2 reakcí na tento příspěvek článek o 100oktanovym benálu
Dalším problémem je, že člověk má tendenci koukat po "hezkém obalu" a co je skutečně uvnitř, o to se už tolik nestará. Zde toho obchodníci využívají tak, že jako "prémiová vysokooktanová paliva" nabízejí benzin, který ve skutečnosti odpovídá běžnému N95, jen je pochopitelně dražší. Tato paliva prodávají v Německu jako paliva standartní.
Osobně jsem párkrát na zkoušku natankoval stooktanový benzin od ÖMV (už nevím, jak byl označen) jak do GS500, tak do XV535 a nepozoroval jsem žádný rozdíl ve spotřebě a ani ve výkonech, dokonce mi připadalo, že GS500 pak měla nižší krouťák a motor se více zahříval.
Krom toho jsem viděl motor 1.9TDi zničený právě po natankování nějaké "prémiové" nafty. Pokud si dobře pamatuju, měl zadřené čerpadlo a snad i podpálené ventily.
Takže osobně těmto "lákadlům" nevěřím a tankuju jen předepsané palivo. A také netankuju u malých, zapadlých vesnických pump, málo známých značek a už vůbec ne někde v areálu JZD, kde starý stojan s mechanickými počitadly je celý otlaskaný a černý od šmíru. Pár ušetřených korun na nádrži mi rozhodně nestojí za desetitisícový výdaj po zničení čerpadla, nebo vstřiků.
1 reakcí na tento příspěvek článek o 100oktanovym benálu
Mechanik,ke kterému jezdím říkal,že je znát na čistotě motoru kdo jezdí jaký benzín
Ten Tvůj mechoš má teda zkušenosti to Ti povím
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Já si o palivech s vyšším okt. číslem myslím svoje..
Placebo efekt za drahý prachy = nesmyslná investice, která se nikde zásadně neprojeví.
Je to pouze dobrý marketingový tah čerpacích stanic, jak dostat ze zákazníka víc peněz.
Jinak dobré vlákno,sem se tak dlouho nezasmál, jak dnes
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Čus S
Prajsak píše: Víte co je to PLACEBO EFEKT ? To s vás zažívá každý kdo koupí předražený benzít tkzv 100oktanový nebo olej o 200kč na litru dražší než základní který by byl taky dostačující s myšlenkou, že jste tu motorku zgenerálkovali během jízdy. Všechno to jsou vyhozené peníze které platíte za reklamu a obal
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
2 reakcí na tento příspěvek článek o 100oktanovym benálu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) článek o 100oktanovym benálu
assassin píše: A jak teprve je znat na cistote motoru vstrikovani vody...
Co teprv voda do ostřikovačů, tam je ještě saponát. Šlo by udělat vývod do sání a motor by se čistil současně s předním nebo zadním sklem. Divím že že to místní borce co montujou chladící virgule do sání ještě nenapadlo.
Stev píše: Co teprv voda do ostřikovačů, tam je ještě saponát. Šlo by udělat vývod do sání a motor by se čistil současně s předním nebo zadním sklem. Divím že že to místní borce co montujou chladící virgule do sání ještě nenapadlo.
To prijde, do tuning aut se to uz dava....tak mozna jestli v pristim dile rychle a zbesile to bude tak je to jasny....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) článek o 100oktanovym benálu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
OMW SHELL jejich 100ky testle a o hovne. VERVA o poznani lepsi.
VYSVETLI mi nekdo pro jen na ni mi motor chytne na jednu otacku skytnuti starteru Ostatni 2-3 otacky? Na teplem motoru to jde pozorovat jeste lepsi.
O tom ze jde motor lepe na zada (rychleji plynem) ani nemluve.
95ka mi to nedela.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Popravde kdybych nedaval full gas take to poradne nepoznam a nebo je mi to k hovnu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) článek o 100oktanovym benálu
Ještě se používal systém GM-1, což bylo vstřikování NoS do sání. GM1 se však nesmělo použít ve výškách pod 9000m, jinak hrozilo rychlé zničení motoru.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) článek o 100oktanovym benálu
1 reakcí na tento příspěvek článek o 100oktanovym benálu
http://www.techblog....-vody-do-motoru.html
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
JInak kdysi kdyz jsme lili do 2T rotaxu na ultralightu 98 benzin, tak ten motor byl viditelne mene zasranej carbonem. Na vlastni ocouni jsem videl 2 rozebrany motory vedle sebe po 100 motohodinach , jeden lital na Natural 95 jeden na 98 a rozdil byl patrnej. Vykonove jsme samozrejme nepoznali nic.
e: známý si do 10l benzínu přidává nějakej benzin pro modeláře cca 3 dcl a prý dobrý...
Naposledy editováno 19.07.2012 14:49:47
J.M.K. píše: assassin> Vstřikování vody se používalo pro krátkodobé zvýšení výkonu třeba u F6F, nebo F4U. Principem je ochlazení směsi a snížení EGT. Bf109 a FW190 zase používaly syystém MW50, což bylo v podstatě totéž, jen s tím rozdílem, že zde byla vstřikována směs vody a methanolu. Methanol v tom případě ještě napomáhal lepšímu hoření směsi, což se leckdy projevovalo takovými plameny z výfuků, že se to dalo použít coby klamný manévr, aby si protivník myxlel, že motor po zásahu hoří a že má od oponenta pokoj. O životnosti motoru při používání tohoto systému je zbytečné mluvit.
Ještě se používal systém GM-1, což bylo vstřikování NoS do sání. GM1 se však nesmělo použít ve výškách pod 9000m, jinak hrozilo rychlé zničení motoru.
Jsem rad ze jsi me poucil, doted sem v to dost tapal....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) článek o 100oktanovym benálu
Stev píše: J.M.K.> nějakej systém krátkodobýho vstřiku vody mělo myslím i subaru sti
U preplnovanejch aut se to pouziva, rikaj tomu aquamist apod, jde o dalsi zvyseni odolnosti proti detonacim = moznost vyssiho plniciho tlaku, ochlazeni smesi atd.
V serii to nikde neni, to co ma subo je vodni sprcha na intercooleru, pro vyssi ucinnost chladice stlac. Vzduchu....
Naposledy editováno 19.07.2012 15:29:13
1 reakcí na tento příspěvek článek o 100oktanovym benálu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) článek o 100oktanovym benálu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek článek o 100oktanovym benálu
nedalo mi to a dneska jsem rubnul do iny vervu, fakt je to modrý
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nsr nejdou nastavit otáčky Honda NSR 125R | Vdi | 3 | 6.6.2024 v 15:00 ja1 |
Honda NSR 125 R - netočí startér, r... Honda NSR 125R, Honda NSR 125 | MourisonCZ | 12 | 2.6.2024 v 14:01 Martin03CZ |
Nsrko otevření a polazení Honda NSR 125R | Karlusus | 20 | 17.3.2024 v 17:20 čeplin |
Honda NSR 125 přední světlomet dotaz Honda NSR 125R | RiderofNSR125 | 5 | 19.2.2024 v 18:53 RiderofNSR125 |
Nsr rozeta Honda NSR 125R, Honda NSR 125 | Karlusus | 12 | 15.9.2023 v 17:23 Karlusus |