jako nudná motorka.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/6.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro začátečníka (spíše výletní)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Versys by mohl být ideální, ale ne každému se líbí
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
TomanPCM píše: na zaciatok si kup ojetinu, nema zmisel sa ucit jazdit na novej motorke, najme ak ti 2x padne... (statistika)
Nojo, ale nezapomen ze statistiku zkresluji treba takovi trotlove jako ja co se uci jezdit uz 20let a pada jim to 10x za sezonu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Naposledy editováno 19.03.2015 19:52:02
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro začátečníka (spíše výletní)
Kazdopadne mam rozhodnuto, budu hledat jen Versys 2015. (z roku 2014 se mi ten vzhled (predni svetlo) absolutne nelibi).. hlavne si ji budu muset pred koupi vyzkouset.
Jedine co vidim jako problem, na oficialnich strankach Kawasaki je Versys jen v Bíle\Černé\žluté barvě. Nevypada to nejhůř, ale když jsem viděl, že na netu jsou obrázky i Versyse v zeleném (což dle mého kawasaki ma být zelená), tak jinou barvu nechci a bude problém ji sehnat :D :-/
Proste oboje ma sve pro a proti. No musim si verit a novou motorku neznicit. Snad mam dost rozumu, ze to budu hyckat a jezdit normalne.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro začátečníka (spíše výletní)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro začátečníka (spíše výletní)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
Ale vypadá to, že pro Evropu opravdu zelená není...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Edit: oprava
Naposledy editováno 02.04.2015 14:37:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro začátečníka (spíše výletní)
takže budu objednávat tento měsíc bílou :)
Moc tedy všem děkuji za pomoc, rady a tipy :) Versys vypadá opravdu skvostně a věřím, že budu spokojen :)