globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: xenon
 
4.1.2014 v 12:58
chtel bych na k6 XENON,kdysi davno jsem to mel na K1 a libylo se me to))nevite jak na to?Slysel jsem, ze to jide vymenit za klasickou,je to mozny??Na K1 jsem za tim mel jeste nejakou krabicku,opravdu tomu nerozmim)

xenon

5.1.2014 v 18:23 | Nahoru | #31
mam na bandasce xenon (kromě dalkových viz můj deník) už dva roky a vše v pohodě ani jeden problem i v cizině.jestli to nebude tím že mam projektorové světla s čočkou takže ani neoslňují.
Pravda do klasické parabolý je xenon nesmysl pokud na to ta parabola není stavěna(jsou i auta seriově vybavena xenon světly v klasických parabolách ale asi tam mají nějaký fígl mam pocit že jsem někde četl že ten xenon má nišší watáž než35W a ten udajně může být použit v klasických parabolách)

xenon

5.1.2014 v 18:40 | Nahoru | #32
Xenon v čočce je v pohodě, ale v parabole je to někdy fakt na přesdržku...

xenon

5.1.2014 v 18:47 | Nahoru | #33
Mám na teleti taky HID, mám ho na potkávačky kde je čočka, mám to seřízený navíc mám 4300K, kdo to neví že to tam je tak to nepozná, vůbec to noslňuje, ale narozdíl od klasickýho halogenu je po tmě aspoň něco vidět. Jinak se s tim v noci nedá jet. Kdo má zkušenosti s TL nebo třeba starou zx9r tak ví jaká je to jinak hrůza. Stokrát horší jsou plechovky s rozhašenejma světlama nebo taková jedničková fabka s dědkem co má v kufru 2 metráky a neví že tam je kolečko na sklonění světel.

xenon

5.1.2014 v 18:49 | Nahoru | #34
zásadní problém a to co nám všem vlastně vadí je to: že kdejakej kokot si to flákne na vozidlo(ěje jedno jestli moto nebo plechovka) a vesele si jezdí.
O tom,že by se to mělo seřídit skoro všichni čuráci ani netuší.

xenon

5.1.2014 v 20:01 | Nahoru | #35
asi se na to radsi tedy vykaslu.Nerad bych provokoval jeste vic ,motorka sama o sobe provokuje)

Bubrak-ZX10R píše: A umite oba cist? Mam je serizeny tak ze to neoslnuje pri zatizeny motorce. Cili znovu - kde zacina jeho svoboda v mem pripade? Akorat vykrik do tmy.

btw: dalky uz taky zacinam pouzivat pres den, tam se nehadam, ze to neni koser



A jak poznáš, že to neoslňuje? Stačí když jedeš do kopce a hned to svítí jinak. Nebo když to máš zahnojený od much. Jako já tudle homo sd8 buzeraci taky nevyznávám, ale všecko má svý meze a potkat trotla s dobastlenejma fialkama v temný noci na úzký silnici je fakt zážitek, to vůbec nemáš tucha kam v ten moment jedeš a navíc je člověk slepej i půl hodiny potom... chodci, neosvětlený cyklouni apod se stávaj okamžitě neviditelnejma.

3 reakcí na tento příspěvek xenon

5.1.2014 v 20:26 | Nahoru | #37
mam obycajne 13 rocne osobne auto .. a zozadu ma oslnuje kazda dodavka ci SUV ktora ma xenony .. takze to s tym oslnovanim by som nebral az tak tragicky..

(reakce na) xenon

5.1.2014 v 21:52 | Nahoru | #38

Point píše: mam obycajne 13 rocne osobne auto .. a zozadu ma oslnuje kazda dodavka ci SUV ktora ma xenony .. takze to s tym oslnovanim by som nebral az tak tragicky..



to je taky pravda

(reakce na) xenon

5.1.2014 v 21:56 | Nahoru | #39

FiZzeR píše: A jak poznáš, že to neoslňuje? Stačí když jedeš do kopce a hned to svítí jinak. Nebo když to máš zahnojený od much. Jako já tudle homo sd8 buzeraci taky nevyznávám, ale všecko má svý meze a potkat trotla s dobastlenejma fialkama v temný noci na úzký silnici je fakt zážitek, to vůbec nemáš tucha kam v ten moment jedeš a navíc je člověk slepej i půl hodiny potom... chodci, neosvětlený cyklouni apod se stávaj okamžitě neviditelnejma.



Zkousel sem to proti zdi, horni hranice svetla je niz nez svetlo, cili to sviti dolu. A samo jsou pripady kdy to sviti vejs, pri akceleraci, na horizontu, ale to svitej i homologovany na autech a je to na chvili. Krom toho ta verze R je primo urcena do parabol.

A krom toho sem jel X-krat pred brachou a videl sem ho ve zpetnym, ten ma xenon taky. Ci sem si s nekym vymenil motorku, proste sviti to jako potkavacky normalne dolu.

Naposledy editováno 05.01.2014 21:57:20

xenon

5.1.2014 v 22:05 | Nahoru | #40
A je fakt, ze me oslnuje kazda druha Fabie s neserizenejma svetlama, cili je mi to fakt fuk i kdybych nekoho oslnoval... ale to neoslnuju.

Ve dne obcas poustim dalky, ty se samo nemaj a to nijak neobhajuju ze bych neomezoval svobodu ostatnich, ale kdyz kazdou chvili ctu, ze ridic auta nevidel vlak a vjel pod vlak, tak jako ridic vozidla co je asi 10000x mensi si to osobne zduvodnuju jako osobni ochranu bez ohledu na svobodu ostatnich.

1 reakcí na tento příspěvek xenon

5.1.2014 v 22:21 | Nahoru | #41
Ale je to dost vyraznej rozdil treba jet v mlze nebo za hustejsiho deste, to svetlo je mnohem jasnejsi a motorka je mnohem viditelnejsi, ac nema mlhovky a je to dalsi jeji hendikep, ktery se timto velice dobre kompenzuje.
Bubrak-ZX10R> Whatever, možná jseš jeden z těch uvědomělejch a máš to tak nějak v rámci slušnosti, to nijak nerozporuju. Ale takovejch je jak šafránu. A proto tak nerad jezdim potmě

(reakce na) xenon

5.1.2014 v 22:41 | Nahoru | #43

FiZzeR píše: Bubrak-ZX10R> Whatever, možná jseš jeden z těch uvědomělejch a máš to tak nějak v rámci slušnosti, to nijak nerozporuju. Ale takovejch je jak šafránu. A proto tak nerad jezdim potmě



No hele na druhou stranu je pravda, ze uz se mi dlouho nestalo ze by me nekdo fakt oslnil xenonem (e: spis si nevzpominam vubec ze by nekdy), to spis nekdo necha normalne dalkovy. A ted me sejrej ty co nechavaj vzadu mlhovky a ja musim za nima ject nejakou dobu nez je predjedu, to je o dost horsi.

Naposledy editováno 05.01.2014 22:43:12

1 reakcí na tento příspěvek xenon

5.1.2014 v 22:44 | Nahoru | #44
cili podle me nejaky ilegalni montaze xenonu co oslnujou nejsou vubec nejakej velkej problem aby se to vubec muselo resit

Bubrak-ZX10R píše: cili podle me nejaky ilegalni montaze xenonu co oslnujou nejsou vubec nejakej velkej problem aby se to vubec muselo resit



no twl,každej den teď jezdím ráno za tmy, večer za tmy a pro mě to problém je (podotýkám, že oči mám zdravý).
ale je to o lidech a o ohleduplnosti - dobastlený xenony, denní svícení za tmy, mlhovky za tmy (bez mlhy), rozhašený světla. Ale jo "já chci bejt vidět" je omluva pro cokoli...

xenon

6.1.2014 v 12:52 | Nahoru | #46
No me pokud oslni auto tak ve vetsine pripadu je to auto se seriovejma svetlams.... Ty bastly svitrj obvykle sice modre, ale diky vypalenejm zrcadlum a cockam na hovno :)

(reakce na) xenon

6.1.2014 v 12:55 | Nahoru | #47

Point píše: mam obycajne 13 rocne osobne auto .. a zozadu ma oslnuje kazda dodavka ci SUV ktora ma xenony .. takze to s tym oslnovanim by som nebral az tak tragicky..


ono v podstatě stačí když v tomhle mlhavým počasí někoho dojedeš a dotyčnej není schopen vypnout zadní mlhovku ani ve městě, to je taky paráda, je ale fakt že tyhle xenony dost vymizely

callowsick píše: no twl,každej den teď jezdím ráno za tmy, večer za tmy a pro mě to problém je (podotýkám, že oči mám zdravý).
ale je to o lidech a o ohleduplnosti - dobastlený xenony, denní svícení za tmy, mlhovky za tmy (bez mlhy), rozhašený světla. Ale jo "já chci bejt vidět" je omluva pro cokoli...



ty fakt potkavas casto xenony co te oslnujou (na rovny silnici) ? jak sem psal, oslnuje me skoro kazda Fabie s potkavacima normalnima svetlama, ale xenonu sem si nevsiml, mozna obcas nejaky SUV co ma svetla vysoko a podle me tam je ta nivelace spatna z vyroby stejne

1 reakcí na tento příspěvek xenon

6.1.2014 v 14:03 | Nahoru | #49
to je jako ze maj USA auta zakazany zluty predni pozicky a pritom to dneska ma kdejaky novy EU auto z vyroby, proste jen a jen buzerace

na motorku at si da kazdej co chce dokud to pri normalni jizde po rovine neoslnuje (coz napr. muj xenon nedela, delam to obcas dalkama ve dne)

Bubrak-ZX10R píše: ty fakt potkavas casto xenony co te oslnujou (na rovny silnici) ? jak sem psal, oslnuje me skoro kazda Fabie s potkavacima normalnima svetlama, ale xenonu sem si nevsiml, mozna obcas nejaky SUV co ma svetla vysoko a podle me tam je ta nivelace spatna z vyroby stejne



no hele, fakt potkávám. A mám pocit, že kolem Kladna je jich nadprůměrná koncentrace...
celkem slušně jsem se už vycvičil poznat fabrickej xenon od bastlenýho už na dálku (ty bastlený mají obvykle takový pouťový zabarvení světla a hlavně jsou v obyč parabolách) a nejednou už mě napadlo, že kdybych sejmul chodce, kterýho neuvidím kvůli oslnění, tak budu v prdeli, zatímco xenonista si pojede dál po svým.

asi extrém byl, když jsem jel ráno kolem sedmý, na prdeli přilepený starý báwo s naroubovanýma xenonama a dobrejch deset kiláků mi to dával do zrcátek. Kromě toho, že koncentrace na jízdu je v prdeli, mě ještě v deset dopoledne pálily oči, jak kdybych tam měl písek... (mimochodem, asi 5x jsem mu blikal, ať předjede, ale trval na tom, že mě bude rentgenovat....)

Kdyby si to rvali lidi alespoň jenom do aut, co mají čočkový světla - tam je to většinou ok.

xenon

6.1.2014 v 15:41 | Nahoru | #51
Auto s bastl xenonem potkam uz jen zridka - a to sem posledni rok jezdil skoro 50tis za rok, tzn ne uplne malo - vic potkavam novy auta co sviti i mlhovka trvale, navic uz z vyroby ty premiovy auta sviti vic nez to bylo bezne.

Stary pixly spis castejs potkavam s ruznejma dennima svetlama od vietnamcu co nesviti, co jim sviti nekam do riti a i spolecne s potkavacima atd

(reakce na) xenon

6.1.2014 v 16:22 | Nahoru | #52
callowsick> no jedna malá drobná připomínka některe auta už z prvovýroby nemájí xenony v čočce ale v parabole ( viz naše VOLVO)

xenon

6.1.2014 v 17:57 | Nahoru | #53
Dobastleny xenony v aute je prasarna za kterou by se mely sbirat technicaky, na moto nevim, asi jsem nikoho nepotkal nebo to neoslnovalo nebo to nebylo poznat diky teplejsi teplote svetla, takze tam nevim.

Naposledy editováno 06.01.2014 17:58:15

xenon

6.1.2014 v 19:36 | Nahoru | #54
Xenon nemá co dělat ve světle, ve kterém není osazen už výrobcem, to je jednoduchá matematika, ale na druhou stranu, jak už tu bylo napsáno, motorka je ve spoustě situaci fakt skoro neviditelná, tak proč tomu trošku nepomoct. Ale určitě to chce trošku se tomu pověnovat, aby to fakt nějak extrémně neoslňovalo. Technickou bych s tím ovšem nějak moc nepokoušel. Jinak tyhle sady ve starších autech jsou fakt šílenost. Každé ráno, při cestě do práce, potkávám asi 12 let staré Volvo V40 které má namontované tyhle xenony s barvou světla tak 6000K a to je teda mazec. Pokaždé, když ho potkan ve tmě, tak musím skoro zastavit.

(reakce na) xenon

6.1.2014 v 19:36 | Nahoru | #55

Bubrak-ZX10R píše: to je jako ze maj USA auta zakazany zluty predni pozicky a pritom to dneska ma kdejaky novy EU auto z vyroby, proste jen a jen buzerace

na motorku at si da kazdej co chce dokud to pri normalni jizde po rovine neoslnuje (coz napr. muj xenon nedela, delam to obcas dalkama ve dne)


Ono to není úplně přesně jak říkáš.

Přední obrysový světlomet musí mít bílou barvu.
Pak předoboční obrysový světlomet může mít oranžovou,je to v předpisech,jen tento pojem je relativně nový a snadno zaměnitelný
Pak boční obrysový a ten musím mít oranžovou barvu a pro vozidla s délkou tuším přes 6m je povinný.

Ona jedna věc je,že tebe to pocitově oslňovat nemusí,ale někoho jiného ano.

Dle mého názoru,když xenon tak jedině do čočky, a nebo do světlometu,který je pro montáž xenonu určený.

Sám jsem xenon na cbrku měl a myslím,že i správně seřízený a stejně jsem ho radši sundal.

1 reakcí na tento příspěvek xenon

6.1.2014 v 21:21 | Nahoru | #56
Subi.: a co H7R urcenej do paraboly?

jestli to nekoho jinyho oslnuje, tak ho oslnuje jakykoliv svetlo

xenon

6.1.2014 v 22:48 | Nahoru | #57
kurva, k čemu... abys oslňoval ostatní? jako všichni ti chytráci, co si myslí, že jsou líp vidět, když svítí dálkovejma? já bejt fízl, tak jsem asi hrozná svině... ale tohle fakt nechápu... stejně tak, jako když si někdo v autě rozsvítí jenom parkovačku. A všechny ty možný a nemožný dodělávaný denní svícení... pokud to není origo, tak je to v 99% k hovnu...

xenon

7.1.2014 v 08:06 | Nahoru | #58
Měl sem na mašině origo světlo s H4. V noci se s tim nedalo jet víc než 70-80 ani na dálkový, protože pak už sem jen tušil kam asi tak jedu - i když sem tam dal nějakej Night Breaker či co. Kluci v zrcátkách mě za sebou ve dne pomalu neviděli - prej jestli vůbec svítim.
Tak sem vyměnil světlo a mám tam 2x H7 xenon H7R 4.300 K v parabole s čirou optikou (na krátký svítí jedna H7, na dlouhý obě - ale to už je jen na volnou silnici). Seřízený na regloskopu, vyskoušený po domluvě i s protijedoucím autem - neoslňuje to, na stěně to dělá krásnej přechod k nastavení. Takže co je lepší - porušit zákon, i když tim fakt nikoho neobtěžuju, nebo jet potmě v noci a nechat se ve dne přehlídnout? Jedna H7R xenon má o cca stejnej světelnej tok jako dvě lepší H4 nebo H7, který jsou standardně na autě - takže ve výsledku mám k dispozici stejnej světelnej tok jak běžný auto. Moralisti - perte do mě!

xenon

7.1.2014 v 10:06 | Nahoru | #59
charlie.vtx1800: k tomu neni co dodat a presne o tom jsem psal, ze je zakon spatnej kdyz tohle nepovoluje

xenon

7.1.2014 v 12:37 | Nahoru | #60
A mě je to fuk, s dálkovými na motorce jezdím i v noci ...lituji protijedoucích řidičů, ale prostě jinak bych nic neviděl...
Ono úplně stačí nejdříve proměřit, kolik do té normální žárovky leze voltů, i malá ztráta udělá svoje a motorka pak houno svítí...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist