Téma: Tak jak je to s těma gumama...?
8.1.2013 v 20:10
Zdar motorkáři a Ducatisti , jezdit se nedá tak mě napadají myšlenky co, jak, kde zlepšit no zajimalo by mě, za jak dlouho cca. se na Pneu udělají ty ,,zlé" PLOŠKY vzniklé stáním motorky na jednom místě? A co když už tam jsou? To můžu rovnou přezout nebo se to dá ,,sjezdit?" Má to vůbec nějaký vliv na jízdu?
Předchozí
1 2
Následující

Tak jak je to s těma gumama...?

9.1.2013 v 00:42 | Nahoru | #31
No a když mám jen boční sojánek, tak to ty plošky budou trochu na z boku, ne?

1 reakcí na tento příspěvek Tak jak je to s těma gumama...?

9.1.2013 v 08:22 | Nahoru | #32
Motorku je potřeba posunout 3x za den. Kdo se nemůže v poledne trhnout z práce, udělá ráno i večer posuny 2x.

Naposledy editováno 09.01.2013 08:22:31

Tak jak je to s těma gumama...?

9.1.2013 v 10:15 | Nahoru | #33
Šulíni,teď abych šel do garáže a pohnul s motkou.

3 reakcí na tento příspěvek Tak jak je to s těma gumama...?

9.1.2013 v 10:20 | Nahoru | #34
...vznik "plošek" je přímouměrný..s časem a teplotou a tlakem v pneu a podložkou a mikropohyby důsledkém gravitace a magnetizmu!!

Kombinací vzorců se dojde k výsledku kdy nastane deformace trvalá a nevratná!

Základní postup:

A. Změřte závislost tlaku na objemu p = p(V) pro izotermický děj ve vzduchu a porovnejte ji
s teoretickou závislostí.
B. Změřte závislost tlaku na objemu p = p(V) pro adiabatický děj ve vzduchu a porovnejte ji
s teoretickou závislostí. Určete Poissonovu konstantu vzduchu.
C. Z naměřených časových změn teploty odhadněte časovou konstantu termočlánku /pneu/ a časovou
konstantu pro ustálení tepelné rovnováhy válce /pneu/ s plynem a diskutujte jejich vliv na přesnost měření

Teorie
Obecná stavová rovnice plynů
0),(,=VTpf (8.1)
vyjadřuje vztah mezi tlakem p, absolutní teplotou T a objemem plynu V. Stavová rovnice pro případ ideálního plynu pak je
,ηpVRT= (8.2)
kde η je látkové množství v molech a R = 8,314 J mol-1K-1 je univerzální plynová konstanta.
Jestliže ideální plyn mění svůj tlak a objem tak, že teplota plynu se nezmění (jev probíhá velmi pomalu, takže teplota plynu se vyrovnává s teplotou okolí), nastává izotermický děj a stavová rovnice se zjednoduší na tzv. Boylův-Mariottův zákon
konstpV . = (8.3)
Jestliže ideální plyn mění svůj tlak a objem tak, že výměna tepla s okolím není možná (jev probíhá velmi rychle), jedná se o adiabatický děj a platí
konstpVκ= , .
kde κ je Poissonova konstanta. Pro ideální plyny je
,2iκi+= (8.4)
kde i je počet stupňů volnosti molekuly plynu.

Měření deformací je už pak snadné viz.obr.







výsledek měření:







Závěr:..pneumatiky sundat..pod peřinu..ale i tam hrozí další nevratné děje!..takže odpověď co je spávné neexistueje!..je to v prdeli!

(reakce na) Tak jak je to s těma gumama...?

9.1.2013 v 11:47 | Nahoru | #35

PetrL3 píše: Motorku je potřeba posunout 3x za den. Kdo se nemůže v poledne trhnout z práce, udělá ráno i večer posuny 2x.



Jasný, ale musí bejt otočená směrem k Mekce a postavená na koberci, jinak to nebude fungovat voe

(reakce na) Tak jak je to s těma gumama...?

9.1.2013 v 12:41 | Nahoru | #36

2LEKO píše: ...vznik "plošek" je přímouměrný..s časem a teplotou a tlakem v pneu a podložkou a mikropohyby důsledkém gravitace a magnetizmu!!

Kombinací vzorců se dojde k výsledku kdy nastane deformace trvalá a nevratná!

Základní postup:

A. Změřte závislost tlaku na objemu p = p(V) pro izotermický děj ve vzduchu a porovnejte ji
s teoretickou závislostí.
B. Změřte závislost tlaku na objemu p = p(V) pro adiabatický děj ve vzduchu a porovnejte ji
s teoretickou závislostí. Určete Poissonovu konstantu vzduchu.
C. Z naměřených časových změn teploty odhadněte časovou konstantu termočlánku /pneu/ a časovou
konstantu pro ustálení tepelné rovnováhy válce /pneu/ s plynem a diskutujte jejich vliv na přesnost měření

Teorie
Obecná stavová rovnice plynů
0),(,=VTpf (8.1)
vyjadřuje vztah mezi tlakem p, absolutní teplotou T a objemem plynu V. Stavová rovnice pro případ ideálního plynu pak je
,ηpVRT= (8.2)
kde η je látkové množství v molech a R = 8,314 J mol-1K-1 je univerzální plynová konstanta.
Jestliže ideální plyn mění svůj tlak a objem tak, že teplota plynu se nezmění (jev probíhá velmi pomalu, takže teplota plynu se vyrovnává s teplotou okolí), nastává izotermický děj a stavová rovnice se zjednoduší na tzv. Boylův-Mariottův zákon
konstpV . = (8.3)
Jestliže ideální plyn mění svůj tlak a objem tak, že výměna tepla s okolím není možná (jev probíhá velmi rychle), jedná se o adiabatický děj a platí
konstpVκ= , .
kde κ je Poissonova konstanta. Pro ideální plyny je
,2iκi+= (8.4)
kde i je počet stupňů volnosti molekuly plynu.

Měření deformací je už pak snadné viz.obr.







výsledek měření:







Závěr:..pneumatiky sundat..pod peřinu..ale i tam hrozí další nevratné děje!..takže odpověď co je spávné neexistueje!..je to v prdeli!



Zkoušela jsem tvůj postup a .....

JE TAM!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jak je to s těma gumama...?

9.1.2013 v 14:36 | Nahoru | #37
2LEKO> Z tvýho textu jsem odnesl to, že když dám gumu pod peřinu, tak je v prdeli

(reakce na) Tak jak je to s těma gumama...?

9.1.2013 v 15:31 | Nahoru | #38
porid si stojany a plosky resit nebudes

(reakce na) Tak jak je to s těma gumama...?

9.1.2013 v 15:54 | Nahoru | #39

2LEKO píše: ...vznik "plošek" je přímouměrný..s časem a teplotou a tlakem v pneu a podložkou a mikropohyby důsledkém gravitace a magnetizmu!!

Kombinací vzorců se dojde k výsledku kdy nastane deformace trvalá a nevratná!

Základní postup:

A. Změřte závislost tlaku na objemu p = p(V) pro izotermický děj ve vzduchu a porovnejte ji
s teoretickou závislostí.
B. Změřte závislost tlaku na objemu p = p(V) pro adiabatický děj ve vzduchu a porovnejte ji
s teoretickou závislostí. Určete Poissonovu konstantu vzduchu.
C. Z naměřených časových změn teploty odhadněte časovou konstantu termočlánku /pneu/ a časovou
konstantu pro ustálení tepelné rovnováhy válce /pneu/ s plynem a diskutujte jejich vliv na přesnost měření

Teorie
Obecná stavová rovnice plynů
0),(,=VTpf (8.1)
vyjadřuje vztah mezi tlakem p, absolutní teplotou T a objemem plynu V. Stavová rovnice pro případ ideálního plynu pak je
,ηpVRT= (8.2)
kde η je látkové množství v molech a R = 8,314 J mol-1K-1 je univerzální plynová konstanta.
Jestliže ideální plyn mění svůj tlak a objem tak, že teplota plynu se nezmění (jev probíhá velmi pomalu, takže teplota plynu se vyrovnává s teplotou okolí), nastává izotermický děj a stavová rovnice se zjednoduší na tzv. Boylův-Mariottův zákon
konstpV . = (8.3)
Jestliže ideální plyn mění svůj tlak a objem tak, že výměna tepla s okolím není možná (jev probíhá velmi rychle), jedná se o adiabatický děj a platí
konstpVκ= , .
kde κ je Poissonova konstanta. Pro ideální plyny je
,2iκi+= (8.4)
kde i je počet stupňů volnosti molekuly plynu.

Měření deformací je už pak snadné viz.obr.







výsledek měření:







Závěr:..pneumatiky sundat..pod peřinu..ale i tam hrozí další nevratné děje!..takže odpověď co je spávné neexistueje!..je to v prdeli!



Tak jak je to s těma gumama...?

11.1.2013 v 19:49 | Nahoru | #40
pokud se uz ploska vytvorila, je jedina moznost odstranit ji burnoutem ( burn/ploskaout )
jde to velmi snadno zvlaste pokud se jedna o predni pneumatiku

at uz je jaroooo!!!!

Tak jak je to s těma gumama...?

14.1.2013 v 00:38 | Nahoru | #41
Ldyz se ty plosky tak.casto tvori, tak sem hodte foto jak to vypada, me se to jeste nestalo
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist