globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chlazení motoru
21.11.2013 v 11:03
Dobrý den, mám dotaz na chlazení motoru Suzuki Bandit 650 S rok výroby 2001. Koupil jsem ho letos a chtěl před zimou zkontrolovat chladící vodu a jaké bylo překvapení když jsem nenašel na chladičí víčko. potřeboval bych informaci je-li tento motor chlazen pouze olejem nebo je voda skryta někde pod kapotáží. Vím že pro některé to bude usměvný dotaz, ale jsem opravdu v koncích, protože mi není jasné jak se může tento motor uchladit olejem v případě že stojím třeba 20 minut se spuštěným motorem ve 30°C.
Dík Tubus
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 20:31 | Nahoru | #31

PETARDAK píše: osiris>dakarské TATRY už dávno pohání vodou chlazené motory



dakarske tatry uz taky davno nemaji tatrovacke motory! ta posledni ma cummins, pred tim meli CAT

(reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 20:44 | Nahoru | #32
dewwil> tak ten olejochladic je tam z toho duvodu, aby se olej neprepaloval,tim lip mazal a mel delsi interval.S tou dalnici,jsem to blbe napsal,je jasny,ze na 1,2 kvalt,to dostane vic zabrat.To je pravda,omlouvam se

(reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 20:53 | Nahoru | #33
kut> sem línej tak si zadej do googlu např. turbo bandit a najdeš tam mraky motorek s výkonem nad 180k a chlazený vzduchem a olejem.... třeba tady jeden

(reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 21:54 | Nahoru | #34

osiris píše: Skalik> takže ty taky píšeš, že výkoný motory nejsou vzduchový protože se neuchladěj, zamysli se nad tím co píšeš tady:
ano, to je proč se tíhne snazší cestou k vodě, protože z malýho objemu líp vyhoníš vyšší výkon u vody než u vzduchu, ale to nemá nic společnýho s tím na co já od začátku reaguju, totiž že podle vás dvou je to z důvodu nemožnosti uchladit výkon, to není pravda, výkon uchladíš, sice na stejnej výkon při podobným rozpočtu můžeš potřebovat třeba větší obsah, vyšší spotřebu, emise, naopak nižší životnost, ale ne že standardně neuchladíš klidně 200 koní v motorce
...to tys napsal o velkým nároku na prostor a právě na to já ti zareagoval (613? já i 603 ) to už ale montuješ do sebe různý věci, obecně je zástavbovej prostor vzducháče menší



Hele tohle nemá moc význam, ano vzducháč se za určitých okolností neuchladí. Měl jsem Moto Guzzi Norge 1200 a když píšu, že se v zácpě v létě přehřejvá tak to tak prostě je. A potvrdil mi to i mechanik v aspiritu. Hint ... není tam ventilátor. Takže ty jeden motorovej konstruktére tohle je zkušenost z provozu.

P.S. to je mega překvapení, že v letadle se uchladí motor i bez ventilátoru, to by jednohoho nenapadlo, když se to letadlo jaksi hejbe kupředu a tím pádem je zaručený velký proudění vzduchu.

(reakce na) Chlazení motoru

21.11.2013 v 22:56 | Nahoru | #35

osiris píše: ...a třeba "lokomotivy" jako yamXJR1300 nebo suzGSX1400 a kdyby to nestačilo tak třeba taková TATRA od 111ky po třeba 815ku maj tu kombinaci teda myslíš na piču?


Ale ty Tatry mají nucené vzduchové chlazení pomocí ventilátoru, to není to samé jako náporové chlazení u výše zmíněných motorek.

Chlazení motoru

21.11.2013 v 23:24 | Nahoru | #36
kut> celou dobu je řeč o týhle větě:

při poměrně nízkém výkonu tato kombinace spolehlivě funguje


...proč do toho pleteš objem? k tomu ti nemám co víc říct (a mimochodem jak při nízkým proudění? k tomu se přidává ventilátor, buď před nebo za, to jsou dva různý druhy chlazení, v některejch případech se přidává i směrový krytování)
a

kut píše: dewwil>.............je jasny,ze na 1,2 kvalt,to dostane vic zabrat.To je pravda..............


...tady nevím jestli jsem tě jen blbě nepochopil, ale na první a druhej kvalt se bude naopak chladit líp než když pojedeš na vysokej kvalt v nízkejch otáčkách)

Skalik> ano, s tebou to opravdu nemá moc význam, zvlášť po tom co jsi napsal za "důkazy"
...mimochodem až tam zas pojedeš, tak se ho zeptej jestli by se ti vodník bez ventilátoru v tý samý zácpě uchladil

dave-lister> ano, protože tatra má zakrytovanej motor, má nucenej oběh
...a ventilátor u vzduchovejch motorek je taky, jen tam není stejnej nucenej oběh jako u zakrytovanýho nebo směrově zakrytovanýho motoru; o těch dvou, respektive čtyřech typech podporovanýho vzduchovýho chlazení jsem se zmínil už někde vejš
...a ještě ta věta o který mluvím, to je důležitý k tomu abychom to nestáčeli jinam a nemotali se tak furt v hovnech okolo:

při poměrně nízkém výkonu tato kombinace spolehlivě funguje

Chlazení motoru

22.11.2013 v 04:01 | Nahoru | #37
vskutku...usmevny dotaz . Uz jen ten zacatek textu "Suzuki Bandit 650 S rok výroby 2001" me pobavil. Chlape, ty das za tu motorku XX penez a nevis poradne co mas pod kapotou? To mi pripomina kdyz jsem se nedavno bavil se znamym, kterej si koupil novou karu za mega, ze prej co v tom mas za motor, nacez mi odpovedel "hele ani nevim...me je to vlastne jedno" Ale i tací se najdou

(reakce na) Chlazení motoru

22.11.2013 v 04:11 | Nahoru | #38

lormil píše: PETARDAK> jen tak pro upřesnění 650 se dělá od 2005 a od 2007 je chlazená vodou



Chlazení motoru

22.11.2013 v 08:13 | Nahoru | #39
Diky všem za informace a jen na mou obranu co se týče obsahu 600 - 650 : motorka neni moje, ale synovo. Ja jsem jiz trochu letitejši a tak jezdim na cestàku od Hondy.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 24.4.2024 v 15:53 Banditak650
Brašny Suzuki GSF 650S Bandit Fíla9 24 29.11.2023 v 19:35 konas89
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Prosím poradit,,, shaním manuál v č... Suzuki GSF 650S Bandit Davekel 3 22.3.2022 v 09:48 zdenysrx6
Rozšíření stojánku Suzuki GSF 650S Bandit Fíla9 8 25.8.2021 v 20:11 kratkej01


TOPlist