Téma: Přestavby aut pro závody
 
11.12.2012 v 19:35
Vím jak sem sám scháněl inspiraci a nápady. Navíc ted je čas se v tom vrtat tak směle do toho:


Naposledy editováno 11.12.2012 19:36:14
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavby aut pro závody

13.12.2012 v 11:19 | Nahoru | #31
Fidži.FZS> Spíš jsou to momentálně ty krátké trasy, hlavně mě před léty štvalo, když jsem to měl do práce cca 3.5km, jenže mimo město a po hlavním tahu, kde je o čumec jezdit na kole, kor v zimě a jít pěšky jakbysmet a Accent s motorem 1.5CRDi se na tak krátké cesté nemá šanci ohřát. Však také měl průměrnou spotřebu 9.5l/100km, zatímco normálně žere 5 - 5.5. Už tehdy jsem nad tím uvažoval, i to řešil s prodejcem, jenže tam je kolem motoru tak málo místa, že by s tím bylo spousta patálií a když jsem zjistil, že samotná montáž by byla dražší, jak bufík, upustil jsem od toho.
Punto je právě v tomto ohledu daleko jednodušší a "přívětivější". A bude tam snazží vestavět klasiku, než teplovzduch. Nejde mi totiž ani tak o vyhřátí interiéru, jako o ohřátí motoru, který se na krátkých trasách jinak dost ničí. A jestli je pravda, že zatímco u nafťáku je úspora nafty díky předehřevu kolem 15%, tak u benzinového motoru se může vyšplhat až k 70%, tak je pro něj o důvod víc.

Včera jsem někde našel ten malý bufík od webasta i za 14000,-, což by bylo fajn, ale nikde nemůžu přesně dohledat, co všechno dalšího k němu budu potřebovat a jak to zvedne náklady.

E: Koukám, že tady někdo v prakticky stejném autě bufík má, takže vestavba do varianty 55SX musí být reálná. Nikde ale nemůžu najít žádné podrobnosti, natož přímo stavební návod.

Naposledy editováno 13.12.2012 11:24:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavby aut pro závody

13.12.2012 v 11:26 | Nahoru | #32
J.M.K.> Potřebuješ montážní sadu a ovládací modul. To je tak 5000-20000. Záleží jakej luxus si dopřeješ. Měl sem Webasto v obou BMW a moc nadšenej sem nebyl.

Jinak jestli parkuješ na svém pozemku, tak bych zvažoval elektrický ohřev. Ohřátí 3.0d vyjde zhruba na 4Kč, tohle musí vyjít na polovic. To teplovodní, pokud budeš předehřívat, tak ti za chvíli vymlátí baterku, viděl bych to tak na tejden než budeš muset nabíjet a pokud jako příhřev, tak se to nestihne ani pořádně nastartovat.

Naposledy editováno 13.12.2012 11:27:46

1 reakcí na tento příspěvek Přestavby aut pro závody

13.12.2012 v 11:30 | Nahoru | #33
Cena je také přijatelnější

http://www.normans.cz/file.php?id=200

(reakce na) Přestavby aut pro závody

13.12.2012 v 11:58 | Nahoru | #34
Fidži.FZS> Parkuju na zahradě, ale abych neblokoval druhé auto, které brašule co chvíli potřebuje, musím stát pod jabloní, takže to by bylo tak 20m kabelu ze dvora. U té montážní sady jsem právě žádné konkrétní informace nenašel, z čeho se skládá apod. Snad ale stačí jen držák, pár hadic, čerpadlo a dva T-kusy na hadice a dálkový ovladač, ne? Teď mi teprve došlo, že bych ještě musel táhnout další trubku až dozadu k nádrži, což by vlastně byla největší piplačka.
Elektrika pro mě jako elektrikáře nebude problém. Že to mlátí baterku, je mi jasné, někdo už tu ale psal, že měl kvůli tomu v autě přidanou druhou baterku.

Ten elektrický předehřev mě také napadl, ale musel by to být mezikus na hadici s čerpadlem, na chladicí okruh zapojený stejně jako webasto - Punto bohužel nemá na motoru přípravu pro montáž elektrického tělesa, jako to mívaly některé starší americké vozy.

Jinak jsem to částěčně dříve řešil tak, že jsem asi hodinu před odjezdem do auta strčil 2kW teplovzdušný ventilátor. Jenže to stálo v garáži a neřešilo to ohřátí motoru a pak když jsem měl po odpolední šichtě v mraze odjet, tak se nedalo, jelikož okna namrzala jak zvenku, tak zevnitř a navíc po ostříknutí a setření okamžitě "kvetlo" znovu.
Sice jsem měl na palubce bazmek podobný tomuto , ale ten dokázal udržet nazamlžený průzor jen několik cm v průměru, takže asi jako v tanku. Navíc díky stejnosměrnému motorku dost bzučel, což šlo na nervy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavby aut pro závody

13.12.2012 v 12:13 | Nahoru | #35
Fidži.FZS> Koukám na ten odkaz a ta sada DEFA by nebyla špatná. Jen mě zaráží ta absence čerpadla, jelikžo když si vybavím, kudy jsou hadice u Punta vedené a jak jsou tvarované, tak nevím, nevím, zda by samotíž fungovala. Každopádně ten fofrák do kabiny musí být výborná věc a když k tomu přidám i ten nabíjecí modul, tak už je to slušná výbava. Bohužel i tak jen cena komponentů šplhá na polovinu hodnoty vozu.
Zase by ale nebyl problém to vestavět i do Accentu, jen opět záleží na tvarování hadic.

Přestavby aut pro závody

13.12.2012 v 12:54 | Nahoru | #36
k Webastu, léta jsem je používal v sedmičkových bmw kde byly montovány na přání od výrobce, bylo to teplovodní, první verze měli tu nevýhodu o které se píše výše, proud to bralo z autobaterie auta u novější verze už mělo webasto svoji aku tuším 25Ah která se za běhu motoru připojila relátkem k síti auta a nabíjela se po vypnutí motoru jede webasto na svoji baterku.

Webasto lze naprogramovat na max dvě půlhodiny provozu, v autě jsem to používal jednu půlhodinku před spaním a druhou kolem 6ti ráno.

Pokud by ho chtěl někdo dodělávat do auta, zajděte na vrakáč a určitě to ve starý sedmičce na pravém podběhu najdete, jednotka a případně baterka a relé je v pravým zadním vnitřním blatníku pod polstrem a palivové čerpadlo je u zadní nápravy v místě palivových filtrů....

V motorovém prostoru je zpětný ventil (je v hadici a je oranžově označen)který sloužil aby to ohřívalo vodu jen v topení, po vyndání to ohřeje i motor..

Sám jsem to měl potom i v espace, ovládaný manuálně a nebo telefonem.

Hlavně je to skoro zadarmo

1 reakcí na tento příspěvek Přestavby aut pro závody

13.12.2012 v 12:56 | Nahoru | #37
Já bych jim zkusil napsat, určitě něco podobného řešili. Já sem se toho taky bál, nakonec to funguje docela dobře. Nemám sice tohle konkrétní, ale zkoušel sem samostavbu na 12V, jako mají koncernové diesly.

(reakce na) Přestavby aut pro závody

13.12.2012 v 13:41 | Nahoru | #38
Fidži.FZS> Prolézám teď ty stránky Normans.cz a přijde mi jako nejlepší volba ten univerzální hliníkový ohřívák. Sice jsem chvíli bádal nad tím, jak jej zapojit, jelikož Punto namá klasický třícestný termostat a vně vedenou hadici malého okruhu mezi termostatem a vstupem čerpadla. Ale nejsnazší tam bude napojit vstup na vratku od chladiče do motoru a výstup na hadici vycházející nahoře z motoru a vedoucí k radiátoru a k vyhřívanému hrdlu sání. Také by se fakt hodil ten fofrák do kabiny, ale tam až teď koukám, že je to jiný výrobce, stejně jako ten nabíjecí modul. Ale když to mají na svých odkazech, snad to dokážou sehnat.

Přestavby aut pro závody

13.12.2012 v 13:49 | Nahoru | #39
Tak ten vnitřek bude asi nejlepší tento. Jen tam nikde nepíšou, jakým motorem je osazen. Aby to nebyl nějaký ubzučený stejnosměrný, kde jde nejen o hlučnost, ale i o životnost. Když je celý přístroj na 220V, mohl by klidně mít indukční motor. Největší piplačka tam opět bude natažení kabelů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavby aut pro závody

13.12.2012 v 14:30 | Nahoru | #40

J.M.K. píše: Fidži.FZS> Koukám na ten odkaz a ta sada DEFA by nebyla špatná. Jen mě zaráží ta absence čerpadla, jelikžo když si vybavím, kudy jsou hadice u Punta vedené a jak jsou tvarované, tak nevím, nevím, zda by samotíž fungovala. Každopádně ten fofrák do kabiny musí být výborná věc a když k tomu přidám i ten nabíjecí modul, tak už je to slušná výbava. Bohužel i tak jen cena komponentů šplhá na polovinu hodnoty vozu.
Zase by ale nebyl problém to vestavět i do Accentu, jen opět záleží na tvarování hadic.


DEFA jsem kupoval před měsícem, je tam strašně moc variant a je třeba koupit přesně podle modelu a namontovat podle jejich návodu (je tam i fotka kde a jak to maj vymyšlený). Absence čerpadla mi nevadí, ale spíš jsem se ptal po termostatu a ten mají jenom pro některé zástavby. Vyřešil jsem časově ovládanou zásuvkou.
I když možná ty předehřevy s čerpadlem co se montujou do zemědělskejch strojů asi budou účinější... ale zas to jsou takový krávy, že by to Punto pak potřebovalo silnější péra na předku.

Přestavby aut pro závody

13.12.2012 v 14:30 | Nahoru | #41
Zajímavě vypadá i tohle.

http://www.predehrev...u220v.cz/E-shop.html

(reakce na) Přestavby aut pro závody

13.12.2012 v 15:18 | Nahoru | #42
XJelen> Normans už také nabízí předehřev s čerpadlem a ta varianta CTM teda zas takové hovado není, abych musel posilovat pružiny. Ale byl by to zbytečný luxus, dvacetilitrový motor fakt nemám. Hodilo by se mi to třeba na Líze, kde by pak snad už nebylo třeba za studena startovat ve dvou lidech. Jenže to už je dávná minulost.

Fidži.FZS> Sice jsou cenově trochu jinde, ale zase už dle nákresů mají čerpadlo, takže není třeba tak kriticky dodržovat ty montážní polohy. Takže to podle mě bude lepší volba, než ten termosifon.

Ještě jsem včíl narazil na tuten bazmek a tam by mne dost zajímalo, zda s ním někdo má zkušenost. jestli jsou to jen lišty s topnými spirálami, bez ventilátoru, tak dost pochybuju o tom, e by dokázaly okno nějak rychle rozmrazit, natož odmlžit. Nehledě na to, že při větších mrazech by to dokázalo vytlouct baterku klidně i za méně, než hodinu.

E: Jen mě u tohoto předehřevu zaráží, jak má být zapojen. V tom případě potom za běhu motoru přes něj poběží ohřátý glykol k radiátoru, navíc "v protisměru", tak jestli dlouhodobě vysoká teplota nebude předehřevu vadit a navíc sám nebude potom brzdit cirkulaci glykolu radiátorem.

Naposledy editováno 13.12.2012 15:30:23
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist