Potřebuji navrhnout velikost síly pístové vzpěry pro zvedání dvířek (viz obrázek). Hmotnost dvířek je cca 35kg. Budou ve vodorovné poloze a má tento systém fungovat jako u kapoty auta, kdy stačí relativně malá síla na otevření kapoty. Pro výpočet těchto vzpěr jsem našel několik výpočtů, ale měly jiný způsob namáhání pístu. Nejhorší na tom je, že nemám jak to vyzkoušet a to co koupím už tam dám.
Díky všem.
PS: potřeboval bych i jak jste k velikosti síly dospěli, pro případ, že bych musel zvolit jiný zdvih pístu. V současné době je 150mm a uvažuji o použití cca 750N pístu.
Naposledy editováno 17.09.2012 08:10:35
Takže čistě teoreticky by se snad i dalo vychytat, ve kterých dvou bodech přesně vzpěru umístit, a při zohlednění všech těchto faktorů zajistit, aby se víko zavíralo i otevíralo po celé trajektorii pouze za asistence cvičeného švába zapřaženého do chomoutu na konci víka
karf píše: Zichi> tak sem hoď tvojí verzi grafu síly na vzpěře v závislosti na otevření a to takovou, aby ruční síla pro otevření víka byla minimální.
Rád bych si to přepočítal, ale dělal mi to kluk co navrhuje kapoty a ten program je jeho výtvor. Nechci ho s tím otravovat. Počítal to na můj původní návrh 1000 N vzpěry. Od něho mám i ten údaj, že se vzpěry dimenzují o 20% více, již kvůli zmíněnému stavu stlačení/vysunutí.
A co se týká vzpěr: Jsou údajně dva druhy s pružinou a bez ní. Ta bez ní je naplněna plynem o nějakém tlaku, který definuje sílu vzpěry. Tzn že i tady dochází k úbytku síly v závislosti na aktuálním zdvihu.
rraol píše: peteRR9> Já fakt nevím... Díky tomuto tématu mi došlo, že nemám tucha jestli ve všech těchhle pístech je pružina? Myslel jsem že jo, a že plyn (vzduch) uniká a zase se nasává dostatečně malou dírkou, aby přetlak/podtlak působil jako tlumič pérování... je to tak? Kdo ví?
cece je tam hodne vysokej tlak dusiku a na tlumeni nejspis olej napln...