Téma: Stavba dvojgaráže
 
1.4.2014 v 13:33
Místa na parkování není nikdy dost,tak jsem se rozhodl postavit dvojgaráž.
Už jsem toho prošel hodně a zatím nic.

Má tady někdo zkušenosti se stavbou dvojgaráže cca 7x8 m ?
Případně kontakt na stavební firmu která ji postaví včetně projektu za rozumné peníze?

Cihlová stavba 7x8 m,jedny sekční garážová vrata 4,5 m,stavba na Praze 10.

Něco jako :










Za příspěvky k tématu předem díky.

Plechové,betonové,dřevěné jsem viděl taky.
Chci raději z cihel.
Anketa: Přemýšlíte taky o stavbě garáže?
Ano
42%
8
Ne
58%
11
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Stavba dvojgaráže

4.4.2014 v 09:07 | Nahoru | #31

joone píše: Proč tu pořád operuješ s věcmi, kterým ve skutečnosti rozumíš tak napůl, takže nahovno? Rosný bod se ze zdiva povedlo přesunout do tepelné izolace až s příchodem vnějšího zateplení. Před desítkami let měla většina domů rosný bod v nosném zdivu. Použij lepší argumentaci, když chceš někoho zesměšnit.


Nemam zapotrebi nekoho zesmesnovat. Pred desitkami let nikoho nenapadlo v interieru zateplovat a nedejboze polystyrenem. Kazdopadne nevim proc pouzivat prezite technologie, kdyby zdi z CP byly tak super, asi by nebyl duvod aby vznikaly materialy jako porotherm nebo ytong a pouzivaly se porad ony CP. Zrejme vis neco vic nez zbytek sveta...
Jestli potrebujes aby se tvoje garaz dozila stejnyho veku jako koloseum., klidne si ji postav z zulovych kvadru. Ja si myslim, ze garaz bude moralne zastarala daleko driv (treba jako stodoly v dnesni dobe) a sny o tom jak v moji garazi budou parkovat pravnuci si necham az budu brat silnejsi drogy.

joone píše: Já zase nemusím pórobeton, kromě toho, že je lehký a že se z něj dobře staví a že je to pseudotepelný izolant, jeho ostatní vlastnosti stojí dost za hovno.


To vypada ze ma samy dobry vlastnosti
Jeho ostatní vlastnosti me u stavby prizemni garaze moc nezajimaji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba dvojgaráže

4.4.2014 v 13:48 | Nahoru | #32

joone píše: Proč tu pořád operuješ s věcmi, kterým ve skutečnosti rozumíš tak napůl, takže nahovno? Rosný bod se ze zdiva povedlo přesunout do tepelné izolace až s příchodem vnějšího zateplení. Před desítkami let měla většina domů rosný bod v nosném zdivu. Použij lepší argumentaci, když chceš někoho zesměšnit.



Hele ja te fakt zesmesnovat nechcu, to si delas sam. V tomto oboru zadneho vzdelani nemam, prestavil jsem vlastnima silama barak tot vse.
Pad zdi z cihel jsem postavil taky, je to desna jebacka. Nejak me nedochazi proc radis nekomu stavit nostnou zed z cihel,. Nato ji dle statickeho posudku zpevnovat zelezobetonem, coz kdyz uz tedy kouknem na historicke pouziti cihly je pekna prasarna a cele to uzavres tim, ze by si to zevnitr zateplil.
TO me z pohledu laika, ktery se musi do googlu podivat co je to CPP pripada dost komickej navrh.
Z funkcnich veci, ktere by mohly v garazi plnit nejaky ucel, jako odbornik nenavrhujes vubec nic. SOrry ale ty jsi fakt komik.

(reakce na) Stavba dvojgaráže

4.4.2014 v 14:31 | Nahoru | #33
Míra> Ajaj..bohuzel klasika pri stavbach na klic

No, drzim palce..opakoval bych poptavku

Stavel jsem si barak svepomoci z Heluzu..a predtim par melouchuna baracich z porobetonu. Pro duty cihly mluvi cena pri tom kdyz si prace dodavas sam, ale vyzaduje si vic casu. Itong a lepidlo je jako material drazsi, je haklivejsi na vlhkost, ale zase na nem zednik stravi min clovekohodin, instalace elektriky je taky jednodussi.

vaznikova strecha je taky rychlejsi a levnejsi, stresni krytinu podle sklonu a financi.

Od ceho bych te odrazoval jsou ty hangarovy vrata.

(reakce na) Stavba dvojgaráže

4.4.2014 v 14:34 | Nahoru | #34
joone> anebo radsi nic.. preji ti plno uspechu v kariere a mnoho spokojenych zakazniku

Naposledy editováno 04.04.2014 14:35:22

Stavba dvojgaráže

4.4.2014 v 17:28 | Nahoru | #35
Nakonec to asi budu stavět sám.
Dutý cihly jsou celkem přesný a velký.Horší bude střecha.
Ty hangárový vrata bych taky asi mohl zmenšit na 4m.
Uvidím podle rozdílu v ceně.

Stavba dvojgaráže

4.4.2014 v 18:47 | Nahoru | #36
Ahoj, rozdíl v ceně vrat je docela velkej....mám 3,8x2,2 Hörmann vyšly na nějakejch 34, sondoval jsem ještě Trido, Normstahl, Lomax a Jimitore a byly od 38 do 45. Jak bych to stavěl asi já - nechal bych si nacenit vícero materiálu, možná díky tomu že to budeš stavět sám a nevím jak jsi zručnej bych volil např Porotherm, Heluz atd na pěnu nebo lepidlo nebo udělat to ze systému Unika nebo Be-tong kdy proarmuješ rohy a ostění a probetonuješ a ostatní stavíš na maltu dnama nahoru. Zateplení se dělá primárně jako vnitřní, ale není to podmínkou. Výhoda je ta, že to z venku přejedeš perlinkou a lepidlem a nemusíš se srát s hrubou omítkou. Je to taky docela blbovzodrný - jestli to chceš vidět v reálu a jsi z Mírova tak zajeď do Mohelnice mrknout do firmy Best -staví se tam z toho nová administračka a můžu ti domluvit konzultaci ( P.S. Nepracuju tam a není to reklama ), na stropy bych se vykašlal a udělal to buď : klasika pozednice a na ní přes sedla trámy a nebo v případě požadavku stropu vazníky a na ně zespoda pověsit sádru.

Edit...aha, sorry, stavba na Praze 10.....:)

Naposledy editováno 04.04.2014 18:48:31

Stavba dvojgaráže

4.4.2014 v 20:25 | Nahoru | #37
Z vrat bych velkou tragedii nedělal. Loni jsem nechal montovat na garáž vrata 4,5x2,1 Olymps door ve zlatém dubu s dopravou, montáží ,dvěma dálkama a motorem cenovka 36tis.
Já stavím garáž 13x8 svépomocí - z ytongu 250,strop trámový se záklopem z desek (uložný prostor ve střeše se hodí,zespoda protipožární sádroš (požadavek v požární zprávě), 30cm vaty (možnost předělání na vejměnek :o) Oplácat to polyšem už není takový problém.
Pokud můžu doporučit a chceš ušetřit ,tak podlahu udělej jen ze zámkovky - nemáš problém s vodou z auta ze sněhu atd.

Stavba dvojgaráže

4.4.2014 v 21:04 | Nahoru | #38
Tak abych podal konstruktivnější řešení než na začátku a opustili jsme problematiku CPP

Budu to brát obecně, tzn. nevím a neřeším jestli nemáte v dané lokalitě nějaký regulační plán na umístění a vzhled, kterej by ti do toho mohl dost zasáhnout a nevím jakou máš zeminu/spodní vodu atd.

Jako předpoklad beru, že to budeš dělat sám, všechno si budeš kupovat a žádnej materiál nemáš k dispozici jinak než, že ho koupíš- DULEŽITÝ PŘEDPOKLAD!!!

Takže - vykopej pasy 8OOmm do země - beton C12/15, na to dej jednu řadu šalovacích tvarovek 250/250/500mm ať si chytneš přesně rozměry půdorysu. Na to vylej základovou desku tl. 1Omm beton stačí zase C12/15 lépeC16/20 ale není nutno. Do desky ke spodnímu líci dej jednu řadu kary sítě - oka 100x100x5. Na to hydroizolaci- asfaltovej pás nic extra stačí základ. Nezapomeň si nechat prostupku z plastové trubky na ten přívod elektriky, kterej tam chceš.

Jako zdivo bych vzhledem k ceně a jednoduchosti volil PORFIX tloušťka stačí 200mm. Snadné dělení, lehká konstrukce - levnější varianta Ytongu (tady předpokládám, že to postavíš nějak rozumně a nenecháš do toho dlouhodobě chcát). Velikost oken a vrat si vol v modulu tzn. například okno 500x 1500mm a ne 600x 1400mm to samé vrata. Ušetří ti to čas na řezání atd. atd. Velikost garáže si drž taky v modulu ať máš malé ztráty materiálu. Modul je 250mm jak výškovej tak směrovej. Garážový vrata vol dle ceny, ale určitě si do nich nedávej žádné vstupní dveře, větrací otvory atd. atd. protože to prodražuje - pokud se nepletu, tak dveře do vrat Lomax nacenil na 17000 navíc. Do garáže taky patří větrací průduchy - bez nich nezkolauduješ- měly by bejt křížem na protějších stěnách jeden nahoře jeden dole-průměr stačí 150mm kruh. Na takto postavené zdivo udělej věnec 150mm - uděláš dřevěné bednění a do toho dáš věnec z výztuže hlavní výztuž stačí 4xR10 a jako třmínky stačí R6 po 250mm. Beton zase stačí C12/15. Na takhle srovnanej věnec dej krov z vazníků - lehká dřevěná prefabrikovaná konstrukce, kterou ti staticky navrhne dodavatelská firma - lehká montáž - levnější než rostlé dřevo. Sklon střechy si dej rozumně dle krytiny - navrhuju plechové tabule - pozor na rozpal střešních latí dle typu krytiny a dle toho vol sklon - šablony sou relativně lehké a zase snadná montáž včetně systémových dílů ukončení oplechování atd. Vazníky ti vytvoří taky prostor pro půdičku - zase dle sklonu. Zespod na ně dáš SDK červenej - protipožární. Do spodní pásnice vazníků dej nad sádroš 15 cm izolace - vata. Ideálně na SDk dvojitej rošt a do prvního dát parotěs, lidi šetří takže parotěs dávaj rovnou nad SDK desky a dělají jednoduchej rošt- u garáže akceptovatelné. Na zdivo bych pak z venku dal dejme tomu desítku zateplovák - cena polysterynu desek je minimální rozdíl jestli dáš pět nebo deset - na celé garáži to finančně udělá malou částku, takže bych si dal 100mm ale 50mm by taky stačilo. Zateplovák bych dával z venku - zevnitř taky jde ale u garáže, kde chci na stěny dávat držáky na kola, police atd je vhodnější pevná konstrukce a ne to opírat do polystyrenu. Takže zateplení z venku. Pokud chceš dát do garáže odtok v podlaze - nedávej to do projektu musel bys mít lapač olejů než to pustíš do kanalizace, takže si to tam udělej a na kolaudaci to zakryj. Taky nedoporučuju dělat spád podlahy k vratům garáže, protože se může stát, že někdo zapomene zabrzdit auto a nemá rychlost a auto samospádem rozbije vrata.
No a když už to máš, tak se poplácej po ramenou a dej si tam motorku.

To je obecně rámcově vše...číst po sobě to nebudu, takže jsou tam chyby a určitě to není nejlevnější řešení, ale je to akceptovatelné - funkční - a relativně snadno realizovatelné za předpokladu toho, co jsem napsal na začátku.

Jsem na antibiotikach, takže to pro vysvětlení toho, že tu sepisuju romány Tak a teď se tu strhne mela Jo a číslo účtu za konzultaci ti pošlu PMkou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba dvojgaráže

4.4.2014 v 21:13 | Nahoru | #39

gugo píše: Hele ja te fakt zesmesnovat nechcu, to si delas sam. V tomto oboru zadneho vzdelani nemam, prestavil jsem vlastnima silama barak tot vse.
Pad zdi z cihel jsem postavil taky, je to desna jebacka. Nejak me nedochazi proc radis nekomu stavit nostnou zed z cihel,. Nato ji dle statickeho posudku zpevnovat zelezobetonem, coz kdyz uz tedy kouknem na historicke pouziti cihly je pekna prasarna a cele to uzavres tim, ze by si to zevnitr zateplil.
TO me z pohledu laika, ktery se musi do googlu podivat co je to CPP pripada dost komickej navrh.
Z funkcnich veci, ktere by mohly v garazi plnit nejaky ucel, jako odbornik nenavrhujes vubec nic. SOrry ale ty jsi fakt komik.



K děsné jaebačce jsem se vyjádřil, i s variantou velkoformátové vápenopískové cihly.
Systém výplňového zdiva se používá tisíce let, není to určitě žádná prasárna, ale způsob, jak využít pozitivních a potlačit negativní vlastnosti stavebních materiálů.
Vnitřní zateplení je u laiků stigmatizováno. U obytných místností dejme tomu, ale u garáže při zpravidla menším teplotním spádu, nižším přísunu vlhkosti, pravidelném provětrávání netěsnostmi lamelových vrat a jejích otevíráním?

1 reakcí na tento příspěvek Stavba dvojgaráže

5.4.2014 v 19:10 | Nahoru | #40
Tohle si kup ,za 150 tisíc nebo kolik bych do toho šel.Nemusíš si kurvit pozemek další stavbou na věčné časy,dá se to kdykoliv rozebrat,navíc špičkový dizajn,ještě bych si nechal udělat vedle nějakou stříšku nebo posezení,navíc žádné velké starosti se stavebním řízením,do tohodle bych šel hned.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba dvojgaráže

5.4.2014 v 20:09 | Nahoru | #41
maco> nemyslím si, že by tohle v případě dvougaráže mělo nějaké ůlevy zhlediska stav. řízení. Naopak pokud to ukončí z interiéru tak jak to mají popisované, tak to nikdy neprojde přes PBŘ tudíž to je nezkolaudovatelné tzn. jen jako černá stavba a nebo dodatečně opláštit SDK. A nebo to nemůže být ofiko garáž. A za ty peníze, když dopočteš založení jseš se zděnou svépomocí na stejnejch penězích. Nepopiratelné je ta snadnost demontáže, což zas já bych u garáže kde mám auto/moto/nářadí asi nechtěl, ale to je věc názoru.

(reakce na) Stavba dvojgaráže

5.4.2014 v 20:32 | Nahoru | #42
Bury636> No myslel jsem že by s tím měl mín problémů při schvalování,ušetřil by za projekt,navíc pokud by to by to bylo bráno jako dočasná stavba tak menší námitky sousedů.Nemusel by kopat základy,stačí položit betonové panely a zalít spáry a navrch jenom tenkou zálivku.Stěny zevnitř si můžeš kdykoliv obložit polystyrenem a nahodit omítku aby to vypadalo jako normální zed',jako pro mě by to bylo ideální.

(reakce na) Stavba dvojgaráže

6.4.2014 v 22:31 | Nahoru | #43

joone píše: K děsné jaebačce jsem se vyjádřil, i s variantou velkoformátové vápenopískové cihly.
Systém výplňového zdiva se používá tisíce let, není to určitě žádná prasárna, ale způsob, jak využít pozitivních a potlačit negativní vlastnosti stavebních materiálů.
Vnitřní zateplení je u laiků stigmatizováno. U obytných místností dejme tomu, ale u garáže při zpravidla menším teplotním spádu, nižším přísunu vlhkosti, pravidelném provětrávání netěsnostmi lamelových vrat a jejích otevíráním?



Tak o tisicech let bych mohl myslim z uspechem pochybovat, ale to je jedno.
Vzhledem k tomu, ze chces z vnitrni strany tu cihlu zakryt izolaci (zvenci nevim) tak pohledova asi nebude. Rekni me jedinej duvod proc to nema udelat z porothermu nebo ytongu ?.

Stavba dvojgaráže

6.4.2014 v 22:36 | Nahoru | #44
řeší se tu stavba garáže, nebo protiatomovýho bunkru?

největší problém asi bude napojení na stávající barák. pokud to má být samostatná stavba, tak udělej základovou desku, z něčeho to postav,něčím to zatepli, dej tam nějaký topení a ser na to.......kurva dyť tam bude jen ponk, motorka a možná auto?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist