paolo_novy Přidat reklamu

Téma: suzuki Turbo naked!
30.10.2013 v 20:16
Dnes se na některých webech objevila info, že Suzuki plánuje na výstavě v Tokyu odhalit možná koncept nebo hotovou motorku, která by měla zřejmě nahradit staré SV.
A teď to hlavní, motorku má pohánět řadový dvouválec 600, dopovaný turbem! Takžez 600 motoru vydoluje sice průměrných 100 koní, ale zato krásných 100Nm, což je na šestkového naháče velice solidní. Tipoval bych to na kladivo na speed tripla. Snad to samurajové nepokoní zbytkem (pružení, brzdy atd...)
Něco takového byse mi teda líbilo

edit: samozřejmě street triple



Naposledy editováno 30.10.2013 20:50:23
Anketa: líbil by se naháč s turbem?
ano
62%
73
ne
38%
45

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 12:29 | Nahoru | #31

ariba píše: co to meles ..jak moc tepla? jako normalni vyfuk, jaky chlazeni? turbo se chladi vzduchem jdoucim okolo motoru. a to ze nemuzou spaliny poradne ven.... nebudu ani komentovat



já nemelu proč auta s turbem mají chladiče vzduchu? proč na motorku dáváš laděný výfuk?-aby to šlo lepší ven. proč se olej co prochází turbem zahřívá? protože si na tom svém turbu můžeš grilovat na rozdíl od kompresoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 12:35 | Nahoru | #32

ariba píše: t_freedom> vic jak 25 let opravuju auta i motorky. a takovych teoretiku co maji zkusenosti vycteny z novin taky par znam



...víc jak 4 roky tady na fóru čtu, jak tu každej druhéj opravuje auta a motorky od doby ledový a plácaj tu nesmysly o tom, že turbo je chlazený vzduchem...
To asi nevíš o tom, že třeba na prvních D5kách od Volva se upalovala turba díky tomu, že si třeba na dálnici zastavil po kalupu a už ses nerozjel...tak udělali chlazení i vodou... krom toho z těch chladícich vlivů má vzduch jednu z rolí, minimálně jako olej.
Každej tu řeší naladění mapy na blbou koncovku výfuku...ale turbo výplach motoru nijak neovlivní Někteří praktici, nemají o výpočtech a zásadách konstrukce toho co opravují někdy ani páru ...taky jich pár znám a někdy to dělaj klidně i 25let

(reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 12:36 | Nahoru | #33

Pepa1098 píše: já nemelu proč auta s turbem mají chladiče vzduchu?


no zrovna tímhle sis moc nepomohl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 12:36 | Nahoru | #34

t_freedom píše: a pecka konkrétně co? ...jako obdivuhodný dostat v r. 84 ze 750ccm 112HP...ale pro běžný ježdění to prostě bylo na nic...slabý brzdy, těžká mašina s rám taky nestíhal tomu kalupu...
Motor na ladění ok, do dragstera...na okruh ( v tý době možná)...ale ježdění to bylo spíš o hubu...



jasně že to mělo nedostatky ale pokoušeli se něco posunou do předu víš lidí je hodně co uvidí něco nového a hned začnou hledat chybu a pozitiva hned zamítnou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 12:38 | Nahoru | #35
Pepa1098> ...já na tom jezdil...

obecně, já to nezavrhuju...regulace plnění a kinetika turbín je dnes po 30letech úplně někde jinde. Ale nevím co se tím ohledně eko norem zlepší - benzínovej turbomotor přefouknutej musíš prostě nakrmit v řádu objemu vzduchu navíc. Nevím jestli to bude mít nějakej valnej efekt. A je to hromada kurvítek navíc...časovaná nálož do budoucna(už jen zprovoznit GPZtko byla hromada starostí)

Naposledy editováno 31.10.2013 12:53:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 12:53 | Nahoru | #36

Pepa1098 píše: já nemelu proč auta s turbem mají chladiče vzduchu? proč na motorku dáváš laděný výfuk?-aby to šlo lepší ven. proč se olej co prochází turbem zahřívá? protože si na tom svém turbu můžeš grilovat na rozdíl od kompresoru



Mam turbo, ale chladic nikde...

Jo a uzduch sa hreje hlavne tym, ze je stlacovany takze (kazdy kompresor, turbo, dokonca aj pumpicka na kolo vzduch hreje)

1 reakcí na tento příspěvek suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 12:57 | Nahoru | #37
Inak napad dobry a trend zmensovania motorou, nizsej spotreby a ekologie musel prist aj k motorkam, rozhodne keby mam na bandaske miesto toho ingotu polovicny motor, ale s tym priebehom som radsej. Otazkou je co na to spolahlivost, ale materialy idu stale dopredu, tak snad...
Uz sa tesim na poriadne TDi v motorkach

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 12:57 | Nahoru | #38
El-Chio> ono ani tak nejde o chladič - jako o předchladič... a chladí se až za turbem...a má to úplně jinej důvod.
O chlazení turba tady nejde - gůglete "intercooler"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 13:02 | Nahoru | #39
t_freedom> kdyz se podivas na velikost turba a porovnas kolik toho chladi horky olej,ktery je pouze na hridelce a ma hlavne za ukol mazat a vyrovnat rozdil teplot na saci a vyfukove strane te hridelky a kolik chladi vzduch at uz ten uvnitr nebo ten venku. presto tvrdis ze turbo je chlazene olejem?

a chlazeni vodou se asi moc neosvedcilo.....

Naposledy editováno 31.10.2013 13:06:11

(reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 13:07 | Nahoru | #40
Pepa1098> to uz jsme ale u plneni motoru a ne u chlazeni turba

(reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 13:09 | Nahoru | #41

t_freedom píše: Pepa1098> ...já na tom jezdil...

obecně, já to nezavrhuju...regulace plnění a kinetika turbín je dnes po 30letech úplně někde jinde. Ale nevím co se tím ohledně eko norem zlepší - benzínovej turbomotor přefouknutej musíš prostě nakrmit v řádu objemu vzduchu navíc. Nevím jestli to bude mít nějakej valnej efekt. A je to hromada kurvítek navíc...časovaná nálož do budoucna(už jen zprovoznit GPZtko byla hromada starostí)


Co přináší nový výmysl ekoteroristů - downgrade v autoprůmyslu, což nás určitě bude čekat i u motorek? Když srovnám běžnou benzinovou šestnáctku motor s downgraedovaným litrem? U toho litra
- vyšší výrobní náklady, víc vložrných energií a větší zatížení jimi milovaného životního prostředí
- vyšší poruchovost složitějšího systému
- častější výměny oleje, jeho výroba, energie a zátěž ŽP
- ve skutečném provozu vyšší spotřeba benzínu a opět ŽP
- nutnost zahřívat a dochlazovat, opět další zátěž

Al soudruzi z Bruselu rozhodli a tak nás třeba bude čekat nejvyšší objem dváca a turbo!!!!
Brrr, já už jsem starej, tak se toho snad nedožiju, ale chudák můj syn!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 13:10 | Nahoru | #42

El-Chio píše: Inak napad dobry a trend zmensovania motorou, nizsej spotreby a ekologie musel prist aj k motorkam, rozhodne keby mam na bandaske miesto toho ingotu polovicny motor, ale s tym priebehom som radsej. Otazkou je co na to spolahlivost, ale materialy idu stale dopredu, tak snad...
Uz sa tesim na poriadne TDi v motorkach



Doufám, žes to myslel jako fórek.
Stačí, že už cpou do aut uječený litrový sekačky přeplňovaný takovým tlakem, aby z toho vymáčkli slušnej výkon, že to nemůže dlouhodobě fungovat. Ještě aby to začali dávat do motorek.
A BMW začíná dělat tříválce, to bych blil.
Ať už jde celá Uhnije s těma svejma limita do řiti :(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 13:11 | Nahoru | #43

ariba píše: co to meles ..jak moc tepla? jako normalni vyfuk, jaky chlazeni? turbo se chladi vzduchem jdoucim okolo motoru. a to ze nemuzou spaliny poradne ven.... nebudu ani komentovat


ariba píše: t_freedom> vic jak 25 let opravuju auta i motorky. a takovych teoretiku co maji zkusenosti vycteny z novin taky par znam


Haha, v mym 25 let starym autě (Saab 9000 2.0 16V) je turbo chlazený olejem a chladicí kapalinou. Ve starších modelech byla verze turba chlazena pouze olejem, ale evidentně to nestačilo, podobně jako u prvních verzích Volva D5, jak píše t_freedom. Mezichladič vzduchu (intercooler) skutečně neslouží k chlazení turba, ale chlazení stlačeného vzduchu (stlačování vede k ohřívání, stejně jako expanze vede k podchlazení). Před turbem samotným jsou navíc u mýho verku fyzicky dohromady 4 různé chladiče, tudíž tam ani žádný chladný vzduch proudit nemůže, a i kdyby, nebylo by to vůbec efektivní.
Jsem na světě asi tak dlouho, jako ty "děláš auta i motorky", ale takovou hovadinu bych ze sebe nikdy nevypustil.

(reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 13:15 | Nahoru | #44

ariba píše: t_freedom> kdyz se podivas na velikost turba a porovnas kolik toho chladi horky olej,ktery je pouze na hridelce a ma hlavne za ukol mazat a vyrovnat rozdil teplot na saci a vyfukove strane te hridelky a kolik chladi vzduch at uz ten uvnitr nebo ten venku. presto tvrdis ze turbo je chlazene olejem?

a chlazeni vodou se asi moc neosvedcilo.....



A ty stále tvrdíš že vzduchem ? Kdybys ho chladil jen vzduchem(a většina turb není ani na náporu)tak i při nonsens myšlence, že bude olej mazat hřídel při 500°C a nebude přenášet žádnou energii to prostě zapečeš. Po těch 25letech v praxi už jsi asi zapomněl, že většina kapalin má dimaterálně jinou teplotní kapacitu než plyn. Jinak řečeno ...k převedení tepelné energie potřebuješ oproti plynům zanedbatelný objem.

Takže ano, tvrdím že olej má velmi významnou funkci při chlazení turba ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 13:29 | Nahoru | #45
Mr.Dan> mozna prave proto uz Saab zavrel

preju hezky den kluci...

Naposledy editováno 31.10.2013 13:30:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 13:31 | Nahoru | #46

ariba píše: Mr.Dan> mozna prave proto uz Saab zavrel



něco stejně vtipnýho a k věci ohledně mýho příspěvku bys taky neměl...miluju podobný "úhybný manévry" zkušených borců s 25lety praxe ....

suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 13:33 | Nahoru | #47
pesastor> já vím, jde na to koukat i takhle...ale ...
můj Passat rv.84 1,6TD žral 6,5l/100km...měl 90HP ...moje dnešní(rv 2002) 2,4TD CR jezdí za 6,7l/100km má 160HP a 360Nm v 1700rpm...prostě je to jednoznačně pozitivní trend, kdyby se zastavil na nějaký únosný technologický míře...a nebyl jen hnanej snižováním nákladů...
Krom toho 75% lidí nepotřebují velkoobjemy - jezděj s tím na nákupy a dvakrát do roka za babičkou 300km...tam má fouklej litr v autě jistě spíš výhodu ... jen dnes už to kvůli nižší cenně koupěj i do firemních fleetů ačkoli očekávají nájezd 300kkm za 3 roky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 13:40 | Nahoru | #48
xluke79> posledni smernice Unie: splqchovaci hajzliky a max.limity vody pro velke, male splachovani a pissoiry!
To s motorama a Euro 6, ci us snad 7 je proti splachovacum je uplnej amaterizmus!
Jdu vytahnout z knihovny Kulhanka a jeho Dobraka a precist si jak je to s tema ekofasos a ekoteroristama!

(reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 13:41 | Nahoru | #49
t_freedom>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 13:55 | Nahoru | #50
pesastor> Jojo, člověk si říká, že takovou kravinu nemůžou myslet vážně, že je to fórek, a ono ne

(reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 15:12 | Nahoru | #51

pesastor píše: Vzdyt je to trend-> vsichni musej downgradovat! Kdyz muze Ford nabizet Tranzita s litrovym(!) benzinovm turbem....NEEE!



Litrovej benzínovej motor s turbem má i Dacia Sandero Stepway..

(reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 15:13 | Nahoru | #52

xluke79 píše: pesastor> Jojo, člověk si říká, že takovou kravinu nemůžou myslet vážně, že je to fórek, a ono ne



Do apríla je daleko.Jsem zvědavej,co z toho nakonec vyleze..

suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 16:43 | Nahoru | #53
Kroutící moment 100nm při 4500otáčkách má blbá Bandaska 1200

1 reakcí na tento příspěvek suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 17:17 | Nahoru | #54
Freedom: benzin musi držet nějakou směs, ale pro preplnovani je použito energie plynu která přijde vnivec - o tu ma ten motor vyšší účinnost. Kompresor ma o to nižší účinnost - to co sežere kompresor pro svůj chod a neni to málo.

Opravovat auta a rozumět fyzikálním principům na kterejch to funguje nemusi jit ruku v ruce.

(reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 17:38 | Nahoru | #55

assassin píše: Freedom: benzin musi držet nějakou směs, ale pro preplnovani je použito energie plynu která přijde vnivec - o tu ma ten motor vyšší účinnost. Kompresor ma o to nižší účinnost - to co sežere kompresor pro svůj chod a neni to málo.



to ale oba píšeme to samý, ne?
...já auta fakt neopravuju...ani motorky ...ani 25let...
ale pár už jsem viděl

(reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 19:26 | Nahoru | #56

t_freedom píše: nejsem si úplně jistej ...aby nemlel někdo jinej...

Turbo se v zásadě chladí olejem...dnes už dokonce i vodou ...
To, že spaliny nemůžou volně ven a že se musí kolena a vzdálenost instalace turbíny složitě vypočítávat, aby nedocházelo k vysokofrekvenčním rázům, že se používaj jiný materiály např. na těla ventilů a sedla ... to nekomentuj...evidentně o tom moc nevíš...

tak bych řekl že tohle je u japonskejch motorů už víc než 20let ...třeba nissan rb28det...(nissan patrol 2,8td)

nic objevného v tom není...

Naposledy editováno 31.10.2013 19:28:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 19:39 | Nahoru | #57

ariba píše: Mr.Dan> mozna prave proto uz Saab zavrel

preju hezky den kluci...

mě by zajímalo kolik sáábu si měl...ps na to že děláš auta 25 let bys mohl vědět že sááb rozjel výrobu znova a že ho ke krachu vedli koncernový mistři z německa...

mám doma octávku 2009 a Saab 93 vector 2007...rozdíl v použitých materiálech a zpracování je diametrálně rozdílné stejně jako jízda je to jako sedlat osla a koně...

oktávka není špatné auto ...ale je to tuctovka a spotřební věc a je tak i dělaná...

jinak když děláš tak dokonale do aut budeš asi vědět že sááb patří mezi průůůkopníky turbomotorů v sériových autech...jo a výrobu rozjel od roku 14 znovu zpět pod původním vlastníkem...

Saab / Scania...

Saab je odnož zbrojovky co dělá třeba Grippeny atd...

kdo zkusil švédské aut už nechce jinak

Naposledy editováno 31.10.2013 19:42:50

(reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 20:12 | Nahoru | #58
marekparek> tak tak, saab byl první, kdo osadil turbo do běžného auta (rozumněj ne sporťáku)

a právě saab používal většinou tzv lpt turba - nízkotlaké, které zlepšily chování v nízkých otáčkách. a právě tady toto v suzuki mi příjde na stejný způsob. žádná enormní špička, ale pěkně masivní zátah v nízkých otáčkách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 20:13 | Nahoru | #59

t_freedom píše: a pecka konkrétně co? ...jako obdivuhodný dostat v r. 84 ze 750ccm 112HP...ale pro běžný ježdění to prostě bylo na nic...slabý brzdy, těžká mašina s rám taky nestíhal tomu kalupu..


právě proto bych ji chtěl, zážitek na tom jet ten zátah od 7 tis (spodek nic moc) byl skvělý a ten zvuk syšení s pískání od volnoběhu s otevřeným filtrem, no nikdy na to nezapomenu

Naposledy editováno 31.10.2013 20:17:16

(reakce na) suzuki Turbo naked!

31.10.2013 v 21:51 | Nahoru | #60
Kovi> myslel jsi od 5500rpm... v 7trpm uz se dávno řádilo...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
SV 650 N - nesvítí potkávací světlo... Suzuki SV 650, Suzuki SV 650S, Suzuki SV 650 RR spectacular 7 25.7.2022 v 21:38 Maarten
Posunou velké ventilové vůle výkon ... [1 ... 8, 9] Suzuki SV 650, Suzuki DL 650 V-Strom, Suzuki SV 650S... Mufiozo 244 18.10.2020 v 07:36 FJRPEPA
Magnet tachometru Suzuki SV 650 Suzuki SV 650, Suzuki SV 650S, Suzuki SV 650 RR Vajra 5 5.2.2016 v 18:34 Franta.


TOPlist