Téma: Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?
 
26.11.2014 v 11:23
zdar bejci,
doporučite mi(kdo tomu rozumíte, nebo máte osobní kladnou zkušenost) nějakej dieselovej motor jednodušší odolnější a hlavně spolehlivější konstrukce, bez DPF filtru a dvouhmotného setrvačníku aj. přeplácaností.

Táta chce koupit ojetinu s nějakým bezproblémovým vznětovým motorem a ač s autem za rok mnoho Km nenajede, navíc spíše kratší trasy a jízdy po městě, nenechá si ropáka vymluvit, tak se mu budu snažit alespoň dopručit pokud možno nejmenší zlo...

Jo a pokud možno rozvody řetězem a taky by měl mít možnost repase vstřiků, nebo alespoň verzi která by nebyla v případě výměny přehnaně nákladná...
Najde se vůbec motor, kterej neni tak háklivej na kvalitu nafty(když opomenu bezturbovej SDi od koncernu)?

Napadají mne tyto motorizace:
1) 1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
2) 1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3) 1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
4) 1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
5) 1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
6) 2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
popřípadě doporučte jinej...


Díky
Anketa: co vybrat
1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
0%
0
1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3%
1
1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
3%
1
1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
3%
1
1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
3%
1
2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
3%
1
jinej
84%
26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 13:37 | Nahoru | #31

assassin píše: Anii: mame taky dva jeden v o1 a druhej v golfu 5 - vibrace, uzke pasmo pouzitelnych otacek, hluk + bruceni na nizkejch frekvencich - me z toho boli hlava. Ja uz bych takovej motor nechtel ani zadarmo ... Kupuju dieselovej 5ti valec a nevim jestli nedelam blbost :( chod taky neni uplne plynulej, nejede to, zere to


Tak ono se to asi dost liší u jiných modelů.

Já mám starý diesel tišší, než mamky rok starou atmosferickou benzínovou 1.8 Ale oktávky byly dost hlučné, kor když ve 140ti na dálnici točily na pětku 3000 otáček (nebo kolik)

Ten Smax, o kterém jsi psal byl také čtyřválcový diesel a nebyl tak hlučný, ne?

PS: Ten pětiválec, to chceš Alfu nebo Vulvo?

Naposledy editováno 26.11.2014 13:39:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 13:55 | Nahoru | #32

KubaLC8 píše: 2007 to by mohlo byt s motory 2.0TDI 103/125kw, ty byly ze zacatku produkce docela pruserove



Děkuju, to by docela odpovídalo. Podobně těch 1.4TSI se válejí kupy na skladech po repasích, bo zpátky do auta je chce málokdo - ten motor je prostě od konstrukce zmetek (informace přímo od člověka, co u toho dělá, ne od báby u sámošky).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 13:57 | Nahoru | #33

bin_Ládin píše: Měl jsem BMW 530dT r.v.2000 135kw. Koupeno v roce 2006 s 206tkm, prodej po šesti letech s 630tkm. Spotřeba 7,2l/100km za celou dobu. Na motoru byly vyměněny za celou dobu 2 vstřikovače, netěsný termostat a alternátor, toť vše. Nepíšu to, aby si to tvůj otec kupoval, ale kvůli tomu, jak já si představuju spolehlivost/životnost. A to bych se nebál, najet s tím ještě jednou tolik.



to byl taky celkem kultovní šestihrnek od BMW a asi poslední téměř bezporuchový...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 14:05 | Nahoru | #34

han píše: to byl taky celkem kultovní šestihrnek od BMW a asi poslední téměř bezporuchový...



....no treba kdyz nenasaje hridelky vyrivejch klapek....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 14:07 | Nahoru | #35

J.M.K. píše: Děkuju, to by docela odpovídalo. Podobně těch 1.4TSI se válejí kupy na skladech po repasích, bo zpátky do auta je chce málokdo - ten motor je prostě od konstrukce zmetek (informace přímo od člověka, co u toho dělá, ne od báby u sámošky).



jo, 1.4 TSI, 1.8TSI a v male mire 1.2TSI a jejich slavne rozvody a vytecny pristup automobilky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 14:08 | Nahoru | #36

assassin píše: ....no treba kdyz nenasaje hridelky vyrivejch klapek....



Uplne kazdej motor ma nejake slabe misto, i ta vychvalovana 1.9ka,. to bysme se tady mohli hadat do nekonecna.

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 14:09 | Nahoru | #37

RomanSS píše: Tak ono se to asi dost liší u jiných modelů.

Já mám starý diesel tišší, než mamky rok starou atmosferickou benzínovou 1.8 Ale oktávky byly dost hlučné, kor když ve 140ti na dálnici točily na pětku 3000 otáček (nebo kolik)

Ten Smax, o kterém jsi psal byl také čtyřválcový diesel a nebyl tak hlučný, ne?

PS: Ten pětiválec, to chceš Alfu nebo Vulvo?



Jo zalezi na utlumeni a samo drszsi auto = lepe odhlucnene, tzn to je prave ten rozdil o1 vs a4
Ale treba ty nizky frekvence se moc utlumit nedaj, takze i drahe auto s dieselem bruci a nekomu to vadi...

Smax byl docela dobre utlumenej a i ten motor docela jel, ale klasika u tehle vykonnejch ropaku - cekas na vykon nez nafouka turbo, pak chvili zatah a pak zas mrtvo...

Kdyz se nic nepodela tak kupuju volho..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 14:11 | Nahoru | #38

assassin píše: ....no treba kdyz nenasaje hridelky vyrivejch klapek....


Tenhle motor je nemá. Má je až verze po FL 142kw s automatem.

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 14:12 | Nahoru | #39
assassin> no zrovna novější šestiválce od BMW by mohly vyprávět...

Naposledy editováno 26.11.2014 14:13:53

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 14:13 | Nahoru | #40

KubaLC8 píše: Uplne kazdej motor ma nejake slabe misto, i ta vychvalovana 1.9ka,. to bysme se tady mohli hadat do nekonecna.



No ja jen ze ten motor ma podobne slabe misto jako to tsi - kdyz se to posere je z toho destrukce motoru...

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 14:14 | Nahoru | #41
Jinak vířivé klapky je možný demontovat a je klid, ale jak chcete demontovat z těch slavných tdi problémové díly? Bez setrváku, turba, váhy vzduchu a dalších dílů to jezdit nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 14:15 | Nahoru | #42
KubaLC8> O přístupu výrobce raději ani nevím, ale ty moderní malé objemy nadupané na velký litrový výkon by mně do baráku nesměly už z principu. Kámoš má Fabii s nevím přesně jakým tříválcem, HTP to není a docela si pochvaluje (sám jsem s tím jel a jen to chce trochu točit) a povedený třívál je třeba v Matizu. Ale to je tak jediné, co se dá brát. Holt objem se nahradit nedá.

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 14:18 | Nahoru | #43

bin_Ládin píše: Tenhle motor je nemá. Má je až verze po FL 142kw s automatem.


Jo mozny to je, nejak jdou ropaky u bmw mimo muj zajem ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 14:20 | Nahoru | #44

bin_Ládin píše: Jinak vířivé klapky je možný demontovat a je klid, ale jak chcete demontovat z těch slavných tdi problémové díly? Bez setrváku, turba, váhy vzduchu a dalších dílů to jezdit nebude



No a bmw dvouhmotu nema? Turba ze by na jejich autech neumitaly? Vaha vzduchu taky ne? Zrovna tohle co si vyjmenoval jsou dily co odchazi vsude a zrovna s nima TDI zadnej zasadni problem nemaj...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 14:31 | Nahoru | #45

assassin píše: No a bmw dvouhmotu nema? Turba ze by na jejich autech neumitaly? Vaha vzduchu taky ne? Zrovna tohle co si vyjmenoval jsou dily co odchazi vsude a zrovna s nima TDI zadnej zasadni problem nemaj...


Jasně že tyto díly má, a netvrdím, že nemohou odejít, ale zrovna tdi likviduje dvouhmoty vcelku spolehlivě. To samé turba, vcelku často prolejí olej, a jejich zatuhlé regulace snad nemusím zmiňovat (skok do nouzového režimu při zátěži), to poznal snad každej uživatel, kterej s tím nějaký kilometry namotal.. Myslím že můžu vcelku i srovnat servisní náročnost 1.9tdi a 3.0d, která je jednoznačně ve prospěch bmw

Naposledy editováno 26.11.2014 14:33:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 14:34 | Nahoru | #46
bin_Ládin>

No tak ja mam benzinovou 2.8 od bmw a kdyz srovnam s mati 1.9 tdi tak na servis je narocnejsi muj benzin...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 14:34 | Nahoru | #47

J.M.K. píše: KubaLC8> O přístupu výrobce raději ani nevím, ale ty moderní malé objemy nadupané na velký litrový výkon by mně do baráku nesměly už z principu. Kámoš má Fabii s nevím přesně jakým tříválcem, HTP to není a docela si pochvaluje (sám jsem s tím jel a jen to chce trochu točit) a povedený třívál je třeba v Matizu. Ale to je tak jediné, co se dá brát. Holt objem se nahradit nedá.



Pristup vyrobce je takovej, ze priznal konstrukcni chybu i motoru TSI, ted se vi uz konecne kde a co to je za chybu, ale v naproste vetsine vymeny motoru z duvodu preskoceni retezu si zakaznik placi celou opravu sam, kulance minimalni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 14:51 | Nahoru | #48
assassin> Co jsem na motoru u bmw dělal, jsem už popsal. Pro objektivnost srovnání doplním, že proběhla tedy jedna výměna kladek s mikrořemenem a vodní pumpou. Pro srovnání použiju Ford Galaxy s koncernovým motorem 1.9tdi 85kw, zakoupeno se 150tkm,aktuálně najeto 470tkm a jsem jeho držitelem. 2x setrvák, oprava zatuhlé regulace turba, rozvody se dělaly 3x komplet. Teď už zblajzne i nějakej olej (pravděpodobně stíráky na ventilech). Volnoběžka alternátoru, startér. Způsob použití auta stejný s bmw. A navíc jsi vcelku trefně popsal projev tdi, kterej je s 3.0d, který se chová spíš jak benzín, nesrovnatelný. Průměrná spotřeba je u Galaxe úplně totožná 7,2.

Naposledy editováno 26.11.2014 15:01:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 15:22 | Nahoru | #49
KubaLC8> v poslednich letech už je to lepší, bylo kolem toho docela halo... vim o 75%, a pak o 50/50... jde to i na zaruku ale to už musí být dobrá konstalace (flotilovy auto, garančky, posudek mechanika, že to bylo v toleranci - napínák), ale i tak bych to radši v těch 120 tkm vyměnil...

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 15:31 | Nahoru | #50

bin_Ládin píše: assassin> Co jsem na motoru u bmw dělal, jsem už popsal. Pro objektivnost srovnání doplním, že proběhla tedy jedna výměna kladek s mikrořemenem a vodní pumpou. Pro srovnání použiju Ford Galaxy s koncernovým motorem 1.9tdi 85kw, zakoupeno se 150tkm,aktuálně najeto 470tkm a jsem jeho držitelem. 2x setrvák, oprava zatuhlé regulace turba, rozvody se dělaly 3x komplet. Teď už zblajzne i nějakej olej (pravděpodobně stíráky na ventilech). Volnoběžka alternátoru, startér. Způsob použití auta stejný s bmw. A navíc jsi vcelku trefně popsal projev tdi, kterej je s 3.0d, který se chová spíš jak benzín, nesrovnatelný. Průměrná spotřeba je u Galaxe úplně totožná 7,2.



Mati 1.9tdi 350tis a na motoru vse puvodni - menila se jen jednou vaha.
Na bmw to vypisovat nebudu, ma podle tacho polovicni najezd a je tam tech zavad celkem dost...
Otcuv g5 150tis vse origo

Muj byvalej sluzebni smax ma momentalne 370 a menil se jednou dpf a jednou setrvak - jinak vse origo.

Takze tezko soudit - sere a nesere se od obojiho neco ...

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 16:02 | Nahoru | #51

Lion píše: KubaLC8> v poslednich letech už je to lepší, bylo kolem toho docela halo... vim o 75%, a pak o 50/50... jde to i na zaruku ale to už musí být dobrá konstalace (flotilovy auto, garančky, posudek mechanika, že to bylo v toleranci - napínák), ale i tak bych to radši v těch 120 tkm vyměnil...



ja vim o jednom pripadu kdy zadarmo vymenili napinaky + retez a o jednom kdy vymenili 1.8TSI s ucasti 10% majitele, ostatni majitele si hradili 80 - 90% ceny opravy / vymeny motoru

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 16:13 | Nahoru | #52
a já vím o jednom 1.8TSI kdy zadarmo vyměnili motor - pravda v záruce

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 16:38 | Nahoru | #53

bin_Ládin píše: Jasně že tyto díly má, a netvrdím, že nemohou odejít, ale zrovna tdi likviduje dvouhmoty vcelku spolehlivě. To samé turba, vcelku často prolejí olej, a jejich zatuhlé regulace snad nemusím zmiňovat (skok do nouzového režimu při zátěži), to poznal snad každej uživatel, kterej s tím nějaký kilometry namotal.. Myslím že můžu vcelku i srovnat servisní náročnost 1.9tdi a 3.0d, která je jednoznačně ve prospěch bmw


to nemůžeš tak srovnávat...taky máme doma dva třílitry tdi a na prvním nebylo na motor sáhnuto 270 tisíc, pak se prodal. Ani rozvody, nic...a je to tdi.

S turbama a vahou vzduchu měly problémy 1.9, nové dvoulitry už mají jiné problémy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 16:43 | Nahoru | #54

mira-xj píše: a já vím o jednom 1.8TSI kdy zadarmo vyměnili motor - pravda v záruce


jen co vím za poslední dobu..auta max.4 roky stará
...Tiguan 1.4.. 40.t km...3 měsíce po záruce...výměna motoru taky ...jen doplatek za práci 20 t.
...BMW GT 3D....aut.převodovka...kulantní dohoda ..."jen" doplatek 40.t
...MB S....motor
...Land Rover...komplet tlumiče...
...atd.
A největší "mrdka" v okolí A R8 10V Lambo...za dva roky opravy za cca 1.mil...a najeto cca 30.t.

i ty nová auta mají pořád svoje poruchy a problémy..a neexistuje snad žádné bezporuchové

(reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 17:03 | Nahoru | #55

2LEKO píše: jen co vím za poslední dobu..auta max.4 roky stará
over...komplet tlumiče...
...atd.
A největší "mrdka" v okolí A R8 10V Lambo...za dva roky opravy za cca 1.mil...a najeto cca 30.t.


Nechceš to trochu rozvést?

1 reakcí na tento příspěvek Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 17:43 | Nahoru | #56
takže když to shrnu, tak jedině fosilní koncernová 2.0 SDi ...

Táta potřebuje i něco většího, občas ještě dělá nějakej melouch, tak by mu to mohlo v Caddyně vyhovovat, akorát se mu nebude líbit ten obsah

Neni ještě nějaká nesmrtelná alternativa k tomu SDíčku?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 17:45 | Nahoru | #57

KubaLC8 píše:
1.6HDI/TDCI 66kw ma turbo bez variabilni geometrie lopatek, jednohmotu, nema FAP!!! a repase vstriku jde udelat docela dobre.



dávala se tahle pohoná jednotka i do nějakýho většího auta jako berlingo, nebo popřípadě většího kombi ap?

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 17:56 | Nahoru | #58
Berlingo, Partner, Focus, 307, C4, pak už asi jen menší

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 17:59 | Nahoru | #59
Vím o jednom případu tady u nás v autoškole, kdy vyměnili ve škodovce v záruční opravě motor na škodě fabii 2 1.2tsi, když žákyně startovala bez spojky a s nohou na brzdě, přeskočil řemen Víc podrobností bohužel nevím.

Koupě staršího dieselu -jakej motor vybrat?

26.11.2014 v 18:02 | Nahoru | #60
kupovat dizla když málo jezdí je prostě hovadina a tím to celé začíná i končí.pokud by se mu jednalo alespoň o výkon , tak to pochopím,ale zdechlák bez turba jede jako kolo,třepe se a ještě k tomu to netopí(trvá,než se zahřeje)

jen co to koupí-měl by udělat rozvody-ty jsou obecně na dizla dražší,žhavky si taky udělá,k tomu se mu vysere baterka,startér,alternátor-to je taky dražší a všechno to jsou věci,které na takhle starých autech běžně odchází....,prostě dizl musí jezdit,jinak je to nevýhodné
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist