globalmoto_kveten





Téma: Nejlepší tupé enduro do 400 ccm
Tak, dá se říct, že jsem si pročetl všechny témata co se zabývají těmito nenáročnými endury. Zaujala mě myšlenka, které z nich je nejoblíbenější? Kterou by jste chtěli mít doma neraději? Které je nejlepší v poměru váha:výkon:údržba? Využití: To na co jsou endura dělaná, tedy od jízdy po polňačce až po výjezdy kamenitými potůčky, prostě ENDURO. Jo a nebylo by úplně od věci napsat, proč jste tak hlasovali.

PS.: Kdybych na nějaké zapomněl není problém přidat.


Naposledy editováno 03.06.2012 15:41:48
Anketa: Jak to máte vy?
Yamaha XT 350
10%
13
Suzuki DR 350
6%
8
Honda XR 400
29%
38
Yamaha TT 350
2%
2
Suzuki DR-Z400S
19%
25
Suzuki DR-Z400E
6%
8
Yamaha WR 250R
10%
13
Kawasaki KLX 250
2%
2
Kawasaki KLX 300
5%
6
Honda XR 250R
4%
5
AJP PR5 Enduro
9%
12
Suzuki DR-Z 250
0%
0
Yamaha TT-R 250
0%
0

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

2.6.2012 v 13:12 | Nahoru | #31

Makotřas píše: MatousekDave> Také přidám vlastní zkušenost. Po velmi špatných zkušenostech s tady vichvalovanou Suzuki DR 350,jsem si pořídil Husgvarnou te 410 e,jsem druhý majitel najeto 30 000 km bez problému. Motocykl používám na každodení provoz a víkendové enduro vílety ,určitě to není špatná volba jen je problém dnes sehnat pěknou a nezničenou motorku,,



Ja zase postupne nasypal skoro 40000,- do vychvalovaneho DR-Z a stejne ted zase stoji v servise. Za rok co ji mam pomalu vice casu nepojizdna nez pojizdna.

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

2.6.2012 v 13:22 | Nahoru | #32
SirIndy> Mně potkalo to samé u DR 350,NA DOPORUČENÍ ZNÁMÉHO KTERÝ MNĚL TAKÉ DR 350 JSEM SI HO TAKÉ POŘÍDIL A SLOVY TŘI ROKY JEN TRÁPENÍ A INVESTICE,za mně suzuki dr jakákoliv už nikdy do baráku nepříjde.Před časem jsem mněl Yamaha xt 600e a naprostá spokojenost,jen olej a běžná udržba.Je to sice jiná kategorie ,ale mohu tyto motocykly srovnávat mezi sebou jelikož jsem je mněl a jezdím na nich pořád to stejné,,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

2.6.2012 v 13:22 | Nahoru | #33
SirIndy> 40 000 To je teda opravdu velká částka, co se stalo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

2.6.2012 v 13:39 | Nahoru | #34

MatousekDave píše: SirIndy> 40 000 To je teda opravdu velká částka, co se stalo?



Nejdrive chcal olej kolem tahla spojky, potom se uvolnil stator alternatoru a znicil se (casta vada DR-Z), k tomu vytahanej rozvodak a potom to hlavni - praskla klikova hridel Dodnes nikdo nechape jak se to mohlo stat, zadne ze by se to zadrelo nebo tak, proste prasknul cep hridele. No a sotva jsem to po kompletni generalce zajel tak zacala nahodne prestavat hazet jiskru, nejspis je v haji CDI nebo civka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

2.6.2012 v 14:08 | Nahoru | #35
SirIndy> Myslíš, že takovýhle trable mají i ostatní Ečka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

2.6.2012 v 16:00 | Nahoru | #36

MatousekDave píše: SirIndy> Myslíš, že takovýhle trable mají i ostatní Ečka?



Netesnici tahlo spojky, stator alternatoru a rozvodak/napinak jsou problemem u vsech DR-Z, zejmena tech nejstarsich 00-02. Ta klika je nejspis ojedinelej pripad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

2.6.2012 v 16:05 | Nahoru | #37
SirIndy> A dá se tomu nějak zabránit? Tomu statoru určitě, ne?

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

2.6.2012 v 18:20 | Nahoru | #38

MatousekDave píše: SirIndy> A dá se tomu nějak zabránit? Tomu statoru určitě, ne?



JJ, doporucuje se dat tam jine pevnostni lepidlo na srouby co ho drzi. Nejlepsi ze jsem o tom cetl na Thumpertalku a nez jsem to stacil nechat dat udelat tak do tydne se mi to stalo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

2.6.2012 v 23:00 | Nahoru | #39

SirIndy píše: Ostrosti motoru, geometrii, kvalitou odpruzeni... I jako uplnej amater poznam ze DR-Z ma ne zrovna idealni citelnost predniho kola, zadnej zavodak to neni, na USA forech kazdej resi jake tam dat jine vidle.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

3.6.2012 v 09:44 | Nahoru | #40
M6> Tak nás pouč. V čem se tak odlišuje od ostatních motorek z výběru, když servisní intervaly má stejné?

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

3.6.2012 v 14:17 | Nahoru | #41
měl jsem DRZ400S, fajn motorka, velmi spolehlivá, ale je to o kuse a stavu, já ji koupil v super stavu za asi 107t, měla najeto 5.000km a nebylo to naní poznat...prodával jsem ji po 2 letech, měla asi 11t km a cena byla něco pod 70t-najendou nikdo DRZ nechtěl, věřím že majitel je spokojenej a slouží...
Jinak jsem si zkusil i E-verzi, kdybych to vracel zpět bral bych Ečko, ale sehnat pěkný Ečko je nereálný..koupit DR350 je myslím zbytečný, jsou už přece jen olítaný a přitom si stále drží cenu, výkon nic moc a podvozek slabej ..
jinak za mě jedině se starterem, takže XRko je out, je sice lehčí, ale podvozek si myslím je na stejno jako DRZ...jinak ano DRZ má měkký vidle, takže nejlépe vyměnit..
Co se týče servisu pamatuji v manuálu bylo že Sko mělo 6000km a Ečko 3000km, ale pokud se Sko provozuje v terénu interval je poloviční, já měnil po cca 1500km...další výhoda že má DRZ již molitanový filtr...nevím jak ostatní...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

3.6.2012 v 20:51 | Nahoru | #42

LubinWR píše: měl jsem DRZ400S, fajn motorka, velmi spolehlivá, ale je to o kuse a stavu, já ji koupil v super stavu za asi 107t, měla najeto 5.000km a nebylo to naní poznat...prodával jsem ji po 2 letech, měla asi 11t km a cena byla něco pod 70t-najendou nikdo DRZ nechtěl, věřím že majitel je spokojenej a slouží...
Jinak jsem si zkusil i E-verzi, kdybych to vracel zpět bral bych Ečko, ale sehnat pěkný Ečko je nereálný..koupit DR350 je myslím zbytečný, jsou už přece jen olítaný a přitom si stále drží cenu, výkon nic moc a podvozek slabej ..
jinak za mě jedině se starterem, takže XRko je out, je sice lehčí, ale podvozek si myslím je na stejno jako DRZ...jinak ano DRZ má měkký vidle, takže nejlépe vyměnit..
Co se týče servisu pamatuji v manuálu bylo že Sko mělo 6000km a Ečko 3000km, ale pokud se Sko provozuje v terénu interval je poloviční, já měnil po cca 1500km...další výhoda že má DRZ již molitanový filtr...nevím jak ostatní...

sem stebou k tomu sem si skusil to XR segment to ma hrozne vysoko takže to nekde našlapnout ve vyjezdu je za trest...

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

3.6.2012 v 20:54 | Nahoru | #43
saty506> Řekni mi prosím, v čem se DR-Z E liší od třeba XR, když intervaly má přibližně stejný? Proč E považuješ za ostrou?

Naposledy editováno 03.06.2012 20:55:36

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

3.6.2012 v 22:44 | Nahoru | #44
Ečko už dávno není ostrá, spíš ostrá tupá nebo tupá ostrá...prostě je to oproti ostrejm "držák" s vyššíma intervalama..tot vše, cenou je slabší podvozek a vyšší hmotnost..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

3.6.2012 v 22:58 | Nahoru | #45
LubinWR> Jj, mám stejnej názor, ale saty506 psal na předchozí stránce že je to ostrá. Tak jsem chtěl vědět proč si to myslí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

3.6.2012 v 23:40 | Nahoru | #46
MatousekDave> ano toje pravda ale starší roky mneli 40kW bylo by dobry aby sem napsal RODOTP mnel tuhle ečkovou s kitem na 440, pak novou DRZ E a stejnak tet na Yamahu :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

3.6.2012 v 23:41 | Nahoru | #47
saty506> kecam .D ma Husku

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

4.6.2012 v 00:12 | Nahoru | #48
saty506> Myslím, že má nik RadoTP, ne? A teď má TE 250. Třeba napíše, chci se toho o těchto endurech dozvědět co nejvíc, baví mě to.

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

4.6.2012 v 00:16 | Nahoru | #49
pokud si pamatuji, Sko má cca 40k a Ečko cca 50k..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

4.6.2012 v 10:04 | Nahoru | #50

LubinWR píše: pokud si pamatuji, Sko má cca 40k a Ečko cca 50k..



Pamatujes dobre, S ma 30kW, E ma 36kW.

Ale vetsi rozdil je v reakci na plyn, hlavne stare ecka s karbcem Keihin FCR jsou takove jadrnejsi.

Naposledy editováno 04.06.2012 10:06:37

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

4.6.2012 v 15:33 | Nahoru | #51
SirIndy> to máš pravdu, ten karbec dělá hodně

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

4.6.2012 v 16:55 | Nahoru | #52
MatousekDave>

"V čem se tak odlišuje od ostatních motorek z výběru, když servisní intervaly má stejné?"

Servisní intervaly stejný nejsou. Odpovídaj téměř intervalům klasickejch ostrejch endur. Výše to někdo psal. Podvozek je v podstatě převzatej z RM motokrosu tý(1999)doby, takže výtky proti němu nemaj racionální vopodstatnění. Rozhodně neni horší než yamaha wr stejnýho roku. Jediný čim se liší je přední klasická vidle a seřizování vzdálenosti zadního kola pomocí excentru(stejně jako XR), nikoli stavěcíma šroubama. V americe na tom závodili i v krosu v tehdejší 4T třídě Jedinej "problém" může bejt fakt, že ta motorka se od svýho vzniku nijak nemodernizovala, neni tu ta anologie s jinejma značkama, který představujou rok co rok u konkrétního modelu prakticky úplně novou motorku. U DRZ se to omezovalo jen na jiný polepy plastů. V ČR ta motorka byla nedoceněná, asi z důvodů, že nešla legálně přihlásit. Nemá taky vybavení pro silniční provoz- Brzdový světlo, přední dálkový, klakson a tak dále. Je taky dost vysoká, asi nejvyšší ze všech endur, na tento fakt si mnozí stěžovali. Jinak motorka je štíhlá, malá, lehká, fakt jak RM z tý doby. Brzo si ji zase koupim- s talonama a yošimurou.
Verze má nižší zdvihy pérování neseřiditelnejch tlumičů, jinej karburátor, plechovou nádrž, jiný chladiče atd atd. Nicméně i tak to je supr motorka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

4.6.2012 v 17:17 | Nahoru | #53

M6 píše: MatousekDave>

"V čem se tak odlišuje od ostatních motorek z výběru, když servisní intervaly má stejné?"

Servisní intervaly stejný nejsou. Odpovídaj téměř intervalům klasickejch ostrejch endur. Výše to někdo psal. Podvozek je v podstatě převzatej z RM motokrosu tý(1999)doby, takže výtky proti němu nemaj racionální vopodstatnění. Rozhodně neni horší než yamaha wr stejnýho roku. Jediný čim se liší je přední klasická vidle a seřizování vzdálenosti zadního kola pomocí excentru(stejně jako XR), nikoli stavěcíma šroubama. V americe na tom závodili i v krosu v tehdejší 4T třídě Jedinej "problém" může bejt fakt, že ta motorka se od svýho vzniku nijak nemodernizovala, neni tu ta anologie s jinejma značkama, který představujou rok co rok u konkrétního modelu prakticky úplně novou motorku. U DRZ se to omezovalo jen na jiný polepy plastů. V ČR ta motorka byla nedoceněná, asi z důvodů, že nešla legálně přihlásit. Nemá taky vybavení pro silniční provoz- Brzdový světlo, přední dálkový, klakson a tak dále. Je taky dost vysoká, asi nejvyšší ze všech endur, na tento fakt si mnozí stěžovali. Jinak motorka je štíhlá, malá, lehká, fakt jak RM z tý doby. Brzo si ji zase koupim- s talonama a yošimurou.
Verze má nižší zdvihy pérování neseřiditelnejch tlumičů, jinej karburátor, plechovou nádrž, jiný chladiče atd atd. Nicméně i tak to je supr motorka



Intervaly fakt ostrejm neodpovidaj (30MTH vs 10-15MTH). Nejvyssi z endur rozhodne neni, dosahnu z ni daleko lepe nez z XR. Lehka taky neni, srovnavat to s kroskou RM je vylozene vysmech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

4.6.2012 v 17:48 | Nahoru | #54
M6> A výdrž pístu, klikovky atd. je u E-čka taky počítána na motohodiny, jako u ostrých endur? Jak často je potřeba díly v motoru měnit? (omlouvám se za hloupé otázky, ale docela mě to překvapilo)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

4.6.2012 v 17:58 | Nahoru | #55

MatousekDave píše: M6> A výdrž pístu, klikovky atd. je u E-čka taky počítána na motohodiny, jako u ostrých endur? Jak často je potřeba díly v motoru měnit? (omlouvám se za hloupé otázky, ale docela mě to překvapilo)



To tusim neni ani u ostrejch 4T endur, jen u 2T a u crossek. Proste dokud je v toleranci a u DR-Z by to melo vydrzet veky (rika clovek co ma na DR-Z minimalne treti pist, treti ojnici, druhej valec a druhou klikovku).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

4.6.2012 v 19:03 | Nahoru | #56
SirIndy> Jj, hloupě jsem položil otázku. Myslel jsem to, jak často se mají kontrolovat?

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

4.6.2012 v 19:05 | Nahoru | #57

MatousekDave píše: SirIndy> Jj, hloupě jsem položil otázku. Myslel jsem to, jak často se mají kontrolovat?



Myslim ze na DR-Z to nekontroluje nikdo, dokud nenastanou nejake problemy. Nelam si s tim hlavu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

4.6.2012 v 23:19 | Nahoru | #58

SirIndy píše: Intervaly fakt ostrejm neodpovidaj (30MTH vs 10-15MTH). Nejvyssi z endur rozhodne neni, dosahnu z ni daleko lepe nez z XR. Lehka taky neni, srovnavat to s kroskou RM je vylozene vysmech.



No ten povozek je z RM přímo vodvozenej, to neni můj názor ale přímo stanovisko výrobce. Nicméně chápu, že vodborník jako ty to musí vědět líp , oukej, je to tupý enduro, sere se a XR je v terénu lepší

Naposledy editováno 04.06.2012 23:24:29

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

4.6.2012 v 23:55 | Nahoru | #59

M6 píše:

No ten povozek je z RM přímo vodvozenej, to neni můj názor ale přímo stanovisko výrobce. Nicméně chápu, že vodborník jako ty to musí vědět líp , oukej, je to tupý enduro, sere se a XR je v terénu lepší



Nic z toho jsem nenapsal, nevim co si tu cucas z prstu. Ve srovnani s RM jsem psal o hmotnosti, ktera rozhodne neni z nejmensich. Je to enduro na pomezi mezi tupejma a ostrejma. Sere se nejspise pouze mne. Jak je na tom v terenu v porovnani s XR nemohu posoudit, na XR jsem jel pouze na polnacce.

2 reakcí na tento příspěvek Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

Skvělá odpověď, děkuji! 5.6.2012 v 22:20 | Nahoru | #60
mel jsem s a potom e ,,drz e je ostrejsi verze ,zatim spokojen oproti verzi s znacny rozdil...plastova nadrz ,karburator keihin fcr 39,kratsi podsedlak,otevreny chladic bez ventilatoru,ostrejsi vacky,sirsi svod,jina koncovka,bez zadnich stupacek,homologace pro 1 osobu..sucha vaha 119kg vykon 36kw mel jsem ji ofoco na papirech bo byla dovezena s anglie kde byla na papirech a tudiz plati v eu co bylo jednou na dokladech v ramci eu tak to musi jit i v clenskych zemi takze jsem ji mel oficialne zapsane v tp u nas v čr ,,motorka byla drzak a borec i odeme vzal a jel sni po vlastni ose skoro 300 na cross plastech takze jel v kuse takze ji i zaroven testl,celkem jsem ho nechapal ze si nevzal vozik a doted je sni spokojen,,je to okuse ale za me drz 400 je drzak kdyz se o ni clovek stara ....ale xr v terenu me sedelo vice ale zase vykon chybel oproti dr-z e ,,,akorat je 5 ti kvalt a to je jeho nevyhoda dr 350 ma 6...a verze e toci o 1200 otacek vice nez s a hona xr jede od spodu a vrch ma mrtvy...

Naposledy editováno 05.06.2012 22:23:43
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 277, 278] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8316 Dnes v 08:56 Deadman
Nejede z nízkých otáček karburátor Suzuki DR-Z400S Fic6 11 26.4.2024 v 07:24 Fic6
Yamaha tt 350 nejde do otaciek Yamaha TT 350 Endurak9 9 4.2.2024 v 20:43 Kohlstein
Umístění regulátoru, spojka [1, 2] Suzuki DR-Z400S Fic6 31 31.1.2024 v 16:06 Jenik789
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06


TOPlist