Naposledy editováno 11.12.2012 19:36:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavby aut pro závody
Punto je právě v tomto ohledu daleko jednodušší a "přívětivější". A bude tam snazží vestavět klasiku, než teplovzduch. Nejde mi totiž ani tak o vyhřátí interiéru, jako o ohřátí motoru, který se na krátkých trasách jinak dost ničí. A jestli je pravda, že zatímco u nafťáku je úspora nafty díky předehřevu kolem 15%, tak u benzinového motoru se může vyšplhat až k 70%, tak je pro něj o důvod víc.
Včera jsem někde našel ten malý bufík od webasta i za 14000,-, což by bylo fajn, ale nikde nemůžu přesně dohledat, co všechno dalšího k němu budu potřebovat a jak to zvedne náklady.
E: Koukám, že tady někdo v prakticky stejném autě bufík má, takže vestavba do varianty 55SX musí být reálná. Nikde ale nemůžu najít žádné podrobnosti, natož přímo stavební návod.
Naposledy editováno 13.12.2012 11:24:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavby aut pro závody
Jinak jestli parkuješ na svém pozemku, tak bych zvažoval elektrický ohřev. Ohřátí 3.0d vyjde zhruba na 4Kč, tohle musí vyjít na polovic. To teplovodní, pokud budeš předehřívat, tak ti za chvíli vymlátí baterku, viděl bych to tak na tejden než budeš muset nabíjet a pokud jako příhřev, tak se to nestihne ani pořádně nastartovat.
Naposledy editováno 13.12.2012 11:27:46
1 reakcí na tento příspěvek Přestavby aut pro závody
Elektrika pro mě jako elektrikáře nebude problém. Že to mlátí baterku, je mi jasné, někdo už tu ale psal, že měl kvůli tomu v autě přidanou druhou baterku.
Ten elektrický předehřev mě také napadl, ale musel by to být mezikus na hadici s čerpadlem, na chladicí okruh zapojený stejně jako webasto - Punto bohužel nemá na motoru přípravu pro montáž elektrického tělesa, jako to mívaly některé starší americké vozy.
Jinak jsem to částěčně dříve řešil tak, že jsem asi hodinu před odjezdem do auta strčil 2kW teplovzdušný ventilátor. Jenže to stálo v garáži a neřešilo to ohřátí motoru a pak když jsem měl po odpolední šichtě v mraze odjet, tak se nedalo, jelikož okna namrzala jak zvenku, tak zevnitř a navíc po ostříknutí a setření okamžitě "kvetlo" znovu.
Sice jsem měl na palubce bazmek podobný tomuto , ale ten dokázal udržet nazamlžený průzor jen několik cm v průměru, takže asi jako v tanku. Navíc díky stejnosměrnému motorku dost bzučel, což šlo na nervy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavby aut pro závody
Zase by ale nebyl problém to vestavět i do Accentu, jen opět záleží na tvarování hadic.
Webasto lze naprogramovat na max dvě půlhodiny provozu, v autě jsem to používal jednu půlhodinku před spaním a druhou kolem 6ti ráno.
Pokud by ho chtěl někdo dodělávat do auta, zajděte na vrakáč a určitě to ve starý sedmičce na pravém podběhu najdete, jednotka a případně baterka a relé je v pravým zadním vnitřním blatníku pod polstrem a palivové čerpadlo je u zadní nápravy v místě palivových filtrů....
V motorovém prostoru je zpětný ventil (je v hadici a je oranžově označen)který sloužil aby to ohřívalo vodu jen v topení, po vyndání to ohřeje i motor..
Sám jsem to měl potom i v espace, ovládaný manuálně a nebo telefonem.
Hlavně je to skoro zadarmo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Přestavby aut pro závody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přestavby aut pro závody
J.M.K. píše: Fidži.FZS> Koukám na ten odkaz a ta sada DEFA by nebyla špatná. Jen mě zaráží ta absence čerpadla, jelikžo když si vybavím, kudy jsou hadice u Punta vedené a jak jsou tvarované, tak nevím, nevím, zda by samotíž fungovala. Každopádně ten fofrák do kabiny musí být výborná věc a když k tomu přidám i ten nabíjecí modul, tak už je to slušná výbava. Bohužel i tak jen cena komponentů šplhá na polovinu hodnoty vozu.
Zase by ale nebyl problém to vestavět i do Accentu, jen opět záleží na tvarování hadic.
DEFA jsem kupoval před měsícem, je tam strašně moc variant a je třeba koupit přesně podle modelu a namontovat podle jejich návodu (je tam i fotka kde a jak to maj vymyšlený). Absence čerpadla mi nevadí, ale spíš jsem se ptal po termostatu a ten mají jenom pro některé zástavby. Vyřešil jsem časově ovládanou zásuvkou.
I když možná ty předehřevy s čerpadlem co se montujou do zemědělskejch strojů asi budou účinější... ale zas to jsou takový krávy, že by to Punto pak potřebovalo silnější péra na předku.
Fidži.FZS> Sice jsou cenově trochu jinde, ale zase už dle nákresů mají čerpadlo, takže není třeba tak kriticky dodržovat ty montážní polohy. Takže to podle mě bude lepší volba, než ten termosifon.
Ještě jsem včíl narazil na tuten bazmek a tam by mne dost zajímalo, zda s ním někdo má zkušenost. jestli jsou to jen lišty s topnými spirálami, bez ventilátoru, tak dost pochybuju o tom, e by dokázaly okno nějak rychle rozmrazit, natož odmlžit. Nehledě na to, že při větších mrazech by to dokázalo vytlouct baterku klidně i za méně, než hodinu.
E: Jen mě u tohoto předehřevu zaráží, jak má být zapojen. V tom případě potom za běhu motoru přes něj poběží ohřátý glykol k radiátoru, navíc "v protisměru", tak jestli dlouhodobě vysoká teplota nebude předehřevu vadit a navíc sám nebude potom brzdit cirkulaci glykolu radiátorem.
Naposledy editováno 13.12.2012 15:30:23