Téma: Víte co se vám dějě pod kapotama?
 
6.4.2013 v 19:46
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 16:05 | Nahoru | #31
teplota vody

(reakce na) Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 16:10 | Nahoru | #32
trins> to máš jako se šetrným praním...pere aj na 30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 16:16 | Nahoru | #33
Velkobouchač> a to máš vyčtený odkud?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 16:22 | Nahoru | #34
trins> něco o tom bylo zmíněno tady 800 koní- 7l na sto

Přesně tohle jsem posílal učiteli na mojí fakultě automobilního inženýrství na VUT. Princip chlazení je v tom, že oni tu studenou vodu berou z vdovodního řádu a jakmile proteče motorem letí do odpadu a bere se nová studená voda. V chladiči není šance nic takového udělat. Potom se to taky používá u vodních člunů, tam nabírají vodu přímo z moře. Takhle extrémně podchlazené motory mají téměř nulovou životnost. Takže ano funguje to, ale ne v autě.

Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 16:31 | Nahoru | #35
Jéé škoda že nemáš natočenou tu moji, když tam vrčela. Jsem fakt už zvědavej jak poletí, podle toho grafu to ale bude bomba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 16:52 | Nahoru | #36

Lion píše: trins> něco o tom bylo zmíněno tady 800 koní- 7l na sto


no v těch článcích jsem se dočetl cosi o speciální slitině,kterou není potřeba tolik chladit,ale nikde jsem se nedočetl při jaké teplotě ten motor pracuje.

Já bych to bouchačovi možná i uvěřil,ale to by nesměl svoje tvrzení podpořit trvzením že kvůli tomu mají závodní stroje větší chladiče ( ty mají z úplně jinýho důvodu ) a pak do toho zamotat ještě emise

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 17:29 | Nahoru | #37
trins> věř si čemu chceš stejně ty nepřesvědčíš mě že motor podává největší výkon ve 120°C, ale zajímalo proč teda mají závodní motorky větší chladiče když né kvůli učinějšímu chlazení. Aby vezli víc vody a vešly se do váhového limitu?

edit: a výrobci samochodů drží teplotu motoru vysoko právě kvůli lepšímu spalování na úkor výkonu

Naposledy editováno 07.04.2013 17:31:04

(reakce na) Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 18:55 | Nahoru | #38
Velkobouchač> Větší chladič je kvůli tomu, že mají větší výkon. Zhruba to totiž vychází (říká se tomu tepelná bilance motoru) že třetina energie z paliva se přemění na výkon, třetina na teplo co odejde výfukem a třetina na teplo co musíš uchladit. Takže logicky, když máš motorku co má skoro 300k, potřebuješ třikrát "větší" chladič než u motorky co má 100k. Zjednodušeně.

Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 19:05 | Nahoru | #39
Zkuste vzít motorku a zaměřte ji na brzde pri 80-90 stupnicj. Pak to zkuste pri 60stupnich

Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 20:19 | Nahoru | #40
no nevim me prijde ze pri 60ti mi jede motorka stejne jako pri 90ti, akorat teplota na budiku se nejak prumeruje ze dvou cidel a urcite to neni teplota motoru, dle manualu se otvira termostat od 58 do 75 st., takze treba 62 mam pri 15st venkovni na dalnici pri 120km/h

co se tyce venkovni teploty, tak mi prijde ze to nejlip jede tak mezi 18-26 stupni, pokud je vic tak je ten motor takovej gumovejsi mi prijde a pokud je min, tak je slabsi.

co se tyce maximalky, tak samozrejme cim venku tepleji tim lepe (odpor vzduchu)

(reakce na) Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 21:00 | Nahoru | #41

Velkobouchač píše: trins> věř si čemu chceš stejně ty nepřesvědčíš mě že motor podává největší výkon ve 120°C, ale zajímalo proč teda mají závodní motorky větší chladiče když né kvůli učinějšímu chlazení. Aby vezli víc vody a vešly se do váhového limitu?

edit: a výrobci samochodů drží teplotu motoru vysoko právě kvůli lepšímu spalování na úkor výkonu


no určitě to nemají kvůli tomu aby měli motor kolem 60ti stupňů.ale právě kvůli tomu že mají o "krapet" větší výkon než série a hlavně se s nima jezdí pořád na doraz,takže s normál chladičema by se ten motor "roztekl"

Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 21:24 | Nahoru | #42
já zas slyšel že nejlepší pracovní teplota pro závoďáky je tak 80C a občas se dá vidět že i velkej chladič maj přelepenej páskou aby se to nechladilo moc a byl tam nějakej optimal na co to mají nastavené.

No sem zvědavej co na tyhle teorie napíše murkin

1 reakcí na tento příspěvek Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 23:00 | Nahoru | #43
Závodní motorka má optimální teplotu tak do +-80 stupňů max. Když je to víc, tak výkon klesá. Některé motorky mají chladiče pro okruhové ježdění nedostatečné (např. R1). Teplota pak jde klidně ke 110 stupňům. Navíc závodní motorky nemají ventilátor. Proto se používá velký chladič nebo přídavný chladič.

Naposledy editováno 07.04.2013 23:02:23

(reakce na) Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 23:03 | Nahoru | #44
radi5> můžu dotaz?....z jakýho důvodu namají ventilátor?

1 reakcí na tento příspěvek Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 23:23 | Nahoru | #45
Ventilátor slouží pro chlazení při stání nebo maximálně při pomalý jízdě. Na okruhu se jezdíš od 100km/h víš, a v takových rychlostech už samotnej proud vzduchu chladí mnohonásobně líp než nějakej ventilátor. Ten by tam naopak akorát ucpával ten chladič protože by byl překážkou v proudění. Vem si jakej je to tlak když ve 150km/h zvedneš ruku, a zkus si jí dát na místě za ten ventilátor, ten má tlak naprosto směšnej.

(reakce na) Víte co se vám dějě pod kapotama?

7.4.2013 v 23:25 | Nahoru | #46
Harry_RnK> na tom něco je..já si říkal že s ventilátorem by ta regulace teploty byla přesnější

(reakce na) Víte co se vám dějě pod kapotama?

9.4.2013 v 22:01 | Nahoru | #47
Bubrak-ZX10R> o zajizdeni at si mysli kdo chce co chce to je mi vite kde..
Ale mam realitu...Jeden zdejsi expert koupil uuplne novou zx12ku a NIJKA nezajizdel a ta motorka jela uuplne na hovno...pak ji hned prodal a smitec.
Tedy u me zajizdeni ano a v tovarne s tim na full nejedou aspon ne delsi dobu.
Hovadina.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist